Turhan lässyttelyn? Jos joku ottaa puheeksi TM:n halpiskameroiden testin, niin
heti täällä on kirjoittelijoita, jotka viittaavat joihinkin DxO testeihin yms. Mitä niistä
huippurungoista tarvitsee tulla tänne lässyttämään, ei jonkin rungon laboratorio-
testin perusteella voida kameraa ostaa. Siellä oli Hasselbladit ja Leicat tavis-
luokassa. Ikävää, kun teidän huippukameranne on hännillä. Voisitteko te ropeli-
myssyt ja liikaa googlaavat ottaa tajuntaanne, että hyvälaatuisella (myös kalliilla
objektiivillä) on merkitystä laadukkaisissa kuvissa. Opetelkaa valokuvausta ja
älkää tulko tänne jauhamaan turhanpäiväistä paskaa.
Voisitteko lopettaa
31
225
Vastaukset
- tänne jauhamaan
Joo eikö olekin kamalaa kun täällä keskustellaan kameroiden testaamisesta ilman sinun lupaasi. Sinä olet ainoa joka ei lässytä turhanpäiväistä.
Kaiken huipuksi vielä sinä ressukka joudut lukemaan noita keskusteluja vaikka et ymmärrä asiasta mitään.
Mistä sait tietää mitkä objektiivit ovat hyvälaatuisia. Et kai vaan lukenut testejä tai lässyttänyt kenenkään kanssa.
Sinun kannattaisi perustaa oma blogi johon muut eivät pääse jauhamaan turhanpäiväistä. Luet sitten vaan omia viisauksiasi niin ei tule paha mieli.
Älä itke enää, kyllä sä tästä vielä selviät kun et ota liikaa ;–)- Pitäisikö sinun
Jo lopettaa se liiman haistelu, koska pönttösi on noin sekaisin.
Kyllä aloittajalla oli ihan asiantynkääkin. Olisi paljon hedelmällisempää laittaa omia otoksiaan esille ja keskustella niistä kuin joistain testeistä. Nämä jutut painottuvat ihan liikaa henkilöille jotka tuskin omaavat suurtakaan omakohtaista kokemusta kuvauksesta.
Ottakaa pojjaat kamera käteen ja lähtekää luontoon kuvaamaan tai kaupunkiin, ladatkaa kuvat vaikka Picasaan sopivalla erottelulla ja sitten alamme pohtia millä kameralla saa hyviä kuvia vai onko se kuvan hyvyys enemmän kuvaajasta kuin kamerasta kiinni. Kun käyttää 1600 pix pitkäsivu niin kameraksi kelpaa mikä tahansa pokkarista järkkäriin. Onnea kuvauksillenne!- tynkääkin?
”Olisi paljon hedelmällisempää laittaa omia otoksiaan esille ja keskustella niistä kuin joistain testeistä.”
Taidat luulla, että testeistä keskusteleminen estää sinua tai muita laittamasta omia otoksiasi esille!
On se kauheata kun keskustellaan testeistä eikä nettialbumikuvista.
Meneeköhän se niin, että monikaan tänne kirjoitteleva ei osaa lukea keskustelun otsikkoa? Vai onko kysymys siittä, että pitää uslostaa jotakin vaikka ei tiedä mitään po asiasta.
Taisi tuo pääotsikkokin ”JÄRJESTELMÄDIGIT” olla aloittajalle ylivoimainen ymmärtää kun täällä itkee ”Opetelkaa valokuvausta” - Pilkku,
tynkääkin? kirjoitti:
”Olisi paljon hedelmällisempää laittaa omia otoksiaan esille ja keskustella niistä kuin joistain testeistä.”
Taidat luulla, että testeistä keskusteleminen estää sinua tai muita laittamasta omia otoksiasi esille!
On se kauheata kun keskustellaan testeistä eikä nettialbumikuvista.
Meneeköhän se niin, että monikaan tänne kirjoitteleva ei osaa lukea keskustelun otsikkoa? Vai onko kysymys siittä, että pitää uslostaa jotakin vaikka ei tiedä mitään po asiasta.
Taisi tuo pääotsikkokin ”JÄRJESTELMÄDIGIT” olla aloittajalle ylivoimainen ymmärtää kun täällä itkee ”Opetelkaa valokuvausta”Olipas ylivoimaista ymmärtää pääotsikkoa "JÄRJESTELMÄDIGIT" kyllä minä nyt
menen muualle itkemään, jos tämä palsta on mielestäsi kauhea, niin voithan
aloittaa luonteesi lujittamisen esim. Linnanmäen Kummitusjunasta. - Älä mene... lopeta!
Pilkku, kirjoitti:
Olipas ylivoimaista ymmärtää pääotsikkoa "JÄRJESTELMÄDIGIT" kyllä minä nyt
menen muualle itkemään, jos tämä palsta on mielestäsi kauhea, niin voithan
aloittaa luonteesi lujittamisen esim. Linnanmäen Kummitusjunasta."kyllä minä nyt menen MUUALLE itkemään"
Eikös olisi parempi kaikille jos lopettaisit tuon vinkumisen ja alituisen kitinän kokonaan?
Vai oletko niitä jotka ajasta, paikasta ja aihepiiristä riippumatta itkevät ja valittavat joka asiasta...
Oma asiasihan tuo on mutta lähipiirisi luultavasti väsyy jatkuvaan voivotteluusi ajan oloon... - Pilkku,
Älä mene... lopeta! kirjoitti:
"kyllä minä nyt menen MUUALLE itkemään"
Eikös olisi parempi kaikille jos lopettaisit tuon vinkumisen ja alituisen kitinän kokonaan?
Vai oletko niitä jotka ajasta, paikasta ja aihepiiristä riippumatta itkevät ja valittavat joka asiasta...
Oma asiasihan tuo on mutta lähipiirisi luultavasti väsyy jatkuvaan voivotteluusi ajan oloon...Anteeksi henkilökohtainen kysymys, onko lähipiirisi mahdollisesti sitä mieltä, että
et tarvitse mielenterveydellistä hoitoa ja siihen sopivaa lääkitystä? - Heh...
Pilkku, kirjoitti:
Anteeksi henkilökohtainen kysymys, onko lähipiirisi mahdollisesti sitä mieltä, että
et tarvitse mielenterveydellistä hoitoa ja siihen sopivaa lääkitystä?Ei, ei ollenkaan. Myöskään ei olla huolissaan jatkuvasta tyytymättömyydestä ja sen mukanaan tuomasta kitinän paljoudesta. Toisin on siellä näemmä...
- Pilkku,
Heh... kirjoitti:
Ei, ei ollenkaan. Myöskään ei olla huolissaan jatkuvasta tyytymättömyydestä ja sen mukanaan tuomasta kitinän paljoudesta. Toisin on siellä näemmä...
Heh itsellesi, tyytymättömyyttä ja kitinää tulee maailmassa aina riittämään.
Minulle on yks ja hailea, minkälaisilla välineillä ihmiset kuvaavat, ne välineet, joilla itse kuvaan, olen omilla rehellisesti ansaituilla rahoilla ostanut. Jos lähi-
piirisi on erikoistunut mielenongelmiin, niin silloinhan sinulla on hyvä olla, mutta
voisivat kuitenkin laittaa sinut sillointällöin pyöreeseen huoneeseen vähän rauhoittumaan. - Huoh....!
Pilkku, kirjoitti:
Heh itsellesi, tyytymättömyyttä ja kitinää tulee maailmassa aina riittämään.
Minulle on yks ja hailea, minkälaisilla välineillä ihmiset kuvaavat, ne välineet, joilla itse kuvaan, olen omilla rehellisesti ansaituilla rahoilla ostanut. Jos lähi-
piirisi on erikoistunut mielenongelmiin, niin silloinhan sinulla on hyvä olla, mutta
voisivat kuitenkin laittaa sinut sillointällöin pyöreeseen huoneeseen vähän rauhoittumaan."Jos lähi- piirisi on erikoistunut mielenongelmiin...."
No, kukahan täällä nyt aloittellisena puhuu mentaaliongelmista kuin näkkileivästä konsanaan alvariinsa...
Miten se nyt meni... ne hevosista puhuu ketkä hevosilla ajaa.... Tuolla sannonnalla jo kauan sitten osattiin kertoa arkielämän rutiinien ja asianomaisen ajatusmaailman korreloimisesta. Sä olet aika aktiivisesti noita mielenterveysjuttuja ottanut täällä esille ja toisalta voivottelun määrä kertoo ettei kaikki ole kotona kohdallaan... - Luuletko itse
Huoh....! kirjoitti:
"Jos lähi- piirisi on erikoistunut mielenongelmiin...."
No, kukahan täällä nyt aloittellisena puhuu mentaaliongelmista kuin näkkileivästä konsanaan alvariinsa...
Miten se nyt meni... ne hevosista puhuu ketkä hevosilla ajaa.... Tuolla sannonnalla jo kauan sitten osattiin kertoa arkielämän rutiinien ja asianomaisen ajatusmaailman korreloimisesta. Sä olet aika aktiivisesti noita mielenterveysjuttuja ottanut täällä esille ja toisalta voivottelun määrä kertoo ettei kaikki ole kotona kohdallaan...Omasta mielestäsi olevasi tosi fiksu ? Jos kerran noin fiiniä tekstiä osaat käyttää,
niin mitä teet tällä palstalla ? Mutta, jos sinulla on kotona kaikki kohdallaan (mitä vahvasti epäilen ) niin toivon sinulle onnea ja menestystä rakastamasi valokuvausharrastuksesi parissa. Valitan, mutta kukaan tervejärkinen ei kirjoita
tänne tuollaisia lässytyksiä. Totuushan on, että kaikki mielenterveysongelmaiset
sanovat aina, että ei minussa mitään vikaa ole olen täysin terve, niin sanoi paras
kaverinikin, joka ajoi metsään autollansa pölynimuriletku mukana ja pari vilttiä,
joilla tiivisti ikkunan, josta letku tuli pakoputkesta sisään.
- TOP 20
Pakko kai noitten on tuota DxO:ta hehkuttaa niin kauan kuin tavis tuulipukukansa ostaa kroppi Canooneita, jotka ei edes ole TOP 20:en joukossa lajissaan. Tyhmyydestä sakoketaan, sanotaan!
- Vertaaja
Ei ne DXO:t paljon auta jos ei osaa ottaa kuvia kuten tämä huippukuvaaja:
http://photo.net/photodb/photo?photo_id=13031694
Käytti muuten Canonin G5 joka ei varmaankaan saa paljon DXO pisteitä. Ei ne DXO:.t vaan se taito jolla niitä huippukuvia saa. - Nikon D90
Vertaaja kirjoitti:
Käytti muuten Canonin G5 joka ei varmaankaan saa paljon DXO pisteitä. Ei ne DXO:.t vaan se taito jolla niitä huippukuvia saa.En tiedä DXO pisteistä mutta tuossa koossa noita saa millä hyvänsä. Toisekseen yliväritys on tehokeino jota ei jokaiseen kuvaan tulisi laittaa, ainakin minun katsomani olivat värien osalta ylikylläisiä. Kukin tietysti julkaisee kuvansa kuten tahtoo.
- Verta ja...
Vertaaja kirjoitti:
Käytti muuten Canonin G5 joka ei varmaankaan saa paljon DXO pisteitä. Ei ne DXO:.t vaan se taito jolla niitä huippukuvia saa.Ottaa kuvia ja käsitellä kuvia on eri asioita. Ei nuo kuvat kamerasta tuonnäköisinä tulleet.
- paljon auta
Vertaaja kirjoitti:
Käytti muuten Canonin G5 joka ei varmaankaan saa paljon DXO pisteitä. Ei ne DXO:.t vaan se taito jolla niitä huippukuvia saa.Tämä G5 onkin einomainen esimerkki siitä mikä on otsikon tarkoittama ”JÄRJESTELMÄDIGIT”.
Jos ei ymmärrä edes palstan otsikkoa niin kannattaa kuitenkin ulostaa jotain ”puutaheinää” josta kuvittelee ymmärtävänsä jotakin.
Ja tuo ”huippukuvaaja on erinomainen esimerkki siitä miten hyviä kuvia saa kun valitsee kameran testitulosten perusteella!
Esim. http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page12.asp - Vertaaja
paljon auta kirjoitti:
Tämä G5 onkin einomainen esimerkki siitä mikä on otsikon tarkoittama ”JÄRJESTELMÄDIGIT”.
Jos ei ymmärrä edes palstan otsikkoa niin kannattaa kuitenkin ulostaa jotain ”puutaheinää” josta kuvittelee ymmärtävänsä jotakin.
Ja tuo ”huippukuvaaja on erinomainen esimerkki siitä miten hyviä kuvia saa kun valitsee kameran testitulosten perusteella!
Esim. http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page12.aspTuo kuva oli vain esimerkki siitä että DXO:n pisteet ja hyvä kuva ovat aivan eri asia. Taitavan kuvaajan käsissä noilla DXO:illa ei ole mitään merkitystä. G5:n valitsin sen takia koska sen DXO pisteet ovat vielä huonommat kuin järkkärikennoila.
Tuo esimerkin kuvaaja käyttää kyllä Canonin jäjestelmäkameroita (400D,5D ,5DMK II) joilla se saa aikaan mahtavaa jälkeä. Ei se kamera vaan kyky ottaa hyviä kuvia( oli se kameramerkki ja malli mikä tahansa).
- Nikon D300s
Toinen esimerkki: Vuoden 2005 luontokuvakilpailun voitttokuva on otettu Canon Powershot A70 digipokkarilla.
http://www.vuodenluontokuva.fi/default.asp?V_DOC_ID=1822
Niin se vaan on ettei kamera sitä kuvaa ota vaan kuvaaja... Kehittynyt tekniikka auttaa mutta vain jos on osaamista sitä käyttää. Ja tiettyä näkemystä ja tilannetajua ei toisilla ole vaan kerta kaikkiaan luonnostaan. Voikin jokainen tsiikata tuon 2005 luontokuvan ja kysyä itseltään olisiko osannut kaivaa tilanteen esiin ks. kuvan taustoista kertova artikeli. Vaikutelma on alueella varsin karu ja lattean oloinen... ite en ehkä olisi kaivanut edes kameraa repusta tuossa tilanteessa...
TAustoja:
http://www.vuodenluontokuva.fi/default.asp?V_DOC_ID=1903- Nikon D90
Sikäli mielenkiintoista, että minun ensimmäinen digini oli juuri tuo Canon PowerShot A70 ja kuvasin sillä kierroksen Espanjaan asti 2004. Kuvauksen helppous sai minut siirtymään digiin tyystin ja seuraavaksi ostin Nikonin D70 kameran 18 - 70mm zoomilla. Edellinen filmikamerani oli myös ollut Nikon merkiltään.
- 43543543543543543554
mikään ei muuta sitä tosiasiaa että nuo kotomaisten lehtien kuten TM, MB jne. "testit" on lähinnä markkinointia, tyyliin sen lauluja laulat jonka leipää syöt.
sitä meininkiä on syytäkin kritisoida.
maailmalla testataan kameroita ihan oikeastikin. näistä testeistä on syytä valistaa muitakin, sitä varten on olemassa juuri tämä keskustelupalsta. - Näinkö?
Sedät keskustelee
JÄRJESTELMÄDIGIT:
– Pakko kai noitten on tuota DxO:ta hehkuttaa
– Ei ne DXO:t paljon auta
– ei varmaankaan saa paljon DXO pisteitä.
– G5:n valitsin sen takia koska sen DXO pisteet ovat
– voitttokuva on otettu Canon Powershot A70 digipokkarilla.
– digini oli juuri tuo Canon PowerShot A70- Nikon D90
Eipä ole enää tuota ihmekameraa A70 vaan sillä laukoo tyttären poika. Minulla on ihka uusikin pokkari vasta reilun 2 vuotta vanha. Tosin sekin vain varakameran varakamerana.
- Heh jo etukäteen...
No annapa itse mallia laadukkaampaan keskusteluun. Voit varmaan linkittää johonkin aikaisemmin käymääsi kuvausta ja tekniikkaa syväluotaavaa, veret seisauttavaan pohdiskeluun.
Odotan malttamattomana näytettä hengentuotteistasi, nyt väläytetyt ovat vain kärttyisän papan kiukuttelua...
Kuten sanottua, arvostelijan osa on helppo... Jos olen väärässä niin pistähän pari linkkiä.... Jos ei kuulu voit tyhjänpieksäjä haihtua hiljaa takavasemmalle jos ei kaiken tuon pullistelun jälkeen mitään näyttöä löydy.
Heh jo etukäteen. - Näinkö?
Tässä sulle näyttöä
JÄRJESTELMÄDIGIT:
– G5:n valitsin sen takia koska sen DXO pisteet ovat
– digini oli juuri tuo Canon PowerShot A70
DIGIKAMERAT
– osta järkkäri
– Kunnon järkkäreissä on kunnon optiset etsimet.
– järjestelmäkamera se oikea vaihtoehto- Vertaaja
G5 oli valittu esimerkkinä DXO-pisteet versus hyvä kuva koska tuo kuvaaja käytti myös kompaktikameraa. Itse olen käyttänyt järkkäriä jo monta vuotta kompaktin lisäksi. Molempi parempi.
- Hyvä!
Hyvä !
Juurikin tämän kaltaista kohdaltasi 'näyttöä' peräänkuulutin. Eipä muuta kysyttävää.... selkis kerralla. Tosin on jo kauan tiedetty pari faktaa. Eka on se että on paha kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu. Uudempaa viisautta teollistuneelta kaudelta: Tyhjät tynnyrit koliseee kovimmin...
Heh...!
- kohdaltasi 'näyttöä'
Joo nyt tulikin kohdaltasi näyttöä käytöstavoista
Useille valouvauksen harrastajille tuo luetun ymmärtäminen unohtuu kun kirjoitusripuli iskee.
Pitää päästä ulostamaan edes jotakin välittämättä siitä mikä on keskustelun aihe.- Sitä saa mitä...
Kas sitä saa mitä tilaa, ja yleensä vielä korkojen kansa takaisin. Jos kerran aloittaa ***tuilun ei kannattaisi alkaa uikuttamaan jos saa samaa takaisin.
- Vertaaja
On se vaan kumma että jotkut eivät kestä sitä faktaa että jo kompaktikameralla voi ottaa huippukuvia, jos osaa. Ei siihen tarvita mitään Top Ten DXO järkkäreitä.
- jos osaa
Näinhän se menee, mutta top DxO-pokkarilla (Fujifilm FinePix X100) saa parempia kuvia kui muilla pokkareilla ja useimmilla järkkäreillä
- Jaha, ja taas oli
jos osaa kirjoitti:
Näinhän se menee, mutta top DxO-pokkarilla (Fujifilm FinePix X100) saa parempia kuvia kui muilla pokkareilla ja useimmilla järkkäreillä
lasten iltasadun aika vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760