Mikäli saa työharjoittelupaikan ulkomailta 3kuukaudeksi, onko mahdollista hakea työmarkkinatukea tai muita mahdollisia tukia ulkomaille? (jos ei ole enää koulussa)
työmarkkinatuki ulkomaille
3
131
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi!
Kela voi maksaa työmarkkinatukea ulkomaan työharjoittelun ajan mikäli TE-toimiston lausunto on esteetön.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Työharjoitteluun liittyvässä asiassasi sinun kannattaa olla yhteydessä paikalliseen työ- ja elinkeinotoimistoon.
Terveisin Teppo työkkäristä - Aina Varma
Mikäli hommaat itsellesi työharjoittelupaikan sellaiselta työnantajalta, joka on itse suomalainen, niin sulle voidaan tehdä normaali työharjoittelusopimus, jolloin saat sen työmarkkinatuen.
Minun työaikanani on lähdetty työharjoitteluun esim. Merimieskirkolle, jolloin sopimus voitiin tehdä Suomessa suomalaiselle työnantajalle, ja homma oli selvä.
Yksi sopimus tehtiin Suomen Ulkoministeriön kanssa, kun henkilö lähti suurlähtetystöön jonnekin maailmalle harjoitteluun
Yksi lähti suomalaisen firman mukana Afrikkaan tekemään jotain teknistä,en muista mitä, mutta harjoittelusopimus tehtiin.
Muista sitten hommata itse itsellesi kunnolliset vakuutukset kun lähdet ulkomaille harjoitteluun. Matkaliput maksaa joko sun työnantaja tai sinä itse, työkkäri ei maksa.
Eipä muuta kuin onnea matkaan vaan, mene omaan työkkäriin hakemaan sopimuspaperit,. Sitten hommaat tarvittavat liiteet siitä työnantajasta, ja teett sopimuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983