kesätyönä siivous

tuskaa

En saanut mistään töitä(varsinkin toimistotöitä hain) vaikka kiertelin ympäri ämpäri helmikuusta alkaen.
Tässä sitten sain paikan pari päivää sitten R&T:ltä, kun ei ollut enää muualle toivoa. Pari ekaa päivää on ollut jo tuskan tuntuista. Meno hurja, eikä taukoja tahdo olla ollenkaan. Palkkakin on ihan paska.
Tekisi mieli lopettaa koko homma, mutta pakko on yrittää jaksaa, että saa vuokran maksettua..opiskelija kun olen.
Ja ÄÄÄKKK 6.8 asti pitäisi yrittää jaksaa tätä touhua....
Antakaa mulle jotain vinkkejä miten saan itseni tsempattua eteenpäin seuraavat vajaa 9vko:a?
Ja onko täällä muita kohtalontovereita?
Ainoa lohtua tuova asia on se, että heti töiden jälkeen lähden vähäisin rahoineni ulkomaille viikoksi poikaystävää tapaamaan.
Mutta siitä olen varma, että ikinä en tätä enää työkseni tee, kun vain jollain ilveellä jaksan nämä viikot työssä. Onneksi valmistun vuoden päästä ja sitten meikä haistattaa kakat tälle urpolle pikkukaupungille nimeltä Hämeenlinna, missä hyvät kesätyöt saadaan vain suhteilla/isin ja äidin avustuksella.

10

3104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskaa

      Siis L&T:ltä

    • tutulta kuulostaa

      Oikeessa oot tyttöparka. Itsellä on kaksi nuorta ja toiselle sain, tietty suhteilla, järkättyä ekan työpaikan toimistosta, jonka jälkeen sitten onkin ollut helpompaa kesäduunin haku, mutta opiskeluun ne rahat menee hänelläkin. Nuorempi ei onnistu saamaan mitään KUN EI OLE TYÖKOKEMUSTA JA PITÄÄ OLLA 18 v. Samaa vittuilua joka paikasta, TÄLLÄ KERTAA VALINTAMME EI OSUNUT SINUN KOHDALLESI. Miks ne työantajat edes hakee ketään, kun paikka on kuitenkin varattu jonkin pomon äpärälle.

      Ja se vinkki: Jos olisin vielä nuori ja rajat auki, niin kuin nyt, niin en tälle saatanan "hyvinvointiyhteiskunnalle" uhraisi yhtään ainoata työvuotta, vaan pakkaisin laukkuni välittömästi opintojen loputtua ja menisin sinne, missä osaamista ja työntekoa arvostetaan, myös rahassa. Duuniks kelpais siivouskin, täällä kotomaassahan sen kohta hoitaa halvat virolaisämmät. Miten olis joku Sveitsi, Monaco...

      • siivoilua

        Tuota, itse olen aina ollut paskahommisa pienestä saakka, nyt olen 21-v. Maatila kotona on opettanut työnteon jalon taidon ja myöhemmin olen ollut puutarhalla, hautausmaalla siivoojana ja viime kesät siivoojana. Tällä hetkellä olen ollut osa-aikaisena 2 kk ja siivoilu on tietysti iltatyötä kun on automyynnistä ja -korjaamosta kyse. Opiskelen yliopistossa mutta en unelmoikkaan vielä alani hommista. Sitä kun on aina joutunu tekemään töitä, osaa sitä pientäkin palkkaa arvostaa vaikka sen takia on joka ilta kipeät hartiat, jalat ja kädet. Parasta on kuitenkin se kun saa kaatua rättiväsyneenä sänkyyn ja ajatella että välttyy ensi vuonna opintolainalta. :)

        En halua mitenkään moittia "nykynuoria" mutta aika harva suostuu tekemään paskahommia ja ne jotka suostuu, eivät jaksa minkäänlaista fyysistä rasitusta ja rahaa ei ole koskaan tarpeeksi. eivät tietenkään kaikki ole tällaisia! mutta opiskelukavereistani suurin osa ei suostu eikä jaksa tehdä paskahommia.


      • tuskaa
        siivoilua kirjoitti:

        Tuota, itse olen aina ollut paskahommisa pienestä saakka, nyt olen 21-v. Maatila kotona on opettanut työnteon jalon taidon ja myöhemmin olen ollut puutarhalla, hautausmaalla siivoojana ja viime kesät siivoojana. Tällä hetkellä olen ollut osa-aikaisena 2 kk ja siivoilu on tietysti iltatyötä kun on automyynnistä ja -korjaamosta kyse. Opiskelen yliopistossa mutta en unelmoikkaan vielä alani hommista. Sitä kun on aina joutunu tekemään töitä, osaa sitä pientäkin palkkaa arvostaa vaikka sen takia on joka ilta kipeät hartiat, jalat ja kädet. Parasta on kuitenkin se kun saa kaatua rättiväsyneenä sänkyyn ja ajatella että välttyy ensi vuonna opintolainalta. :)

        En halua mitenkään moittia "nykynuoria" mutta aika harva suostuu tekemään paskahommia ja ne jotka suostuu, eivät jaksa minkäänlaista fyysistä rasitusta ja rahaa ei ole koskaan tarpeeksi. eivät tietenkään kaikki ole tällaisia! mutta opiskelukavereistani suurin osa ei suostu eikä jaksa tehdä paskahommia.

        Itse olen myös maatilalta kotoisin ja olen joutunut tekemään koko ikäni kaiken maailman paskahommia. Sen takia vaan se tuntuu tuskalta kun palkka on niin pieni,eli ammatti aliarvostettu. No tuleehan ainakin kuntoiltua kesän aikana, kun muuten talvisin tulee vaan istuttua opiskelemassa. Mulla hommat vaihtu hieman tällä viikolla ja olenkin illat kiinni töissä 6päivänä viikossa. Ja nyt ei sitten tule tarpeeksi työtunteja viikossa, kuin vain 26,5h ja sen myötä myös tiliä vähemmän vaikka olen jo sanonnut haluavani enemmän hommia. Vaikka paskalta koko homma tuntuu, mutta yritän tsempata tämän kesän.


    • Delilah

      Mä oon kans kesän siivoojana, ite oon kans ihan poikki. Parempaa työtä en saanu, asun paikkakunnalla, jossa oikeestaan kesätöitä edes saa harvat ja valitut..hain enimmäkseen ravintola-alalle siitä olis opiskeluun hyötyä ja muutenkin olis ollu kiinnostavaa.
      Mun pitäs jaksaa elokuun loppuun, vituttaa ku ei saa parempaa palkkaa ja joudun joka helvetin aamu menee töihin kuudelta aamulla..vielä pyörällä, onneks ne kohteet vaihtuu aina kerran kuukaudessa niin ens kuussa ei välttämättä oo tää sama työaika eikä yhtä pitkä työmatka. Mut hemmetti niitä taukoja ei oo oikeen mullakaan, kyllä mä sellasen kuitenkin aina pidän ku työ on aika raskasta..
      Koitetaan vaan jaksaa!Mullakin on suunnitelmia mitä rahoilla teen kun saa ensin vuokrat maksettua..ajattele sit ku valmistutaan niin siivoustyö on kaukainen muisto vain..ja ollaan (toivottavasti)paremmissa töissä sitten joskus.

    • äiti

      Hei, minulla on työtä hakeva nuori talossa ja kiinnostaisi tietää paljonko noista töistä ylipäätään maksetaan? Mikä edes on alan minimipalkka, kuka tietää?

      • mami

        Minunkin kohta 17-vuotiseni (poika) lähtee aamuisin paskaduuniin - siis siivoamaan. Tosin hyvällä aamupalalla ravittuna (tärkeää) ja luurit korvillaan, koska töissä on mahdollisuus kuunnella hyvää musaa siivotessa. Itsekin harrastan musiikilla virkistäytymistä tosi usein. Hyvä meininki vaikka vain korvanapeista, saa irtautumaan paskoista fiiliksistä ja joskus jopa rytmiä mukaan koko touhuun. Ja mielikuvaharjoittelu tietty on tosi oleellista, eli ajattele, että IKINÄ koskaan ei minun valmistuttuani tarvitse tällaista työtä rahasta tehdä (siis jollei halua!). Eli sen verran opiskellaan, että se rima varmasti ylittyy...Ja sit kaikenlaista mielikuvaa voi harjoittaa, jollei työ siitä kärsi: etelän aurinkoa, ihania miehiä, kivoja tulevia tapahtumia, vaateostoksia, laivaristeilyjä, hyvä ateria kun liksa kilahtaa...mitä vaan!!!
        Tsemppiä ihan oikeasti kaikille teille kesäuunoille - siitä se ura urkenee eli päämäärät hahmottuu...


      • tuija

        tällä hetkellä vajaa 7 euroa tunti ja olen kolmatta kesää töissä. Ekan kesän palkka taisi olla 6,2 euroa tunti. Joten ei paljon juhlita.
        Mäkin olen ja joudun tekemään töitä 6.8 asti jolloin lähden ah, ihanaa mökille lepäileen. Todellakin nämä edessä olevat viikot tuntuvat painajaiselta, herään joka aamu neljältä, kääk. Kaiken lisäksi "omia taukoja" ei saa pidellä vaan välillä oikein tuntuu että kesätyöntekijöitä kytätään etteivät he vain istu jossain lusmuilemassa. Rasittavaa kyttäystä. Minullakin on jo kertynyt kokemusta tästä työstä ja tiedän tekeväni huolellista työtä. Silti pitäisi painaa tukka putkella vaikka ei olisi mitään tehtävää. Ahdistaa ja masentaa ja väsyttää. Onneksi kesä on lyhyt.


    • viikku

      -hörpin juotavaa silloin tällöin-piristää ja virkistää

      -organisoin työtäni: miks helv** täytyy pyyhkiä pölyjä joka päivä, jos ei kerran mitään ole, niin en kyllä pyyhikään..en tyhjennä marketin roskiksia joka päivä, vaan silloin kun ne vaativat tyhjennystä (olisi muuten ajan ja jätesäkkien tuhlausta), paitsi jos haisevat liikaa. en imuroi kuramattoja joka päivä, vain silloin kuin ne on aivan pakko (oikeesti, tolleen säästyy monta minuuttia)...jne jne..turhaa työtä ei kande tehdä!

      -lauleskelen/hyräilen itsekseni........

      -suunnittelen päivän asioita/ muita asioita ajattelen kaikkea kivaa (millä yllättäisin poikaystävän, mitä ruokaa tekisin)

      -teen arvauksia, esim. kuinka monta perunaa on tänään taas vaihteeksi tiputettu tai kuinka monta jauho/sokeri/jne pussia levinnyt...

      -teen rauhallisemmin ja kiireettömämmin työn, jos ei kertakaikkiaan tule mitään. lue: vain kaikki aivan pakolliset...

      -jos en tänään ehdi, menkööt huomiseksi (kts. edellinen)

      -tämä työ on vain harrastus, josta kunto kehittyy ja kilot karisee (motivoi todella paljon, ma ke pe on lenkkipäivä, jolloin teen työn todella kovalla teholla....)

      -syön välipalaa

      -tauot pidän lyhyenä (ja siitä pidän kiinni), mutta silloin istun hyvään asentoon, suljen korvani ja silmäni.

      -pesen työvaatteet joka päivä...(kollega kerran kuussa-brrrr....) puhtailla, hyvältä tuoksuvilta vaatteilla on kiva tehdä töitä..

      -tiiraile salaa vahtimestarien takapuolia ja tee oma top10...*nolotus*..

      -kun jaksat, tee täysillä ja muista juoda...

      -ota työ haasteena: jos edellinen on pystynyt tekee, ni pystykkö sä ja vielä paremmin...

      -mieti voisko työjärjestystä muuttaa työtä nopeuttaaksesi..ja kokeile..

      -jos pääset aikaisemmin, niin olet ansainnut lähteä aikaisemmin. toisena päivänä saattaa mennä yli, mutta toisaalta mukavempi on sillee et toisinaan aikaisemmin, toisinaan myöhemmin.

      -mua tyydyttää jälkeepäin et ku katon et eipä juokse villakoirat tai hyllyn alta on karkit pois-näyttääpä paremmalta.

    • Anonyymi

      Hei nisti etkö oo kuullu sellasesta kun kela

      Älä nillitä mistään kovasta työstä ja pikkupalkasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe