Open Office.org Writerissä? Ei tehdä peilikuvaa sivusuunnassa, eikä ylösalaisin, vaan kun kuvaa käännetään pyörittämällä 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan?
Miten kuva käännetään?
8
6273
Vastaukset
Ikävä kyllä en tarkkaa vastausta osaa antaa, mutta käsittääkseni homma toimii kuin microsoftin wordissa. Dokkariin lisätty kuva klikataan aktiiviseksi ja kursorin viet kuvan reunallae, jolloin kursorin symboli muuttuu ympyrämäiseksi nuoleksi, tuolloin klikkaamalla voit käännellä kuvaa myötä- taikka vastapäivään.
Mikäli asia ei käy noin, niin vaihtoehtoinen ratkaisu mikäli käyttiksenä windows:
Avaa kuva windowsin kuvien esikatselusovelluksessa, ja käännä kuvaa sillä haluamaasi tapaan, ja liitä kuva siten valmiiksi käännettynä dokkariin.- ???
Niin kun tästä ilmaisversiosta puuttuu se 'kierrä' painike, joka wordista löytyy. Tai voihan se ollakin siellä, muttei vaan löydy.
Kursoria ei näytä saavan muutettua ympyrän muotoiseksi mistään.
Mutta tuo Windowsin kuvien esikatselus-sovellus on ihan toimiva, sitä käytinkin.
- ...
Ja jos ajattelit tulostuspuolta:
Tiedosto-->Tulostimen asetukset-->Ominaisuudet-->Asettelu, josta valitaan pysty tai vaaka. - open mikälie
käynnistä open office Draw. kopioi kuva sinne writeristä .muokkaa - kopioi . mene kuvan päälle ja klikkaa oikealla. valikosta "sijainti ja koko" "kierto"välilehti
kierrätä haluttuun astelukuun.
kun valmista muokkaa - kopio => writer muokkaa - liitä
saman firman vermeillä onnistuu - Qc\W^miV
Olipa tosiaan alkeellinen puute. Pitää siis kiertää alkuperäistä tai tehdä kierretty kopio. Siis napsautus oikealla rotan napilla ja 'Kierrä kuvia..'
- Otsikko.
Paintilla ainakin voi kääntää helposti mutta open officella yläpalkissa on kuvan asetukset jne.
Voihan kuvan kääntää ennen kuin tuo sen tekstinkäsittelyohjelmaan.
- miksionniinpaska
no minulla ohjelma ainakin heittää jotkut kuvat automaattisesti sivuttain vaikka niitä millä ennen vientiä kääntelis oikein päin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 144453
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831682Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2651516Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731495Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2421381Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931034
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651013