Tämähän on mennyt ihan hulluksi koko palsta.
Ei osata keskustella eikä väitellä asiallisesti.
Taidot ovat hukassa kokonaan.
Oikeasti asiallisissa keskusteluissa ja väittelyissä käsitellään kohteena olevaa asiaa eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.
Tämä pedofiili-asia, josta näkyy olevan monta aloitusta, on niin vaikea ja arka asia, että he jotka asioista jotain oikeasti tietävät, eivät keskustele niistä asiattomasti ja alatyylisesti.
Tämä asiattomuus ja ilkeys koskettaa myös pedofiilien uhreja. Oikeastihan näistä asioista tietävät vain uhrit ja heitä hoitavat henkilöt. Edes uhrien omaiset ja ystävät eivät läheskään aina tiedä uhrin tunnoista mitään. Ei sitäkään, että teko on tuhonnut uhrin henkisesti ja fyysisesti ja asioiden korjaaminen vaatii paljon aikaa. Turvallisuuden tunne on yksi asia mikä auttaa uhreja.
Mutta tällaiset keskustelut eivät ainkaan lisää turvallisuuden tuntua. Voi vai kuvitella miltä näistä uhreista tuntuu jos he lukevat näitä "henkeviä" keskusteluja. On kuin joku pato olisi pettänyt ja kaikki loka olisi päässyt valumaan ulos.
Pientä rajaa.
Alatyylin sanoja asiattomissa keskusteluissa
7
119
Vastaukset
- Selvät rajat!
Pääosin olet oikeassa.
Vaan kerropa meille, missä kohden Raamattua tai sen korvaavassa Päivämiehessä (numero, sivu) on lueteltu alatyylin ilmaisut!Kyllähän sinä älykkäänä ihmisenä tiedät, että alatyylisen sanan tunnistaa ilman Päivämiehen listoja. Minulle kun ei moista lehteä tule, Luoja minua siitä varjelkoon.
- Selvät rajat!
Wariska kirjoitti:
Kyllähän sinä älykkäänä ihmisenä tiedät, että alatyylisen sanan tunnistaa ilman Päivämiehen listoja. Minulle kun ei moista lehteä tule, Luoja minua siitä varjelkoon.
Palasin viikko sitten työmatkalta Brasiliasta parin kollegan kanssa. Lentokoneessa yksi (jonkun sortin lesta) ihmetteli, kuinka isäntäfirman väki käytti keskinäisessä keskustelussaan NIIN paljon alatyylin sanoja. Tällä ÄÖ:lla minä en tunnistanut ensimmäistäkään.
Palstalla joku uikutti aiemmin, että käytetään niin paljon rumia sanoja. Hän ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, miksi kantaugrilainen 'kyrpä' olisi ruma sana. Ettei vaan olisi korvien välissä syntynyt juttu? - opaskoiras
Selvät rajat! kirjoitti:
Palasin viikko sitten työmatkalta Brasiliasta parin kollegan kanssa. Lentokoneessa yksi (jonkun sortin lesta) ihmetteli, kuinka isäntäfirman väki käytti keskinäisessä keskustelussaan NIIN paljon alatyylin sanoja. Tällä ÄÖ:lla minä en tunnistanut ensimmäistäkään.
Palstalla joku uikutti aiemmin, että käytetään niin paljon rumia sanoja. Hän ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, miksi kantaugrilainen 'kyrpä' olisi ruma sana. Ettei vaan olisi korvien välissä syntynyt juttu?Puolen pisteen vihje: viestisi ruma sana on "uikutti".
- Asialinjan tuki
Olet oikeilla jäljillä, mutta keskity palstan aiheeseen, älä palstaan.
Keskity palstan aiheeseen? Vanhoillislestadiolaisuuteen? Joo-o, siihenpä niin ja siihen liittyviin keskustelun avauksiin.
Kyllähän asia oikea on, vai mitä? Mutta käsittelytapa väärä.
- Ruma sana
Onko "vittu" ruma sana? Ainakin se kapistus on runsaassa käytössä vl-herätysliikkeessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 954761
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2321932- 791525
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401170Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3261117Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051090- 501089
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1471047- 1111019
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85974