Hei, olen motellissa töissä ja olen tekemässä Exceliin varausjärjestelmää. Kysyisinkin nyt miten saisin päivämäärät menemään automaattisesti järjestykseen aina kun lisään uuden varauksen.
Esimerkiksi jos minulla on varauksessa
17.6. Matti Mäkelä
18.6. Pia Pokka
jonka jälkeen saan varauksen
16.6. Niina Nenä
miten saan Niinan varauksen menemään listan ensimmäiseksi automaattisesti? Tiedän Excelin Sort-toiminnosta mutta se on vaivalloinen koska se pitää tehdä joka varauksen jälkeen uudestaan. Osaako joku auttaa? Pomoni olisi minusta niin ylpeä :D:D Kiitos jo etukäteen
Excel Sort-toiminto
2
384
Vastaukset
tiedot pitää olla 2 eri sarakkeessa, koska tekstilajittelu hankalampaa numeroill eli esim Csarake pvm ja D -sarake asiakas
oletuksena tiedot alkaa C1
jos tiedot alkaa muualta muuta osoitteita
toimii nyt näin
syötetään tieto C-sarakkeeseen ja jos D sarakkeesta puuttuu vastaava tieto siirtyy siihen. Jos D sarakkeessa oli tieto lajittelee
ja päinvastoin D sarakkeen kanssa
taulukon moduuliin...
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Columns("C:D")) Is Nothing Then
If Not Intersect(Target, Columns("C:C")) Is Nothing Then
If Target.Offset(0, 1) = "" Then
Target.Offset(0, 1).Select
GoTo loppu
End If
Else
If Target.Offset(0, -1) = "" Then
Target.Offset(0, -1).Select
GoTo loppu
End If
End If
Columns("C:D").Sort Key1:=Range("C1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
loppu:
End Sub
Keep EXCELing
@KundeOlipa hieno ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233101Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122219Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.712083Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1051899Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761603Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥401396Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta151319Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001275- 1111115
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151076