sisäsiisteys neuvoja 4½kk vanhalle pennulle

Pilkullisen omistaja

Meillä on tämmöinen ongelma, että pentumme on siis kohta 5 kk vanha ja on nyt oppinut pissaamaan ulos (mutta pissaa silti aikaajoin sisälle !) mutta se toinen isompi hätä niin sanotusti ei tule ikinä ulkona ollessamme ! mieheni vanhempien luona sekä omien vanhempien luona pentu kyllä tekee kaikki tarpeensa pihalle (siellä saa juosta vapaana, omakotitalo) mutta kun lähden kävelyttämään ja vaikka ties kuinka kauan olen aina ulkona sen kanssa, niin pissat tulee mutta ei kakkoja.

Olen yrittänyt käydä erilaisissa paikoissa, nurmikkoalueilla, sora alueilla hiljaisissa paikoissa, meluisissa paikoissa, metsissä jne. ja se ei vaan tule. Sitten kun tulemme sisälle ni koira menee miltei heti paskalle. Olen myös yrittänyt sitä, että kun nään että koira hakee paikkaa sisällä, niin lähden kiireenvilkkaan samantien ulos takaisin ja olen siellä pitkään ja luoja ei se kakka sieltä tule !

Meillä on ulkooven edessä vielä hesari (asumme kerrostalossa), pitäisikö se sitten ottaa vain pois nyt ja pestä lattiat huolella ettei hajuja jää ? (todennnäköisesti ne hädät kuitenkin tulevat sitten lattialle :D)

Koirallamme on myös ilmeisesti todeeeeeella hidas ruansulatus, koska se ruansyömisen ja paskantulemisen väli saattaa olla jopa 6h. normaalia ?

Ja sanon nyt tähän ennenku joku alkaa näistä kyselemään niin:

Viemme koiraa ulos noin 5-7 kertaa päivässä
Ulos lähdetään AINA leikin ja nukkumisen jälkeen, sekä ennen ruokaa ja noin 30min ruan jälkeen.

Ulkona tehdyistä pissoista palkitaan aina sekä leikitään hetki.

Antakaa meille vinkkejä, miten saisin pennun kakkaamaan muuallekkin kuin vanhempieni pihalle :D tai ylipäätään tekemään kaiken pihalle, ei sisälle ??

3

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pen_tu

Ei tule oikein muuta mieleen kuin se, että kannattaa tosiaan ottaa sanomalehdet pois ja pestä lattiat huolella. Sanomalehdet tarkoittavat koiralle, että on sallittua tehdä tarpeet sisälle.

Kannattaa myös kokeilla sellaista, että et heitä pois sanomalehteä, mihin koira on tehnyt kakat (siis tietysti keräät kakan pois, mutta niin että paperiin jää hieman sitä :) ). Kun koira näyttää siltä, että sillä on hätä, otat paperin mukaan ulos ja annat pennun haistella sitä. Se saattaa tehdä kakat ulkona paperille, koska siinä on kakkapaikan haju.

Tarpeiden tekemisestä ulos ei myöskään välttämättä kannata tehdä suurta numeroa. Itse sanoin vain iloisesti "hyvä". Koira saattaa muuten odottaa kehuja myös sisälle tekemisestä.

Tuosta ruuansulatuksen hitaudesta en oikein osaa sanoa. Oma pentuni teki tuossa iässä kakat 2-3 kertaa päivässä.

• Sammari vm. -59

Voisko olla, että kun sinnikkäästi yritää opettaa "p*kalle" niin sitten ei tulekkaan - kun liikaa kiinnittää siihen huomiota. On itse liian jännittynyt ja kokeilee n. viistuhattakaksataakolmekymmentäneljä paikkaa johon koiransa ohjaa. Meidän hunttu teki tuota vähän aikaa - tais olla n. 6 - 7 kk ikäisenä. Kiikutettiin ulos ja oltiin pitkään - ja kakit tehtiin sitten heti sisälle tultua siihen tutun Hesarin päälle. Hesari oli sisällä siksi että pissit tuli vielä sisällä sille. LUE: ei oikein osattu luottaa koiraan että kyllä se ilmoittaa kun hätä on ja kyllä se osaa jo pidättääkin.

No, aikansa meni ja alkoi hunttu sitten osoittaa taitonsa, yöt ilman pissejä. Opittiin lukemaan koiraa: kun se menee ulko-oven eteen istumaan, niin ehkä sitten se on vietävä ulos ! (Koiran omistajat tiedätte: se tietty asento ja viesti minkä koira antaa ilman ääntä. Ja jos ei muutamaan minuuttiin huomata, niin sitten tulee olkkariin, istuu eteen ja antaa tassun, saattaapi haukahtaakkin) Ikää huntulla tuossa vaiheessa oli jo n. 10 kk.

Koira siis osasi, mutta me poloiset omistajat ei. "Pidetään se Hesari yöllä, kun sillä on varmaan pissihätä. Ei se vielä osaa pidättää. Ei viitti ottaa Hesarii pois, kun se kuitenkin haluu yöllä pissalle ja haukku sitten..."

Hesari pois, varmuutta ja luottamusta kehiin, rytmitystä ruoka-aikoihin - ja pitkää pinnaa. Kyllä ne sinne eteiseen tulee, mutta myös ulos !

Ja jos tuo nimimerkkisi "laikullisen omistaja" viittaa siihen, että koirasi on isokokoisten koirien rotua - ja ehkä vielä uros. Älä huolehdi, ne on yleensä just näitä myöhäissyntyisä siisteysoppijoita.

• reijo.pora

Kun koira juoksee, niin silloin paskakin tulee todennäköisimmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      102
      1379
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      917
    Aihe