Noin viikko sitten minua puri ilmeisesti punkki, en itse ole huomannut tätä, mutta ilmestyi se sellainen rengasmainen ihomuutos ja oli myös aika helkkarin kipeäkin.
Kävin lääkärissä, ja sain 10pv antibioottikuurin.. Antibiootti on amorion comp 875mg ja nyt olen neljä pilleriä ehtinyt syödä. Punkin pureman aiheuttama tulehdus on lievenemässä, ja maha on ihan kuralla, mutta ei varsinaisesti kipeä... Maitohappobakteeritkaan ei auta tähän, eli ilmeisen vahva antibiootti, kun en muista että olisi koskaan antibiooteilla mennyt maha sekaisin.
Kuitenkin luin tuosta toisesta borrelioosi -ketjusta, että tämä antibiootti ei välttämättä tehoakaan koko punkin puremaan, eli vaikuttava aine amoksilliini on väärä!! Miksi ihmeessä lääkäri sitten määräsi tätä?! Onko tuo 10 pv kuuri edes riittävän pitkä?
Miten voin itse tietää, että onko punkin puremasta tulleet bakteerit hävinneet elimistöstäni, ja miten voin "vaatia" oikeanlaista hoitoa, jos näin ei ole käynyt? Lääkärit eivät ainakaan omien kokemusteni perusteella tykkää, jos potilas alkaa "viisastelemaan" ja tietää enemmän jostain terveydenhoitoon liittyvästä asiasta, kuin lääkäri itse...
Millaisia oireita minun kannattaa pitää silmällä, ja ottaa vakavasti, jos jotain alkaa ilmetä, ja kuinka pitkän ajan kuluttua on oletettavissa oireita, jos bakteerit eivät lähdekään elimistöstäni? Neuvokaa joku...
Punkki puri
2
618
Vastaukset
- en tiedä
Minulla on ollut jalassa punanen läiskä/ patti pari vuotta. Välillä se on täysin oireeton ja välillä kutisee >:( Ajattelin aluksi syyhypunkkia, mutta se ei leviä eikä kutia usein. Kauhukseni bongasin borrelioosin, sillä minulla on alkanut olemaan ihmeellistä pistelyä ja puutumista raajoissa. Tyypillisiä oireita ei kuitenkaan ole, kuten nivelten särkyä, eli vaikea sanoa.
Kävin hoitajalla ja seuraavaksi typerä patti ainakin leikataan kokonaan pois.- Apua!
Voisitko pyytää, että siitä patista testataan, onko siinnä borrelioosibakteeria? Sehän kai näkyy välillä veressäkin, mutta välillä menee "piiloon" -tai näin olen ymmärtänyt. Itseä vain ihmetyttää, että kun minulla tuo nyt aivan selkeästi on punkin purema, ja ajoissa menin lääkäriin hakemaan antibiootit, niin miksi sitten määrätään vääränlaista antibioottia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038132- 1075677
- 2815057
- 494983
- 763757
- 562980
- 652697
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292452- 432431