Olen 18-vuotias nuori nainen. Olen koko ikäni ollut hyvin tempperamenttinen. Minulla todettiin keskittymishäiriö (ADD) ala-asteella, mutta se nyt ei vaivaa elämääni yhtään.
Olen joka päivä ärtyisä. En koko aikaa, mutta yleensä vähintään kerran päivässä tiuskin ja olen äreä ihan turhista asioista. Suutun helposti pienistä asioista, nipotan kaikesta.. Olen jonkin verran perfektionisti, ja jos asiat eivät ole niinkuin haluaisin, niin välillä maailma kaatuu siihen. Stressaan TODELLA helposti ja vielä tosi pienistä asioista esimerkiksi: Jos olen menossa kouluun ja voi käydä niin että myöhästyn bussista, alan raivota ja paiskoa ovia ja tunnen todella paljon kiukkua. Juoksen kuitenkin pysäkille ja ehdin bussiin. Stressaan siitä, että mitä tapahtuu seuraavana viikonloppuna jo viikkoa ennen. Haluan tietää etukäteen, että on jotain tekemistä eikä vain kotona istumista.
Valitan jatkuvasti kaikesta, siis ihan kaikesta. Mikään ei ole hyvin ja pitää valittaa siitäkin kun poikaystäväni on jättänyt keittiön kaapinoven auki. Löydän ja mietin aina negatiiviset puolet eli olen pessimisti.
Minulla on myös heikko itsetunto ja olen mustasukkainen jo siitäkin, että poikaystäväni juttelee muiden naisten kanssa (ei nyt siis päde ihan kaikkien naisten kanssa kanssakäymiseen.). Jankutan välillä, että kuitenkin rellestät baarissa muiden naisten kanssa. Tenttaan poikaa, että tanssiko hän muiden tyttöjen kanssa... ym.
Olen vähän paniikissa itseni kanssa.. Parisuhteeni kärsii todella paljon käyttäytymisestäni. Poikaystäväni mielestä saatan olla masentunut. Seksielämämmekin on huonoa nykyään. Minun ei tee yhtään mieli ja muutenkin yleensä tunnen paljon kipua seksin aikana. (kuivat limakalvot?) ja se johtuu haluttomuudesta. Miksi ne olisivat kosteat jos ei tee mieli?
Mitä minun pitäisi tehdä? Olen vasta näin nuori ja pilaan parisuhteenikin maailman ihanimman pojan kanssa.. Auttakaa minua. :/
Mikä minua vaivaa?
2
95
Vastaukset
- huldatäti
Koulussa nyt jokainen terve ihminen onkin keskittymishäiriöinen. Se on luonnollista, kun tunnistaa ettei opetus ole sitä mitä sen pitäisi olla, jotta se kiinnostaisi.
Kuulostaa siltä, että haluat hirveästi kontrolloida kaikkea. Mitä pelkäät, että tapahtuu, jos päästät irti ja luovut kontrollista? Ei se maailma siihen romahtaisi. Kokeile vaikka. Liialla kontrolloinnilla voit pikemminkin menettää juuri sen mistä yrität pitää niin tiukasti kiinni. On parempi antaa vähän liikkumavaraa itselle ja muille. Mitä tapahtuu jos kaikki ei mene suunnitelmien mukaan? Sitten kaikki ei vain mene suunnitelmien mukaan ja that's it. Täytyy sopeutua muutoksiin ja jatkaa eteenpäin.
Stressi on suuri tekijä monissa eri sairauksissa, sekä fyysisissä että psyykkisissä eli kannattaa todella pureutua sen purkamiseen tässä vaiheessa.
Hoida asia alta pois ja hae apua tai koita ryhdistäytyä ihan omin neuvoin ennen kuin käyttäytymisesi kehittyy vaikka pakko-oireiseksi tai sillä on muuten vaan ikävät seuraukset.
Ei seksin kuulu sattua! Seksin kuuluu olla nautinnollista molemmille osapuolille ja näin ollessa se ei satu kumpaankaan osapuoleen. Älä siis tee sitä jos sinun ei tee mieli. Poikaystäväsi täytyy hyväksyä se, että jos ei tee mieli niin ei tee mieli. Ja tie kosteuteen käy sun korvien välin ja hyvinvoinnin kautta.
Ota selvää miten tullaan optimistisemmaksi ja harjoittele positiivista ajattelua. En tiedä voiko optimistiksi syntyä, mutta tiedän, että sellaiseksi voi kehittyä opettelemalla.
Kokeile ihan pienissä arkipäivän asioissa tehdä ihan tahallisesti pieniä "virheitä" tai sallia toisten tehdä virheitä. Mene vaikka tapaamiseen tahallisesti viisi minuuttia myöhässä ja anna se itsellesi anteeksi. Koita hyväksyä itsellesi vähän rennompi elämänasenne.
Jos elämässäsi on jotain hyviä asioita, vaikka harrastus josta todella nautit, niin keskity sen tekemiseen. Unohda kaikki suorittaminen. Opettele rentoutumaan ja löytämään asioita, jotka saavat hymyn huulillesi ja hyvän olon kroppaasi. Ehkä liikunta voisi tehdä hyvää tai hierojalla käynti.
Varaa aikaa kiireettömyydelle ja itsesi hemmottelulle. Pysähdy välillä päivän mittaan hengittämään syvään. - en jaksa tätä
Kiitos kun jaksoit vastata minulle ja vielä todella rohkaisevasti. :)
Koitan ottaa neuvoistasi vaarin! Pitää yrittää kovemmin muuttua vähän normaalimmaksi ihmiseksi. Olen jo niin monta vuotta ollut tällainen inhottava ihminen kaikille ja itselleni. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311655
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485423Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434397Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392718Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601596Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?951489Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361431