Tilanteeni on se tuttu tarina, mikä täälläkin niin usein luetaan. Pari vuotta sitten sössin asiani pahasti. Emme ajatelleet avopuolison kanssa silloista tilannetta järkevästi, muutimme yhteen ja silloin minulta lähti asumistuki sekä toimeentulotuki ja vaikeudet oli valmiita alkamaan. Esim. minun ainut tulo oli työmarkkinatuki 280e/kk (vähennetty verot ja satanen miehen palkan takia, mikä on muuten aika perseellään täällä suomessa kuitenkin...) no kuitenkin siitä alkoi pikavippikierre ja kun alkoi näyttää pahalta, ajattelin että no luotothan tässä menee, tilataanpa laskulle kaikenlaista, mitäs väliä sillä enää on. En kaipaa tänne haukkuja kuinka lapsellinen/vastuuton olen ollut ja säälittävä, kun sössin asiani, (eiköhän sitä tällä palstalla ole jo tarpeeksi luettu, kun hyvin pärjäävät haluavat pönkittää itsetuntoaan haukkumalla) vaan neuvoja siitä, mitä olis parasta tehdä. Ulosotossa on lähemmäs 9000euroa nyt velkaa, todettu maksukyvyttömäksi. Nykyään ollaan pienen vauvan vanhemmat ja kyllä ottaa päähän kun hoiti asiansa päin helvettiä kaikin puolin... Onko aihetta kääntyä Takuusäätiön puoleen vai onko velkajärjestely parempi vaihtoehto? Nyt olen siis kotiäiti, paljon isommat tulot kuitenkin verrattuna työttymyys-aikaan, miehellä sama palkka edelleen... minkälaista maksukykyä Takuusäätiö/velkajärjestely vaatii? Onko kukaan käyttänyt jompaakumpaa palvelua? Mikä oli kuukausierä, omat tulot ja aika, jona velkat maksettiin kokonaisuudessaan? Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita!
Sitten vielä kysymys luottotiedoista. Tarkistelin omatieto.fi sivun kautta ja siellä oli merkintöjä aika paljon, mutta viimeksi tulleen merkinnän perässä luki jotenkin näin: merkintä poistuu 2015.
Olen käsittänyt, että ne eivät kyllä poistu, ellei niitä makseta, vaan vanhenevaat itsestään 15 vuodessa... onko tosi?
Apua! Takuusäätiö/velkajärjestely/luottotiedot!
Korvia myöten...
2
365
Vastaukset
- elämänkoulunkäynyt
Kipinkapin yhteys kunnan velkaneuvojaan. Sieltä saat asiantuntevaa apua. Takuusäästiö taitaa tulla kyseeseen vain velkaneuvonnan kautta. Eli nyt eikä huomenna, luuri käteen! Ja onnea matkaan, kaikki tuppaa järjestymään aikanaan.
- nam nam pum!
Ehdotan että otat meisselin sijasta haulikon piipun huuleen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255