Hei, olen motellissa töissä ja olen tekemässä Exceliin varausjärjestelmää. Kysyisinkin nyt miten saisin päivämäärät menemään automaattisesti järjestykseen aina kun lisään uuden varauksen.
Esimerkiksi jos minulla on varauksessa
17.6. Matti Mäkelä
18.6. Pia Pokka
jonka jälkeen saan varauksen
16.6. Niina Nenä
miten saan Niinan varauksen menemään listan ensimmäiseksi automaattisesti? Tiedän Excelin Sort-toiminnosta mutta se on vaivalloinen koska se pitää tehdä joka varauksen jälkeen uudestaan. Osaako joku auttaa? Pomoni olisi minusta niin ylpeä :D:D Kiitos jo etukäteen
Excel Sort-toiminto
2
403
Vastaukset 2
tiedot pitää olla 2 eri sarakkeessa, koska tekstilajittelu hankalampaa numeroill eli esim Csarake pvm ja D -sarake asiakas
oletuksena tiedot alkaa C1
jos tiedot alkaa muualta muuta osoitteita
toimii nyt näin
syötetään tieto C-sarakkeeseen ja jos D sarakkeesta puuttuu vastaava tieto siirtyy siihen. Jos D sarakkeessa oli tieto lajittelee
ja päinvastoin D sarakkeen kanssa
taulukon moduuliin...
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Columns("C:D")) Is Nothing Then
If Not Intersect(Target, Columns("C:C")) Is Nothing Then
If Target.Offset(0, 1) = "" Then
Target.Offset(0, 1).Select
GoTo loppu
End If
Else
If Target.Offset(0, -1) = "" Then
Target.Offset(0, -1).Select
GoTo loppu
End If
End If
Columns("C:D").Sort Key1:=Range("C1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
loppu:
End Sub
Keep EXCELing
@KundeOlipa hieno ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm691051- 55998
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s43946Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k59760Martina ja Levin kiinteistö
Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.320711Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte21704- 33635
Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää44598Teköäly löytää teidät
Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani177590Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta
Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi8572