Työmarkkinatukenne on tarkistettu xx.xx.2011 alkaen.
Työmarkkinatukenne on hylätty xx.xx.2011 alkaen.
Perustelut
Työmarkkinatuki maksetaan ilman tarveharkintaa 180 ensimmäisel-
tä työttömyyspäivältä, kun työttömyyspäivärahan enimmäismaksu-
aika on täyttynyt. Sen jälkeen työmarkkinatukea maksetaan vain
taloudellisen tuen tarpeessa olevalle hakijalle.
Teillä ei ole oikeutta työmarkkinatukeen xx.xx.2011 alkaen
Sain suureksi yllätyksekseni tälläisen ilmoituksen.
Missään vaiheessa Kela ei ole pyytänyt tai kysynyt mitään asiaan liittyviä tietoja.
Itseasiassa toimitin juuri tätä ennen Kelaan muuttuneet tietomme asumistuen osalta koska vanhempi lapseni muutti pois kotoa eli Kelalla ja he eväsivät kokonaan asumistukemme.
Miten ne kuvittelee että YH-äiti pystyy elättämään itsensä ja lapsensa, kun jo pelkkä sähkölämmityslasku on 200 euroa/kk? Työmarkkinatukea sain sentään 486 euroa/kk käteen. Nyt meillä ei ole kuin lapsen lapsilisä 147 euroa/kk.
Pitääkö mennä sossuun? Kauanko siellä kestää avun saaminen?
Onko Suomen lain mukaista että YH-äidin ja yhden alaikäisen lapsen tulee tulla toimeen 2000-luvun Suomessa 147 euron lapsilisällä? Tai edes tuolla mitä ennen sain 486 147=633 euroa kuussa, kun asumiskulut ovat jo tuon verran? Ruokaan ja muuhun elämiseen ei jää käytännössä mitään. Tällähetkellä eläkkeellä olevat äitini joutuu meitä auttamaan pienestä eläkkeestään.
MIKSEI SUOMI AUTA OMIA KANSALAISIAAN?
Työmarkkinatukeni evättiin
15
264
Vastaukset
- iHANA OMA MAA
EIHÄN SILLÄ OLE RAHAA KUN KERJÄLÄISTEN LAPSETKIN PITÄÄ SAADA SUOMEN KOULUUN JA OLLAAAN HUALISSAAN NIITTEN HYVINVOINNISTA JA TOISEKS MEIDÄN RAHAT MENEE MUITTEN MAITTEN HYVINVOINTIIN
- Soita heti Kelaan
Jos ei mitään muita tuloja kun lapsilisä tietysti olet oikeutettu työmarkkinatukeen. Sinuna ottaisin luurin käteen ja soittaisin suoraan Kelaan. Siellä tehty ilmiselvä virhe. Jos sinne on tullut virheellisiä tuloja jotka lasketaan tietysti tuloiksi.
- YH SITÄ JA YH TÄTÄ
YH-äiti unohti mainita elatusmaksunkin. HUPS.
Muuta pois omakotitalosta niin ei tarvitse kitistä- Ei piparkakkutalo
En unohtanut koska se ok-talo oli se elatusmaksu.
Elarit kun voi maksaa könttä summana.
Mutta kun se ei ole piparitalo, niin sitä on hiukka hankalampi syödä!
- Petu...
Ilmeisesti TE-keskus on antanut kielteisen lausunnon jonka mukaan et ole työnhakija tms. ja siksi on tm.tuki evätty - vai mikä siihen on syynä?
Sossu kyllä auttaa: http: //www.toimeentulotuki.net mutta aikuisen perusosaa voidaan alentaa 20/40% jos on kieltäytynyt työstä tms. toimenpiteestä.
Asumiskulujen huomioiminen omakotitalon osalta on tt-tuen saajalle ongelmallista. Vuokraa kyllä maksettaisiin mutta ok-talon kuluja vaikka olisivat pienemmät on vaikea saada sossun maksamiksi. Oikeuskäytäntöä ei juuri ole.- Netti asiointi
Kyllä olen työnhakija.
Ongelmana oli se että olen hoitanut kaikki asiat sähköisesti,
enkä ollut edes avannut turhia kirjekuoria joissa Kela ilmoittaa
maksaneensa työmarkkinatuen. Jonkun näiden välissä oli kuulema
ollut joku hakemus, joka olisi pitänyt palauttaa.
He lupasivat lähettää uuden.
Miksei sähköisessä asioinnissa ohjelma voi automaattisesti
huomauttaa että "nyt sinun tulee täyttää tämä hakemus tai
menetät tukesi"?
Sitä nimittäin ei voi täyttää tai lähettää sähkoisesti. - kasva aikuiseksi
Netti asiointi kirjoitti:
Kyllä olen työnhakija.
Ongelmana oli se että olen hoitanut kaikki asiat sähköisesti,
enkä ollut edes avannut turhia kirjekuoria joissa Kela ilmoittaa
maksaneensa työmarkkinatuen. Jonkun näiden välissä oli kuulema
ollut joku hakemus, joka olisi pitänyt palauttaa.
He lupasivat lähettää uuden.
Miksei sähköisessä asioinnissa ohjelma voi automaattisesti
huomauttaa että "nyt sinun tulee täyttää tämä hakemus tai
menetät tukesi"?
Sitä nimittäin ei voi täyttää tai lähettää sähkoisesti.Kannattais nyt ensin opetella avaamaan ne "turhat" kirjekuoret...
- Köyhä työläinen
Eli omistat omakotitalon!!! Ja ihmettelet vielä, ettet saa tukia! Miksi ihmeessä et muuta vuokra-asuntoon, kuten me tavalliset työssä-käyvät ihmiset?
- jep jpe
Riippuu missä asut. Tuttavani vuokraa omakotitalon (5h k s) 750€/kk kun taas minä maksan kaksiosta Helsingistä yhtä paljon.
- Halvempi ok-talo
jep jpe kirjoitti:
Riippuu missä asut. Tuttavani vuokraa omakotitalon (5h k s) 750€/kk kun taas minä maksan kaksiosta Helsingistä yhtä paljon.
Juuri tästä samasta syystä asun mielummin omin käsin rakentamassani ok-talossa, kuin jossain kalliissa ja kurjassa vuokrakämpässä.
Paljon halvemmaksi ok-talossa asuminen tulee! - Vuokra halvin
Halvempi ok-talo kirjoitti:
Juuri tästä samasta syystä asun mielummin omin käsin rakentamassani ok-talossa, kuin jossain kalliissa ja kurjassa vuokrakämpässä.
Paljon halvemmaksi ok-talossa asuminen tulee!Ai tulee. Vuokra-asuntoon ja siihen vuokraan kuuluu jo usein lämmitys, lämminvesi, jätehuolto, kiinteistövero, huoltoyhtiön toimet eli lumenauraus, hiekoitus jne, nettiyhteys jne. Laskeppa kuinka paljon halvempi se omakotitalo on. Kalliimpi kun vuokra. Itse asun VVO:n talossa ja nuo kaikki kuuluu ison kaksioni 700 euron vuokraan. Pintaremontin saa ilmaiseksi 5 ja 10 vuoden välein ja tuon jälkeen tasa vuosikymmenien välein. Omakotitalossa sen teetät ja maksat itse. Sähkölaskua tulee noin 220 euroa vuodessa eli sen verran mitä omakotitalossa talviaikaan jo sähkölämmityksestä kuukaudessa.
- 13+6
Vuokra halvin kirjoitti:
Ai tulee. Vuokra-asuntoon ja siihen vuokraan kuuluu jo usein lämmitys, lämminvesi, jätehuolto, kiinteistövero, huoltoyhtiön toimet eli lumenauraus, hiekoitus jne, nettiyhteys jne. Laskeppa kuinka paljon halvempi se omakotitalo on. Kalliimpi kun vuokra. Itse asun VVO:n talossa ja nuo kaikki kuuluu ison kaksioni 700 euron vuokraan. Pintaremontin saa ilmaiseksi 5 ja 10 vuoden välein ja tuon jälkeen tasa vuosikymmenien välein. Omakotitalossa sen teetät ja maksat itse. Sähkölaskua tulee noin 220 euroa vuodessa eli sen verran mitä omakotitalossa talviaikaan jo sähkölämmityksestä kuukaudessa.
Kallista on asua omakotitalossa. Vuokralla asuminen on näppärää ja kun ei joudu lämmityksestä eikä vedestäkään erikseen vielä maksamaan ei edes kuitenkaan kallista.
- mitä pienest
Unohdit yksinhuoltajan lapsilisät mainita. HUPS.
- 147 euro/kk
"Nyt meillä ei ole kuin lapsen lapsilisä 147 euroa/kk."
Enpäs unohtanut. Lue tarkemmin!
- Ei asumistukea
"Asumiskulujen huomioiminen omakotitalon osalta on tt-tuen saajalle ongelmallista. Vuokraa kyllä maksettaisiin mutta ok-talon kuluja vaikka olisivat pienemmät on vaikea saada sossun maksamiksi. Oikeuskäytäntöä ei juuri ole. "
Tämä tässä onkin ongelmana. Olen yrittänyt epätoivoisesti selvittää mitä kaikkia ok-talon kuluja hyväksytään ja mitä ei.
Meillä on 200 euro/kk sähkölämmitys vesi jätemaksut kiinteistövero, tontinvuokra, kiinteistövakuutus, jne.
Emme ole oikeutettuja asumistukeen, vaikka lähes koko työmarkkinatuki kuluu asumiskuluihin!
Sossun laskelmien mukaan meidän pitäisi saada n. 1300 euro/kk.
Sellaisia summia ei vaan saa sieltä. Miksei? Kuka ne sitten saa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1136975Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1074727L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa563990TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133344Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6892057Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2361432- 661348
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja561297Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j521277Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12972