Moi!
Tarve olisi uppopumpulle ja se pitäisi heittää järveen ja siitä letkua n.70m ja nousua noin 7m ylöspäin. Isompi oikeankokoinen letku pumpulle maksaa perhanasti ja ohuempi olisi halvempaa niin mietin että onko jotain haittaa jos jollain adapteri konstilla laittaa ohuemman letkun pumppuun??
Mietin tälläista q750b1 gernin pumppua motonetistä. Nostokorkeus on se 8m saankohan kuinka minkälaista painetta? Joku suutin vielä letkun päähän niin ois hyvä!
Joillakin ollut ongelmia pumppujen kanssa kun sammuttaa ja käynnistää pumppua niin jossain vaiheessa alkaa räkimään ja ilmaa mennä letkuun tai jotain näin. Vähän mietityttää kyllä, mutta jos jollain kokemuksia niin kertokaa!
50€ ajattelin pumppuun tuhlata. Kiire ei sinänsä ole pumpun kanssa.
Uppopumppuun pienempi letku adapterilla!?
8
5403
Vastaukset
- Joku vaan
Saattaa letkusta vettä tullakin, mutta suutinta siihen on turha laittaa.
- k.anto
Kantamalla saat vähän halvemmalla jos vaan jaksat?
- pumppu--
Miksi suutin olisi turha?
- Joku vaan
Jos nostokorkeutta ei pumpussa ole enempää, tulee letkusta vettä kuin pikkupojan pissatessa. Turha se suutin on, vaikka ei virtausvastusta aiheuttaisikaan.
- Pumppu--
Pienempi letku ei vissiin ole ongelma?
Mutta kuinka tuota painetta saisi kovemmaksi sitten? Ilman että ostaa sellaisen pumpun jonka nostokorkeus olisi kovempi? Koska ne taas maksaa enemmän. Tuskin mitään painepesuriakaan tuohon saa yhdistettyä? - Nääs...
Uppopumppujen kanssa ei ole oikeastaan koskaan ilma ongelmia kun pumppu itsessään vedessä. Imu ilma ongelmat on sellaisten pumppujen ongelmia jotka ei ole vedessä vaan joutuvat imemään veden letkua pitkin, mutta oikeastaan ainoa ratkaisu tapauksessasi on juurikin tuollainen puutarha pumppu/ vesiautomaatti. Niillä saa enemmän painetta ja nostokorkeutta. niiden kanssa myös pienemmät putkitukset toimii paremmin. Uppopumpun letkun pitäisi olla riittävän tilava ettei auheuta vastusta. Uppopumput on pääasiassa tarkoitettu tyhjennys ym. pumpuiksi jotka siirtää suhteessa tehoonsa paljon vettä pienellä paineella ja sietävät enemmän epäpuhtauksia vedessä.
- Uppopumppu
Hommaa sellainen painepesuri joka imee veden. Voit täyttää saavin pumpullasi ja ottaa sitten pesuriin veden saavista.
Letkuihin saa kyllä välikappaleita, joilla paksun letkun saa pienemmöksi. ainakin muovisissa pumpuissa on jo valmiina useamman paksuisia lähtöjä joten ohuesta päästä kannattaa alottaa.
Letku tyhjenee kun pumppu on sammuksissa (inakin mulla on sellainen), joten vähän aikaa se tietysti pulputtaa kun letku taas täyttyy ja vesi alkaa virrata.- uppopumppu
Unohdin kertoa että käytän itse kaikkein ohuinta puolen tuuman puutarhaletkua, (biltemassa 20m/8egee). Olen yhdistänyt 2 letkua liittimillä. Nostokorkeutta mulla ei kuitenkaan ole kuin joku 1m max.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871633
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1761217Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46901- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9823- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789