Minkä nimen antaisit?

hauhauhau

Jos hankkisit koiran minkä nimen antaisit tai jos sulla on jo koira mikä sen nimi on? Ois vaan hauska kuulla miten ihmiset on nimennyt koiriaan.

Mulla ei ole koiraa (vielä), mutta tällaisia nimiä olen pyöritellyt mielessä mm. Ezmeralda, Alma, Alpo, Lara, Brutus, Tohveli, Simba, Boston, Bruno, Ellino(o)ra,

68

6324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paul Rodgers

      olen nimennyt koirani aina englantilaisten artistien mukaan ja niin jatkossakin. Esim. Sir Elton, Dusty, Sting, Billy Idol, jne. Serkkuni puolestaan nimeää piskinsä saksalaisten mäkihyppääjien mukaan. Tapoja on monia.

    • Cairninterrieri <3

      Niitä on kyllä yllättävän vaikeaa keksiä,meille on tässä tulossa cairnpentu,ja nimeä ollaan yritetty miettiä..Mutta on tullu muutamia kuitenkin :
      Elli
      Molly
      Ira
      Stella
      Siiri
      Essi
      Berry/Berri
      Perry/Perri
      Nuo oli kyllä narttujen nimiä,mutta en ole muita miettinykkään ku narttu tulee (:

    • HKLYB

      Mulla kaksi koiraa, jotka nimetty lempileffan lempihenkilöhahmojen mukaan.

    • 20+1

      meiltä löytyy Nasu

      • nasu?

        Nasu on kiva, mut kerro vielä miksi valitsin juuri Nasu nimen?


      • Anonyymi

        Onko hän tyttö vai poika?


    • labbiksen omistaja

      Meillä on Simba nimine veijari :)

    • boxxer

      Minulle tulee ensi viikolla urosbokserin pentu, jonka nimeksi tulee Bruno :) Nyt minulla on kaksi-vuotias narttubokseri jonka nimi on Coma. Coman nimi tulee kaksi vuotta sitten tykkäämästäni artistin kappaleesta. Bruno siksi koska se vain on niin suloinen nimi, ja sopii mielestäni hyvin bokserille :)

    • koirafani<3

      Tässä ehotuksia

      Minni
      Sissi
      Sasu
      Muru
      Demi
      Lola
      Doris
      Donna
      Dina
      Daisy
      Muppe
      Lulu
      Bella
      Bertta
      Mikki
      Miki
      Tessu/Tessa
      Aku
      Bim
      Bluto
      Dolly
      Rico
      Fami
      Seri
      Frida


      siinä jtn mun mielestä kivoja :))

    • wertyuiuy

      Kivoja nimiä kaikki.
      Mutta noi Ellinoora & Ezmeralda. Jotenkin tuntuu että koiran on aika vaikea oppia niin pitkä nimi. Ellei sitten niistä lyhennä lempinimeä

    • Mun suosikkinimet on:
      Luca
      Shevan
      Jack
      Alex
      Samu
      Hector
      Jose
      Ivan
      Severi
      Rocky
      Ami
      Ben
      Cara
      Cheri
      Falco
      Haiku
      Igor
      Joiku
      Kuura
      Kuro
      Laika
      Lulu
      Luna
      Miska
      Pyry
      Roope
      Roxy
      Remu
      Robin
      Roy
      Shiro
      Usva
      Ruska
      Loimu
      Cleo
      Sebastian
      Benjamin
      Damon
      Daiki
      Darion
      Jeri
      Rico
      Cora
      Halla
      Pomo
      Jos ostaisin tumman riistan värisen lapinporokoiran niin sen nimeksi tulis varmaan Kuura,Joiku tai Halla.Jos se olis riistaparkki niin sen nimeksi tulis varmaan Ruska.Jos ostaisin mustan kääpiösnautserin niin sen nimeksi tulis Pomo.Paljon jo oon miettinyt vaikken vielä ole koiraa ostamassa:D

    • jdsfjs

      Mä oon kans kovasti yrittäny keksiä narttukoiralle lyhyttä,kivaa,nättiä ja ei niin kovin yleistä nimeä..Mut jostain syystä keksin vaan paljon helpommin poika koiralle kaikkia kivoja nimiä,vaikka aika varmasti oon kyllä tyttö koiraa ottamassa (sitten joskus 2-3 vuoden päästä) :)

      Mutta en halua mitään loppuun kulutettua Bellaa,Berttaa,Nelliä,Elliä,Nekkua yms. vaan joku vähän harvinaisempi tai mahdollisesti täysin uusi nimi olis mun mieleen :) Jonkinlaista pikkukoiraa oon tulevaisuudessa ottamassa,ja tällasia nimiä oon viime aikoina pyöritelly,kun; Eevi,Ira,Kide,Kidi,Begi,Pegi,Salli..Mut välillä tuntuu,ettei noistakaan mikään sitten kuitenkaan kelpaa..
      Tällä hetkellä toi Kidi olis yks lemppari,mutta mietin,että onko se sittenkin enemmän poika koiran nimi?Eihän sillä nyt sinänsä ole mitään merkitystä,kun kuitenkin koiran,eikä lapsen nimi kyseessä,ja ainahan jotkut silti antaa urokselle nartun nimen tai toisin päin..Mutta haluisin kuitenkin,että mun nartulla olis ihan tytön nimi,ettei aina oltais kysymässä,että "kumpi se on?",kun nimeltä mainitaan :) Tosin kyllä jotkut on kysyneet meidän poika koirastakin,jonka nimi on Tino (mikä nyt on ainakin ihan selkeä pojan nimi) :D

      Mutta noista jonkun edeltä mainitsemista nimistä myös toi Cora kuulostaa ihan kivalta :) Niin,että kaipa tässä pitää vaan vielä miettiä (eihän mulla mikään kiire ole) :D

      • koirafani_80

        nartulle olisi nimiehdokkaiksi:

        Bianca, Britta, Bonita
        Cira, Candy, Cassi
        Dina, Dusty, Dreamy
        Fanny, Felina, Fiona
        Gina, Ginger, Ginny
        Holly, Hope, Honey
        Jolly, Jasmin, Jessie
        Katie, Kerry, Kismet
        Liza, Luna, Laurie
        Marine, Merie, Mitzi
        Rianna, Rexina, Ramiza
        Suzie, Sunny, Sadie
        Tango, Tiaza, Tessie


    • <<<<

      hannibal
      nero
      cara
      rocky
      lola
      olga
      nova
      amadeus
      breznev < vittaus leonid brezneviin
      hrutsev < vittaus nikita hrutseviin
      borzov < viittaus valeri borzoviin
      bure < viittaus pavel bureeseen
      tälläsiä

    • seropirakas

      itselläni on seropi nimeltää Rikhardo eli kutsumanimellä Riku.
      En halunnu antaa yksikertaisuus nimiä ja valitsin juuri tuon nimen kun koirani on saksapaimenkoiran ja kultaisennoutajan coctail ja kohta täyttää 7 wee.. Ihana sydämenvaltaajani on aina rakas

    • Hauhau-jengi

      Entisen koiran nimi oli Vicky (mäyräkoira) ja nykyisen sekarotuisen (samojedi/valkkari) nimi on Nala (oli jo nimi, kun hänet sain).

    • tämmöstäpämmöstä

      joskus jos ois niin
      hemuli < berninpaimenkoira < muumien hemulin mukaan
      lola < kultainennoutaja < hectorin lola kappaleen mukaan
      nikita < kultainnenoutaja < nikita hrutsevin mukaan
      breznev < berninpaimenkoira < leonid breznevin mukaan
      bure < labradorinnoutaja musta < pavel buren mukaan
      tretjak < saksanpaimenkoira < vladislav tretjakin mukaan
      amanda < newfoundlandinkoira < jonkun amandan mukaan
      hannibal < bernhardinkoira pk < hannibalin alppien ylittäjä mukaan
      cara < bernhardinkoira lk < matin ja tepon cara mia kappaleen mukaan
      rocky < bernhardinkoira pk < sylvester stallonen rocky elokuvan mukaan
      amadeus < newfoundlandinkoira < mozartin toisen nimen mukaan
      tepa < newfoundlandinkoira < ankroniikan tepan mukaan
      eve < saksanpaimenkoira < dingon even mukaan
      iines < bichon frise < iines ankan mukaan
      ramona

    • mielikuvitusta...

      minä annan aina koiralle nimen PERSE.
      Kun vanhasta koirasta jättää aika ja uusi pentu tulee taloon
      ristitään se aina vanhan koiran mukaan nyt on menossa Perse VI

      • mielikuvitusta....

        Siis P-e-r-s-e


    • <<<

      mä haluaisin joskus omistaa 4 koiraa
      hannibal bernhardinkoira
      eve saksanpaimenkoira
      netta tanskandoggi
      lara newfoundlandinkoira

    • <<<

      hannibal < bernhardinkoira
      cicero < tanskandoggi
      brutus < newfoundlandinkoira

    • thedarkwolf4040

      Meidän sekarotuinen hauva on nimeltänsä Remi. Nimi tuli siitä kun haluttiin nimi jota ei ihan joka koiralla olisi, mutta olisi lyhyt ja helppo lausuttava. En suosittele antamaan yli 6kirjaimisia nimiä tai vaikeasti lausuttavia. Esimerkiksi mitään Camboloa tai Gertrut:a muistuttavia juuri näitä vaikeasti lausuttavia ja pitkiä nimiä en suosittele. Tässä kuitenkin joitain jotka voisivat sopia

      Kava
      Nami (aalto japaniksi)
      Kuro
      Seita
      Hese
      Naki
      Hepe
      Fori
      Juku
      Sony
      Radi

    • <<<

      9 koiraa
      1.hannibal bernhardinkoira pk
      2.nero bernhardinkoira pk
      3.rocky bernhardinkoira pk
      4.Lola Kultainennoutaja Tumma
      5.okko kultainennoutaja tumma
      6.Nikita kultainennoutaja
      7.Breznev Kultainennoutaja
      8.rocky bernhardinkoira pk
      9.olga newfoundlandinkoira

    • :Mosse:

      Meillä on Mosse sileäkarvainen noutaja 9 viikkoa

    • <<<<

      hannibal bernhardinkoira
      rocky bernhardinkoira
      heta tanskandoggi
      cara bernhardinkoira
      lola kultainennoutaja
      elvis newfoundlandinkoira
      ringo bernhardinkoira
      nova newfoundlandinkoira
      amadeus newfoundlandinkoira
      tyyne tanskandoggi
      layla tanskandoggi
      remus napolinmastiffi

    • 2+16

      Mä antaisin ehkä koiralle nimeksi: Mökö,Samu,Rymy tai Pyry, eniten tykkään Mököstä :)

    • iipaliini

      Mulla on tiibetinspanieli Nelli, se on sellainen nimi joka on pienestä asti ollut sellainen nimi jonka olen halunnut antaa koiralle.
      Mun toisen koiran nimi on Nala. Nala on pitkäkarvainen chihuahua, nimensä se sai siitä että tykkään muutenkin N kirjaimella alkavista ja sopi Nellin kanssa toi nimi ja muutenkin tosi kiva! :D

      Hyviä tyttö koiran nimiä noiden lisäksi: Nami, Nanna, Nenna, Nella, Neera
      Hyviä poika koiran nimiä: Simba, Rocky, Vili

      • iipaliini

        ja pojalle vielä 2 muuta, Tuisku ja Pyry!! :)


    • Pug puppies in N.Y.

      Koiran nimen kuuluisi olla simppeli ja helposti lausuttava, joten aloittajan ehdottamat ezmeraldagaldat voi jattaa suosiolla sinne typeran paan sisalle.
      Mieti mika on mukavin ja helpoin kaskea esmes. Epe istu tai Epe paikka. "Ezmeralda istu" kuulostaa omaan korvaani vain niin typeralta koiran nimelta kuin voi vain kuvitella kuulevansa jossain koirapuistossa yms.

    • nimi hero

      Nimiä:
      Redi (ready) Bambi
      Stedi (steady) Cola
      Kuld Disney
      Vissy Dumle
      Nelli Error
      Ilus Fanni
      Ligga Haba
      Sisu Huisku
      Muumi Ilta
      Elle Jokeri
      Taiga Jumbo
      Teta Tyrsky
      Mooni Jysky
      Unna Osku
      Nitro Hippo
      Donitsi Luka
      Danny Kamu
      Vili Nala
      Loponen Banda
      Valo Banzai
      Hinni Fazer
      Turbo Raju
      Sotkis Deni
      Pieru Kaunotar
      Peeru Destiny
      Laku(pötkö) Mikki
      Nipsu Mosse
      Lumikki Mökö
      Nupu Rymy
      Zorro Nelli
      Laiska Lordi
      Doris
      Lazy
      Jekku
      Mämmi
      Apina
      Eiku
      Riemu
      Ruusu
      Onni
      Toffee
      Nalle
      Esso
      Pepsi
      Jaffa
      Kaveri
      Fanta
      Muru
      Nasu
      Nappi
      Puppe
      Zhili

      Sysi
      Koira
      Norja
      Gambia
      Samos
      Suomi
      Nätti
      Hilla
      Lakka
      Mustikka
      Orvokki
      Abba
      Affe
      Armas

      Lazy
      Jekku
      Mämmi
      Apina
      Eiku
      Riemu
      Ruusu
      Onni
      Toffee
      Nalle
      Esso
      Pepsi
      Jaffa
      Kaveri
      Fanta
      Muru
      Nasu
      Nappi
      Puppe
      Zhili
      siinä on jotain nimiä joita mää voisin laittaa omalle koiralle. ;)

      • korjaaja 1

        Tosa alusa noi jokku tuli sillei yhtee mut ne ei oo.


      • Kolmas säätäjä 1
        korjaaja 1 kirjoitti:

        Tosa alusa noi jokku tuli sillei yhtee mut ne ei oo.

        No kyl mummiälest noi LobonenBanda ja ValoBanzai ainaski oli iha ihqui ;)))

        Ton TurboRajun vaihtaisin kyl toisipperi, eli RajuTurbo ja pansi siihe viel yhe lisää, sillee et siit tulis RajuTurboTuuli ; )))


      • Hehehe..

        Pieru Kaunotar?


    • <<<<

      tämmöstä
      rico - boxeri
      bure - musta labbis
      lola - kultainennoutaja tumma
      eve - saksanpaimenkoira
      hannibal - bernhardinkoira pk
      nova - newfoundlandinkoira
      cara - bernhardinkoira lk
      lumumba - bullmastiffi
      guevara - bullmastiffi
      nikita - kultainennoutaja tumma
      donita - kääpiösnautseri
      rocky - bernhardinkoira pk
      hannibal - bernhardinkoira pk

    • minä vol 1

      hannibal - bernhardinkoira pk
      rocky - bernhardinkoira pk
      cara - bernhardinkoira lk
      nova - newfoundlandinkoira
      amadeo - newfoundlandinkoira
      nero - bernhardinkoira pk
      lumumba - bullmastiffi
      guevara - bullmastiffi
      nikita - kultainennoutaja tumma
      cara - bernhardinkoira lk
      donita - kääpiösnautseri
      rocky - bernhardinkoira pk
      hannibal - bernhardinkoira pk
      iines - bernhardinkoira lk
      roope - espanjanmastiffi
      olga - bernhardinkoira lk
      kaino - suursnautseri
      rocky - bernhardinkoira pk
      linda - bokseri
      rico - bokseri
      cara - bernhardinkoira lk

    • saa käyttää vapaasti

      -erkki
      -jorma
      -tauno
      -untamo
      -aulis
      -simo silmu
      - jooseppi
      - hantta puli
      - armas
      - tauno palo
      - obama

    • 2 koiran omistaja

      Sekarotuinen uros Tessu.Nimi tulee Topi & Tessu-kirjasta & saksanpaimenkoira narttu Mia.Nimi tulee kennelnimestä & kutsumanimi oli jo valmiina kun haimme Mian

    • ezzuuuhhh

      Rescue-koiramme nimi Laika tulee avaruuskoira Laikasta (joka tosin oli narttu. meidän koiramme on uros) :D:D tosi ihana tapaus

    • Höh...

      Ei kai sitä nimeä voi keksiä ja päättää jo ennen kuin on edes koiraa... Eihän sitä voi etukäteen tietää mikä juuri sille koiralle sopii. Oman koirani nimen tiesin heti, kun sen eka kertaa näin, ja se nimi sille sopii... Enkä kerro mikä se on juuri siitä syystä, että se ei sovi välttämättä jollekin toiselle, mutta joku voi omansa sellaiseksi nimetä, kun se on aika hauska nimi. Ei ole kuitenkaan mikään tosi erikoinen ja sellainen ettei kaimoja löytyisi. Mun mielestä mitään eläintä -tai lastakaan ei voi nimetä ennen kuin sitä on ees nähnyt... Kyllä ne "kertoo" oman nimensä itse sitten kun ne näkee, jos osaa kuunnella.

      • 2 koiran omistaja

        Miksi ei voisi?Kyl mä keksin tolle meidän seropille nimen jo enneku se meille edes tuli.Nytkin mulla on sekä uros- että narttukoiralle nimi valmiina vaikkei olekaan vielä tietoo et tuleeks meille 3:tta koiraa vai ei.


      • Ollin-kuppi
        2 koiran omistaja kirjoitti:

        Miksi ei voisi?Kyl mä keksin tolle meidän seropille nimen jo enneku se meille edes tuli.Nytkin mulla on sekä uros- että narttukoiralle nimi valmiina vaikkei olekaan vielä tietoo et tuleeks meille 3:tta koiraa vai ei.

        No tassa olisi lisää nimiä olkää hyvät.

        Paavo
        niko
        jesse
        reino
        lärppä
        lärpytin
        nuppi
        olli
        simo-petteri
        olli-kyllikki
        pentti-tapani
        jorma-kalevi
        jaakko-ilmari


      • Höh...
        2 koiran omistaja kirjoitti:

        Miksi ei voisi?Kyl mä keksin tolle meidän seropille nimen jo enneku se meille edes tuli.Nytkin mulla on sekä uros- että narttukoiralle nimi valmiina vaikkei olekaan vielä tietoo et tuleeks meille 3:tta koiraa vai ei.

        No eihän se nimi välttämättä sovi ollenkaan sille koiralle. Mulle kävi sillain, että edellisellä koirallani oli nimi, joka tarkoitti jotain asiaa. Nimi sopi mun koiralle kuin nakutettu, sen fyysiseen ja psyykkiseen olemukseen. Se oli todella iso ja komea koira... Sitten naapuri otti saksanpaimenkoiran vähän myöhemmin kuin minä omani, ja laitto sille -yllätys, yllätys tismalleen saman nimen mikä mun koiralla oli! Toiveenaan tällä naapurilla oli, että hänen koirastaan kasvais myös iso ja näyttävä koira. No eipä kasvanu, vaan se jäi keskimääräistä pienemmäksi ja oli arka ja ujo koira, mikä siitä oli nähtävillä heti pentuna. Nimi ei missään nimessä sopinu sille koiralle alunperinkään, ja minä en olis sille koiralle ikinä laittanu nimeä joka tarkoittaa jotain suurta ja komeaa... Ei koiraa voi mun mielestä nimetä ennen kuin koko eläintä on edes olemassakaan -pitäähän se nyt nähdä ensin, ja laittaa nimi sen mukaan mikä sille koiralle sopii, eikä sellaista nimeä mikä naapurin komealla koiralla on ja mikä sille naapurin komealle koiralle sopii.


      • 2 koiran omistaja
        Höh... kirjoitti:

        No eihän se nimi välttämättä sovi ollenkaan sille koiralle. Mulle kävi sillain, että edellisellä koirallani oli nimi, joka tarkoitti jotain asiaa. Nimi sopi mun koiralle kuin nakutettu, sen fyysiseen ja psyykkiseen olemukseen. Se oli todella iso ja komea koira... Sitten naapuri otti saksanpaimenkoiran vähän myöhemmin kuin minä omani, ja laitto sille -yllätys, yllätys tismalleen saman nimen mikä mun koiralla oli! Toiveenaan tällä naapurilla oli, että hänen koirastaan kasvais myös iso ja näyttävä koira. No eipä kasvanu, vaan se jäi keskimääräistä pienemmäksi ja oli arka ja ujo koira, mikä siitä oli nähtävillä heti pentuna. Nimi ei missään nimessä sopinu sille koiralle alunperinkään, ja minä en olis sille koiralle ikinä laittanu nimeä joka tarkoittaa jotain suurta ja komeaa... Ei koiraa voi mun mielestä nimetä ennen kuin koko eläintä on edes olemassakaan -pitäähän se nyt nähdä ensin, ja laittaa nimi sen mukaan mikä sille koiralle sopii, eikä sellaista nimeä mikä naapurin komealla koiralla on ja mikä sille naapurin komealle koiralle sopii.

        En mä koirilleni nimeä annakkaan naapurin koirien nimien perusteella enkä anna sellaista nimeä joka tarkoittas jollakin kiellellä jotakin.En mä anna koiralleni nimeksi jotain vaikkapa Ezmeraldaa vaan annan sellaisen nimen joka passaa 2 muun koiramme kanssa suunnilleen yhteen.Ei oikein passaa Mia,Tessu & Ezmeralda.


      • Höh...
        2 koiran omistaja kirjoitti:

        En mä koirilleni nimeä annakkaan naapurin koirien nimien perusteella enkä anna sellaista nimeä joka tarkoittas jollakin kiellellä jotakin.En mä anna koiralleni nimeksi jotain vaikkapa Ezmeraldaa vaan annan sellaisen nimen joka passaa 2 muun koiramme kanssa suunnilleen yhteen.Ei oikein passaa Mia,Tessu & Ezmeralda.

        No ei kyllä Ezmeralda sopis tuohon joukkoon! :D No makunsa kullakin kai tuossa nimeämis -asiassakin, mutta ite en tajua miksi joku tahtoo muilta ehdotuksia koiransa nimeksi. Minusta on hauska keksiä ite nimi omalle koiralle, ja juuri sen perusteella millainen se on persoonaltaan ja ulkonäöltään. Voihan tosin joskus käydä niin, että koiralle on jo syntymäkodissaan laitettu nimi, joka sille sopii. Mun edellisen koiran kohdalla oli niin -eli itse en sen nimeä keksinyt (sitä nimeä, jonka naapuri "varasti" omalleen), mutta en alkanut nimeä muuttamaankaan koska se sopi koiralleni... Jos ei olis sopinut olisin kyllä muuttanut sen. Tämän nykyisen koirani nimen tiesin heti, kun kävin pentuetta katsomassa, ja valitsin kyseisen pennun itselleni. Jostain se vain putkahti päähäni, ja nimi sopii sille, mutta ei sopisi välttämättä jollekin toiselle koiralle, vaikka tämän koirani nimi ei edes tarkoita mitään... Eikö nykyisin ole olemassa koirannimikalenterikin? Eli sieltäkinhän vois hauskoja nimiä löytyä. :)


    • chihu millan

      Miten olis CESAR? vähäkö pähee nimi.

    • Koiralleni harkitsin mm. nimiä Jero, Jaro, Nero, Zero, Hero, Nemo, Furi, Jery ym.. halusin lyhyen ja napakan uroskoiralle sopivan nimen. Koira tuli kotiin ja nimeksi vakioitui Nero. Sopii kyllä hyvin, viisas koira eikä mikään "liehittelijä" mutta uskollinen ja tottelevainen.
      Nyt olen toista koiraa harkinnut, urosta edelleen. Päässä ovat pyörineet pitkään Frodo ja Sysi, sekä jokunen edellä mainituista. Eiköhän nimi löydy viimeistään kun pääsen pentua katsomaan :)

    • <<<<

      tälläsiä Nimiä
      Hannibal - pk bernhardinkoira
      Rocky - pk bernhardinkoira
      Nova - newfoundlandinkoira
      amadeo - newfoundlandinkoira
      iines - newfoundlandinkoira
      monna - newfoundlandinkoira
      brutus - bernhardinkoira pk
      lola - kultainennoutaja tumma
      nikita - kultainennoutaja tumma
      fedorov - kultainennoutaja tumma
      datsyk - saksanpaimenkoira
      heta - rottweiler
      lumo - newfoundlandinkoira
      zoni - rottweiler
      dasko - bernhardinkoira pk
      fiinu - bernhardinkoira pk
      mimosa - newfoundlandinkoira narttu
      linda - boxeri
      liinu - bernhardinkoira lk
      diiva - newfoundlandinkoira
      hambo - bernhardinkoira pk
      geisha - leonberger
      monna - bernhardinkoira pk
      tepa - alaskanmalamutti

    • Holy Bilble

      Jeesus, Mooses, Metusalem, Pietari, Jahve, Jehova, Markus, Matteus, Luukas, jne. Eiköhän sieltä ripari-ikäiset löydä sopivia nimiä.

      Itsellä Juudas (Priest).

    • tykäää hamsterista

      Minkä nimen annan tyttö kääpiö hamsterilleni

      • keksin sen

        Ehkä antaisin sinunna nimen weera. Kelpaako


    • minun eläinten nimiä on ollu/on:

      Ukko ( oli jo nimenä ku sain)

      Hemmo ( entinen Rämy,vaihdoin koska en tykänny Rämy nimestä)

      gerbiilien nimet: Vallu ja Tumppi (toinen oli vaalea-vallu ja tumma-tumppi)

      hamsterin nimi: en kehtaa kertoa, tutut tietää :)

      kissojen nimiä: Aamu (entinen Aatu, kunnes kävi lääkärissä ja totesi ettei tää oo poika kisu ,niinpä aatusta tuli aamu :)

      Pikkupää- kissalla oli pienipää :)

      Sepi- sepi tulee söpöstä

      Kalle- kalle tulee kalle kollista

      Panu- panu tulee panu pantterista

      Sakke- sakke tulee sakke saalistajasta

    • eternallove1985

      Meillä on 2 narttu koiraa, joitten nimi on Mindy & Donna.

      Olin yhden miehen kanssa, kun Mindy tuli. Haimme pennun ja autossa matkalla kotia piti pennulle keksiä nimi ja ei tullut itellä yhtäkään nimeä heti esille, niin mies sitten keksi että se olisi Mindy.

      Donnan nimen keksin itse. Se tuli ensimmäisenä mieleen, kun taloudessa oli 4 koiraa.

      Seuraavksi tulee 2 urosta, joitten nimet on jo valmiina ja ne on Rocky & Rico. En tosin tiedä koska meille 2 urosta tulee, mutta onpahan nimet ainakin jo selvillä.

    • (:::

      Muutamia ehdotuksia,
      Ella (mun koiran kutsumanimi)
      Lili
      Vilma
      Vili
      Cindy
      Candy
      Onni
      Jutta
      Nöpö
      Pimu
      Lasse
      Helmi
      Kaisla
      Halla
      Rilla
      Saana
      Halti
      Salla
      Sani
      Topi

    • Vilin muisto

      Rex, Miska, Likka, Pimu, Akka, Soli, Siis jokin nimi joka on helppo kuiskata ja karjaista ja huutaa pitkään, jos koiraa on kutsuttava. (pimu pimu pimuu. solisolisoli) Siihen joukkoon sopii myös Tiks, Ara tai Rosa.

    • ollin kuppi

      Terska

    • Anonyymi

      Meillä on tällä hetkellä Miisa. On ollut myös Iitu, Jesse, Jörö ja Elli. Tulossa on Haiku tai Halti. Ihana nimi koiralle myös Ava (en osaa kuvitella ihmiselle koska aina olen se ajatellut vähän kun esim. Tessu jota et sinäkään varmaan ihmiselle osaa ajatella :D).

      Miisa tulee siitä että koiran virallinen nimi on Artemis ja siitä se loppu on niinkuin mis eli taivutettiin Miisa. Ollaan siis haluttu antaa koiralle nimeksi virallisesta nimestä tuleva nimi. Aikaisempien koirien nimistä en oikein tiedä kun en ollut syntynyt kun meille ne olivat tulleet.

    • Anonyymi

      Mä saan sheltien narttupennun ja aion antaa sille nimeksi Flicka:) Ja se tarkoittaa ruotsiksi tyttö.

      • Anonyymi

        Hauska nimi


    • Anonyymi

      Mulla on nyt narttukoira Vimma (on kyllä itse rauhallisuus, toivoin aktiivisempaa koiraa, mut näillä mennään xd) ja viis kania: myy(punainen), hyppy(valk, jossa riistanvärisiä läikkiä[perhonen?]), trolli(luonnonkelt.viittakuvio), tärpätti(keltamusta japski) ja Hiawatha(keltamusta japski)

      Ja on ollut joskus kani nimeltä manteli (nimi jatkui:mantelirumpaliaztex...)

      Ja oli mul hiiriii en muista kaikkien nimii, joku oli ainaki höpötintti ja jotku ihme nimet oli.. Enmuista

      Ja nyt kämppiksellä kisu nimeltään Tipu. Siitä piti tulla eka covid tai korona mut ei tullukkaa. Se on kollikissa, tosin pentu viel. Ja hoidossa sil oli yhen Avan tyttö Kippis (koiria).

      Muita eläinten nimiä ehdotan:
      Toffe,
      fani,
      Hugo,
      Saska
      Simba
      Mökötöö
      Ressu
      Halti
      Joiku
      Jekku
      Koda
      Reko
      Retu
      Roi
      Jedi
      Mysti
      Halla
      Riemu
      Ilo
      Kapu
      Ruska
      Naava
      Neva
      Remu
      Roihu
      Hyrrä
      Huisa
      Velmu
      Veike
      Hepskukkuu
      Nikke
      Jemma
      Vimma
      Hulmu
      Usva
      Pinokkio
      Nuunuu
      Utu
      Rumpali
      Aladdin
      Jumba
      Kiara
      Kovu
      Lilo
      Louie
      Perry
      Pepi
      Tiku
      Taku
      Timon
      Miiko
      Pumba

    • Anonyymi

      Rakki, lyhyt ja ytimekäs!

      • Anonyymi

        Olisiko Rakkeli hyvä hellittelynimi? Rakas Rakki, Rakkeli... sointuu hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko Rakkeli hyvä hellittelynimi? Rakas Rakki, Rakkeli... sointuu hyvin!

        Kakkeli oli myös hyvä nimi tai kusiruikku, sontiainen ja kusiainen jo varattuja.


      • Anonyymi

        Rakki on hyvä ja tasa-arvoinen nimi kaikille rakeille, kätevää myös jos saa kaikki rakit hiljenemään huutamalla yhdelle.


    • Anonyymi

      Minulla on koira, jonka nimi on Mindy (lausutaan Mindi) ja tämän nimen keksi silloinen avopuolisoni

      Minulla on ollut seuraavat koirat :
      Pimu (muutin nimeksi Bella, koska en tykännyt Pimu nimestä)
      Nalle (koiralla oli jo nimi, kun minulle tuli)

      Sitten on ollut Vilma (Alessandra virallinen nimi) ja tämä oli silloisen avopuolison ja minun keksimä nimi
      Sekä Donna (Xeroge's Olivia) ja tämä oli ihan minun oma keksimä nimi

      • Anonyymi

        Etelävenäjänkoira uros,Fiffi


    • Anonyymi

      Nimeän yleensä koirani käytöksen ja ulkonäön mukaan. Minulla on kolme koiraa.
      Devil, sai nimensä koska oli käytökseltään aivan päin vastainen, mutta meilkein kokonaan musta. Ja erittäin kiltti luonteeltaan.
      Tyyne sai nimensä, koska mielestämme oli tyynen näköinen ja määräilevä ja hieman sählä.
      Unto, tai tuttavien kesken Uuno, koska on todella hölmä luonteinen koira, aivan kuin oman elämänsä Turhapuro.

    • Anonyymi

      Tässä muutamia eläinten nimiä, käy myös koiralle.

      Elli
      Molly
      Ira
      Stella
      Siiri
      Essi
      Berry/Berri
      Perry/Perri
      Toffe,
      fani,
      Hugo,
      Saska
      Simba
      Mökötöö
      Ressu
      Halti
      Joiku
      Jekku
      Koda
      Reko
      Retu
      Roi
      Jedi
      Mysti
      Halla
      Riemu
      Ilo
      Kapu
      Ruska
      Naava
      Neva
      Remu
      Roihu
      Hyrrä
      Huisa
      Velmu
      Veike
      Hepskukkuu
      Nikke
      Jemma
      Vimma
      Hulmu
      Usva
      Pinokkio
      Nuunuu
      Lazy
      Jekku
      Mämmi
      Apina
      Eiku
      Riemu
      Ruusu
      Onni
      Toffee
      Nalle
      Esso
      Pepsi
      Jaffa
      Kaveri
      Fanta
      Muru
      Nasu
      Nappi
      Puppe
      Zhil
      Utu
      Rumpali
      Aladdin
      Jumba
      Kiara
      Kovu
      Lilo
      Louie
      Perry
      Pepi
      Tiku
      Taku
      Timon
      Miiko
      Pumba
      Paavo
      niko
      jesse
      reino
      lärppä
      lärpytin
      nuppi
      olli
      simo-petteri
      olli-kyllikki
      pentti-tapani
      jorma-kalevi
      jaakko-ilmari

    • Anonyymi

      Meidän koiran nimi on Jaffa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe