Elikkä käytän kokoa 70A, mutta kun tein ton testin niin mulle tuli kooks 75C
Mulla oli mitat siis :
Rintojen alta: 81
Rintojen päältä: 89
Onko kellään samoja mittoja, ja minkä kokosia pidätte? :)
Ois tosi kiva et vastaatte ...
Rintaliivien kokolaskuri
29
7171
Vastaukset
- 2+7=?
Mitä laskuria olet käyttänyt? Se liivien ympärysmittahan tulee ihan siitä vartalon ympärysmitasta rintojen alta, eli jos olet mitannut 81cm niin 70cm on liian pieni. Tosin jos sulla on vanhat liivit niin ne ovat voineet käytössä venähtää jo lähemmäksi sitä 80cm:ä. Mut siis oikeasti se ympärysmitta pitäisi valita niin, että otat tiukan mitan (ihan ihonmyötäisen, keuhkot tyhjinä) siitä rintojen alta ja valitset lähimmän ympärysmitan alaspäin pyöristettynä. Eli sulla se olis se 75.
Sitten kuppikoko tulee sen rintojen päältä mitatun ja rintojen alta mitatun matkan erotuksen mukaan. Yleensä se kuppikoko nousee noissa eri taulukoissa n. yhden koon per 2,5 cm. Eli kun sulla on erotusta se 8 cm niin se menee just sinne neljännen kuppikoon puolelle (8/2,5=3,2 eli kolme "täyttä" kuppikokoa ja vähän neljättä). Siis AA/A/B/C --> neljäs koko on C ja sen pitäisi mennä sulle. Siis 75C just niin kuin se testi on sulle kertonut.
Mutta sitten kun tietää suunnilleen sen oikean koon niin pitää vielä sovittamalla hakea oikea istuvuus mikä on vähintään yhtä tärkeää. Liivien on kuitenkin tarkoitus tukea eli niitä ei voi ostaa suunnilleen sinne päin olevaa koko niin kuin jonkun T-paidan kanssa. Tuolla sivulla on pari videota, joista näkyy sitä sovittamista:
http://www.lumingerie.fi/PublishedService?pageID=18&freePage=300
Varsinkin isorintaisten kannattaisi kyllä käydä sovituttamassa hyvät liivit ihan ammattimyyjällä alan kaupassa. Se menee niin helposti pieleen ja sitten tulee ryhtiongelmia jne. ihan turhaan. - Apuja kaipaava
Kiitos tooosi paljon :) hmm.. mut ainaku mä oon äitin kanssa kaupas, se ottaa suoraa aina 70A tai joskus saattaa kysyy, meniskö sulle jo 70B..
Eli onko 75 "leveämpi" kuin 70 koissa? - Apuja kaipaava
Niin ja sit viel et mitä eroa nyt näillä kahella on, siis 70A ja 75C ... ? voisko jokukertoa mahdollisimman tarkasti ja yms :)))
- jbcjkbcj
70A on ympärysmitaltaan 5 cm pienempi ja siinä on pienempi kuppi kuin 75C:ssä. Numero tarkoittaa ympärysmittaa sentteinä (eurooppalaisittain, voi olla myös tuumina esim. 34B) ja kirjain kuppikokoa eli sitä miten paljon läskiä siihen kuppiin mahtuu pursuilematta. A-kuppi on tietysti paljon matalampi ja/tai kapeampi kuin C-kuppi.
Isommat rinnat eivät tarkoita automaattisesti suurempaa vartalon ympärysmittaa eikä suuri vartalon ympärysmitta tarkoita automaattisesti isoja rintoja. Se ympärysmittahan mitataan rintojen alta eikä siihen vaikuta rintarauhasen tai rinnoissa olevan rasvakudoksen määrä. Tissien päältä mitataan sitten juuri sen takia, että saadaan viite siitä miten paljon niissä tisseissä on tavaraa: AA-kupilla ero ympärysmitassa rintojen alla ja päällä on alle 2,5 cm eli rinnoissa ei tosiaan ole paljoa ylimääräistä verrattuna muuhun vartaloon. Sitten taas D-kupin rinnat alkavat olla jo aika leveät eli ne kasvattavat sitä ympärysmittaa aika lailla. Tuosta kuvasta saa ehkä hyvän käsityksen niistä kupeista: http://www.implantinfo.com/assets/0/plastic_surgeons/tebbetts_john/ii_patients/breast_width_and_cup_size.jpg
- MollaMaija___
mulla on alta 74 ja päältä 82... Minkä kokoset mulla pitäis olla?
- 17+4=?
Liiveissä ympärysmitat menee 5 sentin välein eli kun sulla osuu 70 ja 75 väliin niin alaspäin pyöristettynä se on 70. Eroa on se sama 8 cm kuin aloittajalla eli C-kuppi (0-2,5 cm = AA, 2,5-5 cm = A, 5-7,5 cm = B, 7,5-10 cm = C jne.). Siis 70C lähtökohdaksi, josta sitten sovittamalla haet hyvän liivin. Joskus se koko voi heittää ihan niin kuin muissakin vaatteissa (kaikki medium-paidat eivät ole tismalleen saman kokoisia).
- Minähän se vaan olen
Tässä on hyvä (englanninkielinen) video siitä mitä seikkoja pitää tarkkailla kun sovittaa rintaliivejä:
http://www.youtube.com/watch?v=ZTrfGEzMYPM
Lisäisin itse vielä tohon, että niitä olkaimia voi ja pitää säätää erikseen sen istuvuuden mukaan. Rinnat voi olla hyvinkin epäsymmetriset eli toinen olkain voi olla kireämpi kuin toinen eikä siinä ole mitään ihmeellistä. - kaheksänkytaa
siis toi 70cm ympärysmittahan on pieni, jos mitta rintojen alta on 81cm...? eiks se koko ois sillo joku 80A, jos kerta A-kuppi on sopiva...? oon vähä tyhmä ja tietämätön tällasis, ku ite oon 13.v enkä käytä rintsikoita, semmosia toppeja/alusasuja....:)
- 15+15
Ympärysmitta on aina yksi alaspäin siitä minkä mittanauha antaisi. 81 cm osuu välille 80-85, eli mittanauha antaisi koon 80 ja siitä valitaan yksi koko alaspäin (75) niin saadaan sopivan jämäkkä istuvuus. 80 olisi liian löysä eikä antaisi tukea.
- YksVaanTäältäJostain
Mulla on rintojen alta 77 ja päältä 87. Minkä kokoset pitäis olla?... Onko ne kokolaskurit luotettavia :O?
- 15+2
Kyllä ne rintaliivien kokolaskurit antaa yleensä ihan hyvän lähtökohdan sille minkä kokoisia liivejä kannattaa alkaa sovittaa. Tietenkin se oikea koko on aina etsittävä sovittamalla ja kokeilemalla, mutta tosi monella naisella ei oikeasti ole hajuakaan minkä kokoisia liivejä niiden tulisi käyttää ja niinpä ne ei edes tajua kokeilla niitä oikean kokoisia.
Sulla oikea ympärysmitta olisi varmaan 70cm, eli yksi koko alaspäin siitä mittanauhan osoittamasta. Suurin osa tuesta tulee siitä alaosasta ja sen pitää olla napakka. Osta aina uudet liivit niin, että ne ovat napakat siinä löysimmässä hakasessa niin niissä on kiristysvaraa kun ne venyvät käytössä.
Kuppikoko sulla olis varmaan D, eli 70D liivejä kannattaa alkaa kokeilla. Nyrkkisääntö on se, että kuppikoko nousee aina yhden per 2,5 cm erotusta rinnan alta ja päältä otettujen mittojen välillä. 10 cm on ihan siinä C- ja D-kupin rajalla, mutta D:stä kannattaa aloittaa.
Tässä ketjussa kanssa samaa asiaa ja pari hyvää linkkiä auttamaan sovituksessa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9960866
- kuppikokoa_vailla
Auttakaa nyt ihmeessä muakin, vaikka tää ketju näyttää olevan vähän vanha jo..
Eli siis mulla mitat on rintojen alta 70 ja rintojen päältä 84, mitä kuppikokoa mun pitäis käyttää? Tuntuu, että noilla laskureilla tulee ihan outoja tuloksia.
Kiitos paljon, jos joku vaivautuu auttamaan! :) - Johtaja_0_0
Öö, auttakaa.. Sopiiks noi laskurit manboobseille?
Ps. mun nännit on arat - 13
No heh hehe...
Tosi kiva tulla spämmii tänne, toiset kuitenki kyselee ihan asiaa.. :) - Johtaja_0_0
Eikö miehet sitten voi kysellä liiviasioita? On meinaa pikkasen häpee mennä liivikauppaan asiasta kysymään.
- mäwaa
mun mitat:
rintojen alta 67 cm
rintojen päältä 72 cm
lantion ympärys 80 cm
eli sain kuppikooks 60B DD:
että mistäköhä tommoset löytäis D:
mutjoo tos linkki:
http://shop1.change.com/fi/profiilisi/rintaliiviopas/ - mmm
^^ mäwaa, kävin tossa linkissä laittamassa omat mitat eli:
rintojen alta 61 cm
rintojen päältä: 72 cm
lantion ympärys: 71 cm
ja sain kooks: ?? D. Mitä nuo kysymysmerkit on siis? :)
Ja onkohan 60 C & 65 miten lähellä toisiaan?
Oon tosi pienkokonen nuori, vaikee löytää rintsikoita.- kuppikokoa_vailla
^^ Kokeilin myös tota linkkiä mitoillani ja sain tuloksesksi 65DD, öh?
- fg
kuppikokoa_vailla kirjoitti:
^^ Kokeilin myös tota linkkiä mitoillani ja sain tuloksesksi 65DD, öh?
Nosto
- pööpötin
Apua, haluisko joku kertoo mikä on mun koko?
Alta 72 ja päältä 80
:)- ottakaaopiksennehah
alta 72 eli kannattais ottaa 65, ja päältä 80 eli eroa tulee 8cm, joten se on c-kuppi. 65c vois olla lähellä.
Helpointahan on mennä asiantuntevaan liikkeeseen niin siellä myyjän avulla saat oikeankokoiset liivit. Ja jos hinnat hirvittää niin äiti vaan mukaan maksajaksi. Ei mun mutsi ainakaan pahemmin kattele mun sovitusta vaan ettii ittelleen uusia mummokalsareita :D
Changessa olen siis asioinut.- mamma mukaan juu :)
Joo kannattaa ostaa ainaki parit hyvät liivit oikeesta liikkeestä. Olet sen arvoinen!
- pojatkin lukee näitä
Heh heh noita laskureita... Likkaystävällä pitäis olla laskurin mukaan 85D mutta sepä kävikin liikkeessä nii ylläri ylläri 75F onkii sille oikee koko! Että silleen vaan.
- kummajainen97
mulla on kumma olo kun luen näitä keskusteluja, täytin äsken vasta 15 ja selventäkää tätä mun kokojuttua vähän
alta: 72cm
päältä: 92 cm
20cm erotus ja käytän kokoa 70C välillä se tuntuu ihan liian pieneltä :/ - Apua kaipaava
Hei!
Mittani ovat: alta: 72-73cm, päältä 81-82cm. En ole varma niin laitoin tuollein koska tuolta väliltä niinkuin, mittasin sellaisella ompelijan mitalla tai sellaisela mitanauhalla siis. Ja olen 15, täytän helmikuussa 16. Ja mitat on otettu ILMAN rintaliivejä, alusmitta tiukka, keuhkot tyhjinä ja päälysmitta löysästi, että mitta melkein valahtaa alas selkäpuolelta.
Toivottavasti joku vastaa! - Apua kaipaava
kummajainen97: Sun koko vois olla G tai H kuppi ja ehkä 65 ympärys paremmin ku 70, kannattaa käydä liiviliikkeessä, munkin pitäs...
- Tietämätöntietämätön
Mullla on alta 63cm ja päältä 71cm mitkä olis mulle hyvät?
- vikalaskuri
Nykyään useimmat pilaa jo nuorina rintansa käyttämällä liivejä (liian suuria) jotka kiskoo rinnat ruman kauas toisistaan ja samalla ne venyvät alaspäin.
Mene ammattitaitoisen liivimyyjän puheille ja hanki liivit jotka pitävät rinnat korkealla ja lähellä toisiaan. Muuten sulla on aikuisena kainaloissa riippuvat pussukat.
Yleensä kannattaa olla mahdollisimman paljon ilman liivejä niin rintalihakset saavat tarvitsemaansa liikuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243