DIA valinnan pisteet

qazwe

Minkälaisia pisteitä saitte?
uskotteko sisäänpääsy rajojen tippuneen vai nousseen?

25

1961

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tkk2011

Voisi spekuloida pisterajojen laskevan, sillä monet valittelivat esimerkiksi matematiikan kokeen vaikeustasoa edeltäviin vuosiin nähden sekä tietysti se, ettei kaavoja ollut fysiikan kokeessa. Tämä varmasti vaikutti monen pisteisiin laskevasti. Itse sain 16 koepistettä, eli 19 hakupistettä ensimmäiseen kohteeseen, jonne raja oli viime vuonna ennätyskorkeat 19.7 (tietotek.). Edeltävinä vuosina ollut 15 ja 18 väliltä. Nähtäväksi jää miten käy :)

• A

Sain alku koepisteitä 52,8 ja toivotaan nyt ettei rajat ainakaan nouse. Haen TFM:lle.

• yoyox

Arvelen pisterajojen nousevan joka alalla. Monet alat laskevat sisäänpääsevien määrää tänä vuonna ja kokeet tuntuivat paljon helpommilta esim. viime vuoteen verrattuna. Itse sain kokeista 24p*5/9=13,33p. En usko pääseväni alalle jolle viime vuonna oli koepiste valintaraja 11,11p...

• N3ssie

Matikka: 7/36
      Kemia: 27/36

Meni sentään vähän paremmin toi kemia sitten. :P Skaalattuna noi on 18,88 ensisijaisuuspisteet, eli yhteensä 21,88. Hain ekana materiaalille, jonne pääsi viime vuonna 14,44 koepisteellä. Eli aika paska tuuri saa kyllä olla jos rajat pomppaa yhtäkkiä yli kahdenkymmenen - vaikka opintotoimistosta kyllä peloteltiin että materiaalin rajat tulee nousemaan... sinne oli tänä vuonna öpaut 40 hakijaa enemmän kuin viime vuonna. Vähän jännittää kyl.

• rm,flkdmf

mitä veikaatte elektroniikka/sähkölinjan pisterajoiksi tänä vuonna? mä oon niiku just ja just rajoilla pelkillä koepisteillä

• mitään hajuu

Löytyisikö jostain tilastoja kuinka paljon (ensisijaisia)hakijoita on ollut tietylle linjalle? Erityisesti kiinnostaisi aalto yliopiston statsit..

• mr
    • Itse en uskaltanut käydä katsomassa alustavia pisteitä kun ylppäreiden kanssa kävi sen verran huono mälli että ne kaikki laski ja roimasti lautakunnassa.. Mutta pakko noiden pisterajojen on laskea jos ne johonkin suuntaan liikkuu, koska pidin itse matematiikan koetta vaikeana. Sahasin kuitenkin viimeisten kymmenen vuoden kokeiden kanssa koko kevään.....
      No, ensiviikollahan ne lopulliset tulokset tulevat.

• jlfks

Itsestä kokeet tuntuivat melko helpoilta, ja koska hakiamäärät ovat kasvaneet, luulen että pisterajat tulevat nousemaan ainakin vähäsen. Tietääkö kukaan virallisia pistekeskiarvoja tämän vuoden kokeista?

• fdfghjyre

Löytyvät tältäkin palstalta toisesta ketjusta...

Matikan keskiarvo n. 10 p
        Kemia n. 16 p
        Fysiikka n. 12 p

Ovat alemmat kuin viime vuosina, joten kokeet eivät yleisesti olleet helpot. Tämän perusteella pisterajat ei tule nousemaan, mutta toki hakijamäärien kasvu voi vaikuttaa (ja vaikuttaakin) yksittäisillä linjoilla. Todennäköisesti nousut jäävät kuitenkin vähäisiksi.

• joujouasdfa

Millonkohan voi jo odottaa kirjettä? Viime vuonna kaverit saivat kelalta kirjeen jo keskiviikkona, mistä paljastui opiskelupaikka ja tänä vuonna saadaan tietty odottaa perjantaihin klo 9 asti :'(.
      Sain skaalattuna 16,33p (koe ensisij.p.) tty:lle tite johon viime vuonna raja oli 11,11p koevalinnalla, mutta olen melko skeptinen sen suhteen tuleeko paikkaa, koska koe oli melko helppo vrt. ainakin viime vuoteen ja hakijamäärät nousivat monella kymmenellä ja lisäksi uusia opiskelijoita otetaan sisään vähemmän kuin viime vuonna...

• ei nouse noin paljon

se, että koe tuntu susta helpolta verrattuna viime vuoteen ei meinaa mitään. minustakin kokeet oli viime vuotta helpommat, mutta kappas vaan, yleinen taso olikin heikompi tänä vuonna.

tuollainen yli viiden pisteen nousu rajoissa oikeastaan minne tahansa on kyllä todella harvinaista, enkä usko, että niin käy. ole ihan rauhassa, etköhän pääse sisälle.

• päiväaikaajou

Tuosta Aalto-Materiaalitekniikasta täytyy myös huomioida että todistusvalinnassa alin pistemäärä oli 18 eli usean pisteen alle edellisvuosien. Kun lisätään soppaan myös koepisteiden keskiarvon putoaminen niin en usko että pisteraja nousevat vaikka hakijoiden määrä onkin isompi kuin ennen.

• sisällä

onks joku muukin saanu jo tänään hyväksymiskirjeen?

• Jape911

Ei ole tullut minulle ainakaan vielä, eikös noiden pitäisi vasta huomenna tulla?

• qazwe

Näköjään joillekkin tosissaan tullut jo tänään kirjeet. Voisikohan johtua asuinpaikasta/postin kulusta. Kyseiset henkilöt jotka kirjeet ovat jo saaneet, osaisitteko yhtään kertoa pisterajoista?

• 6253

Kirje tuli, kiinteistötalouden yhteispisteraja 30,11 (v. 2010 32,33).

• Asuinpaikasta johtun

Mulle ei tullu vielä kirjettä, mutta Abitreeneissä joku oli saanut ja kertoi, että Aallon raksan raja oli 30,44 (v. 2010 31,78)

• 3r4te

Hei ihmiset!!! Tulokset tulivat näkyviin yliopisto.fi sivuilla heti vuorokauden vaihduttua! Itse sain paikan ja toivon mukaan mahd. moni teistäkin saa :D:DD

• blööbläblöö

mistä sieltä ne muka näkee?

• 3r4te2
        blööbläblöö kirjoitti:

mistä sieltä ne muka näkee?

klikkaat sieltä vasemmalta kun olet kirjautunut:
        Valinnan tulokset >

• blööbläblöö
        3r4te2 kirjoitti:

klikkaat sieltä vasemmalta kun olet kirjautunut:
        Valinnan tulokset >

ei siellä taida TKK:n valintoja nähä?

• 3r4te3

3r4te3
      Minulla näkyy siellä "Hyväksytty" Tampereen teknillisen 1. hakukohteeni vieressä, seuraavissa "hylätty".

• TUHTI MÄNE

kirjautukaa osoitteessa yliopistohaku.fi, sieltä näkee

• jessssss

Materiaalitekniikan koulutusohjelma, Aalto-yliopisto

hyväksytty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe