En tiedä onko tämä oikea palsta, mutta tää nyt liittyy homealtistukseen, joten kai täällä voi jakaa kokemuksia. Elippä, tapasin unelmieli miehen 4 kuukautta sitten. Hän oli kaikkea sitä, mistä olen aina haaveillut; huomaavainen, älykäs, rakastava, komea ja kaikin puolin ihana. Ensimmäinen kuukausi oli aivan täydellistä ja ehdin rakastua häneen. Hän vietti paljon aikaa meidän kotona ja tapasi perheeni. Koko perhe tykkäsi hänestä ja olin pitkästä aikaa oikeasti onnellinen.
Hän oli puhunut minulle siitä, että hän oli useita vuosia sitten altistunut homeelle, mutta on nyt puolisen vuotta voinut hyvin. Kukaan hänen läheisensä ei uskonut, että oireet johtuivat homeesta, vaan hänet pistettiin vuosi sitten mielisairaalaan useaksi kuukaudeksi. Olin ihan hämmästynyt. Koin, että hän on ihminen, jota ei vaan ymmärretty ja johon ei uskottu. Minä uskoin ja halusin tukea häntä kaikella mahdollisella tavalla. En oikein tiennyt mitä tuo homealtistus käytännössä tarkoittaa, mutta sainkin pian selville.
Yhtenä päivänä kaikki oli toisin. Hän oli väsynyt ja etäinen ja sanoi että paikkoihin särkee ja hänelle tulee oireita aina kun hän on omassa kodissaan. Halusin auttaa ja ehdotin, että jos oireet ei häviä, niin ehkä hän voisi etsiä uutta kämppää. Hän soitti mulle samana iltana, että on muuttamassa puhtaampaan asuntoon. Olin iloinen hänen puolestaan, mutta sainkin pian huomata, että aina kun ehdotan näkemistä, niin hän vaihtaa puheenaihetta tai keksii jotain tekosyitä, ettei mua tartteis nähdä. Yhtäkkiä hän ei suostunut enää tulemaan meille, koska meidän koti kuulemma aiheuttaa hänelle home-oireita. Alussa hän saattoi olla 2-3 yötäkin putkeen meillä ilman mitään ongelmia. Mun perhe ihmetteli kovasti miksei häntä näy enää. Kävin hänen uudessa kodissa muutaman kerran, jolloin minun piti ottaa takkini pois ja viedä se partsille, koska se haisi kuulemma niin pahasti homeelle. Kaikki mun vaatteet ja tavarat aiheutti hänelle oireita. Jos olin yötä, minun piti käydä suihkussa, pestä hiukset ja pukeutua hänen ostamiin vaatteisiin. Tämä oli minulle ihan okei, koska rakastin häntä. Sitten tilanne paheni ja hän ei enää ollenkaan suostunut näkemään mua. Hänen kaverit ja jotkut random tytöt sai käydä siellä, mutta minä en. Tämä satutti ihan valtavasti. Miksi juuri minä aiheutin hänelle oireita?? Nähtiin kolmen viikon tauon jälkeen ja minun teki mieli hypätä hänen kaulaan, koska oli niin ikävä, mutta hän ei suostunut tulemaan minua 3 metriä lähemmäs, koska minun vaatteeni ja tavarani ovat kuulemma hänelle hengenvaarallisia. Hän oli sekava, puhui hitaasti ja pysytteli koko tapaamisen ajan useita metrejä minusta. Hän ei kertaakaan tullut lähelle, vaikka oltiin ulkona. Myöhemmin hän sanoi minulle puhelimessa,että altistuksen seurauksena hän tärisi koko seuraavan yön ja hän ei enää näe toisella silmällään kunnolla. Tämä kaikki johtui näköjään minusta? Mun sydän särkyi. Mun rakas oli home-allerginen minulle. Miksei kellään meidän perheenjäsenillä ole mitään ongelmaa, vaikka ollaan asuttu samassa talossa 10 vuotta??
Poikaystäväni ehdotti, että voitaisiin olla yhdessä niin, että muuttaisin hänen luokseen. Jättäisin kaikki mun tavarat ja vaatteet mun perheen homeiseen kotiin ja muuttaisin hänen luo. Menisin saunan kautta, että iho olisi varmasti puhdas ja sitten ostettaisiin minulle vaatteita. Hän oli sekava ja sanoi ohimennen, että ehkä jossain vaiheesssa minun pitäisi myös leikata hiukset, koska niihin tarttuu kaikkee. Mä niiiiiiiiin halusin lähteä tohon mukaan, koska oli niin suuret tunteet, mutta järkeni kielsi. En uskaltanut ottaa sitä riskiä, että en voisi enää käydä perheeni "homeisessa" kämpässä ja menettäisin heidät. Pelkäsin, että poikaystäväni oireet jatkuisivat,pahenisivat ja lopulta, kun olisin tosi kiintynyt häneen, hän heittäisi minut ulos. Mun sydän oli jo tarpeeksi särkynyt enkä vaan voinut/pystynyt ottaa näin isoa riskiä. Hän oli sairastumisen jälkeen kohdellut mua ihan eri tavalla, enkä enää tuntenut olevani rakastettu. Emme enää nähneet sen tapaamisen jälkeen.
Nyt musta tuntuu et mun maailma on taas kerran romahtanut. Tuntuu vaan niin käsittämättömän pahalta, että hän ei voi/kykene olla mun lähellä. Erosin hänestä, koska en halunnut, että kumpikaan meistä kärsii tän homeasian takia yhtään enempää. Hän on pitkin suhdettamme vihjaillut, että ehkä meidän pitäisi erota, koska hän ei halua satuttaa mua. Mun ois pitänyt jo silloin kuunnella häntä, mutta halusin jatkaa. Ehkä oon liian heikko, mutten kuitenkaan pystynyt tähän.
Ei mul mitään kysyttävää oo, halusin vaan jakaa tän kokemuksen ja kertoa miten tämä homealtistus voi erottaa ihmisiä. Sori kun kirjoitin näin pitkästi.
homesairaus: poikaystäväni saa minusta oireita
24
266
Vastaukset
- vertti-eetu
Tässä tulee vanhan "homesairaan" miehen kannustus Sinulle.
"Nyt musta tuntuu et mun maailma on taas kerran romahtanut".
Uskon Sinua ja se on ikävä asia, että koet romahduksen noin. Hyvä asia on se, ettet ole oireillut pahemmin vielä etkä varsinkaan sairastunut homeille eikä toiset läheisesi myöskään vaikka "vaatteesi haisee homeelle". Kaikki eivät sairastu homeille. Eikä jää edes autojen alle.
"koska hän ei halua satuttaa mua".
Tuon uskon vielä helpommin koska Hän tietää mistä siinä tilanteessa on todella kysymys. Valtava on "kärsimys" ja "tuska" myös kaverillasi ollut ja on ehkä edelleenkin. Jutussasi onkin sitten lähes kaikki kerrottu mitä tapauksestanne voisi tulla mieleeni.
Kukahan se paremmin voisi teitä auttaa kuin te itse. Totuus on kuitenkin tuossa kirjoituksessasi. Näitä tapauksia on toisiakin. Mutta se ei lohduta meitä yhtäkään. Ainoastaa tekee elämastämme entistä raskaamman "hengittää" epäterveellistä sisäilmastoa.
Avioeroja on tapahtunut "homealtistumisien ja homesairauksien" takia. Sen jälkeiset riidat ja homeasuntojen myyntiyritykset ovat sitten se toinen juttu.
Parisuhteessa jos toinen on "homesairas" ja toinen täysin terve vaatii kyllä molemmilta paljon. Vielä enempi jos tämä terve osapuolikin alkaa myöhemmin oireilemaan jossain vaiheessa.
Sekin jos sen terveen pitää olla muuttamassa jatkuvasti ja muuttojen yhteydessä niitä terveenkin osapuolen tavaroitakin vielä kaatopaikalle kärrätään. Tässä tämä oli lyhyesti kerrottu oman kokemukseni kautta.
Tuolta voit lukea lisää. Täyttä asiaa mitä on kirjoitettu totuuden mukaisesti.
Sinne voi varmaan kirjoittaa omia kuulumisiaan. Järkeviä ihmisiä siellä vetäjinä on.
http://www.homepakolaiset.fi/ - ....
Kiitos asiallisesta kommentista. Sinulla on selvästi paljon tietoa asiasta. Maailmani tosiaan romahti, enkä voi ymmärtää miksi elämä tekee tällaisia kepposia, että saattaa kaksi sellaista ihmistä yhteen, jotka eivät homesairauden takia pysty olemaan toistensa kanssa, vaikka kuinka haluaisivat. Sen mä vielä kestäisin, jos oireet tulisivat hänelle vain tietyistä paikoista, muttakun myös MINÄ itse aiheutan hänelle nämä kaikki oireet. Olen satuttanut jo tarpeeksi paljon itseeni tämän asian takia ja ehkä hänkin pääsee nyt paranemaan kun ei tartte olla mun kanssa enää tekemisissä...
Voi olla, että olen lukenut jonkun kumppanisi tyyppisen kirjoituksia täällä. Aika ahdistuneita ajatuksia, ei helppoa hänelläkään. Homeongelma voi olla todella pirullinen.
Minullakin se oireilee lähes missä vaan. Söin tänään Mäkkärissä yhden Fiesta-salaatin ja se riitti. Kun istuin metrossa, poskiontelot olivat äityneet taas.
Pahimpia ovat tässä järjestyksessä: alkoholi, sokeri, hiilihydraatit.
Fiesta-salaatissa ainoat hiilihydraatit taitavat tulla tacolastuista, jotka on tehty maissista. Tosin maissi on altis homehtumaan, jolloin siinä olevat mykotoksiinit aiheuttavat homeherkille ongelmia.
Mutta syödä täytyy, jos aikoo elää - ja kestää perään säryt.
Eikä se helvetti vatkaamalla muuksi muutu.sanasinko kirjoitti:
Voi olla, että olen lukenut jonkun kumppanisi tyyppisen kirjoituksia täällä. Aika ahdistuneita ajatuksia, ei helppoa hänelläkään. Homeongelma voi olla todella pirullinen.
Minullakin se oireilee lähes missä vaan. Söin tänään Mäkkärissä yhden Fiesta-salaatin ja se riitti. Kun istuin metrossa, poskiontelot olivat äityneet taas.
Pahimpia ovat tässä järjestyksessä: alkoholi, sokeri, hiilihydraatit.
Fiesta-salaatissa ainoat hiilihydraatit taitavat tulla tacolastuista, jotka on tehty maissista. Tosin maissi on altis homehtumaan, jolloin siinä olevat mykotoksiinit aiheuttavat homeherkille ongelmia.
Mutta syödä täytyy, jos aikoo elää - ja kestää perään säryt.
Eikä se helvetti vatkaamalla muuksi muutu."Eikä se ******** vatkaamalla muuksi muutu."
- Taivaan vastakohta on helvetti, kumma, että sekin pitää sensuroida.- vertti-eetu
Kaikenlainen syyttely on tarpeetonta, myös se itseesi kohdistunut. Kaikella taitaa olla jokin tarkoitus. Elämä on valintoja.
"Maailmani tosiaan romahti, enkä voi ymmärtää miksi elämä tekee tällaisia kepposia".
Ei näitä "kepposia" aina ymmärrä vanhemmatkaan ihmiset. Aina on jotenkin vaan ylös noustava ja eteenpäin lähdettävä kulkemaan.
Homeongelmat/kosteusvaurirakennukset ja saastunut sisäilma ovat usein se
"Näkymätön vihollinen ja diagnoosi tuntematon". Home on kuin kirosana ja mitä ei näe ei myöskään täysin ymmärrä tai halua hyväksyä.
Kaverisi on kärsinyt myös ja hänen elämänsä on romahtanut sekin.
Voimia teille kummallekin.
Jokin ratkaisu teidänkin "juttuun" on varmaan olemassa, mutta jos asia on tämä "koska hän ei halua satuttaa mua", niin kyllä minun on tuota halua kunnioitettava sen verran, etten mitään "parasta ratkaisua" ala tähän nyt vetämään. Kaksi ihmistä ja molempien tunteet taspuolisesti ja halut siinä täytyy kaiken järjen mukaan ottaa kuitenkin huomioon.
Homehelvetistä ei passaa tehdä pahempaa kuin mitä se on jo sellaisenaan. Kyllä se on totista tekemistä, ettei terveys pääse menemään lopullisesti. Toipuminen joillakin on kiven takana. Lujassa näyttää olevan kaverillasi myös.
Katselin telkkarista ohjelmaa häistä. Siinä rullatuolipotilas sai "omansa".
Kaikki on mahdollista kun oiken kohdalle "loksahtaa".
- ....
Joo, hänellä oli kans ongelmia tuon ruokavalion kanssa kun juuri noista edellämainituista "alkoholi,sokeri,hilihydraatit" hänelle tuli kans pahoja oireita. Ei hän pystynyt syömään juuri mitään, olemaan juuri missään, näkemään kunnolla ystäviään ...tai varsinkaan minua. Jossain vaiheessa musta alkoi oikeesti tuntua, että olen jotenkin viallinen, saasteinen tai likainen kun hän saa musta noin paljon oireita :( On pelottavaa miten vakavaksi tää koko homesairaus voi mennä. Hirmu paljon tsemppiä kaikille teille, jotka sitä sairastatte!
- vertti-eetu
"On pelottavaa miten vakavaksi tää koko homesairaus voi mennä. Hirmu paljon tsemppiä kaikille teille, jotka sitä sairastatte"!
KIITOS meidän kaikkien puolesta. Näin se juuri menee yksinkertaisuudessaan. Jokaisen on vaan selvittävä tästä omin voimin. Minua pitää hengissä osittain vielä Sanasinkon kirjoitukset ja se, että saan "koetella viimeisiä voimiani" Homeherkkä# kanssa hyvässä hengessä.
Usein olen miettinytkin, että mitä sitten jos kaikki ongelmat loppuisi kertaheitolla.
Kyllä sinun luonteellasi voi olla yhdessä melkein minkälaisen ihmisen kanssa vaan ei se siitä ainakaan tunnu kenkä puristavan.
Homesairaan ei tarvitse pelätä mitään, ei varsinkaan niitä sairauden aiheuttajia.
Oletko koskaan miettinyt niitä mahdollisia kaverisi sairauden aiheuttajia?
Mitähän heidän päässänsä pyörii. Laskevatko suuria voittojaan vai mitä?
Missä on moraali kun yhteiskunnassamme pääsee noin käymään kuten kaverillesi. Kun luin kirjoituksesi, niin kyllä riipaisi rinnasta syvältä vielä vanhalla miehelläkin. - Homeherkkä#
vertti-eetu kirjoitti:
"On pelottavaa miten vakavaksi tää koko homesairaus voi mennä. Hirmu paljon tsemppiä kaikille teille, jotka sitä sairastatte"!
KIITOS meidän kaikkien puolesta. Näin se juuri menee yksinkertaisuudessaan. Jokaisen on vaan selvittävä tästä omin voimin. Minua pitää hengissä osittain vielä Sanasinkon kirjoitukset ja se, että saan "koetella viimeisiä voimiani" Homeherkkä# kanssa hyvässä hengessä.
Usein olen miettinytkin, että mitä sitten jos kaikki ongelmat loppuisi kertaheitolla.
Kyllä sinun luonteellasi voi olla yhdessä melkein minkälaisen ihmisen kanssa vaan ei se siitä ainakaan tunnu kenkä puristavan.
Homesairaan ei tarvitse pelätä mitään, ei varsinkaan niitä sairauden aiheuttajia.
Oletko koskaan miettinyt niitä mahdollisia kaverisi sairauden aiheuttajia?
Mitähän heidän päässänsä pyörii. Laskevatko suuria voittojaan vai mitä?
Missä on moraali kun yhteiskunnassamme pääsee noin käymään kuten kaverillesi. Kun luin kirjoituksesi, niin kyllä riipaisi rinnasta syvältä vielä vanhalla miehelläkin." Minua pitää hengissä osittain vielä Sanasinkon kirjoitukset ja se, että saan "koetella viimeisiä voimiani" Homeherkkä# kanssa hyvässä hengessä".
Makeat naurut sait jutustelullasi aikaiseksi vertti-eetu.
Muuten palstan myrkkytohtorina mitä mieltä olet M S-S:sän bakteerimyrkkyjen tai home-myrkyjen tunkeutumisesta aivoihin, kun ne pastakirjoitusten mukaan voivat aiheuttaa mitä tahansa sairauksia?
Aloittajan kaverihan joutui mielisairaalaan vuosia sen jälkeen kun hänen kosteusvauriorakennusaltistuksensa oli päättynyt. - vertti-eetu
Homeherkkä# kirjoitti:
" Minua pitää hengissä osittain vielä Sanasinkon kirjoitukset ja se, että saan "koetella viimeisiä voimiani" Homeherkkä# kanssa hyvässä hengessä".
Makeat naurut sait jutustelullasi aikaiseksi vertti-eetu.
Muuten palstan myrkkytohtorina mitä mieltä olet M S-S:sän bakteerimyrkkyjen tai home-myrkyjen tunkeutumisesta aivoihin, kun ne pastakirjoitusten mukaan voivat aiheuttaa mitä tahansa sairauksia?
Aloittajan kaverihan joutui mielisairaalaan vuosia sen jälkeen kun hänen kosteusvauriorakennusaltistuksensa oli päättynyt.Vakavasti ottaen minua ei nyt naurata Homeherkkä# viimeisten kirjoitustesi jälkeen yhtään, olen lähinnä huolestunut ”nykytilastasi”.
Vääristelet melkein jokaista asiaasi.
”Aloittajan kaverihan joutui mielisairaalaan vuosia sen jälkeen kun hänen kosteusvauriorakennusaltistuksensa oli päättynyt”. Kirjoitti Homeherkkä#
Eihän siinä jutussa noin kerrota. Vaan näin ”Hän oli puhunut minulle siitä, että hän oli useita vuosia sitten altistunut homeelle, mutta on nyt puolisen vuotta voinut hyvin”.
Siis näin ”Kukaan hänen läheisensä ei uskonut, että oireet johtuivat homeesta, vaan hänet pistettiin vuosi sitten mielisairaalaan useaksi kuukaudeksi”.
Oman arvioni mukaan altistuminen on saattanut loppua siinä vaiheessa kun homeisesta ympäristöstä pääsi pois.
Oliko se vaihe kun mahdolliseen väärään hoitoon joutui.
Kyllä me Homeherkkä# saadaan vielä kiittää Luojaamme. Ettei meille päässyt käymään noin huonosti vaikka kyllä toipuminen on ollut helvetin lujassa kaikesta huolimatta kummallakin. Eikä kumpikaan enään "voida hyvin" eikä aina muisteta millaista sellaisessa olotilassa on näitä juttujakin kirjoittaa.
Kosteusvauriohomeille ja kosteusvauriotoksiselle myrkyllisyydelle ei ole oikea lääke ”psyykelääkket” olikohan tuossa tapauksessa edes se hoito? Mutta jos lääkärillä loppuu tiedot ja taidot, niin noinhan siinä sitten käy jos uskoo liikaa lääkäreiden tekemisiin.
Puolustan aloittajan kaveria. Lääkärit eivät olleet ajan tasalla kun kyseessä oli ”Näkymätön vihollinen” ja olisi pitänyt myöntää tosiasiat ja vääntää papruihin, että ”Diagnoosi tuntematon” kun kyseessä oli lääkäri/lääkärit jotka eivät joko ymmärtäneet tai eivät halunneet ymmärtää mitään homesairauksista.
Noitajuttujasi lueskellessani olen tullut siihen tulokseen Homeherkkä#, että sinä et ”voi nyt oikein hyvin” vieläkään vaikka siitä on jo vuosia kun älysit lähteä läppäseen toksisen myrkyllisyyden saastuttamasta työpaikastasi.
Entäs tämä sitten:
”Muuten palstan myrkkytohtorina mitä mieltä olet M S-S:sän bakteerimyrkkyjen tai home-myrkyjen tunkeutumisesta aivoihin, kun ne pastakirjoitusten mukaan voivat aiheuttaa mitä tahansa sairauksia”? Kirjoitti Homeherkkä#
Aivan samoista asioistahan nuo ”tutkijat ja kirjojen kirjoittajat” puhuvat. Hieman eri sanakääntein vaan kun on kyse vaikka siitä jos toksinen myrkyllisyys tunkeutuu aivoihin.
Home ja terveys kirja sivu 10 kuva 2. ”Muistihäiriöt, keskittymiskyvyttömyys, ärtyneisyys, unihäiriöt” kun altistumisen aiheuttajana on KOSTEUSVAURIOON LIITTYVÄT MIKROBIT. Eiköhän tuossakin kyse ole aivoista, siitä "pöntöstä" Homeherkkä jos älyät mistä voi vaikka alkaa "viiraan" kun ympäristömyrkyt kaivautuu sisuksiin.
Ympäristömyrkyt aiheuttaa Parkinson tautia ja olen nekin kauheudet nähnyt liian läheltä kun rakastamamme edesmennyt äidinäiti taudin runtelemana yritti meitä pokaviikareita "oikealle tielle" opastaa.
Lisään vielä:
Lainaus alkaa:
Syndroomalla tulee olla tautiluokitusnumero. Pitää ratkaista, mitkä tahot panostavat tuoksuherkkyyden tutkimiseen ja kuinka tutkimus rahoitetaan. Työterveyslaitos voisi olla luonteva taho. Tuoksuille herkkä ei kaipaa otsaansa “hullun akan” tai muutakaan leimaa.
Matti Hannuksela ja Tari Haahtela artikkelissaan Tuoksuherkkyys on todellista. Duodecim 7/2011.
- Kommentti: Koettakaapa vaihtaa yllä olevaan tekstiin ‘tuoksu’ sanan paikalle sana ‘home’. Milloin saadaan homesairaita puolustava kannanotto yhtä arvovaltaiselta taholta? T.P”.
-
http://indooraid.com/?p=265
Terveiseni Homepakolaiset r.y. Pisti silmääni tuosta jutusta kohta ” Syndroomalla tulee olla tautiluokitusnumero”.
Teidän sivulla oli näin ” 8. Luodaan sairastuneille diagnoosinumero.
Aika järkevää vai mitä Homeherkkä#
"On pelottavaa miten vakavaksi tää koko homesairaus voi mennä."
- Joo täällä on niitäkin, jotka eivät voi mennä lumien sulettua enää ulos luonnonhomeiden aiheuttaessa liikaa oireita.
Minullakin on pari hammasta kuollut, mutta toinen puoli päätä vielä jäljellä ja aika hyvässä kunnossa.
Verrattuna moniin muihin pärjään aika hyvin, en ole oikaissut koipiani vielä. Siinä vaiheessa saa kyllä kohtuullisen hyvät unet.
Juttuni ovat vähän levottomia, pienessä väsymyshuppelissa. Molle valvotti...- Homeherkkä#
Tapasit siis 4 kuukautta sitten unelmiesi mihen, joka oli USEITA VUOSIA SITTEN altistunut homeille ja suhde päättyi eroon, koska sinä aloit suhteen loppupuolella haista homeelle ja tavaroistasi aiheutui hänelle hengenvaara.
Kun homeita on lumettoman ajan luonnossa pilvin pimein ja kun maamme rakennuskantaa vaivaavat homeet 60-70 prosenttisesti, niin jokainen ihminen altistuu homeille kaiken aikaa maassamme.
Kun jokainen suomalainen jo tietää, että homeille allergisoituminen aiheuttaa allergisia homesairauksia koskien ylä-/alahengitysteiden limakalvoja, harvemmin keuhkorakkuloita, niin et tullut kysyneeksi altistuiko hän homeille kodissaan, opiskelupaikassaan vai työpaikallaan, mitä homelajeja todettiin ja minkänimisen ylä-/alahengitystiesairauden lääkäri totesi hänellä olevan.
Kirjoitit myös uskoneesi hänen joutuneen läheistensä toimesta vuosi sitten useiksi kuukausiksi mielisairaalaan "homeoireiden" takia, vaikka rakennuksesta johtuva homealtistus hänen kohdallaan oli päättynyt jo vuosia sitten.
Mielisairaalaan JOUDUTAAN/hakeudutaan LÄÄKÄRIN ANTAMALLA LÄHETTEELLÄ ainoastaan ja vain mielenterveyshäiriön takia, jolle häiriölle psykiatri antaa hoitoaikana ICD-10 luokituksen mukaisen diagnoosin.
Et tullut kysyneeksi hänen saamaansa psyykkisen sairauden diagnoosia, joka diagnoosi seisoo hänen B-lääkärinlausunnossaan, jolla lausunnolla Kela myöntää meilenterveyspotilaille sairaalahoidon päätyttyä jatko-sv-päivärahaa?
Kun tapasit hänet nelisen kuukautta sitten ja hän kertoi sinulle voineensa puolisen vuotta mielisairaalasta paluunsa jälkeen hyvin, niin otitko selville mistä hän sai toimeentulonsa?
Eli oliko hän TYÖKYKYISENÄ jo aloittanut opiskelun/työn vai maksoiko Kela hänelle mielenterveyssairauden perusteella edelleen päivärahaa vai huolehtiko sossu hänen toimeentulostaan?"Mielisairaalaan JOUDUTAAN/hakeudutaan LÄÄKÄRIN ANTAMALLA LÄHETTEELLÄ ainoastaan ja vain mielenterveyshäiriön takia, jolle häiriölle psykiatri antaa hoitoaikana ICD-10 luokituksen mukaisen diagnoosin.
Et tullut kysyneeksi hänen saamaansa psyykkisen sairauden diagnoosia, joka diagnoosi seisoo hänen B-lääkärinlausunnossaan, jolla lausunnolla Kela myöntää meilenterveyspotilaille sairaalahoidon päätyttyä jatko-sv-päivärahaa?"
- Tuo on raukkamaista vyön alle iskemistä eikä mitään vertaistukea. Tässäkin tapauksessa neuroborrelioosin saanut leimattiin hulluksi:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2011061713905296_tr.shtml
Olen todella pettynyt viimeaikaisiin kirjoituksiisi, häpäiset kaikki eri lailla ajattelevat homesairaat."Kun tapasit hänet nelisen kuukautta sitten ja hän kertoi sinulle voineensa puolisen vuotta mielisairaalasta paluunsa jälkeen hyvin, niin otitko selville mistä hän sai toimeentulonsa?"
- Noin kirjoittaa ihminen, joka kököttää kaiket kesät sisällä ja voi sen tähden hyvin. Samaa iloa ja hyvää vointia ei ollakaan jakamassa toisille, vaan jos toinen voi homeiden tähden huonosti, se on hänen kohdallaan mielisairautta. "Naapuri on hullu, mutta minä en."
- vertti-eetu
Homeherkkä# tuo on sitä tarpeetonta paskanjauhantaa mitä harrastat tällä palstalla. Olet kyllä tässä psyykeasiassa melkoinen asiantuntija koska yhdessä jutusssasi väänsit "pääsi olevan hieman sekaisin" . Homeiden aiheuttamanako? "lumien ja pakkasten vai lumettomana aikana, se minulle jäi vielä epäselväksi. Tai jos teen helpomman kysymyksen juhannuksena vai jouluna tuo pieni "sekoilu"?
Sanon kyllä, että on se meeeeelkoinen allergiatulva missä "moniallergisena" nyt soutelet ja noitajuttujasi vääntelet. En voi muuta sanoa. Maksaako "joku" sulle noitajutuistasi päivärahaa.
On sulla oikeat "moniallergiajut". Viiniä, Whiskyä vai konjakkia otit vai johtuuko kaikki toksisesta myrkyllisyydestä. "Toksiinihumala".
"Kun jokainen suomalainen jo tietää, että homeille allergisoituminen aiheuttaa allergisia homesairauksia".
Jokainen suomalainen ei muuten tiedä vaan se on niitä Homeherkkä# sinun vääristelyjäsi.
Minä sanoisin terveellä "mutulla", että jokainen suomalainen alkaa kohta tajuamaan sen miksi ympäristömyrkyt sairastuttaa ja vie ennenaikaiseen vanhenemiseen ihmisiä tulevaisuudessa.
http://www.helsinki.fi/akka-info/tiedenaiset/salkinoja.html
Kaikista ei tule moniallergisia eikä edes niitä " IgG allergisia" kuten itse olet.
Jokainen palstalainen sensijaan tuntee sinun vääristelevät "moosesjuttusi". - ....
Siis ei lääkärit tai kukaan muukaan hoitohenkilökunnasta uskonut, että oireet johtuvat homeesta ja häntä siis pidettiin psyykkisesti sairaana,luulosairaana ja siis lääkärin/psykiatrin lähetteellä hoitoon pistettiin.( ei kai se muuten ole mahdollista ees). Vaikka itse tietää mistä oireet johtuvat, mutta "ammattilaiset" ei usko, niin siinä vaiheessa ihminen on aika yksin :( En mä ainakaan pitänyt häntä missään vaiheessa mielisairaana. En edelleenkään pidä. Ihmisten tietoisuutta homeiden vaaroista pitäisi lisätä, niin ehkä osaisivat suhtautua sairastuneisiin inhimmillisemmin. Toi talouspuoli tosiaan hirmu ikävästi hänellä, kun ei ainakaan silloin pystynyt terveyden takia töitä tekee kunnolla ja joutui homeiden takia luopuu kaikista tavaroistaan.
Ja tosiaan, älyttömän vaikeeta olla minkäänlaisessa parisuhteessa, jos toinen ei voi tulla 3 metriä lähemmäs ilman että saa hirveitä oireita. Vaikka mä kuinka itteeni pesisin, mitä jos hän silti reagoisi tai aina kun kävisin vanhempieni luona (jotka ovat minulle todella rakkaat), niin asettaisin hänen terveytensä vaaraan. En mä sellaista halua .. :´("Siis ei lääkärit tai kukaan muukaan hoitohenkilökunnasta uskonut, että oireet johtuvat homeesta ja häntä siis pidettiin psyykkisesti sairaana,luulosairaana ja siis lääkärin/psykiatrin lähetteellä hoitoon pistettiin."
- Puoskarit asialla. Oikeusmurhia ja hoitovirheitä tehdään paljon.
Joku täällä sanoikin niin hyvin, että lääkäreiden virheet haudataan.
- vertti-eetu
Olette aina mielessäni. Valitettavasti en voi teitä auttaa.
On olemassa homesairaita jotka voivat olla "lähekkäin" mutta siihen se sitten jääkin. On olemassa naisten "limakalvotulehduksia" homeistakin johtuvia. On olemassa miehillä "eturauhastulehduksia" homeistakin johtuvia. Niiden kanssa vaan on elettävä. Terveen kääntäessä selkänsä on luja kokemus homesairaalle. Mutta kohdallanne on molemmilla tarkoitus "suojella" kaveria. Sinun kaveriasi ja kaverisi sinua. On homesairaita jotka ovat menettäneet lähes kaiken ja heille ei ole jäänyt kuin toisensa. Siihen asti jos selviää eikä se terve vielä pakkaa laukkujaan ja autoa, niin selviää monesta toisetakin paikasta. - .....
Kiitos vertti-eetu!
"On homesairaita jotka ovat menettäneet lähes kaiken ja heille ei ole jäänyt kuin toisensa" Juuri näin, tuo kommentti oli tosi osuva. En mäkään mitään luksus asuntoa, autoa tai tarvaroita olisi tarvinnut, kunhan olisin saanut hänet mun lähelle. Olisin ollut onnellinen kunhan olisin saanut olla hänen kanssaan,muttakun se olisi ollut meille molemmille itsetuho. Hänen terveys olisi valtavasti kärsinyt siitä ja minä olisin vaan satuttanut itteeni enemmän ja hän olisi mahdollisesti jossain vaiheessa joutunut pyytää mua muuttaa pois ja erota , enkä voinut näin isoa riskiä ottaa. En vaan voinut. Loppuvaiheessa hän muuttui ihan eri ihmiseksi aina kun tapasi mut, kun tuli niin pahat oireet. En enää tunnistanut häntä.. Itkin, muttei hän voinut tulla lohduttaa tai halaa mua..:ei hän pystynyt :`(
"Terveen kääntäessä selkänsä on luja kokemus homesairaalle. Mutta kohdallanne on molemmilla tarkoitus "suojella" kaveria. Sinun kaveriasi ja kaverisi sinua." Näin se menee ja sydän itkee. On itkenyt jo 2 kuukautta. Sanotaan, että elämä on riskien ottamista, mutta on joitakin riskejä jotka ovat vaan aivan liian suuria. Tämä oli sellainen. - allergikko81
Miten eksäsi muuten jaksaa? Homeista sairastumista hyssytellään ja heidät leimataan juurikin hourailijoiksi, joten olisi hyvä, jos tämäkin henkilö etsiytyisi kaltaistensa seuraan (homepakolaiset.fi). Varsinkin miehiä kaivataan porukkaan, jottei tätä väitetä vain naisten hysterisoinniksi. Oma mieheni väsyi allergiaani vuosi sitten =/. On tämä tietysti raskasta vierestäkin seurata.
- .....
En mä tiiä miten hän voi, kun en oo eron jälkeen kuullut hänestä yhtikäs mitään. Kirjoitin hänelle kirjeen,muttei hän vastannut. On luultavasti loukkaantunut, vaikka hän itekki tiedostaa, että tämä oli paras päätös, sillä hän ei vain millään pystynyt olla mun lähellä. Aika vaikea tosiaan olla suhteessa, jos toinen sairastuu toisen läsnäollessa. Ei se ole reilua kummallekkaan osapuolelle.
Paljon jaksamista sinulle allergikko81, toivottavasti allergiasi on helpottamassa. Ja siis kyllähän se on terveellä tietty raskasta seurata kun toinen kärsii ja varsinkin kun tietää että itse on ns. "syyllinen" siihen. Kauan sun mies pystyi tukemaan sua ennen kuin "väsyi"? Oletteko väleissä? Minkälaista sinun allergiasi on ja mistä tulee oireita? - allergikko81
Kiitos, tsemppiä myös sinne. Oltiin monta vuotta yhdessä, mutta ei hän oikein hyväksynyt sitä, että tähän ei ole mitään selkeää ratkaisua, vaan tää on osa elämää lopun ikää. Saan oireita sekä vanhoista että uusista asunnoista enkä meinaa löytää sopivaa. Päänsärky, yleinen huonovointisuus, kuivat limakalvot, ajoittaiset vihlaisut kurkussa ja keuhkojen kohdalla, paineen tunne keuhkojen kohdalla ovat tyypillisiä oireita. Jos jonkun vaatteet haisevat tosi pahasti homeelle, saan niistä päänsärkyä. Kauheinta on, ettei meitä sairastuneita auteta mitenkään: ei ole mitään sosiaaliturvaa tilanteessa, jossa koti menee alta tai ei löydä paikkaa, jossa ei oireilisi. Sairaiden pitäisi vain nyt koota voimansa ja tehdä tämä ongelma vielä näkyvämmäksi. (Asiaa eivät valitettavasti auta tämän palstan kaltaiset paikat, joissa on enimmäkseen omituisia spämmihöpinäviestejä ja maanisia kirjoituksia.)
Tässähän ei ole kyse tyypillisessä mielessä allergiasta, koska sisäilman mikrobit ovat pahimmilaan myrkyllisiä: osa voi saada pahemman sairauden ilman varoittavia ensioireita. On oikeasti kansanterveydellinen riski, miten huonosti talot tehdään näihin ilmasto-olosuhteisiin. - vertti-eetu
Viisaasti sanottu vaikka olet allergikko81:
"Tässähän ei ole kyse tyypillisessä mielessä allergiasta, koska sisäilman mikrobit ovat pahimmilaan myrkyllisiä: osa voi saada pahemman sairauden ilman varoittavia ensioireita. On oikeasti kansanterveydellinen riski, miten huonosti talot tehdään näihin ilmasto-olosuhteisiin".
On täällä paljon asiaakin vaikka välillä mene lujaa. Sama se on joka keskustelupalstalla. "Rapatessa roiskuu".
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3578 - vertti-eetu
Hei allergikko81. Tarkotin tätä.
"Hyviä neuvoja9.11.2007 19:34
Lisää
Ihan tavallisesta alumiinifoliosta voit taitella foliohatun. Se suojaa aivojasi kaikenlaiselta ylimääräiseltä säteilyltä ja estää lisäksi valtion tiedustelupalvelun miehiä skannaamasta sinun omia ajatuksiasi. Asia on vakava".
Ei allergikko-palstalla pääse tosi sairaat yhtään helpommalla kuin täälläkään sanon, jokaisen on vaan opeteltava pitämään puoliaan kun jalat alta viedään...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5038370
Antistaattisen sähköallergian ja homeallergian jos vielä saa, niin vitsit on vähissä. - vertti-eetu
Tässä tämäkin on sanottu:
"Ei kannata oleskella astmalääkkeidenkään turvin homeisissa tiloissa. Terveys ja työkyky menee pysyvästi ja homesairaus rajoittaa elämää ja ystäväpiiriä koko loppuelämän. En voi käydä kylässä enää kaikkien ystävien luona ja en voi kutsua kyläänkään sellaisia ystäviä, jotka asuvat hometalossa".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3040143
Minulla on joissakin paikoissa näissä omissa "homeasunnoissani (4)" ollut hajuttomia paikkoja ja hajuttomia aikoja mutta silti koviakin oireita.
Poikaystävälläsi on jotain samantyyppistä tai hänen hajuaistinsa on mennyt jotenkin sen oireilun "rajuuden" mukana herkemmäksi myös. Tämä on oma päätelmäni ja mutua, mutta varmaan tutkimuksen paikka vaikka professori
M. S-S :n tasoisille ihmisille. Mutta näiden terveiden ihmisten jotka tutkivat ongelmia on vaikea varmaan tajuta kaikkea mitä meillä todella sairailla on ropan tuntemuksissa. Tuskin Toxtest-ryhmä tai mikään muukaan lajia tutkiva porukka mitään "mittalaitetta" kovin helpolla keksii millä esm. minun ja poikaystäväsi rajut kokemukset oireilun aikana jollekin LCD- näytölle saadaa numeroina tai kirjaimina terveiden ihmeteltäväksi.
HYVÄÄ JUHANNUSTA TEILLE MOLEMMILLE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411461
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756