Tuli vain mieleen, että jos ammun eläimen omalla alueellani mutta se tippuu toisen maanomistajan maalle, kenelle saalis lain mukaan kuuluu?
Kenelle saalis kuuluu?
8
726
Vastaukset
- Tipu tuli tonttiin.
Saalis kuuluu siinä tapauksessa naapurillesi. Asia on kuitenkin varmasti kohtuuden nimissä neuvoteltavissa.
- m
Saalis kuuluu lain mukaan minulle. Riistanhoitopiirit ovat valinneet minut puolueettomaksi riistankerääjäksi. Saamillani valtuuksilla saan mielivaltaisesti kerätä kaikki "tippuvat eläimet" ja "kaatuvat linnut" jos epäselvyyksiä ilmenee. Pistäminen, perkaus, nylky kuuluu kuitenkin aina ampujalle ja saaliin kuljetus minulle kuuluu kyseisen alueen metsästysoikeuden haltialle. Paikalliselta riistanhoitopiiriltä saa tarvittaessa yhteystiedot.
- Jussinviettäjä
joopajoo - hauskaa juhannusta!!
- naapurille menee
Yksiselitteisesti riista kuuluu naapurille, jolla on metsästysoikeus omistamaansa maa-alueeseen.
- näkymätönmetsästäjä
Mutta tartteeko siitä kenellekään huudella, hipihiljaa käy saaliin korjaamassa reppuunsa..
- Säälittävää
näkymätönmetsästäjä kirjoitti:
Mutta tartteeko siitä kenellekään huudella, hipihiljaa käy saaliin korjaamassa reppuunsa..
"näkymätönmetsästäjä" tarkoittaa ehdotuksellaan samaa kuin myymälävarkaus; tavara taskuun ja ohi kassan!
Onnex hänenlaisiaan ei ole kuin muutamia mutta suuri yleisö yleistää helposti kaikki metsästäjät lainkuulemattomiksi! Sääli.
- näkymätön metsästäjä
Joopa joo, jos olen esim kaukana korvessa metsästämässä ja lentoon ampumani teeri menee rajan yli maalle jossa minulla ei ole metsästysoikeutta niin kyllä maar syöskyn viivana teeren perään, jo ihan sen vuoksi että se varmasti on kuollut eikä ole jäänyt kitumaan, mistä sitä edes tietää kenelle viereinen alue kuuluu, ala siinä sitten kännykällä kyselemään, voi olla että ehtii teeren liha "mynnähtää" ennenkuin viereisen maan omistajan saa kiinni jos saa lainkaan, jopa ammun teertä viereisellä maalla jos on tarvis. Lainkuuliainen kyllä olen mutta osaan käyttää myös maalaisjärkeä.
Entäpäs jos esim teeri vielä ampumisen jälkeen pääsee liikkumaan sen verran että kaatuu kuolleena niin että sen pää ja kaula on naapurin puolella, pitääkö silloin luovuttaa pää ja kaula naapurimaan omistajalle? - näinluulisin
Luultavasti käytäntö on se että puolet kuuluisi maanomistajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760