Kohta on taas juhannus
ja tuli mieleen lapsuuden juhannus,
olin silloin 5 vuotias.Aattona isä laittoi
portaan molemmin puolin kaksi koivua.
Illalla menimme juhannussaunaan
jossa isäni otti minut syliinsä
ja hänen vahvassa sylissään
sain nauttia savusaunan leppeistä löylyistä.
Löylyjen jälkeen hän pesi minut kunnolla
ja sen jälkeen kantoi sylissään minut tupaan
jossa söimme illallisen.
Tätä muistellessani tulivat kyyneleet silmiini
niinkuin silloinkin kun olin 10 vuotias
hänen poistuessaan tuonpuoleiseen.
Isäni oli tiukka mutta reilu ja rehellinen
ja olen koettanut olla samanlainen,
olenko onnistunut, en tiedä
sen toiset arvioikoot.
Lapsuuden juhannus
6
324
Vastaukset
- *laudi*
Juhannus. Ja juhannuskoivut. Aina ne laitettiin
portaitten molemmille puolille.
Ja Suomen lippu. Se juhlisti koko päivän.
Liput liehuvat saloissa yhä,
mutta juhannuskoivut
lienevät jääneet sinne "entisaikoihin" ainakin suurelta osin :(
Vaan meillä koivut komistavat aikaa juhannuksen yhä :))
*kiitos urosmetso katsauksesta sinne lapsuuteen* :))Hei laudi.
Eihän niitä juhannuskoivuja kai enää juuri laitella ja se on sääli.
Kiitos kommentistasi ja lempää juhannusta sinulle.
Elämä on pienistä onnenhetkistä tehty..
*¤o¤*¤o¤*¤o¤*¤o¤*¤o¤*¤o¤*¤o¤*¤o¤*¤o¤*
Perinteet ja muistot lapsuudesta..
Ei pitäisi unohtaa tänäkään päivänä antaa pienille näitä pieniä elämyksiä,
meille ehkä niin tavanomaista, arkisia hetkiä,
mutta lapselle ~ tärkeitä!
Laitappa sitä 'heinoa hajuvettä' tytön korvan taa..
tai tarjoa pojalle oikein 'miesten kahvia'.. ;))
niin....
Olla läsnä - tunne - enempää ei voi antaan - ja sen sitä muistaa -
läpi elämän.. :)Hei A.
Aika paljolti perinteet ovat meiltä unohtuneet tässä hektisessä maailmassa,mutta lapsi kyllä muistaa ne hyvät hetket jotka ovat saaneet vanhemmiltaan,hyvä niin.
Kaunista ja mukavaa juhannusta sinulle.
Lapsuuden muistot.
Vain lapsko niin taitaa, kerää evääks vähäisetki eväät.
Minäki muistan isäni,olin hyvin pieni, isä piti polvellaan,
istuttiin nurkkatakan reunalla.
Miten olenkaa monet itkut itkenny, muistellessa lapsuutta.
Isäni kuoli olin neljän ikäinen, isän rakkaus on ollu viitoittamassa
tietä, sukupolvien ketjussa.
urosmetso
lämmin kiitos lapsuuden muistoista.......liisaHei toivonliisa.
Monesti me kaiholla muistamme niitä eväitä joita olemme matkan varrella saaneet,varsinkin lapsuudesta jolloin ei ollut huolta huomisesta baan elettiin ja nautittiin olemassaolosta.Osaisimmepa vieläkin nauttia pienistä onnenhetkistä.
Kiitos huomiosta ja hyvää juhannusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625