Lehdestä luettua probakantaa

miten on 2030

Menneillä viikoilla on ollut luettavissa 2030 ruuan hinta kaksinkertaistuu.
Asiassa kummastuttaa otsikko , kun siinä ei ole otettu huomioon , kuinka paljon vastaavati palkat nousee .

Mielestäni vastaavassa ajassa palkat nousee enemmän suhteessa ruuan hintaan 2030.
Joku viisaampi voisi valoittaa kuinka paljon palkat nousee vastaavassa ajassa.
esim vuotuinen nousu on 3% vuotta kohden

7

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyypillinen maajussi

Eilen sattui muutaman viikon ikäinen apu-lehti jossa hehkutettiin samaa.

Alkoi vituttamaan.Tosi lohduttavaa:Sitten kun alkaa olemaan seittemänkymppinen alkaa maataloudella menemään hyvin.

Pidän mielessä nämä sadut ja tsekkaan hyvinkö höpinät paikkansa pitäneet.

Sikataloudenkin parempi aika on ollut 3 kkn päässä jo monta vuotta.Itselle kuitenkin jo ihan sama.

• mv211

Olin eu tiedotus tilaisuudessa syksyllä 1994. Kansanedustaja Mikko Pesälä totesi sikamiehille: "Kolmesta viiteen vuotta kun selviätte niin alkaa hyvät ajat sikataloudelle."
      No, lopetin sikahommat viidenvuoden päästä.

• näin se menee

Ruuan hinta on noussut, sen 3-4 %:tia joka vuosi ja varmasti tämä nousu jatkuu, mutta ruuanhintahan ei auta maajussia yhtään, jos tuottajahinnat ei myös nouse.
      Tähän asti tuottajahinnat on pysyneet paikallaan ja joillakin aloilla aika rajusti laskeneet, esim. naudanlihassa on selkeästi tuottajahinnat laskeneet jo vuosia.

Jos ruuanhinta nousee ja tuottajahinnat laskee, niin maajussin tilannehan huononee, kaupastahan se jussikin ruokansa hakee ...

• aatteleppa ite...

Ei nouse palkat pitkälläjuoksulla tääläpäin maailmaa kun työt karkaavat täältä kaukomaille..
      Voi olla että 2030 Eurooppassa on maailman edullisimmat työvoimakustannukset..

• Ruuan hinta

on laskenut sata vuotta putkeen..

• niiimpäniiin

Juuu ja kuinkahan paljon se rahan arvo laskee samana aikana, toi kaksinkertaistuminen ei vielä todista sitä, että reaaliarvo olisi noussu yhtään.

• Anonyymi

Tavallista ihmistä kusetetaan ja vedetään kölin alta puhumalla %:sta sekä palkan korotuksista. Sen sijaan pitäsi seurata ostovoiman kehitystä, jos ja kun ansiot "nousevat" 2% vuodessa mutta hinnat/hintataso nousee 2-5....% eli ostovoima heikkkenee. Suomen heikon taloustilanteen korjaaminen alv nostamalla on ainoa oikea toimenpide, vaikka vasemmistolaiset väittävät, että se on epäoikeude n mukainen pienitulosia kohtaan. Ei ole koska ne joilla on varaa ostaa enemmän, myös maksavat enemmän alv veroa. Moni pienituloinen myös saa tulonsiirtona yhteiskunnalta tukia, mikä tasaa tilannetta pienituloisten eduksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2280
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1307
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1246
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      894
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      779
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      582
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe