Vanerin päälle lautaa

vanerit piiloon

Mökin lattiavanerin(22mm) päälle laittaisin ponttilaudoituksen. Riittääkö tuohon joku alle 20mm lattialauta (saako edes niin ohutta lattialautaa?) ja miten se kannattaisi kiinnittää vaneriin. Mökissä ei ole peruslämpöjä.

5

2545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

Raakaponttilautaa hakasnaulaimella pontista kiinnittämällä ja siihen 3-5:n millin raot jotka täytät sikaflex fc 11 massalla ja kun massa on kuivunut niin sitten hionta ja lakkaus tai oljyäminen tai osmocolor kasittelyt. Ei tule kalliiksi ja saat hyvännäköisen lattian.

• Ykstämäkin

Miksi lattiassa on alunperin vaneri? Ota vaneri pois ja laita tavanomainen 28 mm höylätty pontattu lattialauta. Löytyy myös päätypontilla, jolloin hukkamateriaalia ei synny. Tulee paljon helpommin kuin 14 5:n ehdottama lähinnä ravitolakäyttöön sopivalta tuntuva ratkaisu. Ja ei kai se välttämättä haittaa vaikka vanerin jättää alle, lattian paksuus vain kasvaa. Minä lähden amatöörin näkökulmasta ja kiinnittäisin laudat ruuveilla.

• Saumalaastia?

Liittyykö tuo 14 5:n sikaflex- idea jotenkin lautojen kosteusvaihteluun ja lattian rakoiluun vai mihin? Elääkö tuollainen lattialauta oikeasti niin paljon että pitää saumoja jollain massalla täyttää? Tuntuu aika isolta työltä saumata jokainen laudansauma?

• 14+5

Koska mökissä ei ole peruslämpöä niin kosteusvaihtelut on vuoden aikana suuria ja sen vuoksi sikaflex saumoissa estää lattian rakoilemisen. Eikä se ole loppujen lopuksi iso työ täyttää niitä rakoja, itse olen tehnyt tämän tyylisiä "laivankansi" lattioita muutaman tuhat neliötä.

• Perinnelattian raot

Voiko tuota sikaflex- saumaa käyttää ponttaamattomaan "perinteiseen" lattialautaan, eli pysyykö se saumassa vaikka ei olekaan urospontti sauman pohjalla vastassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      850
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe