meidän tilanteemme. Erottiin 6kk sitten, miehen alkoholismin vuoksi. Meillä yhteinen 6v lapsi. Tapaamiset ollaan saatu järjestettyä jokseenki, isän selvien päivien mukaan, niitä kyllä harmillisen vähän. eli lapsi tapaa isäänsä erittäin epäsäännöllisesti. Monet sovitut tapaamiset peruuntuu, koska isi on joko humalassa, taikka sitten krapulassa. Joskus asiasta ilmottaa, joskus ei ilmota...eli tällöin emme voi muutakaan touhua järjestää ajankuluksi, koska isiä odotettava tulevaksi. pettymyksiä monta, liikaa. Viimeisin vierailu lapsella isänsä luona päätyi katastrofiin...lapsi halusi kotiin, itki. ei halua olla isänsä luona. äiti tule hakemaan. Isänsä tästä raivostui, ei säästele sanojaan etes lapsen kuullen. ei tietenkään lapselle huutanut, vain minulle, lapsen läsnäollessa. En todellakaan ole mustamaalannut isää lapselle, päinvastoin, olen puolustellut, jopa valehdellut lapselle isän temppujaan ja jättämättä tulemisiaan. Nyt lapsi ei tahdo isänsä luokse. Olen niin väsynyt, isä liian katkera erosta, että lapsi on joutunut pelinappulaksi. Nyt isä ei tahdo olla kanssani missään tekemisissä, joten miten ihmeessä lapsen ja isän tapaamiset järjestyy, muuta kuin lastenvalvojan avustuksella? Isä uhoaa mennä oikeuteen saakka, että tapaamiset hän saa. Minua on taas neuvottu hakemaan yksinhuoltajuutta. Luulisin, että minulla on hyvät perusteet saada se, alkoholismi riittänee. Isän elämä on erittäin sekavaa, ja ryyppypäiviä on tällekkin vuodelle kertynyt enempi entä selviä päiviä...alkaa vain voimat olla jo niin totaalisen loppu...miksei aikuinen ihminen näe, että se on lapsi joka tästä kärsii? Lapsi, jonka tarpeet tulisi olla etusijalla, eikä joutua vanhempien riitojen kohteeksi. Eiköhän minulla ole tarpeeksi syytä hakea yksinhuoltajuutta, ja päättää sitten itse, miten lapsi isäänsä tapaa. En missään nimessä ole erottamassa lasta isästään, tahdon että isä aikuistuisi, ottaisi vastuun lapsesta, ja alkaisi olla isä. ja tähän lisään, että olemme molemmat reippaasti päälle 30v.
erittäin väsyttävä tilanne ...
3
194
Vastaukset
- huoltajuus ja tapaam
vaikka sulla on yksinhuoltajuus et voi päättää tapaamisista itse.
Huoltajuus ja tapaaminen on kaksi eri asiaa. Ja molemmat pitää olla paperilla. Ensin teidän pitää yrittää tehdä sopimus lastenvalvojalla. Eli teidän pitää sopia siitä kuka on lähihuoltaja. Ja mikä on elatusmaksun suuruus., Jos ette pääse yhteisymmärykseen viet asian käräjäille. sinä saat todennäköisesti ilmaisen oikeusavun. Eli ei muuta kun oikeusaputoimistoon.
voit oikeusapu toimiston kautta nostaa kanteen jossa pyydät: huoltajuuden määrämistä, tapaamisten vahvistamista ja elatusmaksujen vahvistamista
Neuvo tällä hetkellä: Tehkää lastenvalvojalla tapaamissopimus. Esim. isä tapaa lasta joka toinen viikonloppu. Tai esim. yhden päivän viikossa. Jos isä ei ole selvinpäin kun tapaaminen on määrätty sinun ei tarvitse luovuttaa tapaamista. Eli voitte sopia että isä tapaa lastaan perjantaina kello 8 - 17 välillä. Lasten luovutus tapahtuu lastenvalvojan luona. Ja jos isä ei ole tuolloin selvinpäin, lasta ei tarvitse luovuttaa. Isä palauttaa lapsen kello 17 lastenvalvojan luona. (jos hän ei suostu sinun kanssa puhumaan, hän tekee sen lastenvalvojalle) - lokerollo
Edellisen viestiä haluaisin vähän korjata: mikäli isä on päihteissä tai krapulainen, on velvollisuutesi evätä kyseinen tapaaminen lapsen edun nimissä.
Riitaisan isän uhkailujen vuoksi olisi hyvä jos näissä tapauksissa sinulla olisi todistaja mukana, joka voi myös oikeuteen tulla todistamaan alkoholisoitumisen. Ja todistaja voisi laitta paperille ettei unohdu nuo kömmähdykset. Tai sitten hommaat pienen nauhurin ja taskussa nauhoitat tilanteen, eiköhän kännisen ääni kerro totuuden. Todistaja kaikkein paras.
Niin siis; ei voida puhua lapsen luovuttamisessa tarvitse vaan on velvollisuutesi se evätä. Näin sanoo myös lastenvalvoja mikäli heiltä kysyt neuvoa tilanteesi pulmaan.- en dokaava isä!
Mitä mä pystyn tekeen lasteni olosuhteiden eteen ku lähiäiti dokaa harvase päivä mut sossut ei korvaansa lotkauta mun pyynnöille tilanteen korjaamiseksi?
Sossut on kuulemani mukaan kerran soittaneet sille juopolle ku ilmoitin sossuun et taas se dokaa vaikka lapset on sen luona. Sossusta sanottiin mulle että siihen äitiin ollaan oltu yhteydessä ja asiat ok ja sanottiin että en tekis aiheettomia ilmotuksia ku se saa meidän vanhempien välit entistä tulehtuneemmaksi!
Että näin sitä isä pystyy vaikuttamaan yhteishuollossa lasten elämään. Tuli sossun puolelta selväksi että mä oon se joka ei toimi oikein ku muka kiusaan aiheettomilla ilmotuksilla. Vituttaa helvetisti ku lapset kärsii sen juopon valehtelusta ja mut leimataan hankalaksi tapaukseksi ku yritän ajaa lasteni etua! Sossut suojelee juoppoa äitiä eikä lapset kiinnosta paskankaa vertaa sossuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245211Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241594- 501588
- 411560
- 231481
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv311411- 141312
- 291293