Miten kertoa miehen äidille?

mamma ihmeissään

Meidän uusperheessä on lapset 9v, 10v ja 11v - vanhemmat lapset minun ja nuorin miehen. Kaikki lapset ovat samalla viivalla, kaikkia rakastetaan, huomioidaan, komennetaan ja halitaan yhtälailla. Kukaan ei ole parempi tai huonompi.

MUTTA.. miehen äidin mielestä tämä nuorin on niiiiiin pieni että sen pitäisi saada sitä ja tätä ja tuota ja sitä pitää ymmärtää enemmän ja isommille pitäisi selittää että kuinka tämä nuorin on niin PIENI..!! Siis MITÄ?! Tässä isässä nuo lapset ovat melkolailla kaikki yhtä pieniä tai isoja, ihan kuten haluaa ajatella.

Itse äitinä en osaa pukea tarpeeksi hyvin sanoiksi sitä miten nuo kaikki ovat samalla viivalla. Enkä suoraansanottuna ymmärrä miksi tätä nuorimmaista pitäisi paapoa?!


Kellään yhtään vinkkiä mitä sanoa tälle isän äidille jotta hän käsittäisi?

14

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen äitipuoli

      Jos pitäisitte yhtä parempana kuin muut niin se kostautuisi häntä vastaan! Se on vain raaka totuus. Isommat alkaa kostaa(?) paremman kohtelun. Jatka vain samaan malliin ja anna miehen äidin kommentit jäädä omaan arvoonsa.

      • neljäsosaäiti..heh

        .. heh.. millainen on puolikas ihminen??? ... eik oo vähän hassunoloinen ihminen. puolikas... puuttuuko sulta jalat vai pää puoli???


    • on te tulonen..

      Menet vähän teatraalisesti mukaan toteamaan, "niin, voi pientä raukkaa.." "hellanlettas ku te on töpö.." "isot voikin mennä tekemään isojen juttuja.." jne. Viimeistään lapsi älähtää, (jos ei alistettu) ETTÄ EI HÄN MIKÄÄN PIENI OLE! =D
      Minä kannustaisin lasta siihen,että hän tuo esille sen, ettei ole pieni..näin se miehen äiti saa kuulla sen lapsen suusta, eikä sinun ja teille ei tule riitoja..

    • matammi mimmi

      Jo on taas provo!!

    • vaimo, äiti, äitipuo

      Puhu miehesi kanssa. Hänen tehtävänsä on asiasta sanoa äidilleen. Näin sopu säilyy paremmin.

    • provo tais olla

      Aina pitää puuttua toisten ihmisten asioihin. Varsinkin naisnyksät on aina puuttumassa! Kun heidän asiihin puuttuu niin kaikki on häiriköitä ja hulluja, mutta kumma oikeus näillä on sitten mesota toisten lapsista ja perheestä!

    • yxmuzi

      Nuorimmainen on anoppisi omaa verta ja lihaa. On selvää, että hän välittää enemmän hänestä kuin sinun lapsistasi. Niin sinäkin välität omistasi, vaikka muuta väität. Se on luonnon laki. Ja onhan nuorin lapsi todella nuorin!
      Lisäksi anoppia huolestuttanee se, että nuorimmaisella ei ole perheessä omaa äitiä niin kuin toisilla.

      • oma perhe on oma

        Silti, sen enempää exällä kun anopilla ei ole oikeus puuttua perheen asioihin.
        Ja jos on vuoden nuorempi niin voi juma. Ymmärtäisin tuollaisen jos puhuttaisiin että nuorin olisi 2-4 vuotias.

        Jos minä olisin aloittajan tilanteessa puhuisin miehelleni jonka tehtävä on ilmoittaa äidilleen että lopettaa moiset puheet. Jos ei menisi jakeluun, tekisin minä saman, sillä tavalla että varmasti ymmärtäisi.
        Minulle ei kukaan auo päätään kotonani !


      • hyvä anoppi!
        oma perhe on oma kirjoitti:

        Silti, sen enempää exällä kun anopilla ei ole oikeus puuttua perheen asioihin.
        Ja jos on vuoden nuorempi niin voi juma. Ymmärtäisin tuollaisen jos puhuttaisiin että nuorin olisi 2-4 vuotias.

        Jos minä olisin aloittajan tilanteessa puhuisin miehelleni jonka tehtävä on ilmoittaa äidilleen että lopettaa moiset puheet. Jos ei menisi jakeluun, tekisin minä saman, sillä tavalla että varmasti ymmärtäisi.
        Minulle ei kukaan auo päätään kotonani !

        Kyllä on, jos lapset ovat exän ja anopin lapsen lapsia. Enemmin heillä on oikeus puuttua kuin täysin vieraalla ihmisellä.

        Äidiltä kysytään aina lupa joka asiaan, sillä ei kukaan vieras ole oikeutettu manipuolimanj a haukkumaan toisten lapsia.

        Ihan oikein että anoppi pitää lasten puolta ja välittää heistä. Toimii ihan oikein.


      • kossuu..
        hyvä anoppi! kirjoitti:

        Kyllä on, jos lapset ovat exän ja anopin lapsen lapsia. Enemmin heillä on oikeus puuttua kuin täysin vieraalla ihmisellä.

        Äidiltä kysytään aina lupa joka asiaan, sillä ei kukaan vieras ole oikeutettu manipuolimanj a haukkumaan toisten lapsia.

        Ihan oikein että anoppi pitää lasten puolta ja välittää heistä. Toimii ihan oikein.

        Lissulla krapula ......vedä korjaussarja ...ja ota lääkkeesi.


      • täysin raitis
        kossuu.. kirjoitti:

        Lissulla krapula ......vedä korjaussarja ...ja ota lääkkeesi.

        Jos minua tarkoitit, me kaikkihan täällä lissuja ollaan, niin en valitettavsti käytä alkoholia, en myöskään tupakoi!

        Sekös sua niin potuttaa??


      • lissu on säälittävä
        hyvä anoppi! kirjoitti:

        Kyllä on, jos lapset ovat exän ja anopin lapsen lapsia. Enemmin heillä on oikeus puuttua kuin täysin vieraalla ihmisellä.

        Äidiltä kysytään aina lupa joka asiaan, sillä ei kukaan vieras ole oikeutettu manipuolimanj a haukkumaan toisten lapsia.

        Ihan oikein että anoppi pitää lasten puolta ja välittää heistä. Toimii ihan oikein.

        Vedä lissu lääkkees, vedä vaikka pari purkillista ja kossua päälle.
        Kyllä se tuska siitä helpottuu


      • Potut pottuina
        täysin raitis kirjoitti:

        Jos minua tarkoitit, me kaikkihan täällä lissuja ollaan, niin en valitettavsti käytä alkoholia, en myöskään tupakoi!

        Sekös sua niin potuttaa??

        Väärin, täällä on vain yksi Lissu ja se olet sinä.
        Ps. potut, kotimaiset uudet sellaiset, ovat kattilassa kiehumassa, jotta päästään PERHEEN kanssa syömään yhdessä.


      • lurps kun hyvää
        Potut pottuina kirjoitti:

        Väärin, täällä on vain yksi Lissu ja se olet sinä.
        Ps. potut, kotimaiset uudet sellaiset, ovat kattilassa kiehumassa, jotta päästään PERHEEN kanssa syömään yhdessä.

        Meillä sisäfilettä, kermasienkastiketta ja erittäin hyvää ja raikasta kesäsalaattia.

        Ydinperheemme syömässä yhdessä, lapset perheineen tulevat syömään. AIVAN IHANAA!!!

        Ja jäätelöä jällkiruuaksi, jokaiselle oma maku, minulla mansikkajäätelöä siitä tykkään. Mistä sinä?;)))

        Nyt on kiire, heippa...

        Oonkohan se lissu jota etsit... en tiiä mut oletetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe