Stressiä tyhjästä kalenterista?

*Outolintu*

Onkohan muita kaltaisiani, joita tekemättömyys ahdistaa? Kun opiskelut päättyvät tai lomat alkavat ja aikaa jäisi tuhlattavaksi, alkaa tyhjät tunnit ottaa päähän. Itselleni on käynyt jo toisen kerran niin, että keskittymiskyky alkaa pikkuhiljaa heiketä, kun ei ole jotakin, mikä kannattelee päivästä toiseen. Päivät alkaa lipua ohi ilman, että jokin tuntuisi merkitykselliseltä. Itse huomaan, että ajatukset alkaa juosta rauhattomasti ja syntyy sellainen teennäinen kiire, ettei muka ehtisi keskittyä kunnolla mihinkään. Kirjoitettaessa voi jäädä sanoja huomaamatta pois ja liikenteessä huomaa tehneensä tyhmiä virheitä. Kerran tulin koulupsykologin kanssa keskustelleeksi aiheesta ja hänen mielestään tulisi vain yrittää rauhoittua, vetää henkeä ja keskittyä täysillä siihen, mitä ikinä onkaan tekemässä.

Onkohan muilla vastaavia tilanteita ja kuinka te olette tilanteen käsitelleet?

P.s huomasin jo yhden sanan unohtuneen tekstistä...

2

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoveri

Kyllä voi kyllä.

Loma tuntuu stressaavan mua enemmän kuin opiskelu. Pahinta on että viimeset 2kk oon vaan odotellu tätä kesälomaa et stressi vähenis.
      Mun kaikki kaverit on kesätöissä ja jos satunnaisesti näänki niitä, vaikka kerran viikossa, ni 6 päivää viikossa mulla näyttää vielä tyhjää täynnä ja päivät kuluu suurinpiirtein dataillessa ja siivotessa ja oikein viitseliäänä päivänä teen vaikka puolen tunnin lenkin.
      Samaan aikaan tuntuu ettei mulla mitenkään riitä aika kaikkeen siihen mitä pitäis ehtii kesän aikana tehä! Lukee syksyn kirjotuksiin, nähä kavereita sillon ku niillä kans ois aikaa, mökilläki pitäs ehtiä muutama päivä lojua, pitäis käydä rannalla ja ruskettua, ja opiskella vielä vähän enemmän. Ja rahanpuute on ainainen ongelma ku töitä ei saanu, vanhemmat kyllä antaa aina rahaa ku sitä pyydän mutta kun en kehtaa sitä koko ajan pyytääkään.
      En vaan voi odottaa että ens vuos on ohi, oon aina ollu ns. motivoitunu opiskelija ja hyvä koulussa ja tavotteena yliopistoon, mut ens vuoden jälkeen mä kyl niin pidän vaan välivuoden ja tuuletan itteäni, ja tienaan tietysti rahaa.
      En vaan malta odottaa.

• hhh11

Mikä ihme toi on.. Mua stressaa, jos ei ole mitään tekemistä tai kun koulu loppuu. Ite hain tietenki töihin kesäks, ois se lomakin ihanaa. Ite kyl keksisin kasapäin tekemistä, mutta mitäs teet ajalla ellei ole rahaa, kun kaikki maksaa, eli näin ainooks vaihtoehdoks mennä töihin. Ja onneks pääsinkin hyvin hyväpalkkaseen työhön. Nyt sitten väsyttää eikä oo koskaan tarpeeks vapaata... Kaikki voi stressata. Koita vie hakee töitä tai keksi erinäköstä hommaa jokapäivälle. Vaikka vaan ulkoilua siivousta yms.. kyl sitä keksii lopulta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe