Olen muuttamassa Saloon, kertokaas hyvät ja huonomaineiset kaupunginosat jos sellasia on.
kaupunginosat
16
4322
Vastaukset
- Originaali
Kerrostaloalueita on mm. Ollikkalassa, Rappulassa, Mököisissä ja Pahkavuoressa. Muuten ovat ihan tavallisia/tyypillisiä lähiöitä mutta Ollikkalassa asuu vähän enemmän mustalaisia ja pakolaisia ym. Hyviä ja rauhallisia pientaloalueita taas ovat mm. Tupuri, Valhoja, Pahkavuori, Ylhäisi ja Alhainen. Tupurissa asuu paljon lapsiperheitä ja siellä rakennetaan paljon uutta. Tupuri on aika sivussa kaupungista. Itse olen asunut Valhojalla monta vuotta, siellä on rivariasuntoja/taloja moneen makuun. Tietysti yksittäisiä mukavia alueita on siellä täällä ympäri kaupunkia. Ala-Ollikkalan kerrostaloja en kyllä suosittelisi kenellekään... Tervetuloa vaan!
- Perttelin peijooni
Salo on niin pieni kylä, että ei ole merkitystä asuuko keskustassa tai "lähiössä" kun kymmenessä minuutissa kävelee joka paikkaan.
- Matrix
Perttelin peijooni kirjoitti:
Salo on niin pieni kylä, että ei ole merkitystä asuuko keskustassa tai "lähiössä" kun kymmenessä minuutissa kävelee joka paikkaan.
Onneksi olkoon, taidat olla aikamoinen kipittäjä jos joka paikkaan ehdit kymmenessä minuutissa! Sinänsä tuolla kommentillasi ei ollutkaan mitään tekemistä koko puheenaiheen kanssa. Taitaa olla luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa.
- Perttelin peijooni
Matrix kirjoitti:
Onneksi olkoon, taidat olla aikamoinen kipittäjä jos joka paikkaan ehdit kymmenessä minuutissa! Sinänsä tuolla kommentillasi ei ollutkaan mitään tekemistä koko puheenaiheen kanssa. Taitaa olla luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa.
"....Muuten ovat ihan tavallisia/tyypillisiä lähiöitä mutta Ollikkalassa asuu vähän enemmän mustalaisia ja pakolaisia...."
Missäköhän kohdassa lukutaitoni pätkii? Tuossa kyllä mielestäni selvästi puhutaan lähiöistä. Mutta ehkä salolaiset ymmärtävät lukemansa toisin.
Välimatkoista kommentoidessani en tarkoittanut mitään eksaktia etäisyyttä/matka-aikaa. Haluan vai korostaa mittakaavaa: Esim. Helsingin Vartiokylän alueelle mahtuisi koko Salo kaikkine "lähiöineen". - tässä
Perttelin peijooni kirjoitti:
"....Muuten ovat ihan tavallisia/tyypillisiä lähiöitä mutta Ollikkalassa asuu vähän enemmän mustalaisia ja pakolaisia...."
Missäköhän kohdassa lukutaitoni pätkii? Tuossa kyllä mielestäni selvästi puhutaan lähiöistä. Mutta ehkä salolaiset ymmärtävät lukemansa toisin.
Välimatkoista kommentoidessani en tarkoittanut mitään eksaktia etäisyyttä/matka-aikaa. Haluan vai korostaa mittakaavaa: Esim. Helsingin Vartiokylän alueelle mahtuisi koko Salo kaikkine "lähiöineen".vittu mua oikeasti vituttaa tuommoiset.. ÄLKÄÄ MUUTTAKO OLLIKKALAAN! ei saatana..
olen itse asunut kohta 8 vuotta ala ollikkalassa.. ja ei mitään vikaa.. nykyjään olen vaoin tutustunut moniin ihaniin ihmisiin ja saanut paljon uusia ystäviä
ET SILLEEN.. - Minä
tässä kirjoitti:
vittu mua oikeasti vituttaa tuommoiset.. ÄLKÄÄ MUUTTAKO OLLIKKALAAN! ei saatana..
olen itse asunut kohta 8 vuotta ala ollikkalassa.. ja ei mitään vikaa.. nykyjään olen vaoin tutustunut moniin ihaniin ihmisiin ja saanut paljon uusia ystäviä
ET SILLEEN..En suosittele Ala-Ollikkalaa välttämättä,koska siellä on ihan liikaa niitä venäläisiä...
Ne ostavat Viinaa ala-ikäisille,mutta muuten kivoja tyyppejä :) - Oroginaali
tässä kirjoitti:
vittu mua oikeasti vituttaa tuommoiset.. ÄLKÄÄ MUUTTAKO OLLIKKALAAN! ei saatana..
ET SILLEEN..Tarkennan vielä... en suosittele muutamaa tiettyä kerrostaloa siellä Ala-Ollikkalassa. Kerran joku oli kyllästynyt siellä sohvaansa ja pöytäänsä ja viskannut ne parvekkeelta. Siinä ne sitten killuivat mukavasti pihakoivussa. Toinen esimerkki: Tuttu remonttimies oli saneeraamassa yhtä kerrostaloa. Hänen piti päästä yhteen asuntoon töihin, soitti ovikelloa ja odotteli hetken: oven tuli avaamaan alaston pultsari Lasolpullo kädessä. Että sellaista porukkaakin löytyy... Eikös se yksi talo ollut puoliksi tyhjilläänkin vuosia, kun kukaan ei suostunut muuttamaan sinne! Kyllä se vaan on niin että joka kylässä ja kaupungissa on myös syrjäytyneitä ja moniongelmaisia ihmisiä, Salossa he ovat keskittyneet Ala-Ollikkalaan koska siellä on edullisimmat asunnot. Ne omakotitalot siinä joen lähellä ovat varmaan ihan mukavia.
- Muualta muuttanut
Hei!
Olen perustamassa (toistaiseksi epävirallista) muualtamuutaneiden järjestöä.
Eli tapaisimme kaikkien halukkaitten kanssa jossain ja tutustuttaisiin toisiimme. Joistakin voi tulla parempia kavereita ja joistakin vähemmän kavereita.
Tule/tulkaa mukaan toimintaan, jos kiinnostaa.
Vastausta sähköpostiini odotellen: [email protected]- muuttanut anni?
Mitä kuuluu tälle hankkeelle?Tuliko toimintaa?
- alkuasukki
hyvämaineisia kaupunginosia ovat Perniö, Särkisalo, Muurla, Kuusjoki, Kisko, Kiikala.
Pertteliä ja Halikkoa kehottaisin välttämään , niin ja tietenkin Salon torin vierelle ei myöskään kannata majoittua, liian vilkasta, pussikaljaporukka on kaikki siellä.- perrrrt
Itse olen vajaat 20 v asunut perttelissä, inkereellä. Asunnot halpoja ja suurin osa naapurustosta ollut ihan mukiin menevää. Toki niitäkin löytyy joille tuo rähinäliemi maistuu, mutta suurin osa porukasta on ihan ok. Halikossa on myös tullut pyörittyä eikä siitäkään ole vielä mitään negatiivista sanottavaa. Pertteliä suosittelen jos halpaa asuntoa etsii, toki saapi varautua mopopoikien yötä päivää rälläämiseen.
- sirkkulalainen
perrrrt kirjoitti:
Itse olen vajaat 20 v asunut perttelissä, inkereellä. Asunnot halpoja ja suurin osa naapurustosta ollut ihan mukiin menevää. Toki niitäkin löytyy joille tuo rähinäliemi maistuu, mutta suurin osa porukasta on ihan ok. Halikossa on myös tullut pyörittyä eikä siitäkään ole vielä mitään negatiivista sanottavaa. Pertteliä suosittelen jos halpaa asuntoa etsii, toki saapi varautua mopopoikien yötä päivää rälläämiseen.
Rauhallinen asuntoalue viiden kilometrin päässä torilta. Bussi kulkee puolen tunnin välein, mutta esimerkiksi pyörällä pääsee keskustaan pyörätietä pitkin koko matkan. Alueella koulu (ala-aste) rivitalo, omakotitalo sekä paritaloasutusta. Lapsille hyvät puisto ja leikkialueet.
- iobhol
perrrrt kirjoitti:
Täällä myös pertteliläinen, mutta korjaanpa sen verran, että ne halvat asunnot ovat lähinnä juuri Inkereellä ja siellä suurin osa Perttelin laitapuolen porukastakin asuu...Inkerekin ihan mukava paikka muuten, mutta tiettyjä rivitaloja välttäisin. Kaivola ja Hähkänä ovat oikein mukavia paikkoja asua, miksei Hiisikin.
- perrrt
iobhol kirjoitti:
Täällä myös pertteliläinen, mutta korjaanpa sen verran, että ne halvat asunnot ovat lähinnä juuri Inkereellä ja siellä suurin osa Perttelin laitapuolen porukastakin asuu...Inkerekin ihan mukava paikka muuten, mutta tiettyjä rivitaloja välttäisin. Kaivola ja Hähkänä ovat oikein mukavia paikkoja asua, miksei Hiisikin.
jooh, onhan tuo esim. kartanonpelto sellainen paikka että on poliisit tuttu näky pihalla. Mutta sielläkin vain yksi henkilö jota sitä murhetta tuottaa, loput asukkaista melko rauhallista porukkaa. Tortosmäen rivareissakin kuulemma on pari asukasta jotka rettelöi. Hiidestä ei löydy vuokra-asuntoja, kaivolassakin taitaa olla vain yksi taloyhtiö. Hähkänältä saattaa helposti löytyä asunto, rauhallinen on paikkakin, mutta vuokrat ovatkin hivenen koholla paikkaan nähden, lähimpään kauppaankin 3-4 km.
- halikko for ever
joku käski välttämään halikkoa,itse asun halikon kirkolla junaradan varressa vanhassa kerrostalossa.. ihan ok talo,muuten,mutta viime aikoina on ollut pieniä järjestyshäiriöitä,mutta kun jaksaa vaan "kuunnella" niin ehkä muuten ok, popittajia,pyykin pesijöitä aina joka taloyhtiöön mahtuu,mutta jatkuvalla valituksella nekin ehkä sitten saadaan ajan kanssa kuriin... halikossa on postintien kerrostalot hieman levottomampia,mustalaisia ja maahanmuuttajia niissäkin ja sitten osa toijalamäen taloista myös rauhattomia,mutta halikko on muuten hyvä paikka asua niinkuin sirkkula ja tupurikin... putolassa paljon uusia rivareita ja osake-kerrostaloja.. rappula ruuhikoskenkatu,muuten hyvä ja kaunis alue,mutta venäläisiä, muita yms.. henkilöitä paljon, mennyt rauhattomaksi alueeksi... että näin
- jussbaaba
moikka!
mä asuin 16 vuotta halikossa kunnan vuokra-asunnossa ihan keskustassa. mä en törmännyt ikinä mihinkään kummallisiin järjestyshäiriöihin. halikon huonoihin puoliin kuuluu mun mielestä se, et palvelut pakenee hiljalleen enemmän ja enemmän kohti saloa sekä poliittisissa kuvioissa on se, että asioita tarkastellaan ehkä liikaa salon näkemyksen kautta. kuntaliitos on sen verran tuore, et ei voi tietää miten käy.
nykyään asun salon keskustassa, torikadulla, ihan poliisilaitoksen ja hermannin koulun vieressä. asukkaat on hiljaisia, talo on lunki ja ylipäätään kaikki on lähellä. mikäli keskustasta voi saada itselleen asunnon, niin voisin suositella lämpimästi. tietenkin osasyy siihen, miksi itse haluan tässä asua niin on se, että olen kohtuullisen nuori ja arvostan sitä, että yöelämä on lähellä.
kävin asumassa espoon tapiolassa 1,5 vuoden verran ja oma kerrostaloni oli aivan loistava. se oli mahtavaa, ei mitään ongelmia, ei naapuruston, eikä palveluiden suhteen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851798Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1231220YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621080- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.118782