Lopetin viikko sitten citalopramin syönnin ihan kertaheitolla. Annos oli 20mg x 1 päivässä. Miten kauan nämä "vieroitus oireet" kestävät? Huippaa, oksettaa ja on huono olla. Ja väsyttää. Useat päikkärit päivässa :(
Lopetin Citalopramin syönnin
seinään
3131
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Se pitääkin lopettaa annosta pienentämällä niin pääsee vähemmällä.
Mulla kesti toi huippaus just vähän yli viikon. Annos oli 60 mg/päivä, käyttöä oli takana noin vuosi ja lopetin tosiaan seinään.
Sitalopraamin lopetusoireet ovat (ainakin minulle olleet) lastenleikkiä verrattuna esim. paroksetiiniin (Seroxat, Optipar ym.) tai venlafaksiiniin (Efexor), jotka kyllä ovat olleet tehokkaampiakin. Ihmettelin omituista "huimausta", aivan kuin olisin toisinaan astunut yhden askeleen jotenkin "tyhjää" tai muuta vastaavaa, myös näiden lääkkeiden lopetuksessa tyypillisiä suhahteluja oli, mutta paljon lievempänä. Myöskään "sähköiskun" kaltaisia tuntemuksia ei ollut, kun taas paroksetiinin ja venlafaksiinin lopetuksessa tuntemuksia oli yhtenään.
Sitalopraamin oireet kestivät ehkä pari viikkoa, kun taas paroksetiinin ja venlafaksiinin ainakin tuplasti pidempään oireiden vähitelleen harventuen ja vaimentuen.