Haasteita.

Ei lapseton.

Taman palstan nimi on melko karu ja lopullinen, eihan taalla monetkaan vallan lapsettomia ole, vain joukko ihmisia joilla lapsen saaminen vaatii apua tai kestaa kauemmin. Tuntuu etta kaikki toiveikkaat aloittavat "vauvakuume"-palstalla ja jos ei puolessa vuodessa tarppaa siirtyvat tanne! Itsellani ei ole asiat menneet niin helposti kuin olisin halunnut, mutta ei se minusta lapsetonta tee :)

Miehellani purettiin vasektomia viime vuoden lopulla, joten siita asti raskaus on periaatteessa ollut mahdollinen. Han kavi testeissa pari kuukautta sitten, ja sperman laatu ja liikkuvuus ovat hyvat mutta maara melko alhainen 9milj/ml. Olen nyt laittanut hanet terveyskuurille etta maaraa saataisiin parannettua vahan kotikonstein. :) Itsellani on pcos, tosin ei kovin paha, ultrassa nakyy ovulaatio ja testeilla sen myoskin huomaan, etta sen kanssa ei kaiketi ole ongelmia. Gyne tosin sanoi etta saattaa kestaa kauemmin kuin "normaalisti" ennen kuin raskaudun. Olen vahan lukenut aiheesta ja nyt ensimmaista kiertoa olen tikuttanut ovulaation etta saadaan ajoitus kohdalleen. Tosin tahankin asti olen tiennyt parin paivan tarkkuudella milloin ovuloin, eika ole viela tarpannyt. Kun sita spermaa ei ole tuhlattavaksi, taytyy kayttaa kaikki konstit!

Vaikka tassa on jo "yritetty" puolisen vuotta, en ole millaan lailla luopunut toivosta, ja innokkaana odottelen milloin tyo tuottaa tulosta. Olisi kiva kuulla muitten kokemuksista raskauden yrittamisesta alhaisen sperman maaran kanssa, miehelle kun en viitsi paljon naista jutella kun ei siita tarvitse yhdessa stressata. Teen salassa ovulaatiotestit ja juttelen enemman asiasta kavereille, en halua miehelleni suorituspaineita enka tahdo taman olevan koko elaman keskipiste.

13

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;(((((((((((((((((((

No kyllä minä ainakin 8 vuoden hoitojen jälkeen olen edelleen lapseton. Sitä ennen yritystä 1,5 vuotta.

Teillä on takana reilu puoli vuotta yritystä, jos kerran vasektomia on purettu viime vuoden lopussa, eikö niin?

Mikä sinusta sitten olisi "oikea" nimi tälle palstalle?????????

• Ei lapseton.

Kuten sanoin, ei taalla monetkaan taysin lapsettomia ole, ja olet varmasti samaa mielta etta melko harva kokee sen kohtalon ettei lasta saa alkuun millaan nykymaailman konstilla joita sentaan on lukuisia. Senkin jalkeen adoptio on monille vaihtoehto.

Ei tassa ole kyse palstan nimen muuttamisesta, olen vain huomannut etta taalla on enimmakseen keskustelua siita mita vaikeuksia kukin on kohdannut ja mita tehda seuraavaksi. Toki ennenkin olen nahnyt totaalisten pettyneiden kommentteja siita miten joku ei sovi tanne palstalle koska ei ole tarpeeksi suurissa vaikeuksissa.

Vauvakuume-palstalla ihmiset tuntuvat lahinna vertaavan kiertojaan ja jannittavat yhdessa kunnes sitten kullakin tarppaa, eika siella saa helposti "vertaistukea" eika edes keskustelua aikaiseksi jos on talla alueella haasteita. Kylla kai tanne sopii kaikki: ne ketka saattavat vaatia vain vahan extra-apua, ja ne ketka haluavat keskustella mita oikea lapsettomuus on kun hoidot on lopetettu ja toivo menetetty.

• ;((((((((((((((((((

Samaa mieltä, toki tänne sopivat kaikki.

Meillä ollaan kohta tultu pääteasemalle, eli hoidot, kaikki hoidot lopetetaan....

Toivon sinulle plussatuulia.

• Raskautumisen toivo

Meillä on luomuna syntynyt lapsi ja toista olemme yritelleet monta vuotta. Nyt olemme hedelmöityshoidoissa sillä miehellä siittiöitä vain kolmasosa siitä mitä kuuluisi olla ( raskautuminen luonnollisin keinoin on mahdollista mutta epätodennäköistä ). Eli en minäkään lapseton ole vaan käyn täällä lueskelemassa muiden kokemuksia hedelmöityshoidoista.

• Ei lapseton.

;(((((((((((((((: Oletko harkinnut adoptiota lainkaan? Itse olen aina ajatellut sen olevan ehdoton kakkosvaihtoehto jos ei jostain syysta omia lapsia saakaan. Mieheni lapset edellisesta liitosta asuvat kanssamme, ja vaikken ole heidan biologinen aitinsa rakastan heita ja se helpottaa vauvakuumetta koska tavallaan on jo lapsia. Kun opin miten toisen lapsia voi rakastaa ja olla onnellinen perhe, en epaile lainkaan miten adoptiolapsi voisi olla yhta tarkea kuin oma.

Raskautumisen toivo: Kuinka vahainen miehesi sperman maara on? Yleensa sanotaan etta 20milj/ml on normaalin alaraja, mutta erilaistakin tietoa loytyy. Kauanko teilla kesti ensimmaisen yrittamisessa? Kuulostaa nyt kuitenkin toiveikkaalta koska teilla yksi jo on :)

• *Minttu-75*

Ei se tuo adoptio kaikille ole se vaihtoehto... Esim. itse tiedän että EN halua adoptioon ryhtyä, jos ei IVF hoidot tuota syksyllä tulosta niin sitten opettelen elämään asian kanssa että olen täysin lapseton....

• miuuuu
        *Minttu-75* kirjoitti:

Ei se tuo adoptio kaikille ole se vaihtoehto... Esim. itse tiedän että EN halua adoptioon ryhtyä, jos ei IVF hoidot tuota syksyllä tulosta niin sitten opettelen elämään asian kanssa että olen täysin lapseton....

Miksi ihmeessä on PAKKO saada juuri se oma lapsi? Minulla on sukulaispariskunta,jotka eivät voi saada lapsia ja adoptio on ehdoton ei. Nyt he ovat todella onnettomia,kun haluavat niin paljon lapsia. Jos adoptiota ei halua edes harkita,niin ei niitä biologisia lapsiakaan tarvitse saada. Todella itsekästä,mut ku mä haluuuuuuuuuun oman!!!
        Maailmassa on niin paljon orpoja,jotka elävät huonoissa oloissa,miksi tehdä edes omia? Kyllähän adotioon menee kauan aikaa,mutta niin menee kalliisiim lapsettomuushoitoihinkin.
        Me olemme miehemme kanssa päättäneet,että jos lapsia joskus yllättäen halutaankin,niin se on adoption kautta. Mutta se on aika epätodennäköistä,sillä olemme valinneet vapaaehtoisen lapsettomuuden.

• rtert
        miuuuu kirjoitti:

Miksi ihmeessä on PAKKO saada juuri se oma lapsi? Minulla on sukulaispariskunta,jotka eivät voi saada lapsia ja adoptio on ehdoton ei. Nyt he ovat todella onnettomia,kun haluavat niin paljon lapsia. Jos adoptiota ei halua edes harkita,niin ei niitä biologisia lapsiakaan tarvitse saada. Todella itsekästä,mut ku mä haluuuuuuuuuun oman!!!
        Maailmassa on niin paljon orpoja,jotka elävät huonoissa oloissa,miksi tehdä edes omia? Kyllähän adotioon menee kauan aikaa,mutta niin menee kalliisiim lapsettomuushoitoihinkin.
        Me olemme miehemme kanssa päättäneet,että jos lapsia joskus yllättäen halutaankin,niin se on adoption kautta. Mutta se on aika epätodennäköistä,sillä olemme valinneet vapaaehtoisen lapsettomuuden.

Meillä oltaisiin lähdetty ennemmin adoptioon kuin hedelmöityshoitoihin. Sitten oma vauva ilmoittikin tulostaan. Kaikenlaisia variaatioita...

• *Minttu-75*
        miuuuu kirjoitti:

Miuuuu: En pidä itseäni itsekkäänä ihmisenä jos henk.koht. valintani on se etten halua lähteä lasta adoptoimaan, ulkomailta varsinkaan. Syytkin siihen löytyy mutta niitä nyt en ala täällä kertoilemaan. Enkä ajattele myöskään että lapsi on PAKKO saada...pakkoahan elämässä ei ole mihinkään muuhuin kuin kuolemiseen....
        Mielestäni jokainen tekee valintansa ja päätöksensä itse tässäkin asiassa, hölmöä alkaa "syyttelemään" itsekkääksi tms.....

• ....................
        miuuuu kirjoitti:

Koska olette valinneet vapaaehtoisen lapsettomuuden, et voi tietää mitä tuskaa lapsettomuus aiheuttaa. Adoptio ei myöskään ole mikään helppo tai yksinkertainen prosessi.

• Raskautumisen toivo

Spermassa oli siittiöitä 5 milj. Todennäköisesti ensimmäistä lasta " tehdessä " siittiöiden määrä on ollut ihan normaali. Alavatsan alueelle tehdyn leikkauksen seurauksena siittiöiden määrä on vähentynyt:( Eli on luomuna raskautuminen on erittäin epätodennäköistä.

• ei aina helppoa

Onhan se niin että useasti, niinkuin itsekkin, hoitoihin lähdetään tossa kolmen kympin tienoilla. no sitten kun on ollut hoidoissa monta vuotta. välillä siivottu endosta paikkoja, eli taukoa tullut hoitoihin. tai kas taas on kasvanut polyyppi kohtuun, eikun tauko ja leikkaus.
      no sitten ikää alkaa olemaan neljää kymppiä. jokainen voi katsoa ja laskea onko enää mahdollista saada Suomesta adoptio lapsi? vastaus on EI!
      prosessi kestää aivan järjettömän pitkään ja adoptiovanhemmiksi haluavilla on ikäraja:O
      Ulkomainenkin vaihtoehto kestää lyhimmillään parivuotta.
      ja kaikille tämä ei ole edes vaihtoehtona.

• kukin käy oman tien

"Jos adoptiota ei halua edes harkita,niin ei niitä biologisia lapsiakaan tarvitse saada. Todella itsekästä,mut ku mä haluuuuuuuuuun oman!!!"

Meille ollut reilun puolentoista vuoden ajan pikkuinen tervetullut, ja alusta asti ollut ajatuksena että rankempiin hoitoihin emme lähde, vaan sitten adoptoimme ja se tulisi olemaankin meille helpompi prosessi kaikin puolin kun adoptoisimme mieheni kotimaasta. Koen elämämme mielekkäänä ja suhtaudumme asiaan rauhallisin mielin, MUTTA on tämä silti itsellekin opettanut paljon jo tämä puolitoista vuotta (saati ihmiset jotka tosiaan vuosia toivovat omaa lasta ), välillä ollaan ajattelematta, välillä nippaseekin vähän enemmän kun menkat alkaa, sitä pientä murua niin toivoisi. Olemme onnekkaita mieheni kanssa kun olemme alusta asti kokeneet myös adoption kutsun, ja vaikka se on meille hyvinkin luonnollinen vaihtoehto, niin en silti IKINÄ voisi sanoa kellekään että joku on todella itsekäs kun haluaa oman lapsen? Nämä ovat vaikeita asioita, jokainen suhtautuu ja käsittelee niitä eri tavalla, ja monen mieli voi matkan varrella muuttuakin! Kukaan toinen ei voi sanoa toiselle, miten pitäisi tuntea: saati että tämä sanoja itse ei ole samassa tilanteessa tai sitten tavallaan on, mutta omasta halustaan!
      Toivon kaikille rauhallista mieltä asian kanssa ja kaikkia muitakin ihania aioita elämäänne!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5325
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      57
      1920
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1713
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      16
      1643
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1405
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1280
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      27
      1275
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1038
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe