Hei, olen motellissa töissä ja olen tekemässä Exceliin varausjärjestelmää. Kysyisinkin nyt miten saisin päivämäärät menemään automaattisesti järjestykseen aina kun lisään uuden varauksen.
Esimerkiksi jos minulla on varauksessa
17.6. Matti Mäkelä
18.6. Pia Pokka
jonka jälkeen saan varauksen
16.6. Niina Nenä
miten saan Niinan varauksen menemään listan ensimmäiseksi automaattisesti? Tiedän Excelin Sort-toiminnosta mutta se on vaivalloinen koska se pitää tehdä joka varauksen jälkeen uudestaan. Osaako joku auttaa? Pomoni olisi minusta niin ylpeä :D:D Kiitos jo etukäteen
Excel Sort-toiminto
2
282
Vastaukset
tiedot pitää olla 2 eri sarakkeessa, koska tekstilajittelu hankalampaa numeroill eli esim Csarake pvm ja D -sarake asiakas
oletuksena tiedot alkaa C1
jos tiedot alkaa muualta muuta osoitteita
toimii nyt näin
syötetään tieto C-sarakkeeseen ja jos D sarakkeesta puuttuu vastaava tieto siirtyy siihen. Jos D sarakkeessa oli tieto lajittelee
ja päinvastoin D sarakkeen kanssa
taulukon moduuliin...
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Columns("C:D")) Is Nothing Then
If Not Intersect(Target, Columns("C:C")) Is Nothing Then
If Target.Offset(0, 1) = "" Then
Target.Offset(0, 1).Select
GoTo loppu
End If
Else
If Target.Offset(0, -1) = "" Then
Target.Offset(0, -1).Select
GoTo loppu
End If
End If
Columns("C:D").Sort Key1:=Range("C1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
loppu:
End Sub
Keep EXCELing
@KundeOlipa hieno ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455120Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1161618Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151429Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481339- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41030Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59805Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783