Kyykytin octavia rs:ää oikein huolella

KyykytinJaNöyryytin

Tänään liikennevaloissa olin ensimmäisenä ja viereen vasemmalle kaistalle (joka jatkuu niin, että kaista loppuu yhdistyen yhdeksi) tuli uusi octavia rs lippispään ajamana. Kyydissä näytti olevan myös joku teiniblondi tissitoppi päällä. Skoda kuskilla oli tietenkin aikeissa kyykyttää Renault-kuskia eli minua, kiihdyttämällä valon vaihtuessa jonon keulille minun ohi.

No kuinkas kävikään? Haaste loppui siihen paikkaan kun kytkintä nostin. Ei tainnut skoda-mies olla automiehiä, kun ei jo kaukaa huomannut, että tuota hienoa oranssia RS-Meganea ei kannata yrittää kyykyttää. Pellin alta löytyy täysin käsittämättömältä vaikuttavat 225 (kaksisataakaksikymmentäviisi) hevosvoimaa ja kiihtyvyys 0-100 km/h taittuu 6.5 sekunnissa.

Onhan näillä vähän hintaeroakin tietysti. Megane RS maksoi uutena lähes 50k ja skoodan taitaa saada jollain 28k.

Kyllä joutui skoda-mies naurun alaiseksi, kun joutu vielä pysähtymään sen esityksen jälkeen, kun ei pystynyt tulemaan siihen päätielle.


MUAHAHAHA...

50

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13 + 8

      Täytyy nyt vähän korjailla noita sun tietojasi, en muuten viitsisi nähdä vaivaa, mutta kun noi sun tiedot on niin täyttä mutua ja väärää, niin pakkohan se on.
      Megane RS 2011 maksaa 39.612.- ei siis lähellekkään 50 tonnia. Octavia RS maksaa 33.779 - 36.586.- ei siis lähelläkään 28 tonnia. Meganen huiput samat kuin Octavian 242 km/h uusimmassa Megane räsässä 245 km/h. Mistä sä muuten tiedät, että kukaan oli lähdössä kilpailemaan kanssasi, ehkä se oli vain omissa korviesi välissä niin.

      • KyykytinJaNöyryytin

        Kyllä tiedän itse paremmin mitä oma auto maksoi. Megane -07 perushinta 40k cup pack erikoisväri kattoluukku = 47 k€


      • 40
        KyykytinJaNöyryytin kirjoitti:

        Kyllä tiedän itse paremmin mitä oma auto maksoi. Megane -07 perushinta 40k cup pack erikoisväri kattoluukku = 47 k€

        Voi helvetti. Ei se meganen hinta siitä 39 mihkään muutu, et sä siitä enempää maksa vaan sä maksat niistä lisävarusteista. Sä heität tuolla ekassa tekstissä Ocun hinnaksi joka tosin oli väärä sekin, niin listahinnan ja Meganeen sä paat hinnan lisävarusteilla, nyt mä huomaan, että sä olet vieläkin tyhmempi kuin ensin luulin.


      • KyykytinJaNöyryytin
        40 kirjoitti:

        Voi helvetti. Ei se meganen hinta siitä 39 mihkään muutu, et sä siitä enempää maksa vaan sä maksat niistä lisävarusteista. Sä heität tuolla ekassa tekstissä Ocun hinnaksi joka tosin oli väärä sekin, niin listahinnan ja Meganeen sä paat hinnan lisävarusteilla, nyt mä huomaan, että sä olet vieläkin tyhmempi kuin ensin luulin.

        En ole Skodan hinnastoa seurannut, mutta arvelin hinnaksi tuon alle 30k. En mitenkään voinut tietää, että Skoda voi maksaa niin paljon tai joku olisi valmis maksamaan vanhan neuvostoliiton satelliittivaltion tuotoksesta niin paljon. Listahinnat voi olla mitä vaan, mutta eihän kukaan ikinä saa sitä autoa kaupasta sillä listahinnalla.


      • 23
        KyykytinJaNöyryytin kirjoitti:

        En ole Skodan hinnastoa seurannut, mutta arvelin hinnaksi tuon alle 30k. En mitenkään voinut tietää, että Skoda voi maksaa niin paljon tai joku olisi valmis maksamaan vanhan neuvostoliiton satelliittivaltion tuotoksesta niin paljon. Listahinnat voi olla mitä vaan, mutta eihän kukaan ikinä saa sitä autoa kaupasta sillä listahinnalla.

        Jostainhan sä sen hinnan kuitenkin keksit, tavallinen 1.4 TSI on tuota luokkaa ja allekkin sen, mutta sä puhut RS versioista Meganessa sekä Ocussa. No, pannaan Ocun RS mallin noita "lisukkeita" niin hyvin äkkiä ollaan samoissa hinnoissa. Itselläni ei Ocua ole, vaan Superb 1.8 TSI dsg7 elegance, listahinta 43.300.- siihen en edes viitsi laskea noita "lisiä" koska hinta hyppää "järjettömyyksiin". Mutta joka tapauksessa, on toi sun Megane varmasti ripeä peli ja ole siihen tyytyväinen, en missään nimessä sitä haukkumaan ala, uskoakseni hyvä auto. Onneksi Suomalaisilla on varaa mistä valita. Nyt kuitenkin täytyy huomioida se, että Octavia pystyy olemaan myös ihan tavallinen perheauto, tehoista huolimatta, Meganesta ei sellaista saa tekemälläkään.


      • ?????
        KyykytinJaNöyryytin kirjoitti:

        Kyllä tiedän itse paremmin mitä oma auto maksoi. Megane -07 perushinta 40k cup pack erikoisväri kattoluukku = 47 k€

        Maksoiko uusi Megane 4 vuotta sitten enemmän kuin 2011 uusi tehokkaampi Megane? Mee hoitoon.


      • ap
        ????? kirjoitti:

        Maksoiko uusi Megane 4 vuotta sitten enemmän kuin 2011 uusi tehokkaampi Megane? Mee hoitoon.

        Hankipa itse hoitoa muistinmenetykseen jos et muista vuoden -08 autoverouudistusta. Uudessa mallissa kulutus on pienempi ja näin myös hinta. Siksi 2011 on ehkä vähän halvempi.


    • Maailma muuttui paremmaksi tuon episodin myötä?

      Juttusi ovat niin samantyyppisiä, että voisit koota ne yhden avauksen alle ja jatkossa viitatata vain jutun numeroon. Vähentäisit suuresti vaivaa.

    • Yo man!

      Eli siis oikeasti liikenteessä oli 2 lippispäätä & 2 pappa betalar kuskia? Eikös semmoinen leffakin ole kuin TuplaUuno?

    • ocujen kyykyttäjä

      Olisit vielä kyykyttänyt lippispään teinipillun siinä octaavian konepellillä oikein huolella. Silloin olisi vasta ollut kyseessä oikein kunnon nöyryytys ja opetus lippispojulle.

    • Tarinasi totuus

      >Kyykytin octavia rs:ää
      Toivoit että se olisi mennyt noin, mutta kuvittelu ei ole samaa kuin todellisuus.

      Oikeasti, ET kyykyttänyt. Hävisit HÄPEÄLLISESTI Oculle, ja ALAHUULESI ALKOI VÄPÄTTÄÄ, kun Octavia ryntäsi ohitsesi ja suoraan eteesi, ja et päässyt enää ohi, kun vastaan tuli muita. Olisit halunnut vaikka ylinopeutta ajaen ohittaa vielä Ocun kostoksi, mutta et pystynyt.

      Ja jos olisit yrittänyt, Ocun kuski olisi painanut ihan varpaan kärjellä vähän lisää kaasua, niin sun Rellusi olisi jäänyt kauas taakse, ja siitä olisi hajonnut männänrenkaan tiiviste, ja sankka savu olisi tullut pakoputkesta, ja Renu olisi joutunut pientareelle........

    • paska mikä paska....

      Renujen koneet ei valitettavasti kestä kiihdytyksiä... niistä hajoaa koneet, ranskalaiset osaavat tehdä hyvin vain hajuvesiä ja kortonkeja. Ei autoja.

      • faktaahan tuo

        Onko tuossa Meganessa mekaaninen ahdin ja turbo, vai onko se vapari? Luin vain autobildissä mitatuksi kiihtyvyydeksi patongin purijalle 8.2 sekkaa, (fransuthan heittää aina yläkanttiin) Octavia RS kellotti 6.8 sekkaa, (vag konsernihan antaa arvot aina alakanttiin) joten eiköhän tässä liene totuus.


      • ap
        faktaahan tuo kirjoitti:

        Onko tuossa Meganessa mekaaninen ahdin ja turbo, vai onko se vapari? Luin vain autobildissä mitatuksi kiihtyvyydeksi patongin purijalle 8.2 sekkaa, (fransuthan heittää aina yläkanttiin) Octavia RS kellotti 6.8 sekkaa, (vag konsernihan antaa arvot aina alakanttiin) joten eiköhän tässä liene totuus.

        Turbo on ja silmä käteen. Diesel-RS mallille luvattu kiihtyvyys on 8.3 s. ja kiihtyi 8.2 s.

        Bensamallin luvattu kiihtyvyys on 6.5 s. ja autolehdet ovat järjestäen mitanneet arvoja 6.2 - 6.4 s.

        Kyseessä on kumminkin 4.vuotta vanha auto, jota pitäis oikeastaan verrata saman ikäiseen Skodaan.


    • koittakaa ees

      Niin, eli fransu hävis aika rajusti Saksalaisille turboille? ei se mikään häpeä ole. kun vapareissa on väännöt 100 ja jopa isoilla koneilla 196 nm. Vag koneissa 1.4 TSI vääntöä tarjotaan 240 nm ja 1.8 250 nm, ja siitä eteenpäin, huom, nyt puhutaan bensakoneista, toki dieseleissä vääntö on toinen..

      • ap

        Niin no tässä vertaat ilmeisesti Diesel-Meganea ja Bensa-Octaviaa. Jos Bensa Megane RS kiihtyy 6.2 - 6.5 s. 0-100 km/h, niin Rellu voittaa mennen tullen. Diesel Octavia ei ikinä kiihdy tohon 6.8 s, bensamalli saattaa ehkä nippa nappa.
        Omassa 4-vuotta vanhassa patongissa on jo vääntöä 300 nm, uudessa mallissa 340 nm. Että ei tarvii aina olla joku downsizing minimoottori puristettuna kauheilla tehoilla.


    • 454cid

      no mutta pojat,pojat..mielenkiintoista lukea noita juttuja..hauskaa on kun oma auto on nopein ja miten on joku jäänyt liikennevaloissa..entäs kun edessä on joku lapsi..kiihdytystä valoissa voi kokeilla kun tulee radalle..on monta nuorta koettanut härnätä liikennevaloissa kun olen liikenteessä mutta kilvanajo on radalla..siellä voin odottaa tehokkaita vastuksia..

    • jAGGEKYLLÄHTEE

      Kyykytin ( FIKTIIVINEN TÄMÄ )motarilla 275 heppasella Jaggella jotain md c 220 cdi:tä joka luuli olevansa maailman nopein sillä hetkellä.
      Kyllä Jagge kiihtyy ja vääntää 500-600 Newtonia!

      Hulluja nämä tekstit, huomioikaa muut ja olkaa kohteliaita!

    • 30

      Ai noin tarkkaan sä tiedät kuvitellun jaggesi väännön 500-600 nm. Minunkin Superbissani on näin ollen 250-350 nm.

    • lui77

      500-600Nm ei saa 275horsella ulos kuin unissaan

    • ripulix

      Tojolla moottoritiellä kusetan noi kaikki, ku 120km/h vauhdista ohitellaan. Kerran muinoin oli motarilla 130 vauhtia, ja vähä ylämäkeä, nii rs Renu tai rs Skodako lie ollu, ei meinannu ohi päästää. 2 kaista loppuis hetken päästä, nii laitoin dsl koko 400nm vääntöä laajalla kierrosalueella käyttöön, ni jo alkoi uupumaan poikaste autot. Eikä kerinny pykältelemään pienempää vaihdetta, nii meikä saapu 1-kaistalle ykkösenä, eikä ees kaasu olluu pohjassa. Että mopojaha ne o noi bensa RS moottorita, ku raakaa voimaa haetaan autosta.

    • gögö

      Toyotalla raakaa voimaa, okei! :) Odota nyt vielä se 3 vuotta, kyllä sä sen kortit ehkä saat.

      • Hevoswatti

        Kyllä on niin älytöntä tekstiä että. Miten ihmeessä jollakin on niin huono itsetunto, että pitää auton hevosvoimien avulla sitä pöngittää. Terapiaan tuollaiset. Vakuutusmaksut ovat muutenkin kohtuuttoman kalliita.


    • mulle on ihan sama..

      ...kuka jättää mut valoissa, kuiteskin mä meen se ohi jossain vaiheessa ja koukkaan sen eteen. Vähäkö noilla päässä kilahtaa kun 40 tonnin autolla kiihdyttää mun vanhan nissanin jalkoihin, mutta meitsi on sen verran hullu kun nissani pääsee vauhtiin, niin nämä pröystäilijöillä loppuu siinä vaiheessa kantti kun vedän 60 rajoituksella niitten ohi suoraan keulan eteen satasta. Nämä ocut, mersut, bemut, rellut jäävät piippailemaan mun taakse pää punaisella miettien "ettei noi saa tehdä" Valoissa jää kuin paska saharaa, mutta loppupelissä vedän aina näitten kiihdyttäjien nokan eteen törkeesti vaikka jalkakäytävää käyttäen. Ai että tommonen nöyryytys sitten vasta hyvää tekeekin.

    • mersuyeupir56tyhujn

      ranskalaiset rilliltä ja provot suoli24 palstalla

    • urpokarhu

      No joo oon mäkin Toyota Supraa kyykyttänyt Alfa Romeo 155:sella... Toisaalta on muakin kyykytetty Nissan Skylinellä, mutta se vehje tuskin oli vakio, kun perä niin vatkasi. En usko, että ketään kiinnosti ja jos kiinnosti niin ei uskota. :D

      • ncvbnbvcx

        Onhan se vaikea uskoa, että pojilla olisi tuollaisia autoja muuten kuin niissä peleissä. Aikuiset eivät kyykytä liikenteessä.


      • rajasälli

        Mie oon nopee tekee kyykkypaskan. Supernopee kovassa rapulassa, silloin tulee pirstaleina.


    • V-70

      HääHHää!!
      Joskus kyykytin AMAZON Sportilla MAZDA 626 coupea. Ritirinnan 160 Km/h kolmosvaihteella ja sit näytin mastamiehille et yks pykälä löytyy viel ja sit ku AMAZONIN mittaris tuli sitä keltapunasta katkoviivaa tohon 40 kohdal ni masta jäi. Tapahtu kultasella 80`luvul

    • kkkkkkkkkkkkkkkkks

      Vittu mikä nuija! Molemmat,

    • Häh?

      Eikös tämä Rellun kehumiskeskustelu pitäis olla Rellu-osastolla,eikä Skoda-osiossa?!?

    • loimuttaja

      Ja sitten,kun se sun rellus jättää tienpäälle tulee skoda ja paahtaa ohi.Näin se vaan menee...............prrrrrrrrrrrrrrrr

      • skeidaa....

        Rellut ja Skeidat kuuluvat molemmat ns paskamerkkeihin . Hyi


    • Lada on sentään auto

      Niin eihän ranskikset osaa todellakaan muuta kuin hajuvesiä ja patonkeja.

    • Mossekin parempi

      Kuin noiden nuudelin ja sushin pupeltajien kyhäelmät joita autoina myydään.

    • raudi

      Kyllä on sulla rahaa jos voit arvonsa pian puolittavasta ranskiksesta maksaa ja vielä mainita se.

    • mummi50

      Kyllä näitä suomen pojuja sitten lapsettaa, viitsii vielä kirjoittaa tyhmyytensä tänne. Toivottavasti joudut johonkin kameraan, ja saat oikein muhkean sakon. Miehet pysyy aina lapsina, lelut vaan kallistuu.....

    • skoda 3

      minä vain honda xx tasan 3,3 sek sataseen mutta vaino jätti minut R 1 viellä seisomaan paikalleen,on se perkule kova lähtemään

    • -utelias-

      Jaha ja kukas sua vainoaa???

      • skoda 3

        veljeni nimi


    • teesee44

      Surullista kuulla että joku osti ranskalaisen 40k eurolla.

    • minä poika

      se kkyykytän Skodia joka ikinen päivä kehällä Toyoyta 177 hv diiiselillä.

    • H

      X

    • D2

      Vai niin

    • kimi ja rasse

      voitin corollan avensiksella.... uuh mammu:)

    • eheheheheheh

      HEH. Mää kyykytin tosa eilen vanhalla suzuki altolla liikennevaloista kiihyttämällä semmosen m-b 320cdi vehkeen. heheheheheheh

      • kantta relli

        Syö vähemmän sieniä, niin pysyt tällä planeetalla.


      • No höh
        kantta relli kirjoitti:

        Syö vähemmän sieniä, niin pysyt tällä planeetalla.

        Vaan minäpä kyykytin kolmirattaisella pyörällä parkkipaikalla seisseen Skodan. Voi ittu ku oli mukavaa, meinas vaan tikkari puota suusta.


    • Juzuzs

      Pojjat pojjat ... hommatkaa isommat pippelit. Ei se autolla kasva.

    • fyssanope

      Jotensakkii menee pojilla termit sekaisin. Sieltä tulee lukuja ja laatuja laitetaan summassa perään. Esimerkiksi 300 nm, se tarkoittaa 300 nanometriä. Se on hyvin, hyvin pieni pituus. Jos vääntöjä tarkoitatte, kirjoittakaa 300 Nm. Tämä taas tarkoittaa 300 Newtonmetriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe