Pulmallinen tilanne

Kersios

Eräs tuttavani, tai voisin sanoa ystäväkseni, koulukaveri ala-asteajoilta. Tunteneet siten jo pitkät ajat, olemme syntyneet 60 luvulla. Ei siten että aina tavattaisiin mutta hauska on ollut aina kun tavattu on. Sitten on toinen tuttava, lyhyemmältä ajalta, työkaveri tai gollega. Tunnettu ehkä noin viisi vuotta. Sitten oli juhlat joihin molemmat sattuivat, ei minun järjestmät, eli en voinut asialle mitään. En ymmärtänyt että molemat tulossa sinne, toisen tiesin, mutta en tiennyt että työkaveri myöskin. Vahan tutun näin ensiksi ja siten juttelimme tovin kunnes uusi tuttu tuli myös ovesta, yllätys oli. Yritin esitellä, mutta tutut olivat keskenään, järjestäjän kautta joka ei minulle niin tuttu vaikka juhlissa olinkin. Oli siinä tilannetta.

13

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkasen rajaa

      Gollega kirjoitetaan kollega.

    • 10+1

      Mitäs pulmallista siinä nyt oli? Tai edes ihmeellistä? Suomi on pieni maa, kaikki täällä taitaa tuntea kaikki jonkun kautta.

    • itsekin

      Mikä oli ongelma tilanteessa? Sinun vanha ja uudempi kaverisi olivat juhlan isännän/emännän tuttuja. Ja tunsivat toisensakin jotain kautta, mutta sinä et tiennyt sitä? Tuohan voi sattua kenelle ja missä vaan. Vai tunsitko sekaantuvasi sanoissasi kun yritit esitellä heitä toisilleen? Tuollaisesta tilanteestahan löytyy hyvin jutun juurta keskustelulle jos tarve. Asiat voi kääntää edukseen.

    • 54

      Erilaisia yllätyksiä tulee helposti noissa kissanristiäisissä. En muiden kirjoittajien tapaan minäkään tosin ymmärrä, mikä se ongelma tässä oli etiketin näkökulmasta. Varsinkin yrityselämän tapahtumissa törmää usein ihan yllättäviin ihmisiin, eikä kirjoituksestasi nyt ottanut oikein tolkkua, oliko tämä bisnestapaaminen vai privaatti. Kaikkeen pitää varautua; juhlien järjestäjä on vastuussa yleisestä meiningistä ja sinä ainoastaan omasta käyttäytymisestäsi.

    • Siis mikä oli pulma?

      Tässä voi olla minkäänlainen ongelma vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että olet nussinut molempien kanssa ja kumpikin on luullut olevansa ainoa nussimakumppanisi. Silloin voisi ollakin vähän ikävä tilanne kun nämä kaverit tuntevatkin toisensa.

      Muuten en kyllä näe ongelmaa muuta kuin omassa päässäsi.

      • .......

        ajattelin juuri sitä samaa, muutenhan tuttuja voi tulla vastaan missä tahansa, FB:ssä näkee yllättäviä tuttavapiirejä, kun ystävät tulevat vastaan toisten sivuilla.
        Itse olen yksiavioinen, enkä ole harrastanut muutenkaan hyppimistä ennen tätä liittoa (takana jo kohta 24 vuotta), joten mun mielestä olis vaan hauska että ystävillä on muitakin yhdistäviä tekijöitä kuin minä itse.


    • Kersios

      En ole nusinut, samaa sukupuolta kaikki.

    • mainittua nuorempi

      Mikä ongelma siinä on että kaksi ystävääsi tuntevat toisensa muutenkin kuin sinun kauttasi? Luuletko olevasi maailman ainoa ystäviä yhdistävä ihminen ja kaikki ihmissuhteet pitää määritellä sinun kauttasi?
      60-luvulla syntyneeksi kirjoitat ihan "teinix" ja käyttäydyt myös samalla tavalla.

    • asdggafhd

      En ole nuorempi, ehkä muuten nuorekas olen enkä hyvä suomessa muutenkaan. Ongelma on juuri siinä kun en tiennyt että tuntevat, ei ongelmaa jos olisin tiennyt.

      • Siis mikä oli pulma?

        Mutta mikä ihmeen ongelma se on?? Oletko haukkunut työkaveriasi tuolle vanhalle ystävällesi tai toisinpäin? Muuten puhunut noille kahdelle asioita eri tavalla? Ja nyt sinua hävettää kun olet jäänyt kiinni?

        Jos et ole kumpaakaan toiselle haukkunut, tai valehdellut/värittänyt juttuja heille eri tavalla, niin jää edelleenkin erittäin epäselväksi MIKSi sinulle on ongelma että nuo kaksi tuntevat toisensa, ja sinä et tiennyt siitä?


      • Kersios
        Siis mikä oli pulma? kirjoitti:

        Mutta mikä ihmeen ongelma se on?? Oletko haukkunut työkaveriasi tuolle vanhalle ystävällesi tai toisinpäin? Muuten puhunut noille kahdelle asioita eri tavalla? Ja nyt sinua hävettää kun olet jäänyt kiinni?

        Jos et ole kumpaakaan toiselle haukkunut, tai valehdellut/värittänyt juttuja heille eri tavalla, niin jää edelleenkin erittäin epäselväksi MIKSi sinulle on ongelma että nuo kaksi tuntevat toisensa, ja sinä et tiennyt siitä?

        Sepä se kun ei tiedä mitä ovat puhuneet keskeen, kuinka paljon.


      • hah hah hah hah
        Kersios kirjoitti:

        Sepä se kun ei tiedä mitä ovat puhuneet keskeen, kuinka paljon.

        todennäkösesti ne on nauranu sulle


      • Elämä on.
        Kersios kirjoitti:

        Sepä se kun ei tiedä mitä ovat puhuneet keskeen, kuinka paljon.

        Heh :)

        Niin kuin joku jo totesikin, niin Suomi on yllättävän pieni maa. Monet ihmiset tuntevat toisensa ja FB:n kautta varsinkin välillä saa huomata yllättävitä kontakteja sellaisten ystävien välillä, joiden ei voisi edes kuvitella tietävänsä toisitaan.

        Noloa tuo on tosiaan vain, jos on sattunut haukkumaan näitä ihmisiä toisilleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe