Yksinäinen 02-alueella

vanhapoika77

Edelleenkin kokeilen löytyykö tältä palstalta kirjoitteluseuraa tai jopa seuraa reaalielämäänkin. Aiempien kokemusteni perusteella tämä palsta toimii omalla kohdallani paremmin kuin treffipalstat. Tosin se nyt ei paljon vaadi kun useimmat nettideittailua kokeilleet tietävät kuinka miehet saavat viestejä lähinnä venäläisiltä ja afrikkalaisilta. Samankaltaista roskapostia olen tämän palstankin kautta saanut.

Aikanaan kolmekymmentä täytettyäni aloin miettimään että pitäisi saada jotain kohennusta sosiaaliseen elämään ennen kuin on myöhäistä. Vähän alkaa jo tuntumaan että myöhäistä taitaa jo olla. Vuodet tuntuvat kuluvan nopeasti samankaltaisina. Periaatteessa olen vielä nuori, kun työvuosistanikin on vasta noin neljännes takana. Ehkä ei edes sitä kun mistäpä sitä oman ikäluokkani eläkeikää tietää. Nykytilanteessani itselläni ei ole aikanaan läheisiä sukulaisia elossa, joten tulevaisuuden näkymät ovat huonot. Ystäviä ei ole enkä ole koskaan seurustellut. Kumpaankin asiaan on todella vaikeaa saada muutosta tässä iässä.

Ujouteni takia uusiin ihmisin tutustuminen on todella hankalaa. Varsinkin kun tällä 02-alueella ei normaalisti olla tekemisissä tuntemattomien ihmisten kanssa. Kerran jopa paikallislehdessä joku valitti tekstaripalstalla kuinka tuntematon oli morjenstanut häntä autonratissa ja kielsi moisen jatkossa. Arjessani en siis todennäköisesti koskaan seuraa löydä. Jonkinlaisia hyvänpäiväntuttuja tosin saattaa jostain ilmestyä. Tälläkin palstalla usein neuvottu harrastusten aloittaminen ei siis toimine omalla kohdallani. Harrastuksissakin taitaa useimmiten vain tutustua perheellisiin ihmisiin, kuten useimmilla pienillä työpaikoillakin. Sitä en kiellä, että jostain sosiaalisemmasta harrastuksesta voisi olla jotain hyötyä itselleni. Kuitenkin harrastuksissa on yleensä se harrastus tärkeämpää kuin ihmisiin tutustuminen.

Olen terve ja työelämässä, joten monessa mielessä asiani ovat paremmin kuin monilla yksinäisyyspalstalaisilla. Ystävien puuttuminen on ongelma, mutta toisaalta en edes kaipaa vilkasta sosiaalista elämää. En kaipaa elämääni lukuisia ihmisiä joita tapaisin esimerkiksi vain jonkun harrastuksen parissa. Viihdyn paremmin yksin kuin suuressa ihmisjoukossa.

Merkittävä syy tilanteeseeni ujouteni lisäksi on raittiuteni. Näin vanhana on turha enää aloittaa alkoholin käyttöä ainakaan yksinään, vaikka alkoholin käytöllä seuraa ehkä löytyisikin. Käytännössä en kuitenkaan saisi samankaltaisia ystäviä kuin muilla on, koska itselläni ei ole kavereita joiden kanssa olisin viettänyt yhteistä aikaa ravintoloissa toistakymmentä vuotta... Eikä kyseisen kaltainen elämätyyli kiinnosta. Varmaankin sosiaaliset tilanteet olisivat helpompia jos niissä ei joutuisi aina olemaan yksin (lähes) tuntemattomien seurassa. Pienellä paikkakunnalla tilanne on vielä hankalampi kun toiset tunnetaan hyvin ja vakiintuneihin piireihin on hankala päästä... Alkoholilla tuntuu olevan nykyisin liiankin suuri merkitys tuttavuuksissa, kun ihmisiin ei oikein missään voi tutustua. Aiemminhan raittiudella ei ollut yhtä suurta vaikutusta, kun raittiita naisia oli paljonkin, mutta nykyisin nuoremmissa ikäluokissa miehissä taitaa olla huomattavasti enemmän raittiita. Varsinkin jos ei oteta huomioon että perheellisissä naisissa on osittain lasten takia paljon vähän alkoholia käyttäviä. Netissä yllättävän harva raitis nainen tuntuu etsivän seuraa, vaikka netti kai parhaimpia vaihtoehtoja olisi vähemmän sosiaalisille ihmisille. Ei vähäisessä alkoholinkäytössä mielestäni mitään pahaa ole, mutta keskiverto suomalaisten juomatavat ovat mulle jo liikaa. Parisuhteissakin alkoholi aiheuttaa ongelmia. Itse en haluaisi olla suhteessa jossa kohtuukäyttäjästä tulee alkoholisti. Itseäni mietityttää kuinka monet naiset tuntuvat valittavan kotona viihtyviä miehiään, kun itse viettäisivät enemmän aikaa viihteellä.

Iäkkäämpien sukulaisteni joukossa on muutamia naisia jotka ovat edellyttäneet aviomieheltään raittiutta. Vastaavanlaisia naisia ei enää taida olla juuri lainkaan. Ilmeisesti naisten on jotenkin helpompaa katsella jopa juoppoa miestä kuin raittiin miehen hyväksyä säännöllistä alkoholin käyttöä parisuhteessa. Muunlaisissa tuttavuuksissahan alkoholin käytöllä ei ole vastaavanlaista merkitystä. Mielestäni netissä kannattaa kokeilla josko löytyisi joku joka ei harrasta säännöllistä humalahakuista juomista, kun mahdollisuudet sellaisen löytämiseen ovat netissä paljon paremmat kuin ulkomaailmassa. Muutenkin tunnun syntyneen väärään aikaan. Ennen vanhaan ei mieheltä vaadittu samalla tavalla naiskokemusta ennen ensimmäistä parisuhdetta, joka usein jäi myös ainoaksi. Tavallaan yksiavioisen miehen mahdollisuudet ovat nykyisin aika heikot vähän vanhempana, kun parinmuodostus suosii moniavioisuutta. Siis suosii useita peräkkäisiä suhteita. Ehkä jopa samanaikaiset suhteet ovat lisääntyneet, mutta syrjähyppyjä nyt on ollut aiemminkin.

45

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsinkin miesten tuntuu olevan aika mahdotonta päästä yksinäisyyden kierteestä. Naisena ainakin saisi aivan toisella tavalla vastauksia ilmoituksiinsa, joista jotkut johtaisivat varmasti tapaamisiin. Miehen on hankala edes päästä juttelemaan kenenkään kanssa kasvotusten, mutta naiselle yleensä tarjoutuu tilaisuuksia muuhunkin kuin kertaluonteiseen tapaamiseen. Eri asia tietenkin on kannattaako naisen hyödyntää tarjoutuvia mahdollisuuksia...

Naisena tilaisuuksia jutteluun tarjoutuisi varmaankin pelkästään ihmisten ilmoille menemällä. Itse olen usein ollut paikallisissa kesätapahtumissa lähes kaikessa rauhassa tyyliin että usean tunnin aikana joku pyytää anteeksi varpaille tallomista. Joskus tietenkin jonkun tutun kanssa tulee muutama sana vaihdettua ja välillä joku humalainen mies saattaa jotain tulla jutteleman.

Jotenkin nettideittailun kokeileminen ihan tosissaan tuntuu toivottomalta, kun en 33-vuotiaana ole koskaan seurustellut. Ongelmaksi muodostuisi etten ensitapaamisella kykene antamaan tarpeeksi hyvää ensivaikutelmaa. Vastausten toivominen omiin ilmoituksiin on toiminut tähän asti huonosti. Vähäinen ihmissuhde kokemushan käytännössä tekee miehelle lähes kaikenlaiset tuttavuudet mahdottomiksi, kun kokemusta ja itsevarmuutta puuttuu. Varmaankin tilanteeni helpottuisi huomattavasti jos saisin kokemusta sosiaalisia tilanteista jonkun kanssa. Treffipalstoilla kukaan ei suostu tapaamaan toistamiseen jos ”kemiaa” ei ole, mutta tällä palstalla luulisi jonkun kaipaavan ihan vain seuraakin. Samankaltaisessa tilanteessa olevan kansahan voisi tulla hauskoja tilanteita jos kummallakaan ei ole kovin hyvää käsitystä mitä normaalit ihmiset vapaa-aikanaan tekevät. Tosin aika harva vähemmän sosiaalinen taitaa tällä palstalla uskaltaa vastata, vaikka anonyymin ilmaisen meiliosoitteen käyttäminen olisi helppoa.

Parasta olisi että vastapuoli tietäisi tilanteestani etukäteen. Vaikeatahan yksinäisyyttä olisi salata jos vähänkin paremmin onnistuisi toiseen tutustumaan. Vielä kun olen rehellinen luonteeltani. Oikeastaan ihmettelen kuinka paljon ihmissuhteet perustuvat valheisiin tai vähintäänkin olennaisten asioiden kertomatta jättämiseen. Normaalit ihmiset eivät kai asiaan kiinnitä huomiota, mutta sivustaseuraajana miettii ehkä asioita eri tavalla. Kerran menetettyä luottamustahan ei kovin helposti pitäisi saada takaisin...

Mahtaisikohan täältä löytyä jossain määrin samankaltaista naista vaikka pelkkään ajatusten vaihtoon? Reaalielämässä mahdollisuus löytää sellaista on olematon. Varmaankin monilla tämän palstan lukijoista on sama ulkopuolisuuden tunne. Vielä kun tietää ettei itsessä luultavasti ole muuta vikaa kuin hiljainen luonne ja alkoholin käyttämättömyys. Vähintään kirjoitteluseuraa luulisi tältä palstalta löytyvän. Haluaisin myös tietää onko jossain määriin samantyyppiseen naiseen mahdollista tutustua. Kasvotusten tutustuminen olisi varmaankin aluksi hankalaa jos vastaaja sattuisi olemaan yhtä ujo kuin itse olen. Lähtökohtaisesti kai tietynlainen samankaltaisuus mahdollistaisi hyvän parisuhteenkin. Esimerkiksi paljon taitaa olla vaikutusta pitääkö aiempaa seurustelemattomuutta merkkinä kyvyttömyydestä normaaleihin ihmissuhteisiin vai ajatteleeko ennemminkin useiden epäonnistuneiden suhteiden kertovan kyvyttömyydestä kestäviin suhteisiin.

Naisen ulkonäöllä ei ole itselleni suurta merkitystä. Tavallaan en edes ymmärrä naisten ulkonäköön panostamista. Toki sen jossain tilanteissa ymmärrän, mutta en esimerkiksi runsasta meikkaamista. Periaatteessa edes lihavuudella ole merkitystä tiettyyn rajaan asti. Sairaalloisen lihavia nähdessäni kyllä mietin suuren ylipainon aiheuttamia terveysriskejä. Tai käytännön ongelmia kuinka ei esimerkiksi mahdu pienimpiin autoihin. Maaseudulla kasvaminen kai usein vähentää ulkonäkökeskeisyyttä huomattavasti, kuten itsellenikin on käynyt.

Kirjoittaa saa osoitteeseen: [email protected]

Tällä kertaa täytyy vielä toivoa, että jos jossain määrin kiinnostuit, niin vastaa tuohon meiliosotteiseen. Aiempiin viestiketjuihin joku on laittanut osoitteensa ja sitten olen saanut selitellä kuinka kirjoittelu on jäänyt muutamaan viestiin.

Tiedän ihan hyvin kuinka hölmöltä tämä samankaltaisten viestiketjujen aloitus vaikuttaa, mutta sen verran kiinnostaviin yksinäisiin olen tällä sivulla tutustunut, että pakko on edelleenkin jatkaa. Useimmilla kanssani kirjoittaneilla ”yksinäisillä” on ollut lähes normaali sosiaalinen elämä, joten heillä ei ollut tarvetta uusille tuttaville. Tai mies on löytynyt kirjoittelun aikana reaalielämässä. Kovin yllättävää ei myöskään ole se ettei nainen ole useamman kuukauden kirjoittelun jälkeen innostunut tapaamaan, kun en itsekään ole pitänyt kiirettä tapaamisen kanssa. Välimatkakin on usein ollut liian suuri. Tällä kertaa toivon tämän ilmoitukseni vihdoinkin tuottavan tulosta etten taas syksyllä ole uusimassa tätä tekstiä samankaltaisena. Varmaankin päivä jossain vaiheessa paistaa risukasaankin, joten siksi en ole vieläkään luovuttamassa tälläkään palstalla.

• ehkä jotain tällaist

Monet naiset odottavat että sinä vastaat ensin heille, olisiko siinä syy, kun sinä odotat että he vastaisivat sinulle?

• Muualla tuo pitää paikkansa, mutta ei tällä palstalla. Aika harva nainen täällä etsii seuraa. Tosin eipä tämä nyt siihen varsinaisesti liene tarkoitettukaan. Täällä vastauksia toivovat naiset etsivät usein naisseuraa. Suuremmilla paikkakunnilla asuvilla on usein myös mahdollisuus toivoa samalla paikkakunnalla asumista. Olen toki joskus tälläkin palstalla vastannut naiselle jos olen hakukriteerit täyttänyt.

• ei voi kuin nauraa

Kumpikohan löytää ennemmin seuraa: sinä naisen vai DarkFear matkaseuraa? Voisi laittaa veikkaukset pystyyn. :-D Molemmilla ainakin yhtä toivottomat konstit käytössään.

• Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Tällä hetkellä tämä varmaankin on naurettavaa, mutta ei sen jälkeen jos tämä tuottaa tulosta.

• kokemusta on

Naiset ei vastaa miehelle jos naama ei miellytä. Satakunnasta tuskin löytyy ketään naista joka vastaisi.On täs jo monta vuotta yritetty

• kokemusta on

Just sellaset juopot ja huorittelijat saa aina naisia. Sun pitää alkaa sellaseks niin varmaan tärppää.

• Itse sain jossain vaiheessa eniten vastauksia Satakunnasta ja edelleenkin useammin kuin Varsinais-Suomesta.

• vanhapoika77 kirjoitti:

Itse sain jossain vaiheessa eniten vastauksia Satakunnasta ja edelleenkin useammin kuin Varsinais-Suomesta.

Tällä hetkellä saan vastauksia molemmista maakunnista yhtä huonosti.

• vaikeaa on netissä

Miehen ulkonäöllä ei ole merkitystä jos saa vakuutettua naisen jutuillaan.
      Mutta se tarkoittaa livenä juttelemista eikä nettiä. Kaikenlisäksi pitäisi tehdä hyvä ensivaikutelma.

• Yksinäisyyspalstalla netin vaikeudet taitavat olla pahimmillaan. Netin kautta tutustuminen on muutenkin paljon hitaampaa kuin livenä, saati sitten ujohkon naisen kanssa. Yleensä ei edes ehdi saada mahdollisuutta hyvän ensivaikutelman tekemiseen tapaamisella ennen kuin nainen jo löytää live-seuraa. Aika ymmärrettävää on että nainen haluaa mieluummin tutustua samalla paikkakunnalla asuvaan mieheen. Harmittavasti tuossa ensivaikutelman antamisessa vielä kokemus korostuu. Aika helposti nainen taitaa kiinnostua enemmin miehestä joka lähinnä small talkina kehuu naisen ulkonäköä kuin miehestä jonka kansa on netissä pohtinut ettei ulkonäöllä ole merkitystä.

• muodollisesti pätevä

Ulkonäkö se ulkonäkö... aina vaan se on se tärkein kriteeri. Toki jotain rajaa pitää olla, mutta kyllä se vaan pitää olla se oikea keskustelu, ei mikään small talk, millä vaikutuksen tekee ja aina, aina pitää olla rehellinen, jos painaa 100kg, niin sitten kertoo, että painaa sen jne. Jostain syystä ihmiset vaan pakkaa joko liioittelemaan tai vähättelemään ihan realistisia asioita, niinkuin noita ei sitten tosielämässä muka huomattaisi, silloin on turha ihmetellä, miksi seura hävisi yhden treffaamisen jälkeen.

• Todella hölmöä on valehdella nopeasti paljastuvista asioista kuten ulkonäöstään. Huonostihan sitä tapaamisella käy, kun pinnallisimmat ihmiset pelästyvät ulkonäköä. Rehellisyyttä arvostavat puolestaan toteavat ettei toiseen voi luottaa lainkaan. Loogisestihan voi päätellä että jos jostain valheesta jää kiinni, niin todennäköisesti on muitakin valheita kertonut... Omasta mielestäni painostaan valehteleminen on paljon ikävämpää kuin lihavuus. Oikeastaan ihmettelen mikseivät ihmiset tunnu kovin paljon rehellisyyttä arvostavan, kun välttyisihän sitä monilta parisuhdeongelmiltakin jos tietäisi että toiseen voi luottaa.

Todella hölmöä on valehdella nopeasti paljastuvista asioista kuten ulkonäöstään. Huonostihan sitä tapaamisella käy, kun pinnallisimmat ihmiset pelästyvät ulkonäköä. Rehellisyyttä arvostavat puolestaan toteavat ettei toiseen voi luottaa lainkaan. Loogisestihan voi päätellä että jos jostain valheesta jää kiinni, niin todennäköisesti on muitakin valheita kertonut... Omasta mielestäni painostaan valehteleminen on paljon ikävämpää kuin lihavuus. Oikeastaan ihmettelen mikseivät ihmiset tunnu kovin paljon rehellisyyttä arvostavan, kun välttyisihän sitä monilta parisuhdeongelmiltakin jos tietäisi että toiseen voi luottaa.

Eikö Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa ole ketään vastaavassa tilanteessa olevaa naista?

• ne naiset..

Todennäköisesti on mutta ilmeisesti sinua korkeammalla tasolla ja ovat sitten mieluummin yksin.

• Uskomattoman hyvin tuo tasoajattelu tuntuu tälläkin palstalla toteutuvan, vaikka aika harva kaltaisessani tilanteessa oleva nainen varmaankin ajattelee olevansa parisuhdemarkkinoilla korkeammalla tasolla. Jostain syystä kuitenkin yksinäinen vanhapiika ei halua edes kirjoitella vastaavassa tilanteessa olevan miehen kanssa.

• ikävä kyllä

Yksinäinen yli 30v mies joka ei juuri ole seurustellut aiemmin: ei mitään toivoa

Yksinäinen yli 30v nainen joka ei juuri ole seurustellut aiemmin: tälle löytyy joku kohtuullisesti sosiaalisessa ja taloudellisessa elämässä menestynyt mies, mutta tuskin mikään unelmamies kuitenkaan

• Vähän ihmetelen naisten sosiaalisen menestyksen korostamista, kun jopa yksinäisyyspalstalla mulle vastannut nainen kerran kirjoitti ettei suostu tapaamiseen yksinäisyyteni takia (oli siinä muitakin syitä). Jossain tapauksessa kai naisenkin kannattaisi etsiä miestä joka ei ole sosiaalisesti menestynyt. Ainakin jos itse viihtyy ennemmin kotona kuin viettää normaalia sosiaaliseen elämää johon juominen keskeisesti kuuluu. Kai tämän palstan naispuoleisista lukijoista suurin osa ajattelee että miehen pitää olla itseään sosiaalisempi. Aika turhaan yksinäiset miehet siis taitavat tälle palstalle jättää yhteystietojaan, kun yksinäinen nainen harvoin harkitsee tutustumista yksinäiseen mieheen.

• vaara piilee

Yksinäisiin miehiin saattaa kyllä iskeä kyntensä narsistinainen.
      Sehän saa miehestä loistavan palvelijan itselleen ja samalla juoksentelee vieraiden miesten luona tyydyttämässä seksuaaliset tarpeensa.

• Ujolla yksinäisellä miehellä tuo riski on käytännössä olematon. Opiskeluaikana kai jonkinlainen riski vielä on olemassa, mutta vanhempana miehen täytyy tehdä aloite tutustuakseen narsistinaiseen. Kohtalaiset sosiaaliset taidot ja sosiaalinen elämä miehellä täytyy olla joutuakseen kenenkään kiinnostuksen kohteeksi. Pieni vaara toki on naisten ilmoituksiin vastaillessa. Riippuen siitä minkätyyppisiin ilmoituksiin yksinäinen mies vastaa/jättää vastaamatta.

Yksinäisellä naisella tuo vaara on paljon suurempi, kun ilman omaa aktiivisuutta saattaa tutustua johonkin mieheen. Suuremmalla todennäköisyydellä kai tuttavuutta tekevä mies on narsisti kuin unelmamies. Se hyöty miehellä on sukupuolestaan ettei ilman omaa syytään joudu jollain tavalla huijatuksi/hyväksi käytetyksi yhtä helposti kuin naiselle voi käydä. Naisena en kyllä uskaltaisi kirjoitella nettiin tämän tyyppisesti, kun todennäköisesti joku narsistikin joskus vastaisi. Miehenä voin olla aika varma että vääräntyyppiset naiset vastaavat mulle paljon harvemmin kuin toivomani kaltaiset. Eihän vieraiden miesten luona juoksentelevan naisen kannata vastata miehelle joka etsii kotona viihtyvää naista...

Joskus olen miettinyt että yksinäisyyspalsta on todella hyvä paikka narsisteille seuranetsintään. Todennäköisesti aika moni tänne yhteystietonsa jättävä nainen ennemmin tutustuu narsistimieheen kuin yksinäiseen mieheen. Narsistinaisilla on ehkä vielä paremmat mahdollisuudet löytää täältä palvelija itselleen, kun mahdollisesti on ainoa mieheen yhteyttä ottanut.

Ujolla yksinäisellä miehellä tuo riski on käytännössä olematon. Opiskeluaikana kai jonkinlainen riski vielä on olemassa, mutta vanhempana miehen täytyy tehdä aloite tutustuakseen narsistinaiseen. Kohtalaiset sosiaaliset taidot ja sosiaalinen elämä miehellä täytyy olla joutuakseen kenenkään kiinnostuksen kohteeksi. Pieni vaara toki on naisten ilmoituksiin vastaillessa. Riippuen siitä minkätyyppisiin ilmoituksiin yksinäinen mies vastaa/jättää vastaamatta.

Yksinäisellä naisella tuo vaara on paljon suurempi, kun ilman omaa aktiivisuutta saattaa tutustua johonkin mieheen. Suuremmalla todennäköisyydellä kai tuttavuutta tekevä mies on narsisti kuin unelmamies. Se hyöty miehellä on sukupuolestaan ettei ilman omaa syytään joudu jollain tavalla huijatuksi/hyväksi käytetyksi yhtä helposti kuin naiselle voi käydä. Naisena en kyllä uskaltaisi kirjoitella nettiin tämän tyyppisesti, kun todennäköisesti joku narsistikin joskus vastaisi. Miehenä voin olla aika varma että vääräntyyppiset naiset vastaavat mulle paljon harvemmin kuin toivomani kaltaiset. Eihän vieraiden miesten luona juoksentelevan naisen kannata vastata miehelle joka etsii kotona viihtyvää naista...

Joskus olen miettinyt että yksinäisyyspalsta on todella hyvä paikka narsisteille seuranetsintään. Todennäköisesti aika moni tänne yhteystietonsa jättävä nainen ennemmin tutustuu narsistimieheen kuin yksinäiseen mieheen. Narsistinaisilla on ehkä vielä paremmat mahdollisuudet löytää täältä palvelija itselleen, kun mahdollisesti on ainoa mieheen yhteyttä ottanut.

Varmaankin narsistit ovat aika pieni ongelma yksinäisyyspalstalla, mutta tämäntyyppisiä viestejä täällä saa runsaasti:

Is me Judy from keskustelu.suomi24.fi

Hello sweetie

Nimeni on Judy, olen 25yrs vanha, olen vapaa ennakkoluuloton, avoin syd?minen tytt?, tykk??n ottaa el?m?n yht? helppoa kuin pystyin, olen yksi harvoista, joka viel? uskoo yst?vyys, rakkaus, luottamus ja merkit , kovasti yhteen ja valmis seurustella. oli selailemassa kautta profiiliisi, uskokaa minua pid?n mit? n?en ja olen houkutellut teit?, se on vilpit?n ilo olla yst?v?si jos et mieless?, toivon ette ota pyynt?ni itsest??nselvyyten?, vapaasti s?hk?postitse minulle kautta ([email protected]), aion arvostaa sit?, jos voit l?hett?? minulle kuvia minun yksityinen s?hk?postiosoite, odotan kuulevani sinusta pian.

Pid? huolta.

Judy.

Hello sweetie

My name is Judy, i am 25yrs old, i'm a free minded,open hearted girl, i like to take life as easy as i could, i'm one of the few that still believes in friendship, love, trust and signs, am very much single and ready to mingle. was browsing through your profile, believe me i like what i see and i am attracted to you,it will be my sincere pleasure to be your friend if you don't mind, i hope you will not take my request for granted,feel free to email me through ( [email protected] ),i will appreciate it if you can send me some pics to my private email address,i look forward to hear from you soon.

Take care.

Judy.

Nani!
        Nimeni on Nani Olen pitkä, hyvännäköinen, täydellinen laitos kuva ja seksikäs. Näin profiilisi tänään (http://www.suomi24.fi) ja oli iloinen yhteyttä sinuun, toivon teidän olevan tosi rakastava, rehellinen ja huolehtiva mies, että olen etsinyt, ja minulla on jotain erityistä kertoa minulle , joten ota yhteyttä minuun suoraan minun sähköpostiosoite, jotta voin myös lähettää kuvani suoraan sinulle.
        osalta
        Nani

Jotenkin sitä toivoisi yksinäisyyspalstalla saavansa toisenlaisiakin viestejä. Sen ymmärrän etten treffipalstoilla saa juuri muunlaisia viestejä, mutta luulisi suomalaisten naisten edes jossain vastaavan ilmoituksiin. Kesä tosin taitaa olla huonoin ajankohta etsiä seuraa netistä, kun silloin ei tunnu missään saavan muita kuin tuon tyyppisiä viestejä.

• Crypticus
        vanhapoika77 kirjoitti:

Varmaankin narsistit ovat aika pieni ongelma yksinäisyyspalstalla, mutta tämäntyyppisiä viestejä täällä saa runsaasti:

Is me Judy from keskustelu.suomi24.fi

Hello sweetie

Nimeni on Judy, olen 25yrs vanha, olen vapaa ennakkoluuloton, avoin syd?minen tytt?, tykk??n ottaa el?m?n yht? helppoa kuin pystyin, olen yksi harvoista, joka viel? uskoo yst?vyys, rakkaus, luottamus ja merkit , kovasti yhteen ja valmis seurustella. oli selailemassa kautta profiiliisi, uskokaa minua pid?n mit? n?en ja olen houkutellut teit?, se on vilpit?n ilo olla yst?v?si jos et mieless?, toivon ette ota pyynt?ni itsest??nselvyyten?, vapaasti s?hk?postitse minulle kautta ([email protected]), aion arvostaa sit?, jos voit l?hett?? minulle kuvia minun yksityinen s?hk?postiosoite, odotan kuulevani sinusta pian.

Pid? huolta.

Judy.

Hello sweetie

My name is Judy, i am 25yrs old, i'm a free minded,open hearted girl, i like to take life as easy as i could, i'm one of the few that still believes in friendship, love, trust and signs, am very much single and ready to mingle. was browsing through your profile, believe me i like what i see and i am attracted to you,it will be my sincere pleasure to be your friend if you don't mind, i hope you will not take my request for granted,feel free to email me through ( [email protected] ),i will appreciate it if you can send me some pics to my private email address,i look forward to hear from you soon.

Take care.

Judy.

Nani!
        Nimeni on Nani Olen pitkä, hyvännäköinen, täydellinen laitos kuva ja seksikäs. Näin profiilisi tänään (http://www.suomi24.fi) ja oli iloinen yhteyttä sinuun, toivon teidän olevan tosi rakastava, rehellinen ja huolehtiva mies, että olen etsinyt, ja minulla on jotain erityistä kertoa minulle , joten ota yhteyttä minuun suoraan minun sähköpostiosoite, jotta voin myös lähettää kuvani suoraan sinulle.
        osalta
        Nani

Jotenkin sitä toivoisi yksinäisyyspalstalla saavansa toisenlaisiakin viestejä. Sen ymmärrän etten treffipalstoilla saa juuri muunlaisia viestejä, mutta luulisi suomalaisten naisten edes jossain vastaavan ilmoituksiin. Kesä tosin taitaa olla huonoin ajankohta etsiä seuraa netistä, kun silloin ei tunnu missään saavan muita kuin tuon tyyppisiä viestejä.

Mua kyllä mietityttää nämä muunmaalaiset naiset, jotka niitä vastauksia kirjoittelevat. Ovatko aitoja ja aidosti jutussa mukana? Meinaan mäkin olen saanut pari samantyylistä viestiä, vaikka en ole koskaan täältä edes mitään treffiseuraa hakenut. Voipi olla että spämmäävät viestejään joka osoitteeseen, kuka tahansa nyt sitten onkin tänne sähköpostiosoitteensa laittanut.

Varmaankin jotain venakoita, jotka kirjoittavat seuraavassa viestissään "laheta raha, ni mina tulla teille asuman"

• Crypticus kirjoitti:

Mua kyllä mietityttää nämä muunmaalaiset naiset, jotka niitä vastauksia kirjoittelevat. Ovatko aitoja ja aidosti jutussa mukana? Meinaan mäkin olen saanut pari samantyylistä viestiä, vaikka en ole koskaan täältä edes mitään treffiseuraa hakenut. Voipi olla että spämmäävät viestejään joka osoitteeseen, kuka tahansa nyt sitten onkin tänne sähköpostiosoitteensa laittanut.

Varmaankin jotain venakoita, jotka kirjoittavat seuraavassa viestissään "laheta raha, ni mina tulla teille asuman"

Joskus olen miettinyt että huonosti taitavat oikeat venäläiset naiset saada vastauksia yhteydenottoihinsa, kun suurin osa miehistä varmaankin ajattelee kyseessä olevan tavanomaisen matkarahan pyytäjän, joka varmaankin on harvoin edes nainen. Yksinäisyyspalstalla nuo huijarit lähettävät monipuolisempia viestejä kuin treffisivuilla, kun usein saan ilmoituksia arpajaisvoitoista. Välillä puolestaan joku kuolemansairas leski pyytää apua kansainvälisissä rahasiirroissa. Sinänsä yksinäisyyspalstalla olisi huijareilla jonkinlaisia mahdollisuuksia, kun varmasti joku yksinäinen mies voisi rahaa lähettääkin. Tosin ehkä noiden huijareiden pitäisi yrittää kirjoittaa vähän parempia viestejä. Kekseliäimmät venäläiset sentään kertovat deittiprofiileissaan olevansa ahvenanmaalaisia, joka selittäisi huonon suomen. Osa jopa kääntää viestinsä ruotsiksi, jota ei huomaa yhtä selkeästi koneella käännetyiksi kuin suomenkielistä viestiä. Varmaankin kaikki meiliosoitteensa julkisesti nettiin laittavat alkavat jossain vaiheessa saamaan roskapostia. Tuurilla sitä kai voi joskus saada muunlaisiakin viestejä, mutta harvoin suomalaiset naiset tuntuvat vastailevan.

• keksimätön.nimimerk.

Entäpä jos vaihdat taktiikkaa positiivisemmaksi? Minun mielestäni jo nimimerkkisikin huokuu että olet tavallaan luovuttanut..
      Me kolmekymppiset ollaan just parhaassa iässä..
      Mieti kaikkia omia vahvuuksiasi ja painota niitä.. En tosin tiedä millainen seuranhaku ilmoituksesi on.. Eihän suoraan tarvitse sanoa että on kokematon eikä ole ystäviä.. ne voi jättää kertomatta tai ilmaista senkin positiivisemmin.. Ethän työhakemustakaan kirjoita kertomalla heikkoja kohtiasi?

Itse asun myös täällä 02-alueella.. olen huomannut että kaverit saa niistä toisista onnettomista jotka tälle alueelle eksyvät! Paikalliset ovat liian sisäpiirisiä .. jos elämän polku olisi toisin, muuttaisin täältä kauas pois...........

• Eipä tässä tilanteessa taida toisenlainen taktiikka toimia juuri paremmin, kun naiset taitavat vastailla noihin keskivertoilmoituksiin vielä huonommin kuin tämän tyyppiseen. En ole kaikissa ilmoituksissani kertonut olevani kokematon ja yksinäinen, mutta jotenkin mielestäni juuri yksinäisyyspalstalla voi kertoa ettei ole ystäviä. Rehellisyyttä on muuten todella mahdotonta markkinoida, koska omasta tilanteesta ei saisi normaalisti kertoa täysin rehellisesti. Ainakin parisuhdetta ajatellen olisi mielestäni ihanteellisinta jos voisi luottaa toiseen. Tavallaan luottamuksenhan siinä menettää heti alussa jos tilannettaan kaunistelee...

Yksinäisyyspalstalla aion jatkaa tällä taktiikalla, kun toisenlaiset taktiikat eivät toimine yhtään paremmin. Jos kertoisin itsestäni toisentyyppisesti saisin varmaankin vastauksia enemmän, mutta vielä vääräntyyppisimmiltä naisilta kuin tähän asti. Eipä tilannettani auttaisi yhtään jos joku yksinäinen juoppo vastaisi mulle...

Tavallaan nuo kokemattomuus ja ystävättömyys voisivat olla jollekin yksinäisyyspalstan lukijalle positiivisia asioita. Oikeastaan kummeksun kuinka yksinäiset eivät voi tutustua toisiinsa. Yksinäinen osaisi samaistua toisen tilanteeseen ja tietäisi kuinka tärkeä ainoa ystävä toiselle olisi. Paljon helpomminhan ihminen hylkää ystäviään jos heitä on useita kuin toinen yksinäinen hylkäisi ainoan ystävänsä. Tietenkin edellytyksenä on yksinäisten kemioiden sopivuus. Todennäköisempää varmaankin on ettei yksinäisen ystävystyminen onnistu, mutta paremman ystävän yksinäinen voisi saada jos ei joutuisi ”kilpailemaan” omasta asemastaan sosiaalisen ihmisen lukuisten ystävien kanssa. Parisuhteessa nuo kokemattomuus ja ystävättömyys voisivat olla jopa todella hyvä lähtökohta samantyyppisille naiselle, joten siksi kokeilen tätä tyyliä tällä palstalla.

Eipä tässä tilanteessa taida toisenlainen taktiikka toimia juuri paremmin, kun naiset taitavat vastailla noihin keskivertoilmoituksiin vielä huonommin kuin tämän tyyppiseen. En ole kaikissa ilmoituksissani kertonut olevani kokematon ja yksinäinen, mutta jotenkin mielestäni juuri yksinäisyyspalstalla voi kertoa ettei ole ystäviä. Rehellisyyttä on muuten todella mahdotonta markkinoida, koska omasta tilanteesta ei saisi normaalisti kertoa täysin rehellisesti. Ainakin parisuhdetta ajatellen olisi mielestäni ihanteellisinta jos voisi luottaa toiseen. Tavallaan luottamuksenhan siinä menettää heti alussa jos tilannettaan kaunistelee...

Yksinäisyyspalstalla aion jatkaa tällä taktiikalla, kun toisenlaiset taktiikat eivät toimine yhtään paremmin. Jos kertoisin itsestäni toisentyyppisesti saisin varmaankin vastauksia enemmän, mutta vielä vääräntyyppisimmiltä naisilta kuin tähän asti. Eipä tilannettani auttaisi yhtään jos joku yksinäinen juoppo vastaisi mulle...

Tavallaan nuo kokemattomuus ja ystävättömyys voisivat olla jollekin yksinäisyyspalstan lukijalle positiivisia asioita. Oikeastaan kummeksun kuinka yksinäiset eivät voi tutustua toisiinsa. Yksinäinen osaisi samaistua toisen tilanteeseen ja tietäisi kuinka tärkeä ainoa ystävä toiselle olisi. Paljon helpomminhan ihminen hylkää ystäviään jos heitä on useita kuin toinen yksinäinen hylkäisi ainoan ystävänsä. Tietenkin edellytyksenä on yksinäisten kemioiden sopivuus. Todennäköisempää varmaankin on ettei yksinäisen ystävystyminen onnistu, mutta paremman ystävän yksinäinen voisi saada jos ei joutuisi ”kilpailemaan” omasta asemastaan sosiaalisen ihmisen lukuisten ystävien kanssa. Parisuhteessa nuo kokemattomuus ja ystävättömyys voisivat olla jopa todella hyvä lähtökohta samantyyppisille naiselle, joten siksi kokeilen tätä tyyliä tällä palstalla.

Taas nostan tämän ensimmäiselle sivulle. Jos vaikka joku 02-alueella asuva sattuisi lukemaan tätä palstaa.

Taas nostan tämän ensimmäiselle sivulle. Jos vaikka joku 02-alueella asuva sattuisi lukemaan tätä palstaa.

Taitaa mahdollinen yksinäinen huomata tämän paremmin ensimmäisellä sivulla. Jos sellaisia sellaisia on Varsinais-Suomessa tai Satakunnassa.

• turha yrittää

Ei nainen kiinnostu miehestä jolla ei ole miespuolisia kavereita.

• ei tarvi olla yksin

Turku - Rauma - Porilaiset: muuttakaa vaikka Tampereelle.

• öödi

Liity Vanhapoika Eurosinkkuihin

• Eurosinkuilla ei ole toimintaa aivan lähellä ja toisekseen en kaipaa ympärilleni suurta määrää ihmisiä joita näkisin vain niissä Eurosinkkujen tapahtumissa. Vielä kun nuo Eurosinkkujen tapahtumat näyttävät olevan ravintolapainotteisia... Lähinnä kai Eurosinkuissa ihmisiin kunnolla tutustuminen edellyttää kyseisellä paikkakunnalla asumista ja sosiaalista luonnetta.

• _utelias_

Miten kesä meni, vanhapoika? Kannattiko vaivan minimointi seuranhaussa? Olen ehdottanut sulle joskus, että alentaisit rimaa naisten suhteen (eli kelpuuttaisit kirjotteluseuraksi myös yh-naiset), etsisit miespuolisia kavereita, joiden kanssa voisit esim. matkustella tai käydä erilaisissa tapahtumissa tai että matkustelisit tai aloittaisit jonkin harrastuksen omin päin, jotta voisit tavata niitä naisia. Niin ikään olen myös ehdottanut, että ottaisit netin deitttipalstojen kautta aktiivisemmin naisiin yhteyttä. Et ole tainnut tarttua yhteenkään neuvooni, koska olet päättänyt löytää sen 02-alueella asuvan sinkkunaisen täältä. No, onko tämän viestiketjun päivittäminen täällä yksinäisyyspalstalla tuottanut mitään tulosta?

• Aika samanlainen kesä mulla on ollut kuin muutamat aiemmat. Keväällä mietin että kokeilisinko kesälomaa, mutta en sellaista sitten pitänyt. Tuttuun tapaan kävin taas yksin paikallisissa kesätapahtumissa ja mietin millaista niissä olisi olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Siis muutenkin kuin vaihtamalla muutaman sanan opiskeluajoilta tuttujen kanssa. Humalaisia sivusta seuratessa edelleenkin kyllä olin sitä mieltä etten halua kyseisenkaltaista elämäntapaa kokeilla. Eli yhä toivon löytäväni seuraa joka ei pidä tavanomaisesta sosiaalisesta elämästä. Kotona viihtyviin ihmisiin on aika mahdotonta tutustua harrastusten parissa tai tapahtumissa...

Tämä viestiketju on ollut vasta kaksi kuukautta palstalla ja aiemmat ketjut ovat joskus tuottaneet tulosta vasta kolmen kuukauden jälkeen. Olen löytänyt kirjoitteluseuraa, mutta en 02-alueelta.

Tällä hetkellä on pakko myöntää ettei vaivan minimointi seuranhaussa ole kannattanut. Kyllä mua jopa harmittaa se etten ole ollut itse aktiivisempi. Ehkä jossain vaiheessa on pakko uskoa ettei ole olemassa naisia jotka voisivat tutustua raittiiseen ujoon mieheen. Suuremmalla todennäköisyydellä nainen kai suostuu tapaamiseen jos on itse vastannut ilmoitukseeni kuin jos vain itse odottaa miesten yhteydenottoja. En kaipaa tyypillisiä nettitreffejä, joissa tuttavuus päättyy ensitapaamiseen kemian puutteen takia.

• _utelias

"Ehkä jossain vaiheessa on pakko uskoa ettei ole olemassa naisia jotka voisivat tutustua raittiiseen ujoon mieheen."

Voihan niitä olla, mutta ehkä etsit vääristä paikoista. En oikein usko, että löydät tältä palstalta mitään, kun täällä nyt ei varmaan ylipäätäänkään ole pilvin pimein sellaisia ihmisiä, jotka uskaltaisivat, osaisivat tai edes haluaisivat tutustua muihin ihmisiin. Paremmin tämän palstan nimeksi sopisikin erakkopalsta. Kokeilisit foorumeita, jotka ovat varta vasten seuranhakuun tarkoitettuja.

• Eipä taida löytyä sopivia foorumeita kaltaiselleni miehelle. Paremmin tältä palstalta jotain löytyy kuin vaikka nettideiteistä. Tosin se nyt ei paljon vaadi kun joihinkin deitti-ilmoituksiini en ole saanut yhtään suomalaista vastausta. Mieluummin tutustuisin jonkinasteiseen erakkoon kuin todella sosiaaliseen naiseen. Sitä ajatellen tämä lienee aika hyvä foorumi mulle.

Eipä taida löytyä sopivia foorumeita kaltaiselleni miehelle. Paremmin tältä palstalta jotain löytyy kuin vaikka nettideiteistä. Tosin se nyt ei paljon vaadi kun joihinkin deitti-ilmoituksiini en ole saanut yhtään suomalaista vastausta. Mieluummin tutustuisin jonkinasteiseen erakkoon kuin todella sosiaaliseen naiseen. Sitä ajatellen tämä lienee aika hyvä foorumi mulle.

Hölmön näköistä tämä viestiketjun nostaminen ensimmäiselle sivulle on, mutta en tässä vaiheessa aio luovuttaa.

Hölmön näköistä tämä viestiketjun nostaminen ensimmäiselle sivulle on, mutta en tässä vaiheessa aio luovuttaa.

Pitäisi ehkä aloittaa uusi viestiketju, kun kuukausien kirjoittelu tähän samaan ketjuun ei näytä tulosta tuottavan.

Pitäisi ehkä aloittaa uusi viestiketju, kun kuukausien kirjoittelu tähän samaan ketjuun ei näytä tulosta tuottavan.

Nostan vielä tämän viestiketjun ensimmäiselle sivulle.

• yksi näinen

Harmi, nimimerkki vanhapoika77, että olet mulle hiukkasen liian nuori, muuten kyllä kiinnostuin.

• yksin kotona

täältä ei löydä mitään. Heti haukutaan luuseriksi kun hakee seuraa yksinäisyyteen

• piruarka

Kuka semmotta tekee? Me Porilaiset ollaan kyllä aika piruja, mutta ei me nyt luusereiksi uskalleta haukkua, kun itekin oomma semmottii,,..(tää ihan tälläi meidän kesken vaan...)
      Kuis muute panee?, täällä Porissa on kaikki vanhojapoikia-ja piikoja tänne kannttaa tulla, jot oot kuin kotonasi meidän muitten kans. Syörään Porinpoikaa ja istutaan torilla kattelemassa juoppoja, työttömiä, mummoja ja pappoja. Oikein lystiä tääl on, tuu sää tänne kans, ni ei tartte yksinäs huurella :D

• JessicaO

Tervehdys!
      Olen tullut siihen ajatukseen, että yksinäisyyden syyt ovat monesti siinä , että ihminen, ehkä tiedostamattaankin, on jollain lailla sulkeutunut elämältä.
      Omat todelliset tunteet voivat olla lukossa ja ihminen kääntyy jollain lailla sisäänpäin.
      Itselläni oli rankka lapsuus, jossa omat tunteet ja tahto piti tukahduttaa. Kun sitten kasvoin ihmettelin miksi en tutustu ihmisiin enkä osaa olla kenenkään lähellä vaikka haluaisin. Syvällä sydämessäni kaipasin läheisyyttä, mutta käytännössä en kyennyt ottamaan sitä vastaan.
      Suomalaisille tunteiden ilmaiseminen on kai muutenkin ollut vähän vaikeaa. Esim. USA:ssa vähän aikaa asuessani huomasin että siellä jutellaan ja otetaan paljon helpommin kontaktia toisiin.

• taitelijaelämää

Joillekin rankka lapsuus tuo tarpeen puhumismeen ja esillä olemiseen, ei siis kysymys aina ole rankasta lapsuudesta tai vika äidissä, isässä tai vanhemmissa. Kyllä kysymys on ihan omasta temperamentista ja tavasta ajatella ja suhtautua ihmisiin. Onko sinulla sisaruksia? Ovatko he samanlaisia kuin sinä? Olemme erilaisia perheen sisälläkin toinen on vetäytyjä mietiskelijä, toinen puhelias papupata aina suuna päänä,..

Kasvatus on saattanut lyödä lukkoon jotakin sinussa, mutta sinun luonteesi on se mikä se on ja siihen ei enää vaikuta lapsuudenaikaiset tapahtumat. Yksinäisyys on valinta aivan samoin kun seuranhakuisuus.....

Minä viihdyn yksinäni, enkä ahdistu siitä ja sitten kun tulee tunne, että nyt saa yksinäisyys riittää on mahdollisuus tehdä sille jotain,.niin yksinkertaista se on.

• JessicaO

Taisit lukea huonosti tuon minun viestini... En siinä tehnyt mitään yleistyksiä. Jokainenhan on omanlaisensa persoona ja tilanteet erilaisia.
        Lapsuus on kuitenkin merkittävä asia joka antaa eväitä elämään tai sitten ei.
        Ja tässä asiassa toiset saa paljon paremmat lähtökohdat elämäänsä.
        Onneksi kuitenkin asioita voi oppia ja oivaltaa myöhemminkin ja vapautua nuista menneisyyden "kahleista".
        Helppoa se ei tosiaankaan aina ole.
        Minusta tuo että yksinäisyys on valinta on aika loukkaavasti sanottu.
        En usko että monellekaan on. Ei ainakaan tietoisesti.

• Enemmän merkitystä taitaa olla lapsuuden ja aikuisuuden välisellä nuoruudella. Ei aikuisiällä ole paljon merkitystä onko lapsena ollut leikkikavereita vai ei, kun aikuisena ihmisten sosiaalinen elämä kuitenkin on varsin toisenlaista kuin lapsena. Usein tosin lapsuudella on suuri vaikutus nuoruuteen ja siitä sitten aikuisuuden yksinäisyyteen. Mahdollisuudet omaan yksinäisyyteen vaikuttamiseen tulevat sitä vaikeammaksi mitä vanhemmaksi on elänyt yksinäisenä ilman aikuisiän ihmissuhteita. Yksinäisyydelle on vaikeaa tehdä mitään jos ei ole omakohtaista kokemusta mitä aikuiset tekevät keskenään. Silloin ei paljon auta muistella millaista lapsena oli leikkiä muiden lasten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      66
      4065
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      90
      3491
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3229
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2705
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2229
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      1902
    7. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      29
      1783
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1414
    9. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1406
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1400
    Aihe