Suomi24 / Paikkakunnat / Kymenlaakso / Kotka / Marssijärjestys on nyt toisinpäin
Arto Hirvonen
14.6.2011 18:47
--- Saapunut viesti ---
Aihe: Rikospoliisille ja Kotkan kaupunginvaltuutetuille
Lähetetty: 14.6.2011 18:11
Lähettäjä: [email protected]
RIKOSPOLIISILLE JA KOTKAN KAUPUNGINVALTUUTETUILLE
Osoitan Kotkan kaupungin kansliapäällikkö Jarmo Koiviston syyllissyyttä virkavelvollisuuden rikkomiseen apulaisoikeuskanslerin 8.6.2011 antaman dnro OKV/758/1/2009 ratkaisun nojalla, jossa todetaan Koiviston rikkoneen lakia ja menetelleen perustuslain 21 §:n 1 momentin ja julkisuuslain 14 §:n vastaisesti, kun hän on jättänyt vastaamatta asiakirjapyyntööni eikä ole tehnyt asiassa julkisuuslain mukaista päätöstä.
Pyydän, että rikospoliisi liittää tämän apulaisoikeuskanslerin todentaman laittomuuden jäljempänä olevien tutkintailmoitusten liitteeksi osoittamaan kansliapäällikkö Koiviston tehtyä virkarikosta.
Haminassa 14.6.2011
Asko Kervinen
Poliisille
Tutkintapyyntö 1
Kun jäljempänä oleva asiakirjapyyntö ei ole tuottanut tulosta eikä siihen ole vastattu lain velvoittamalla tavalla, jätän poliisille tutkintapyynnön Kotkan kaupungin kansliapäällikkö Jarmo Koiviston epäillystä virkavelvollisuuden rikkomisesta ja virka-aseman väärinkäyttämisestä.
Kansliapäällikkö Koivisto on lainoppineena korkeassa virka-asemassa jättänyt tietoisesti vastaamatta asianosaisen tiedonsaantioikeuden ja Euroopan Unionin peruskirjan 8 artiklan, 2 kohdan nojalla pyytämääni asiakirjapyyntöön.
Koivisto ei ole perustellut tiedon pyytäjälle kieltäytymisen syytä, vaikka sitä on erityisesti pyydetty edellä mainituilla asianomistajan tiedonsaantioikeudella ja Euroopan Unionin peruskirja 8 artiklan, 2 kohdan perusteilla. Näin ollen en ole vieläkään saanut Kotkan kaupungilta työehtosopimuslain velvoittamia asiakirjatietoja töiden laiminlyönneistäni.
Koivistoa on syytä epäillä myös rikoksen avunantoon ja virka-aseman väärinkäyttämisestä, koska Koivisto tietää, että asiakirjatietojen panttaamisella hän pystyy vaikeuttamaan ja estämään asian käsittelyä kaupunginhallituksessa ja eri toimielimissä ja hankkimaan itselleen ja toisille virkamiehille hyötyä taikka aiheuttaakseen minulle haittaa tai vahinkoa.
ASIAKIRJAPYYNTÖ
Pyydän Kotkan kaupungin ylläpitämää ja toimialajohtaja Pertti Lintusen käyttämää töiden laiminlyöntiluettelo-asiakirjaa, jonka toimialajohtaja Lintunen on 20.4.2004 toimittanut työsuojeluviranomaisille liite nro 1 -asiakirjana.
Olen pyytänyt em. töiden laiminlyöntiluetteloa asianosaisen tiedonsaantioikeuden nojalla, mutta kun en näytä saavan näitä itselleni kuuluvia tietoja töiden laiminlyönneistä, jotka olisi pitänyt antaa minulle tiedoksi työsopimuslain velvoittamina jo vuosia sitten, joudun turvautumaan Euroopan Unionin perusoikeuskirjan 8 artiklaan, kohta 2, joka takaa seuraavan: "Jokaisella on oikeus tutustua niihin tietoihin, joita hänestä on kerätty, ja saada ne oikaistuksi."
Pyydän siis Kotkan kaupungilta edellä mainituilla perusteilla kyseiset töiden laiminlyöntitiedot, joita asiakirjoihin on kerätty, jotta voin saada ne oikaistuksi.
Mikäli jostain syystä en kyseisiä asiakirjatietoja töiden laiminlyönneistäni saa, pyydän tarkan lakiin perustuvan selvityksen, mksi en saa minulle kuuluvia tietoja ja millä perusteella Kotkan kaupunki jättää noudattamatta asianosaisen- ja Euroopan Unionin perusoikeuskirjan 8-artiklan, 2 kohdan takaamaa tiedonsaantioikeuttani.
Haminassa 16.3.2009
Asko Kervinen
Vaadin kansliapäällikkö Jarmo Koivistolle rangaistusta virkavelvollisuuden rikkomisesta ja virka-aseman väärinkäyttämisestä sekä haitan ja vahingonteosta.
Vahingonkorvausvaatimuksen esitän asiassa myöhemmin.
Haminassa 3.4.2009
Asko Kervinen
Oikeuskansleri on puhunut
5
102
Vastaukset
- willu tööömeees
aha joo niin ei
- Hullu ukko
Ei oikeuskanslerilla mitään valtaa ole. Istuu ensin kokouksissa mukana, joissa asiat päätetään ja sittten jälkikäteen pitäisi niitä lähteä nuhtelemaan ja jakamaan suosituksia. Puistotädeillä on enemmän valtaa, mutta ei niin komeaa titteliä.
- ? ?
Kuka on hullu?
- Heppo Heikäläinen
Vaadin kansliapäällikkö Tarmo Kuusistolle rangaistusta virkamopon rikkomisesta ja virkamopon väärinkäyttämisestä yleisellä julkishallinnon potaattipellolla. Pyydän siis Kotkan kaupungilta edellä mainituilla perusteilla kyseiset töiden laiminlyöntitiedot, joita asiakirjoihin on kerätty, jotta voin saada ne oikaistuksi.
Vahingonkorvausvaatimuksen esitän asiassa myöhemmin. - ?????
Ukko on hullu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117