Onkos tuo tyttöpupumme, noin puolivuotias, tullut sukukypsäksi, kun se touhuaa ja myllää häkissään koko ajan? Häkin pohjalla on ollut matto, jota kani on alkanut heitellä ympäriinsä niin että matto menee ihan mutkalle eikä pysy paikoillaan. Lisäksi pupu on entisen siisteyden sijaan pissinyt ja papanoinut pitkin häkkiään. Matto pantiin pyykkiin, ja siksi ajaksi kani sai häkkinsä pohjalle ihan vain sanomalehteä, mutta sen se repi ihan riekaleeksi, pienen pieneksi suikaleeksi ja taas pissi ympäriinsä. Ja kauhea kaivamisyritys on menossa koko ajan. Haluaisi selvästi kaivaa, harmi kun ei häkissä onnistu. Tuntuu häkin puhtaanapitäminen aika paljon vaivalloisemmalta kuin ennen.
tyttökani myllää häkissään
4
57
Vastaukset
- alkava aloittelija
olisiko kanilla jokin pesänteko vietti nyt käynnissä. meillä kanilla on pohjalla mörttiröpöä ja kulma wc jossa ihan vain pellettiä sinne kyllä on kaikki pissit tehnyt ja suurimman osan papanoista, joitain papanoita kyllä löytyy asunnostakin kun häkin luukku jatkuvasti auki, että menee hääkkiinsä yleensä vain vessaan juomaan tai syömään. mutta kyllä tuo tavanomaiselta kuulostaa, ei välttämättä johdu vielä edes sukukypsyydestä, vaikka lähellä varmaann jo on.
Jostain luin että jos kani on stressaanut tai turhaantunut niin silloinkin saattaa käyttäåytyä noin. meillä kania ei miellyttänyt olla häkissä ja kaikki purut viskoi häkistään ulos sekä viskeli ruokakuppiaan niin kauan kuin luukku aukastiin. nyt onkin sitten vapaana.
en tosiaan ole vielä mikään kani asian tuntija, koska meilläkin kani ollut vasta vuoden, netistä ja kirjoista ole yrittänyt imeä kani tietoutta. =)- kaivuripupu
meillä urospupu touhuilee ja kaivaa minkä ehtii. olen vienyt sitä ulos valjaissa kaivamaan ja on tyytyväinen. piha on täys kaikenlaista koloo mitä se hiekkaan ja nurmikolle kaivaa eikä tulis sisälle millään
- tania78
Luultavasti se on tylsistynyt.
Koeta keksiä sille tekemistä. Rakenna vaikka kaivuulaatikko. - ....
pidätkö kaniasi tarpeeksi vapaana.kysyy kanin omistaja jonka kani vapaana päivät???onko jyrsittävää??oisko kipeä???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664