Olen ollut työttömänä työnhakijana tammikuusta alkaen jolloin minulle rapsahti 5kk:n odotusaika (kotona olin lasten kanssa, ei aiempaa koulutusta). Nyt kun odotusaika loppuu 27.6, niin koska tarkalleen ottaen voin hakea työmarkkinatukea ja kuinka kauan ensimmäisen hakemuksen käsittely kestää?
odotusaika ja ensimmäinen hakemus
ahgai
1
204
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi!
Työmarkkinatuessa on 5 päivän omavastuuaika. Sinun kannattaa siis odottaa omavastuun kuluminen 27.6. alkaen eli täyttää ensimmäinen hakemus 1.7. saakka. Voit jättää hakemuksen aikaisintaan 2.7. esimerkiksi Kelan asiointipalvelussa:
www.kela.fi/asiointi
Työttömyysetuushakemuksen keskimääräinen käsittelyaika on kahdesta kolmeen viikkoa. Kun päätös on tehty, voit täyttää työttömyysajan ilmoituksen asiointipalvelvelussa. Päätöksen mukana postitetaan myös paperinen työttömyysajan ilmoitus.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917395- 373927
- 453490
- 2332703
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402423
- 1292359
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202158- 451942