kertokaa mulle ihmeessä...

miten tää ny on??

...et miten asia on? Mun on vaikee luottaa mieheeni, hän kyllä luottaa minuun. Suhteen alussa hän kolhaisi luottamukseni, oli asioita joista en tiennyt eli hän ei kertonut, salaili. Sitten oltiin jo kihloissa ja sain tietää asioita toista kautta..
Tänään miehelle sanoin että mulla on oikeus tietää sun ajatuksia, ollaanhan me naimisissa ja avoimuus lisää luottamusta. Hän sanoi että toi on kiristystä, henkistä väkivaltaa. Että mä painostan muka...hän sanoi et mun tulee luottaa häneen sellasena ku hän on. Sanoin ettei luottamus synny tyhjästä ja eri asia on hyväksyä ihminen sellasena kuin hän on kuin luottaa. Luottamus syntyy siitä että näyttää sen sanoilla ja teoilla, avoimuudella. Sanoin että on valheellista että luottamus syntyisi ihan tyhjästä, kyllähän ihmisen pitää se näyttää että toinen voi luottaa oikeasti ja syvästi.
Varsinkin ihmisen jonka on vaikea luottaa, onko oikeutta pyytää että toinen kertoisi ajatuksiaan??? Mies sanoi etten mäkään sen enempää ajatuksiani hälle kerro että yhtä paljon hän kertoo. Hän tietää kyllä etten pysty luottamaan häneen kunnolla joten onko liikaa vaadittu että hän olisi avoimempi ja kertoisi ajatuksiaan, asioitaan jotta luottamus voisi vahvistua???

2

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi antaminen

      Herää kysymys, miksi sinä (epäilevänä ihmisenä) suostuit ylipäätään kihloihin ja sitten naimisiin ihmisen kanssa johon et katso voivasi luottaa??
      Vai onko sekin mielestäsi miehen vika?

      Ilmeisesti miehesi kantaa yhä syyllisyyttä siitä muinaisesta salailusta ja pelkää, että sinä tarkoitat "avoimmuudella" nyt senkin asian käsittelyä yhdessä. Koska hän ei sitä halua sinun kassasi enää käsitellä, hän sanoo että sinä kiristätä häntä.

      Muuten sitten varmasti on niin kuin hän sanoo, eli että hän kokee olevansa yhtä avoin muissa asioissa sinulle kuin sinäkin olet hänelle. Siksi avoimuudesta intäminen kuulostaa kiristykseltä. Siellä taustalla on selvästikin jotakin mikä ajaa sinut inttämään ja vaatimaan jotain extra-avointa ajatusten ääneen käsittelyä, ja se taustasyyhän on se salailu jota sinä et ole vieläkään antanut miehellesi anteeksi. Sieltä kumpuaa sinun epäluottamuksesi häntä kohtaan. Sinä et luota koska koet tulleesi kerran "petetyksi".
      Aika kohtuuton asenne loppuelämän yhdessäoloa ajatellen...

    • ThinkTwice---

      Unohdat nyt kaikessa avoimuustouhussasi yhden asian: et sinä miestäsi ja tämän ajatuksia omista! Seurustelu, kihlaus tai papinaamen eivät anna sinulle oikeutta hiostaa toisen niskassa!

      Oletko koskaan tullut ajatelleeksi luottamuksen "koko kuvaa"? Ei riitä, että joku on sinua kohtaan luotettava - sinunkin pitää pystyä luottamaan! Ei ole sen toisen ihmisen vika, jos sinä junnaat paikoillasi jossain menneessä asiassa pystymättä päästämään irti omasta epävarmuudestasi. Tuo asia suhteenne alussa on kuitenkin kaiketikin käsitelty loppuun eikä mies ole sen jälkeen antanut syytä epäillä olevansa epäluotettava?

      Sorry vaan, mutta vaikuttaa siltä, että olet jatkuvilla avoimuuden vaatimisella ja ajatusten tivaamisella pilaamassa parisuhteesi! Ei mies suhdetta pysty kasassa pitämään, vaikka olisi miten avoin, jollet sinä uskalla luottaa häneen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe