85 % työaika

Iso vääryys!

Mikä on, että ei kerrytä palkkatuella työssäkäyntiä kuin puolella?

Työaika on 85 %:ia, mikä on reilusti yli sen, mikä vaaditaan työssäoloehdon täyttymiseen, jos on töissä ilman palkkatukea!

Itselläni työaika on 30 h 55 min viikossa, eikä tuo kerrytä työssäoloehtoa kuin puolella - 6 kuukaudesta kertyy vain 3 kk.

Kertyisi nyt edes tuo 85 %:ia!

9

4070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ansioonsidottua

On se niin väärin!

Ei hevillä pääse kiinni ansioonsidottuun päivärahaan ja pois sossun luukulta!

• 40t/viikko

sentakia kun niin on yhteisesti sovittu, ja vaikka pääsisikin ansiosidonnaiselle ,se ei paljon lohduttaisi sillä pitää olla 40tuntia viikossa että saa täysimääräisenä. Toki riittää se 18 t/viikko mutta se raha jonka saat siitä 18t jaetaan 40 tunnille joten siitä voi laskea sitten sen suuruuden.Koskaan ei kannata kerryttää työssäoloehtoa millään 18 t. viikoilla ,sillä se pudottaa hurjasti ansiosidonnaisen tasoa. Tehkää hyvät ihmiset 40t/viikossa ,niin tulee se täysimääräinen.

• voi voi

Hyvä tietää!

40 tunnin työviikolla laskettuna tuntipalkakseni tulee 8,19 €.

Paljonkohan tuosta kertyy ansiosidonnaista, jos nyt sattuisin vielä kaksi puolivuotiskautta saamaan töitä palkkatuella?

• täysipalkkatuki

Työaika viikossa 30 t 55 min. Paljon tuosta kertyy ansioon sidottua 9,40 €/t?

• kaikesta maksetaan

Siksi, koska olet korkeimmalla palkkatuella eli työnantaja saa sinusta n, 1100e verorahoja kuukaudessa firmalleen. Olet siis ollut pitkäaikaistyötön. Korkeimman tuen aikana työssäoloehtoa kertyy vain puolet. Kun tuki pienenee alkaa ehtokin karttua. Kun verorahoja käytetään palkkauksen tukeen, ei niitä niin vaan saa riittämään peruspäivärahaan tai ansiosidonnaiseen (josta tosiaan vain osa on itse ansaittua).

• KUNNON PUDOTUS

Mut ny on vaikea päästä palkkatuella ku saavat ilmankin orjatyöhön.Tarkoitan 9e ja työmarkkinatuki et sillee.Ei hyvin kulje kun ei saa kerrytettyä takas edes ansiosidonnaista päivärahaa.

• Minä = tyhmä?!

Paras etu onkin siis se työnantajan etu, ei itse työntekijän etu!

On tämä hienoa!

Saman teen ja enemmänkin kuin muut, jotka saavat oikeaa palkka ja lomat sun muut edut työstään, todistaakseni olevani hyvä, osaava, pätevä, työnteosta kiinnostunut, jopa parempi.. juuri siksi sain tämä palkkatukityön - kaltaistani osaamista, tietoa ja kokemusta omaavaa henkilöä haettiin.

Tämähän se kannustaa töihin. Ja antaa ymmärttää, että työnteko kannattaa aina.

Jos minä en nyt tuolla olisi töissä ilmaiseksi, olisi sinne pakko (?) ollut palkata joku oikeisiin töihin oikealla palkalla? Hyi, minua!

• kannustavaa..
        Minä = tyhmä?! kirjoitti:

Paras etu onkin siis se työnantajan etu, ei itse työntekijän etu!

On tämä hienoa!

Saman teen ja enemmänkin kuin muut, jotka saavat oikeaa palkka ja lomat sun muut edut työstään, todistaakseni olevani hyvä, osaava, pätevä, työnteosta kiinnostunut, jopa parempi.. juuri siksi sain tämä palkkatukityön - kaltaistani osaamista, tietoa ja kokemusta omaavaa henkilöä haettiin.

Tämähän se kannustaa töihin. Ja antaa ymmärttää, että työnteko kannattaa aina.

Jos minä en nyt tuolla olisi töissä ilmaiseksi, olisi sinne pakko (?) ollut palkata joku oikeisiin töihin oikealla palkalla? Hyi, minua!

Näin sitä sahataan omaa oksaa, millä istut..

• Päivitystä ketjuun

.. Ja tämähän on sitten vanhentunut ketju; palkkatuettu työ kerryttää työssäoloehtoa täysimääräisenä:

Työskentely korkeimmalla korotetulla palkkatuella

Työnantaja voi saada henkilön palkkakustannuksiin työ- ja elinkeinotoimiston myöntämää korkeinta korotettua palkkatukea. Korkeimmalla korotetulla palkkatuella 30.12.2013 lukien tehty työ kerryttää henkilön työssäoloehtoa täysimääräisenä.

Jos työ on tehty ennen 30.12.2013, työssäoloehtoon voidaan hyväksyä vain puolet korkeimmalla korotetulla palkkatuesta tehdystä työstä. Siltä osin, kun viikkoja ei voida lukea työssäoloehtoon, ne pidentävät tarkastelujaksoa.

======================
      Tämä ketju löytyi googlella ja siksi päivitettiin tiedoiltaan paikkansa pitäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18404
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      5302
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4927
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      28
      4834
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4660
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      76
      4555
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4133
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3775
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      40
      3054
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2769
    Aihe