masennus nostaa taas päätään

no lifeeeee

taas tuntuu että kaikki menee perseelleen. Sain tossa puoltoista vuotta sitten keskivaikean masennus ja ahsituneisuushäiriö diagnoosit. Mulla on hoitosuhden mielenterveystoimistoon joka on nyt kesän katkolla, sekä cipralex20mg lääkitys . No on ollut ihan suht koht ok olo viimisen vuoden. No nyt kun olen tehnyt jotain suunnitelmia elämälleni niin eikö ne sitten mene kaikki mönkään. Mulle on käynyt näin aina. Olen usein alottanyt alusta oli se sitten koulu tai työ. Mutta aina kuitenkin valitani ovat vääriä ja en jaksa, halua, pysty jne. En oikein löydä suuntaa elämälleni. En tiedä edes mitä enää teen. Ei mulla ole tulevaisuutta. Miks mun pitää olla tällänen että normaalit elämään kuuluvat asiat työ stresseineen on mulle liikaa. Vaikka haluan ja uskon pystyväni kohtaamaan haasteita, mutta kun ne tulevat eteen en pystykkään. Menen aivan lukkoon ja ahdistun niin että haluan tappaa itseni.
Tässä kesäkuun aikana kaikki masennus oireeni ovat taas päällä. Ei pysty nukkumaan, ei pysty syömään, ei kiinnosta, ajattelen kuolemaani lähes jatkuvasti jne.
Miten tästäkin nyt sitten nousta ylös taas jälleen kerran?? kun alkaa nää syytkin loppumaan?? en ees halua enää, päässä vaan kysymys et miks ees pitäs?? ei jaksa ponnistella kun siitäkin vaan tulee lisää vastoinkäymisii...
Ja kun kunnollisen työn lisäks ei oikeestaan ole mitään mitä ees haluan... en pidä lapsista, en halua seurustella...
nyt alan oikeesti ymmärtämään ihmisiä jotka päätyvät itsemurhaan...

2

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunut myös

Itsemurha ei ole mikään ratkaisu kaiken päättymiseen. Tämä elämä on meille lahjaksi annettu joten eiköhän me kattella se loppuunasti. Ja luoteta siihen että joku päivä asiat kirkastuvat. Ehkä myös se ettei ovet ole auenneet työn tai opiskelun suhteen tarkoittavat sitä että paikkasi on jossain muualla kuin sielä mitä olet hakenut. Joskus haluamme niin kovasti jotakin asiaa ja masennumme kun emme saa sitä, ja emme huomaakkaan että ovet aukenevat jostain muualta kun jaksamme kulkea askel askeleelta. Voimia sinne! T. Myös toinen masentunut

• metsan.velho

Se voi olla nyt tämä kesä vaikeaa masentuneelle ,kun muut kirmaavat ja nauttivat ihmisten seurasta. Kuten myös edellinen kirjoittaja mainitsi: Eiköhän katella mitä elämä tuo tullessaan. Ehkä se siitä paranee. Ei tässä oma elämäkään kummoista ole noin sisällöltään, mutta tässähän sitä ollaan ja eteenpäin mennään vaikka väkisin. Mitä itsemurhaan tulee niin sehän on aika vakava heitto edes suunnitella. Et voi enään perua sitä jos teet sen. Sitten kaikki on ohi. Ei hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      194
      4952
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      112
      4032
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3515
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3420
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2907
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2316
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      28
      2056
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe