Eilen illalla olin tuttavani kanssa noin tunnin kestäneellä kävellyllä, vain ohut pitkähihainen, farkut, crocksit ja kaulahuivi päällä. Kotona sitten alkoi kurkkua koskemaan, joten keitin teetä ja ajattelin kurkkukivun lähtevän.
Aamulla herätessäni kurkkuani poltti, oli lämpöä, tukkoinen olo, korvissa ritisi, nieleminen sattui ja ääni melkein kokonaan poissa. Olo ei ole oikein tästä helpottunut, kurkkukipu vähän laantunut ja ääni palannut hiukan paremmaksi. Myös nieleminen on helpompaa.
Ongelmanani on parantuminen. Minun pitäisi olla ylihuomiseksi suht terveenä, koska olen menossa eräälle keikalle. Olen jo kokeillut höyryhengitystä (auttoi hetkeksi), ottanut Buranan ja antihistamiinin.
Olen myös syönyt ruokalusikallisen hunajaa (pitäisi sisältää paljon antioksidantteja), juonut pari kuppia Carmolis-tipoilla terästettyä teetä, syönyt vähän tomaattikeittoa ja syönyt monivitamiini-tabletin.
Voisiko joku auttaa kertomalla hyviä ohjeita parantumisen nopeuttamiseen, ei olisi kivaa tuhlata seitsemääkymppiä kotona makaamiseen.
Kiitos jo etukäteen!
Nopeaa apua flunssaan!
1
228
Vastaukset
- lääkäritäti66
Flunssa on virustauti, joten siihen ei ole (ainakaan nykytekniikalla) olemassa parannuskeinoa. (vrt. HIV)
Hyvä flunssien "lyhentäjä" on tietenkin hyvä yleiskunto ja vastustuskyky. Ja D-vitamiinin sekä C-vitamiinin saanti saattaa joissakin tapauksissa lieventää flunssanoireita. Siis jos näitä nauttii säännöllisesti terveenä. Flunssassa niitä on enää turha nappailla.
Antihistamiinit taas ovat allergialääkkeitä, joten niistäkään ei ole mitään hyötyä flunssaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1547018Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142578Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481828Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325- 711127
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271119Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 691007