Minulla on lievästi atooppinen iho. Etenkin talvella ympäri kroppaa tulee pieniä kuivia läikkiä ja käsissä on krooninen käsi-ihottuma. Uutuutena on nyt muutamia kertoja yhtäkkiä lehehtanut keskelle toista poskea tulipunainen läikkä. Se vaan ilmestyy ja pahin punaisuus menee päivässä parissa ohi. Tämän jälkeen läikän kohdalta iho kuoriintuu. Kun käyn esim suihkussa, ihon pehmennyttyä se kuorituu sormen päillä kevyesti hangaten pois. kasvojeni iho on paikoitellen kuiva, mutta atopialta ne on tähä asti välttyneet. Kun punaista läiskää ei kasvoissa muuten näy, poskea painaessa siihen ilmestyy hetkeksi punainen läntti, joka kuitenkin painuu samantien pois. Onko kellään ollut mitään samanlaista? Onko jotain atopiaan liittyvää, hormonaalista vai onko iho vain herkkä? Läikkä ilmestyy muutaman viikon välein.
Poskeen ilmestyvä punainen läiskä
punakko
2
2842
Vastaukset
- hyvin sujuu
mulla oli samanlaisia laikkuja(siis useempia)kasvoissa.sit selkiskii että olin allerginen mun shampoolle,hoitoaineelle,astianpesuaineelle ym.tuotteet meni vaihtoo ja astiat tulee pestyä kumihanskat kädessä.hävis laikut.
- Heksaa
Mulla on sama! Poskeen tulee ja aina samaan kohtaan! Menee kirkkaan punaiseksi, sitten alkaa hilseillä ja kortisonin avulla vähitellen lähtee pois. Kysyin ihot. lääkäriltä niin kuuluu atopiaan kuulemma tälläinenkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1704821Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063979Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553341
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342771Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232276
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211919Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788