Palstalla on ollut moitteita kapasitiivisen näytön ongelmista kylmissä oloissa, joissa resistiivisen sanotaan toimivan paremmin tai moiteetta. Mitä mieltä olette, millaisia kokemuksia, puolesta ja vastaan kumpaakin koskie.
Raja vaikuttaa alkavan C5-03:sta jossa resistiivinen ( joka kuulema hyvä lajissaan kuten jo 5230:ssakin ) ja C6-01 kapasitiivinen.
Resistiivinen vs. Kapasitiivinen näyttö
14
2491
Vastaukset
Kapasitiivinen: Kapasitiivisten kosketusnäyttöjen etuna on nopeus, herkkyys ja usean yhtäaikaisen kosketuksen tuki, mutta niitä ei voida käyttää esimerkiksi tavallisella stylus-kynällä tai hanskat kädessä.
Resistiivinen: Resistiivisten kosketusnäyttöjen etuna onkin se, että niitä voi käyttää millä tahansa esineellä, kuten sähköä johtamattomalla kynällä. Resistiiviset näytöt ovat myös tarkempia ja halvempia, mutta resistiivinen näyttö ei tue useita yhtäaikaisia kosketuksia.
Minun mielestäni Kapasitiivinen näyttö on parempi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kosketusnäyttö- R vs. K
Kummallakin etunsa ja haittansa. "Tehokäyttäjälle" lienee tuo kapasitiivinen sopivin vaihtoehto. Absoluuttuista paremmuuttta ei liene voi määrittää, vaan on osin myös kunkin maku- tottumus- ja mieltymysasiakin.
Sitten on vielä ne kylmien olosuhteiden ominaisuudet. Kapasitiivista moititaan vaikeuksista kylmässä, jota Scandinaviassakin riittää suuren osaa vuodesta. Itsellä ei kokemusta. - Kokemusta on
Jos chattailee tärisevässä autossa (linjabiili) niin kapasiitivisella ei tule mitään.
5800 pystyy kynällä pyykilauta tiellä kirjoittaa kuin tyhjää vain, mutta 8 jää haaveeksi..
Kynä pitää olla !
Viime talvella tiet oli tosi törkeässä kunnossa.
Kyllä ainakin Nokia N8 kapasitiivinen näyttö toimii hyvin talvella pakkasessa. En ole huomannut mitään ongelmaa...
- R vs. K
Mahtaneeko olla miten paljon eroa Nokian eri mallien kapasitiivisissa näytöissä, C5-03 - C6-01 - C7 - N8 ja jos väitettyjä / kerrottuja kylmäongelmia ilmenee niin mistä lämpö-kylmätiloista alkaen.
Miten suuria nuo aiemmin mainitut tarkkuuserot R:n ja K:n välillä ovat R:n eduksi?
En usko että paljon on eroja...... Mutta puhelinten ominaisuuksissa on suuriakin eroja.
- R vs. K
Ulkolaisella palstalla muutama moitti sanoen N8:n pätkivän kesken puhelun ja potevan herkkyysongelmia. Samoin joku sanoi WuFi yhteyden bugailevan. Kokonaisvaltaisesti tuo malli sai kuienkin varsin paljon kiitosta samalla saitilla.
- R vs. K
R vs. K kirjoitti:
Ulkolaisella palstalla muutama moitti sanoen N8:n pätkivän kesken puhelun ja potevan herkkyysongelmia. Samoin joku sanoi WuFi yhteyden bugailevan. Kokonaisvaltaisesti tuo malli sai kuienkin varsin paljon kiitosta samalla saitilla.
Ai niin, unohtuio kysyä miten tuo ruutu tulee toimeen päivänvalossa ja auringossa. Näkeekö hyvin?
Siinä on AMOLED ruutu, mutta ei Clear Black Display (CBD) kuten E71 ja C6-10 :ssä. - trhthrhrhrhrhr
R vs. K kirjoitti:
Ai niin, unohtuio kysyä miten tuo ruutu tulee toimeen päivänvalossa ja auringossa. Näkeekö hyvin?
Siinä on AMOLED ruutu, mutta ei Clear Black Display (CBD) kuten E71 ja C6-10 :ssä.http://www.matkapuhelininfo.com/f18/nokia-n8-kayttokokemukset-60493/index243.html#post1058361235
R vs. K kirjoitti:
Eipä ole minulla koskaan noin tehnyt.. Wlan ja puhelut ovat toimineet ilman katkeilua.
- 5230,.
Itse ole räplänny broidin E7 ja omaa 5230,e7 kosketus on todella miellyttävä hipaisu herkkä näyttö eikä noin kalliiseen puhelimeen sopisi edes res näyttö mielestäni mutta se on hyvä ja toimiva näihin halvempiin 5230 joutuu jo heiman painamaan mutta vain kevyesti ja melk millä vaan saat koskettaa,joten kyllä toi kapas.näyttö on kivampi käytössä
Kun kirjoittaa on ihan hyvä, että joutuu hieman painamaan. Ainakaan mitä en N8:n näppäimistöllä pystynyt kirjoittamaan mitään.
- Nokia N86 8MP
Ehdottomasti kapasitiivinen. Paljon monipuolisempi ja helpompi ja nopeampi käyttää. Resistiivisten näytöt varmaan kuluu nopeammin kynän käytön myötä, kun se kalvo vähän joustaa jotta sitä voi painaa? (=näyttö pehmeämpi, herkempi kulutukselle).
Kapasitiivisillekin löytyy kyniä, mutta ne eivät taida kuitenkaan olla ihan yhtä käteviä käyttää kuin resistiivisissä.
Resistiivisiä löytää useimmiten halvemman hintaluokan puhelimista, kalliimmissa on kapasitiiviset.- R vs. K
>> Ehdottomasti kapasitiivinen. Paljon monipuolisempi ja helpompi ja nopeampi käyttää.
En ole sellaista käyttänyt, mutta ilmeisesti mm. zoomi toimii fiksusti vain sormia liuttamalla, lähemmäksi ja kauemmaksi.
Joissakin malleissa resistiivisen kapasitiivisen hintaero on melko pieni tarjouksista riippuen, vaikkapa C5-03 vs. C6-01.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203