Mökin lattiavanerin(22mm) päälle laittaisin ponttilaudoituksen. Riittääkö tuohon joku alle 20mm lattialauta (saako edes niin ohutta lattialautaa?) ja miten se kannattaisi kiinnittää vaneriin. Mökissä ei ole peruslämpöjä.
Vanerin päälle lautaa
5
2545
Vastaukset
- 14+5
Raakaponttilautaa hakasnaulaimella pontista kiinnittämällä ja siihen 3-5:n millin raot jotka täytät sikaflex fc 11 massalla ja kun massa on kuivunut niin sitten hionta ja lakkaus tai oljyäminen tai osmocolor kasittelyt. Ei tule kalliiksi ja saat hyvännäköisen lattian.
- Ykstämäkin
Miksi lattiassa on alunperin vaneri? Ota vaneri pois ja laita tavanomainen 28 mm höylätty pontattu lattialauta. Löytyy myös päätypontilla, jolloin hukkamateriaalia ei synny. Tulee paljon helpommin kuin 14 5:n ehdottama lähinnä ravitolakäyttöön sopivalta tuntuva ratkaisu. Ja ei kai se välttämättä haittaa vaikka vanerin jättää alle, lattian paksuus vain kasvaa. Minä lähden amatöörin näkökulmasta ja kiinnittäisin laudat ruuveilla.
- Saumalaastia?
Liittyykö tuo 14 5:n sikaflex- idea jotenkin lautojen kosteusvaihteluun ja lattian rakoiluun vai mihin? Elääkö tuollainen lattialauta oikeasti niin paljon että pitää saumoja jollain massalla täyttää? Tuntuu aika isolta työltä saumata jokainen laudansauma?
- 14+5
Koska mökissä ei ole peruslämpöä niin kosteusvaihtelut on vuoden aikana suuria ja sen vuoksi sikaflex saumoissa estää lattian rakoilemisen. Eikä se ole loppujen lopuksi iso työ täyttää niitä rakoja, itse olen tehnyt tämän tyylisiä "laivankansi" lattioita muutaman tuhat neliötä.
- Perinnelattian raot
Voiko tuota sikaflex- saumaa käyttää ponttaamattomaan "perinteiseen" lattialautaan, eli pysyykö se saumassa vaikka ei olekaan urospontti sauman pohjalla vastassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808