millä raskausviikolla kunnon potkut?

sitä odottaa

Milloin tuntuu jo ulkoa päin? Kertokaa omakohtaisia

11

163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv26

Ensimmäiset kunnon potkut tunsin viikolla 20. Liikkeitä kyllä muuten olin tuntenut aikaisemminkin. Ulkoa päin tuntuivat ehkä noin viikolla 24.

• ei enään kauaan

Ollaan menossa jo rvk 20. Liikkeet tuntuu

• aloittaja ylhäällä..

Odotatko monetta lasta?

• ensimmäinenon

Ensimmäinen kunnon potku 17 viikon loppupuolella ja seuraavalla viikolla tuntui ulospäin. Istukka tosin takana eikä hirveästi "lisätäytettä" vatsanseudulla.

• KicKsOmE

Ensimmäiset potkut (vielä hyvin vaimeina ja harvakseltaan) ehkä joskus viikolla 16-18. Kunnon tuntuvampia potkuja oli jo viikolla 20. Viikosta 22 eteenpäin ei ole tarvinnut asiasta erehtyä :D Kohdussa on niin hurjan paljon tilaa, että vaikka vauveli potkiikin jo hyvin varhain ja liikkuu ja hyppelee, niin se onnistuu välttämään kohdun seinämiin kosketuksen helposti. Mies tunsi potkut ulospäin siinä 21-22 -viikolla vatsan päältä.

• ikiliikkujako :)

minä tunsin ensimmäisen potkun jo viikon 14 alussa. Ei voinut erehtyä, oli sen verran napakka, ja sitten tuntui sellaista muljahtelua. Se oli kyllä iloinen yllätys, kun ensiodottaja olen, ja kirjoista juurikin aina sen kuvan sai, että vasta viikolla 20 alkaisi ensisynnyttäjä tuntea. Minullakin on istukka takana ylhäällä ja ei kovin paljoa ilmeisesti sitten kuitenkaan "ylimääräistä" vatsan seudulla, kun tuntui jo noin alussa. Kun noin alussa tunsi ekan potkun, niin sitten olikin kovasti seuraileminen, että milloin liikkui ja välillä huolestuinkin, kun aina ei tuntunut potkut. Neuvolassa sanoivat, että juurikin kun on lapsella vielä niin paljon tilaa liikkua, niin niin aikaisessa vaiheessa voi olla pitkiäkin taukoja, että sikiö tuntuu liikkumattomalta (kun potkii ja muksii selkään päin)
      Itse "tunnustelin" ja odotin noita liikkeitä kovasti, ja käsi on melkein koko ajan ollut vatsalla, joten ehkä siksikin tuli rekisteröityä tuo ptoku niin aikaisin. Mutta ihanaa se oli :)

• +-0

Mulla ollut sama homma kun odottelen liikkeitä niin on pitkiäkin taukoja ollut. En tiedä yhtään milloin tuntuu käsi tai jalka:-/ En tiedä miten päin se lapsukainen siellä kohdussa on, pyörii ja pyörii. Navan alapuolellakin on tuntunutjotain, että ei vaan sivuilla koska pieni viellä vaikka rvk on jo 20

• jujuj

Mulla viikko 22 2 menossa ja potkut tuntuneen ulkopäin kädellä noin viikon=)

• ??????

Niin riippuuko se olleenkaan siitä, että onko eka lapsi???

• Näin meillä.

Itellä nyt 23 1, itse tunsin ekat selkeät potkus ehkä noin kuukausi sitten, jolloin ei voinut enää erehtyä. Mies on tuntenut selkeästi potkut kädellään ehkäpä parisen viikkoa. En usko että lasten lukumäärä (ensimmäinen/monesko) vaikuttaa siihen, koska ulospäin tuntuu? Tosin en kyllä asiasta tiedä. Mulla tosin hyvin vähän rasvaa vatsan seudulla, joten ehkä se "helpottanut" ulospäin tuntemista. :)

• kngrblkagbl

Itsellä taisia tuntua masun päälle (tai oikeastaan kylkeen) joskus 23 , liikakiloja on jonkin verran ja istukka etuseinässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe