Leikkasin koiran kynnen liian lyhyeksi.. :/

avuton..

Niin..sain verentulon loppumaan ja oli noin. 1,5 h nukkumassa ja kun mentiin pissalla käymään pihalla niin taas alkoi vuotamaan..sain jälleen sen loppumaan, mutta uskallanko nyt jättää koiran yksin kotiin kun menen töihin? mieheni tulee noin 4-5 h päästä kotiin?

8

15349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmäkö?

Vie koira eläinlääkäriin!

• avuton..

Minkäkö tyhmä? taidat itse olla.. ei koiraa tarvitse heti lääkäriin viedä jos kynttä vähän leikkaa liian lyhyeksi!! kynnestä ei tule enään verta jos et osaa lukea, mutta mietinkin vain, että voiko sitä nyt jättää yksin..

• jeppe juo tänään

Mihinkään lääkäriin tarvitse viedä jos ei sattunut lähtemään puolitassua kynnen mukana. Jos oli normaali lipsahdus niin ainoa ongelma on siinä, että koira voi sotkea paikat verellä. Eli jätä koira kotiin ja lähde töihin. Huomenna vuoto on luultavasti kokonaan ohi.

• olen minäkin........

Juu ei mitään hätää. Jokainen koiran omistaja leikkaa varmaan joskus koiransa kynttä liikaa, ei mitenkään erikoista. Verta tulee aikansa, mutta kyllä se siitä yleensä ilman lääkäriä loppuu. Tietenkin jos koira on todella pieni niin kannattaa kattoa kuinka paljon vuotaa, mutta yleensä ei lääkäriä tarvita. Ja yksi mitä voi verentyrehdyttämiseen käyttää on esim leivinjauhoa.

• avuton..

Jeps, koiralla kaikki hyvin. Ei ollut sotkenut paikkoja verellä, kun kynsi ei ollut vuotanut töissä ollessani yhtään ja antoi leikata muutkin kynnet eikä aristellut yhtään.. :) säikähdin vain kun ei ole koskaan sellaista vahinkoa käynyt.

• peruhajauho

Jos leikkaat kynnen liian lyhyeksi laita vuotokohtaan perunajauhoa.
      Olen leikannut oman koiran kynnen liiankin monta kertaa liian lyhyeksi ja
      perunajauholla on aina tyrehtynyt :)

• 15+6=21

Apteekista voi ostaa magnesiumpermanganaattia, jota eläinlääkäritkin käyttävät verenvuodon tyrehdyttämiseen. Se on jauhetta ja sitä voi ottaa esim. vanupuikon päähän ja painaa puikolla hetki vuotavaa kynttä. Aine saa veren hyytymään eikä kynnen pitäisi alkaa enää vuotaa.

• utdk

Perunajauho meilläkin ollut oiva apu jos kynttä liikaa leikannut (mikä on helppoa kun koirilla mustat kynnet). Lenkillä alkanut luultavasti vuotamaan,koska osunut johonkin tai rispaantunut niin mennyt uudestaan auki.. meillä ollut myös näitä tilanteita varten koirille tossu(sukkakin käy),jonka voi sitten vahingon jälkeen laittaa ulos mentäessä jalkaan,niin ei mene likaa,eikä aukea :)
      Meillä koiralla 2x revennyt kannuskynsi (ekalla kerralla jäällä ja toisella rikkinäiseen pulloon).. tuolloin repäisty loppu kynnestä irti kun osa jäänyt roikkumaan (el.käskenyt) ja laitettu perunajauhoa perään ja vuoto tyrehtynyt melko lailla heti. Sitten vaan vanha sukka tassuun ja jeesusteipillä kiinni :)
      t

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe