Jos hankkisit koiran minkä nimen antaisit tai jos sulla on jo koira mikä sen nimi on? Ois vaan hauska kuulla miten ihmiset on nimennyt koiriaan.
Mulla ei ole koiraa (vielä), mutta tällaisia nimiä olen pyöritellyt mielessä mm. Ezmeralda, Alma, Alpo, Lara, Brutus, Tohveli, Simba, Boston, Bruno, Ellino(o)ra,
Minkä nimen antaisit?
68
6796
Vastaukset
- Paul Rodgers
olen nimennyt koirani aina englantilaisten artistien mukaan ja niin jatkossakin. Esim. Sir Elton, Dusty, Sting, Billy Idol, jne. Serkkuni puolestaan nimeää piskinsä saksalaisten mäkihyppääjien mukaan. Tapoja on monia.
- Cairninterrieri <3
Niitä on kyllä yllättävän vaikeaa keksiä,meille on tässä tulossa cairnpentu,ja nimeä ollaan yritetty miettiä..Mutta on tullu muutamia kuitenkin :
Elli
Molly
Ira
Stella
Siiri
Essi
Berry/Berri
Perry/Perri
Nuo oli kyllä narttujen nimiä,mutta en ole muita miettinykkään ku narttu tulee (: - HKLYB
Mulla kaksi koiraa, jotka nimetty lempileffan lempihenkilöhahmojen mukaan.
- 20+1
meiltä löytyy Nasu
- nasu?
Nasu on kiva, mut kerro vielä miksi valitsin juuri Nasu nimen?
- Anonyymi
Onko hän tyttö vai poika?
- labbiksen omistaja
Meillä on Simba nimine veijari :)
- boxxer
Minulle tulee ensi viikolla urosbokserin pentu, jonka nimeksi tulee Bruno :) Nyt minulla on kaksi-vuotias narttubokseri jonka nimi on Coma. Coman nimi tulee kaksi vuotta sitten tykkäämästäni artistin kappaleesta. Bruno siksi koska se vain on niin suloinen nimi, ja sopii mielestäni hyvin bokserille :)
- koirafani<3
Tässä ehotuksia
Minni
Sissi
Sasu
Muru
Demi
Lola
Doris
Donna
Dina
Daisy
Muppe
Lulu
Bella
Bertta
Mikki
Miki
Tessu/Tessa
Aku
Bim
Bluto
Dolly
Rico
Fami
Seri
Frida
siinä jtn mun mielestä kivoja :)) - wertyuiuy
Kivoja nimiä kaikki.
Mutta noi Ellinoora & Ezmeralda. Jotenkin tuntuu että koiran on aika vaikea oppia niin pitkä nimi. Ellei sitten niistä lyhennä lempinimeä Mun suosikkinimet on:
Luca
Shevan
Jack
Alex
Samu
Hector
Jose
Ivan
Severi
Rocky
Ami
Ben
Cara
Cheri
Falco
Haiku
Igor
Joiku
Kuura
Kuro
Laika
Lulu
Luna
Miska
Pyry
Roope
Roxy
Remu
Robin
Roy
Shiro
Usva
Ruska
Loimu
Cleo
Sebastian
Benjamin
Damon
Daiki
Darion
Jeri
Rico
Cora
Halla
Pomo
Jos ostaisin tumman riistan värisen lapinporokoiran niin sen nimeksi tulis varmaan Kuura,Joiku tai Halla.Jos se olis riistaparkki niin sen nimeksi tulis varmaan Ruska.Jos ostaisin mustan kääpiösnautserin niin sen nimeksi tulis Pomo.Paljon jo oon miettinyt vaikken vielä ole koiraa ostamassa:D- jdsfjs
Mä oon kans kovasti yrittäny keksiä narttukoiralle lyhyttä,kivaa,nättiä ja ei niin kovin yleistä nimeä..Mut jostain syystä keksin vaan paljon helpommin poika koiralle kaikkia kivoja nimiä,vaikka aika varmasti oon kyllä tyttö koiraa ottamassa (sitten joskus 2-3 vuoden päästä) :)
Mutta en halua mitään loppuun kulutettua Bellaa,Berttaa,Nelliä,Elliä,Nekkua yms. vaan joku vähän harvinaisempi tai mahdollisesti täysin uusi nimi olis mun mieleen :) Jonkinlaista pikkukoiraa oon tulevaisuudessa ottamassa,ja tällasia nimiä oon viime aikoina pyöritelly,kun; Eevi,Ira,Kide,Kidi,Begi,Pegi,Salli..Mut välillä tuntuu,ettei noistakaan mikään sitten kuitenkaan kelpaa..
Tällä hetkellä toi Kidi olis yks lemppari,mutta mietin,että onko se sittenkin enemmän poika koiran nimi?Eihän sillä nyt sinänsä ole mitään merkitystä,kun kuitenkin koiran,eikä lapsen nimi kyseessä,ja ainahan jotkut silti antaa urokselle nartun nimen tai toisin päin..Mutta haluisin kuitenkin,että mun nartulla olis ihan tytön nimi,ettei aina oltais kysymässä,että "kumpi se on?",kun nimeltä mainitaan :) Tosin kyllä jotkut on kysyneet meidän poika koirastakin,jonka nimi on Tino (mikä nyt on ainakin ihan selkeä pojan nimi) :D
Mutta noista jonkun edeltä mainitsemista nimistä myös toi Cora kuulostaa ihan kivalta :) Niin,että kaipa tässä pitää vaan vielä miettiä (eihän mulla mikään kiire ole) :D- koirafani_80
nartulle olisi nimiehdokkaiksi:
Bianca, Britta, Bonita
Cira, Candy, Cassi
Dina, Dusty, Dreamy
Fanny, Felina, Fiona
Gina, Ginger, Ginny
Holly, Hope, Honey
Jolly, Jasmin, Jessie
Katie, Kerry, Kismet
Liza, Luna, Laurie
Marine, Merie, Mitzi
Rianna, Rexina, Ramiza
Suzie, Sunny, Sadie
Tango, Tiaza, Tessie
- <<<<
hannibal
nero
cara
rocky
lola
olga
nova
amadeus
breznev < vittaus leonid brezneviin
hrutsev < vittaus nikita hrutseviin
borzov < viittaus valeri borzoviin
bure < viittaus pavel bureeseen
tälläsiä - seropirakas
itselläni on seropi nimeltää Rikhardo eli kutsumanimellä Riku.
En halunnu antaa yksikertaisuus nimiä ja valitsin juuri tuon nimen kun koirani on saksapaimenkoiran ja kultaisennoutajan coctail ja kohta täyttää 7 wee.. Ihana sydämenvaltaajani on aina rakas - Hauhau-jengi
Entisen koiran nimi oli Vicky (mäyräkoira) ja nykyisen sekarotuisen (samojedi/valkkari) nimi on Nala (oli jo nimi, kun hänet sain).
- tämmöstäpämmöstä
joskus jos ois niin
hemuli < berninpaimenkoira < muumien hemulin mukaan
lola < kultainennoutaja < hectorin lola kappaleen mukaan
nikita < kultainnenoutaja < nikita hrutsevin mukaan
breznev < berninpaimenkoira < leonid breznevin mukaan
bure < labradorinnoutaja musta < pavel buren mukaan
tretjak < saksanpaimenkoira < vladislav tretjakin mukaan
amanda < newfoundlandinkoira < jonkun amandan mukaan
hannibal < bernhardinkoira pk < hannibalin alppien ylittäjä mukaan
cara < bernhardinkoira lk < matin ja tepon cara mia kappaleen mukaan
rocky < bernhardinkoira pk < sylvester stallonen rocky elokuvan mukaan
amadeus < newfoundlandinkoira < mozartin toisen nimen mukaan
tepa < newfoundlandinkoira < ankroniikan tepan mukaan
eve < saksanpaimenkoira < dingon even mukaan
iines < bichon frise < iines ankan mukaan
ramona - mielikuvitusta...
minä annan aina koiralle nimen PERSE.
Kun vanhasta koirasta jättää aika ja uusi pentu tulee taloon
ristitään se aina vanhan koiran mukaan nyt on menossa Perse VI- mielikuvitusta....
Siis P-e-r-s-e
- <<<
mä haluaisin joskus omistaa 4 koiraa
hannibal bernhardinkoira
eve saksanpaimenkoira
netta tanskandoggi
lara newfoundlandinkoira - <<<
hannibal < bernhardinkoira
cicero < tanskandoggi
brutus < newfoundlandinkoira - thedarkwolf4040
Meidän sekarotuinen hauva on nimeltänsä Remi. Nimi tuli siitä kun haluttiin nimi jota ei ihan joka koiralla olisi, mutta olisi lyhyt ja helppo lausuttava. En suosittele antamaan yli 6kirjaimisia nimiä tai vaikeasti lausuttavia. Esimerkiksi mitään Camboloa tai Gertrut:a muistuttavia juuri näitä vaikeasti lausuttavia ja pitkiä nimiä en suosittele. Tässä kuitenkin joitain jotka voisivat sopia
Kava
Nami (aalto japaniksi)
Kuro
Seita
Hese
Naki
Hepe
Fori
Juku
Sony
Radi - <<<
9 koiraa
1.hannibal bernhardinkoira pk
2.nero bernhardinkoira pk
3.rocky bernhardinkoira pk
4.Lola Kultainennoutaja Tumma
5.okko kultainennoutaja tumma
6.Nikita kultainennoutaja
7.Breznev Kultainennoutaja
8.rocky bernhardinkoira pk
9.olga newfoundlandinkoira - :Mosse:
Meillä on Mosse sileäkarvainen noutaja 9 viikkoa
- <<<<
hannibal bernhardinkoira
rocky bernhardinkoira
heta tanskandoggi
cara bernhardinkoira
lola kultainennoutaja
elvis newfoundlandinkoira
ringo bernhardinkoira
nova newfoundlandinkoira
amadeus newfoundlandinkoira
tyyne tanskandoggi
layla tanskandoggi
remus napolinmastiffi - 2+16
Mä antaisin ehkä koiralle nimeksi: Mökö,Samu,Rymy tai Pyry, eniten tykkään Mököstä :)
- iipaliini
Mulla on tiibetinspanieli Nelli, se on sellainen nimi joka on pienestä asti ollut sellainen nimi jonka olen halunnut antaa koiralle.
Mun toisen koiran nimi on Nala. Nala on pitkäkarvainen chihuahua, nimensä se sai siitä että tykkään muutenkin N kirjaimella alkavista ja sopi Nellin kanssa toi nimi ja muutenkin tosi kiva! :D
Hyviä tyttö koiran nimiä noiden lisäksi: Nami, Nanna, Nenna, Nella, Neera
Hyviä poika koiran nimiä: Simba, Rocky, Vili- iipaliini
ja pojalle vielä 2 muuta, Tuisku ja Pyry!! :)
- Pug puppies in N.Y.
Koiran nimen kuuluisi olla simppeli ja helposti lausuttava, joten aloittajan ehdottamat ezmeraldagaldat voi jattaa suosiolla sinne typeran paan sisalle.
Mieti mika on mukavin ja helpoin kaskea esmes. Epe istu tai Epe paikka. "Ezmeralda istu" kuulostaa omaan korvaani vain niin typeralta koiran nimelta kuin voi vain kuvitella kuulevansa jossain koirapuistossa yms. - nimi hero
Nimiä:
Redi (ready) Bambi
Stedi (steady) Cola
Kuld Disney
Vissy Dumle
Nelli Error
Ilus Fanni
Ligga Haba
Sisu Huisku
Muumi Ilta
Elle Jokeri
Taiga Jumbo
Teta Tyrsky
Mooni Jysky
Unna Osku
Nitro Hippo
Donitsi Luka
Danny Kamu
Vili Nala
Loponen Banda
Valo Banzai
Hinni Fazer
Turbo Raju
Sotkis Deni
Pieru Kaunotar
Peeru Destiny
Laku(pötkö) Mikki
Nipsu Mosse
Lumikki Mökö
Nupu Rymy
Zorro Nelli
Laiska Lordi
Doris
Lazy
Jekku
Mämmi
Apina
Eiku
Riemu
Ruusu
Onni
Toffee
Nalle
Esso
Pepsi
Jaffa
Kaveri
Fanta
Muru
Nasu
Nappi
Puppe
Zhili
Sysi
Koira
Norja
Gambia
Samos
Suomi
Nätti
Hilla
Lakka
Mustikka
Orvokki
Abba
Affe
Armas
Lazy
Jekku
Mämmi
Apina
Eiku
Riemu
Ruusu
Onni
Toffee
Nalle
Esso
Pepsi
Jaffa
Kaveri
Fanta
Muru
Nasu
Nappi
Puppe
Zhili
siinä on jotain nimiä joita mää voisin laittaa omalle koiralle. ;)- korjaaja 1
Tosa alusa noi jokku tuli sillei yhtee mut ne ei oo.
- Kolmas säätäjä 1
korjaaja 1 kirjoitti:
Tosa alusa noi jokku tuli sillei yhtee mut ne ei oo.
No kyl mummiälest noi LobonenBanda ja ValoBanzai ainaski oli iha ihqui ;)))
Ton TurboRajun vaihtaisin kyl toisipperi, eli RajuTurbo ja pansi siihe viel yhe lisää, sillee et siit tulis RajuTurboTuuli ; ))) - Hehehe..
Pieru Kaunotar?
- <<<<
tämmöstä
rico - boxeri
bure - musta labbis
lola - kultainennoutaja tumma
eve - saksanpaimenkoira
hannibal - bernhardinkoira pk
nova - newfoundlandinkoira
cara - bernhardinkoira lk
lumumba - bullmastiffi
guevara - bullmastiffi
nikita - kultainennoutaja tumma
donita - kääpiösnautseri
rocky - bernhardinkoira pk
hannibal - bernhardinkoira pk - minä vol 1
nova - newfoundlandinkoira
amadeo - newfoundlandinkoira
nero - bernhardinkoira pk
lumumba - bullmastiffi
guevara - bullmastiffi
donita - kääpiösnautseri
iines - bernhardinkoira lk
roope - espanjanmastiffi
olga - bernhardinkoira lk
kaino - suursnautseri
linda - bokseri
rico - bokseri
cara - bernhardinkoira lk - saa käyttää vapaasti
-erkki
-jorma
-tauno
-untamo
-aulis
-simo silmu
- jooseppi
- hantta puli
- armas
- tauno palo
- obama - 2 koiran omistaja
Sekarotuinen uros Tessu.Nimi tulee Topi & Tessu-kirjasta & saksanpaimenkoira narttu Mia.Nimi tulee kennelnimestä & kutsumanimi oli jo valmiina kun haimme Mian
- ezzuuuhhh
Rescue-koiramme nimi Laika tulee avaruuskoira Laikasta (joka tosin oli narttu. meidän koiramme on uros) :D:D tosi ihana tapaus
- Höh...
Ei kai sitä nimeä voi keksiä ja päättää jo ennen kuin on edes koiraa... Eihän sitä voi etukäteen tietää mikä juuri sille koiralle sopii. Oman koirani nimen tiesin heti, kun sen eka kertaa näin, ja se nimi sille sopii... Enkä kerro mikä se on juuri siitä syystä, että se ei sovi välttämättä jollekin toiselle, mutta joku voi omansa sellaiseksi nimetä, kun se on aika hauska nimi. Ei ole kuitenkaan mikään tosi erikoinen ja sellainen ettei kaimoja löytyisi. Mun mielestä mitään eläintä -tai lastakaan ei voi nimetä ennen kuin sitä on ees nähnyt... Kyllä ne "kertoo" oman nimensä itse sitten kun ne näkee, jos osaa kuunnella.
- 2 koiran omistaja
Miksi ei voisi?Kyl mä keksin tolle meidän seropille nimen jo enneku se meille edes tuli.Nytkin mulla on sekä uros- että narttukoiralle nimi valmiina vaikkei olekaan vielä tietoo et tuleeks meille 3:tta koiraa vai ei.
- Ollin-kuppi
2 koiran omistaja kirjoitti:
Miksi ei voisi?Kyl mä keksin tolle meidän seropille nimen jo enneku se meille edes tuli.Nytkin mulla on sekä uros- että narttukoiralle nimi valmiina vaikkei olekaan vielä tietoo et tuleeks meille 3:tta koiraa vai ei.
No tassa olisi lisää nimiä olkää hyvät.
Paavo
niko
jesse
reino
lärppä
lärpytin
nuppi
olli
simo-petteri
olli-kyllikki
pentti-tapani
jorma-kalevi
jaakko-ilmari - Höh...
No eihän se nimi välttämättä sovi ollenkaan sille koiralle. Mulle kävi sillain, että edellisellä koirallani oli nimi, joka tarkoitti jotain asiaa. Nimi sopi mun koiralle kuin nakutettu, sen fyysiseen ja psyykkiseen olemukseen. Se oli todella iso ja komea koira... Sitten naapuri otti saksanpaimenkoiran vähän myöhemmin kuin minä omani, ja laitto sille -yllätys, yllätys tismalleen saman nimen mikä mun koiralla oli! Toiveenaan tällä naapurilla oli, että hänen koirastaan kasvais myös iso ja näyttävä koira. No eipä kasvanu, vaan se jäi keskimääräistä pienemmäksi ja oli arka ja ujo koira, mikä siitä oli nähtävillä heti pentuna. Nimi ei missään nimessä sopinu sille koiralle alunperinkään, ja minä en olis sille koiralle ikinä laittanu nimeä joka tarkoittaa jotain suurta ja komeaa... Ei koiraa voi mun mielestä nimetä ennen kuin koko eläintä on edes olemassakaan -pitäähän se nyt nähdä ensin, ja laittaa nimi sen mukaan mikä sille koiralle sopii, eikä sellaista nimeä mikä naapurin komealla koiralla on ja mikä sille naapurin komealle koiralle sopii.
- 2 koiran omistaja
Höh... kirjoitti:
No eihän se nimi välttämättä sovi ollenkaan sille koiralle. Mulle kävi sillain, että edellisellä koirallani oli nimi, joka tarkoitti jotain asiaa. Nimi sopi mun koiralle kuin nakutettu, sen fyysiseen ja psyykkiseen olemukseen. Se oli todella iso ja komea koira... Sitten naapuri otti saksanpaimenkoiran vähän myöhemmin kuin minä omani, ja laitto sille -yllätys, yllätys tismalleen saman nimen mikä mun koiralla oli! Toiveenaan tällä naapurilla oli, että hänen koirastaan kasvais myös iso ja näyttävä koira. No eipä kasvanu, vaan se jäi keskimääräistä pienemmäksi ja oli arka ja ujo koira, mikä siitä oli nähtävillä heti pentuna. Nimi ei missään nimessä sopinu sille koiralle alunperinkään, ja minä en olis sille koiralle ikinä laittanu nimeä joka tarkoittaa jotain suurta ja komeaa... Ei koiraa voi mun mielestä nimetä ennen kuin koko eläintä on edes olemassakaan -pitäähän se nyt nähdä ensin, ja laittaa nimi sen mukaan mikä sille koiralle sopii, eikä sellaista nimeä mikä naapurin komealla koiralla on ja mikä sille naapurin komealle koiralle sopii.
En mä koirilleni nimeä annakkaan naapurin koirien nimien perusteella enkä anna sellaista nimeä joka tarkoittas jollakin kiellellä jotakin.En mä anna koiralleni nimeksi jotain vaikkapa Ezmeraldaa vaan annan sellaisen nimen joka passaa 2 muun koiramme kanssa suunnilleen yhteen.Ei oikein passaa Mia,Tessu & Ezmeralda.
- Höh...
En mä koirilleni nimeä annakkaan naapurin koirien nimien perusteella enkä anna sellaista nimeä joka tarkoittas jollakin kiellellä jotakin.En mä anna koiralleni nimeksi jotain vaikkapa Ezmeraldaa vaan annan sellaisen nimen joka passaa 2 muun koiramme kanssa suunnilleen yhteen.Ei oikein passaa Mia,Tessu & Ezmeralda.
No ei kyllä Ezmeralda sopis tuohon joukkoon! :D No makunsa kullakin kai tuossa nimeämis -asiassakin, mutta ite en tajua miksi joku tahtoo muilta ehdotuksia koiransa nimeksi. Minusta on hauska keksiä ite nimi omalle koiralle, ja juuri sen perusteella millainen se on persoonaltaan ja ulkonäöltään. Voihan tosin joskus käydä niin, että koiralle on jo syntymäkodissaan laitettu nimi, joka sille sopii. Mun edellisen koiran kohdalla oli niin -eli itse en sen nimeä keksinyt (sitä nimeä, jonka naapuri "varasti" omalleen), mutta en alkanut nimeä muuttamaankaan koska se sopi koiralleni... Jos ei olis sopinut olisin kyllä muuttanut sen. Tämän nykyisen koirani nimen tiesin heti, kun kävin pentuetta katsomassa, ja valitsin kyseisen pennun itselleni. Jostain se vain putkahti päähäni, ja nimi sopii sille, mutta ei sopisi välttämättä jollekin toiselle koiralle, vaikka tämän koirani nimi ei edes tarkoita mitään... Eikö nykyisin ole olemassa koirannimikalenterikin? Eli sieltäkinhän vois hauskoja nimiä löytyä. :)
- chihu millan
Miten olis CESAR? vähäkö pähee nimi.
Koiralleni harkitsin mm. nimiä Jero, Jaro, Nero, Zero, Hero, Nemo, Furi, Jery ym.. halusin lyhyen ja napakan uroskoiralle sopivan nimen. Koira tuli kotiin ja nimeksi vakioitui Nero. Sopii kyllä hyvin, viisas koira eikä mikään "liehittelijä" mutta uskollinen ja tottelevainen.
Nyt olen toista koiraa harkinnut, urosta edelleen. Päässä ovat pyörineet pitkään Frodo ja Sysi, sekä jokunen edellä mainituista. Eiköhän nimi löydy viimeistään kun pääsen pentua katsomaan :)- <<<<
tälläsiä Nimiä
Hannibal - pk bernhardinkoira
Rocky - pk bernhardinkoira
Nova - newfoundlandinkoira
amadeo - newfoundlandinkoira
iines - newfoundlandinkoira
monna - newfoundlandinkoira
brutus - bernhardinkoira pk
lola - kultainennoutaja tumma
fedorov - kultainennoutaja tumma
datsyk - saksanpaimenkoira
heta - rottweiler
lumo - newfoundlandinkoira
zoni - rottweiler
dasko - bernhardinkoira pk
fiinu - bernhardinkoira pk
mimosa - newfoundlandinkoira narttu
linda - boxeri
liinu - bernhardinkoira lk
diiva - newfoundlandinkoira
hambo - bernhardinkoira pk
geisha - leonberger
monna - bernhardinkoira pk
tepa - alaskanmalamutti - Holy Bilble
Jeesus, Mooses, Metusalem, Pietari, Jahve, Jehova, Markus, Matteus, Luukas, jne. Eiköhän sieltä ripari-ikäiset löydä sopivia nimiä.
Itsellä Juudas (Priest). - tykäää hamsterista
Minkä nimen annan tyttö kääpiö hamsterilleni
- keksin sen
Ehkä antaisin sinunna nimen weera. Kelpaako
minun eläinten nimiä on ollu/on:
Ukko ( oli jo nimenä ku sain)
Hemmo ( entinen Rämy,vaihdoin koska en tykänny Rämy nimestä)
gerbiilien nimet: Vallu ja Tumppi (toinen oli vaalea-vallu ja tumma-tumppi)
hamsterin nimi: en kehtaa kertoa, tutut tietää :)
kissojen nimiä: Aamu (entinen Aatu, kunnes kävi lääkärissä ja totesi ettei tää oo poika kisu ,niinpä aatusta tuli aamu :)
Pikkupää- kissalla oli pienipää :)
Sepi- sepi tulee söpöstä
Kalle- kalle tulee kalle kollista
Panu- panu tulee panu pantterista
Sakke- sakke tulee sakke saalistajastaMeillä on 2 narttu koiraa, joitten nimi on Mindy & Donna.
Olin yhden miehen kanssa, kun Mindy tuli. Haimme pennun ja autossa matkalla kotia piti pennulle keksiä nimi ja ei tullut itellä yhtäkään nimeä heti esille, niin mies sitten keksi että se olisi Mindy.
Donnan nimen keksin itse. Se tuli ensimmäisenä mieleen, kun taloudessa oli 4 koiraa.
Seuraavksi tulee 2 urosta, joitten nimet on jo valmiina ja ne on Rocky & Rico. En tosin tiedä koska meille 2 urosta tulee, mutta onpahan nimet ainakin jo selvillä.- (:::
Muutamia ehdotuksia,
Ella (mun koiran kutsumanimi)
Lili
Vilma
Vili
Cindy
Candy
Onni
Jutta
Nöpö
Pimu
Lasse
Helmi
Kaisla
Halla
Rilla
Saana
Halti
Salla
Sani
Topi - Vilin muisto
Rex, Miska, Likka, Pimu, Akka, Soli, Siis jokin nimi joka on helppo kuiskata ja karjaista ja huutaa pitkään, jos koiraa on kutsuttava. (pimu pimu pimuu. solisolisoli) Siihen joukkoon sopii myös Tiks, Ara tai Rosa.
- ollin kuppi
Terska
- Anonyymi
Meillä on tällä hetkellä Miisa. On ollut myös Iitu, Jesse, Jörö ja Elli. Tulossa on Haiku tai Halti. Ihana nimi koiralle myös Ava (en osaa kuvitella ihmiselle koska aina olen se ajatellut vähän kun esim. Tessu jota et sinäkään varmaan ihmiselle osaa ajatella :D).
Miisa tulee siitä että koiran virallinen nimi on Artemis ja siitä se loppu on niinkuin mis eli taivutettiin Miisa. Ollaan siis haluttu antaa koiralle nimeksi virallisesta nimestä tuleva nimi. Aikaisempien koirien nimistä en oikein tiedä kun en ollut syntynyt kun meille ne olivat tulleet. - Anonyymi
Mä saan sheltien narttupennun ja aion antaa sille nimeksi Flicka:) Ja se tarkoittaa ruotsiksi tyttö.
- Anonyymi
Hauska nimi
- Anonyymi
Mulla on nyt narttukoira Vimma (on kyllä itse rauhallisuus, toivoin aktiivisempaa koiraa, mut näillä mennään xd) ja viis kania: myy(punainen), hyppy(valk, jossa riistanvärisiä läikkiä[perhonen?]), trolli(luonnonkelt.viittakuvio), tärpätti(keltamusta japski) ja Hiawatha(keltamusta japski)
Ja on ollut joskus kani nimeltä manteli (nimi jatkui:mantelirumpaliaztex...)
Ja oli mul hiiriii en muista kaikkien nimii, joku oli ainaki höpötintti ja jotku ihme nimet oli.. Enmuista
Ja nyt kämppiksellä kisu nimeltään Tipu. Siitä piti tulla eka covid tai korona mut ei tullukkaa. Se on kollikissa, tosin pentu viel. Ja hoidossa sil oli yhen Avan tyttö Kippis (koiria).
Muita eläinten nimiä ehdotan:
Toffe,
fani,
Hugo,
Saska
Simba
Mökötöö
Ressu
Halti
Joiku
Jekku
Koda
Reko
Retu
Roi
Jedi
Mysti
Halla
Riemu
Ilo
Kapu
Ruska
Naava
Neva
Remu
Roihu
Hyrrä
Huisa
Velmu
Veike
Hepskukkuu
Nikke
Jemma
Vimma
Hulmu
Usva
Pinokkio
Nuunuu
Utu
Rumpali
Aladdin
Jumba
Kiara
Kovu
Lilo
Louie
Perry
Pepi
Tiku
Taku
Timon
Miiko
Pumba - Anonyymi
Rakki, lyhyt ja ytimekäs!
- Anonyymi
Olisiko Rakkeli hyvä hellittelynimi? Rakas Rakki, Rakkeli... sointuu hyvin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko Rakkeli hyvä hellittelynimi? Rakas Rakki, Rakkeli... sointuu hyvin!
Kakkeli oli myös hyvä nimi tai kusiruikku, sontiainen ja kusiainen jo varattuja.
- Anonyymi
Rakki on hyvä ja tasa-arvoinen nimi kaikille rakeille, kätevää myös jos saa kaikki rakit hiljenemään huutamalla yhdelle.
- Anonyymi
Minulla on koira, jonka nimi on Mindy (lausutaan Mindi) ja tämän nimen keksi silloinen avopuolisoni
Minulla on ollut seuraavat koirat :
Pimu (muutin nimeksi Bella, koska en tykännyt Pimu nimestä)
Nalle (koiralla oli jo nimi, kun minulle tuli)
Sitten on ollut Vilma (Alessandra virallinen nimi) ja tämä oli silloisen avopuolison ja minun keksimä nimi
Sekä Donna (Xeroge's Olivia) ja tämä oli ihan minun oma keksimä nimi- Anonyymi
Etelävenäjänkoira uros,Fiffi
- Anonyymi
Nimeän yleensä koirani käytöksen ja ulkonäön mukaan. Minulla on kolme koiraa.
Devil, sai nimensä koska oli käytökseltään aivan päin vastainen, mutta meilkein kokonaan musta. Ja erittäin kiltti luonteeltaan.
Tyyne sai nimensä, koska mielestämme oli tyynen näköinen ja määräilevä ja hieman sählä.
Unto, tai tuttavien kesken Uuno, koska on todella hölmä luonteinen koira, aivan kuin oman elämänsä Turhapuro. - Anonyymi
Tässä muutamia eläinten nimiä, käy myös koiralle.
Elli
Molly
Ira
Stella
Siiri
Essi
Berry/Berri
Perry/Perri
Toffe,
fani,
Hugo,
Saska
Simba
Mökötöö
Ressu
Halti
Joiku
Jekku
Koda
Reko
Retu
Roi
Jedi
Mysti
Halla
Riemu
Ilo
Kapu
Ruska
Naava
Neva
Remu
Roihu
Hyrrä
Huisa
Velmu
Veike
Hepskukkuu
Nikke
Jemma
Vimma
Hulmu
Usva
Pinokkio
Nuunuu
Lazy
Jekku
Mämmi
Apina
Eiku
Riemu
Ruusu
Onni
Toffee
Nalle
Esso
Pepsi
Jaffa
Kaveri
Fanta
Muru
Nasu
Nappi
Puppe
Zhil
Utu
Rumpali
Aladdin
Jumba
Kiara
Kovu
Lilo
Louie
Perry
Pepi
Tiku
Taku
Timon
Miiko
Pumba
Paavo
niko
jesse
reino
lärppä
lärpytin
nuppi
olli
simo-petteri
olli-kyllikki
pentti-tapani
jorma-kalevi
jaakko-ilmari - Anonyymi
Meidän koiran nimi on Jaffa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61266