Kysymyksiä ystävyydestä

Ihmettelevä_

Toisinaan koen olevani hyvinkin yksinäinen. Minulla on ystäviä, mutta "paras" ystävä uupuu. Mietiskelin, että ehkä tämä johtuu siitä kuinka usein pidän yhteyttä ystäviini. Haluaisin hieman oppia siitä, kuinka te pidätte yllä ystävyyksiä.

------------------------------

Oletko mies vai nainen?

Onko sinulla hyvä/läheinen ystävä? Entä puolituttuja?

Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle? Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle? Kuinka usein ystäväsi soittaa sinulle? Millaisia puhelut ovat luonteeltaan: a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain (esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta?

Yritätkö pitää "balanssin" sen suhteen kuinka usein soitat ystävälle ja ystäväsi soittaa sinulle? Toisin sanoen, jos olet soittanut kolme kertaa peräkkäin, soitatko neljännen kerran vai odotatko että ystäväsi soittaa sinulle?

Kuinka usein tosiystävään ollaan mielestäsi yhteydessä? Päivittäin, joka toinen päivä, viikottain, ? Entä hieman kaukaisempiin ystäviin?

Kuinka paljon etukäteen sovit ystäväsi kanssa jonkin tekemisen (esim kahvi, lenkki, vierailu kotona, jne): tunti, päivä, kaksi päivää, viikko? Tapahtuuko sopiminen aiemman tapaamisen yhteydessä ("nähdään huomenna lenkillä") vai soitatko ystävällesi ("mennäänkö huomenna/tänään/kohta lenkille?").

Koetko että ystävyyden ylläpito vaatii aktiivista otetta?

14

1305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghtrujh56jhmnhngh

Mitkä kaverit? Mikä ystävyys?

• ei ystäviä ollenkaan

Mikset mene ystävyys-palstalle kyselemään?

• yksinäinennn

Ei mulla mitään kavereita eikä ystäviä ole :((

• kjläökjkll

olen miettinyt samaa. tässä vastauksia.

Oletko mies vai nainen? nainen

Onko sinulla hyvä/läheinen ystävä? Entä puolituttuja? kyllä, mutta pelottavasti ollaan menossa eri suuntiin elämässä

Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle? Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle? Kuinka usein ystäväsi soittaa sinulle? Millaisia puhelut ovat luonteeltaan: a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain (esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta? hyvälle ystävälle kerran viikossa, kaukaisemmalle kerran kolmessa viikossa, ystävät soittavat minulle vähän harvemmin, ovat yleensä sopimuksia tapaamisesta yms.(en ole kovin hyvä pölpöttämään puhelimessa niitä näitä, joskus saatan kysyä neuvoa tai jotain muuta

Yritätkö pitää "balanssin" sen suhteen kuinka usein soitat ystävälle ja ystäväsi soittaa sinulle? Toisin sanoen, jos olet soittanut kolme kertaa peräkkäin, soitatko neljännen kerran vai odotatko että ystäväsi soittaa sinulle? kyllä yritän, mutta tuntuu että heillä kuitenkin on enemmän kiirettä ja muuta tekemistä/muuta elämää, joten minä olen ehkä vähän enemmän aloitteellisempi. tietenkin jos toinen ei ikinä ota oma-aloitteisesti yhteyttä niin sitten en minäkään.

Kuinka usein tosiystävään ollaan mielestäsi yhteydessä? Päivittäin, joka toinen päivä, viikottain, ? Entä hieman kaukaisempiin ystäviin? no haluaisin ystävän tai poikaystävän, jonka kanssa kunnolla jakaa elämä ja jonka kanssa paljon yhteistä, eli jonka kanssa olla melkein joka päivä yhteyksissä ja tekemisissä. nyt kuitenkin kaikilla on omat elämät enkä ole kenellekään se "ydinjuttu". mutta eihän tarvitse toisaalta ollakaan, jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa ja ystäviä on erilaisia, joihinkin pidetään useammin yhteyttä ja toiset tarvitsevat enemmän omaa aikaa.

Kuinka paljon etukäteen sovit ystäväsi kanssa jonkin tekemisen (esim kahvi, lenkki, vierailu kotona, jne): tunti, päivä, kaksi päivää, viikko? Tapahtuuko sopiminen aiemman tapaamisen yhteydessä ("nähdään huomenna lenkillä") vai soitatko ystävällesi ("mennäänkö huomenna/tänään/kohta lenkille?"). riippuu ystävästä. yleensä se on päivä tai muutama päivä. yleensä tapaamisissa noin viikko väliä.

Koetko että ystävyyden ylläpito vaatii aktiivista otetta? jos haluaa uusia ystäviä niin kyllä. varsinkin jos on muodostumassa jokin uusi kaveriporukka esim.opintojen yhteydessä niin silloin on hyvä olla aktiivinen. hyvän vanhan ystävän kanssa ystävyys säilyy vaikkei pitäisikään pariin viikkoon yhteyttä.

voisitko aloittaja itsekin vastailla:)

• Ihmettelevä_

Kiva kuulla muita näkemyksiä! Tässä omani...

Oletko mies vai nainen?
        - mies

- Ei (enää) tosi hyvää ystävää. Puolituttuja on useita

Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle? Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle? Kuinka usein ystäväsi soittaa sinulle? Millaisia puhelut ovat luonteeltaan: a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain (esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta?
        - Aiemmin kun oli ystävä, ehkä muutaman päivän välein.... kaukaisemmille ystäville, kerran kuukaudessa kolmessa? Usein kyllä tuntuu (nyt kun olen miettinyt) että kaukaisemmat tutut soittaa aina minulle enkä minä heille...

Yritätkö pitää "balanssin" sen suhteen kuinka usein soitat ystävälle ja ystäväsi soittaa sinulle? Toisin sanoen, jos olet soittanut kolme kertaa peräkkäin, soitatko neljännen kerran vai odotatko että ystäväsi soittaa sinulle?
        - En ole miettinyt asiaa koskaan aiemmin

Kuinka usein tosiystävään ollaan mielestäsi yhteydessä? Päivittäin, joka toinen päivä, viikottain, ? Entä hieman kaukaisempiin ystäviin?
        - Ainakin viikottain...

Kuinka paljon etukäteen sovit ystäväsi kanssa jonkin tekemisen (esim kahvi, lenkki, vierailu kotona, jne): tunti, päivä, kaksi päivää, viikko? Tapahtuuko sopiminen aiemman tapaamisen yhteydessä ("nähdään huomenna lenkillä") vai soitatko ystävällesi ("mennäänkö huomenna/tänään/kohta lenkille?").
        - Tätä olen paljon miettinyt. Usein soittaminen "viime minuutilla" ei ole hyvä juttu. Ehkä pitäisi olla aina etukäteen suunnitelmia? "Nähdään huomenna, tehdään sitä..." TÄTÄ POHDISKELIN TÄNÄÄN: jos edellisestä yhteydenpidosta on kulunut paljon aikaa (1-2kk, puolituttu), ei voi oikein soittaa esim. tänään päivällä ja pyytää illalla ulos. Vai voiko?

- en tiedä... siksi kyselen. Olen kyllä ollut tosi passiivinen....

• ölkjöklsdfsadgsdfs

Niin ja muille tiedoksi - eiköhän se yksinäisyys edelleen ole tunnetila eikä mikään ihme jos tuntee itsensä yksinäiseksi vaikka kavereita olisikin. Se on myös sitä mihin on tottunut ja mihin vertaa...

• gasdfagsdfsg

ja vielä lisäys, AINA on joku jolla on asiat paremmin ja AINA on joku jolla asiat huonommin. kaikkihan me kuitenkin pyrimme täydelliseen elämään...

• surullinenyksin

Oletko mies vai nainen? Mies

1 ystävä joka tulee ulos kerran kuukaudessa nykyään . Perheen kanssa elän
      Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle?Usein Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle Ei ole? Kuinka usein ystäväsi soittaa sinulleEi melkeen ikinä ? Millaisia puhelut ovat luonteeltaan: a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain (esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta? Yleistä keskustelua

Yritätkö pitää "balanssin" sen suhteen kuinka usein soitat ystävälle ja ystäväsi soittaa sinulle? Toisin sanoen, jos olet soittanut kolme kertaa peräkkäin, soitatko neljännen kerran vai odotatko että ystäväsi soittaa sinulle?Soitan usein koska kaveri ei soita koskaan mulle

Kuinka usein tosiystävään ollaan mielestäsi yhteydessä? Päivittäin, joka toinen päivä, viikottain, ? Entä hieman kaukaisempiin ystäviin? Monta kertaa viikossa

Kuinka paljon etukäteen sovit ystäväsi kanssa jonkin tekemisen (esim kahvi, lenkki, vierailu kotona, jne): tunti, päivä, kaksi päivää, viikko? Tapahtuuko sopiminen aiemman tapaamisen yhteydessä ("nähdään huomenna lenkillä") vai soitatko ystävällesi ("mennäänkö huomenna/tänään/kohta lenkille?"). Soitan , että kohta tai voitko huomenna olla

Koetko että ystävyyden ylläpito vaatii aktiivista otetta? kYLLÄ . Tässä minun paskan elämän vastaukset

• 12+10

Oletko mies vai nainen?

- Mies

- Puolituttuja paljonkin. Yks parempi kaveri (entinen ystävä) tosin välit viilenemään päin :(

- Jos olis hyvä ystävä niin varmasti koittasin olla yhteyksissä vähintään viikottain tai useemmin ja muutenkin kun sopimassa jotain. Puolitutut randomisti kun siltä tuntuu ja lähinnä tapaamisten sopimisia.

- Yritän pitää balanssin. Alkaa vaikuttaa aika epätoivoselta jos itkee jatkuvasti toisen seuran perään. Siinä vaiheessa jos toinen osapuoli ei enää ota yhteyttä alkaa olla aika sama onko sit enää missään tekemisissä muutenkaan.

-Kunnon ystäviin useempia kertoja viikossa. Kaukaisempiin vähän harvemmin.

- Pakko sopia etukäteen kun kaikki muut niin kiireisiä omien elämiensä kanssa. Valitettavan usein vastaus on "katotaan joskus tossa kun on aikaa" ja muutamaan viikkoon ei tapahu mitään. Itte oon valmis lähtemään vaikka viiden minuutin varotusajalla jos joku jossain kaipaa. Tasan ei mee kysyntä ja tarjonta...

- KYLLÄ valitettavan paljon.

• laiska kirjoittelija

>Oletko mies vai nainen?

Olen nainen.

>Onko sinulla hyvä/läheinen ystävä? Entä puolituttuja?

Yksi hyvä kaveri, jonka kanssa pari yhteistä kaveria. Kahdestaan tavataan noin kerran viikossa tai parissa, porukalla ehkä parin kuukauden välein. Lisäksi jonkin verran poismuuttaneita kavereita, nettikavereita ym. tuttavuuksia, joihin pidän yhteyttä enemmän tai vähemmän säännöllisesti.

Koen myös että "paras ystävä" puuttuu, ehkä siksi että vertauskohta ystävyydelle on lapsuuden paras ystävä jonka kanssa kaikki tuntui aikanaan niin täydelliseltä.

>Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle? Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle? >Kuinka usein ystäväsi soittaa sinulle?

Ei koskaan. En pidä puhelimessa puhumisesta, eikä kavereillakaan ole oikein soittelukulttuuria. Hyvän kaverin kanssa lähetetään tekstiviestejä, joskus muutama viikossa, joskus monta päivässä. Muiden kanssa pidän yhteyttä satunnaisesti tekstareilla, sähköpostilla tai messengerissä.

>Millaisia puhelut ovat luonteeltaan: a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain >(esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta?

Yleisiä toteamuksia ja havaintoja, sopimisia ja miksei neuvon kysymisiä.

>Yritätkö pitää "balanssin" sen suhteen kuinka usein soitat ystävälle ja ystäväsi >soittaa sinulle? Toisin sanoen, jos olet soittanut kolme kertaa peräkkäin, >soitatko neljännen kerran vai odotatko että ystäväsi soittaa sinulle?

Riippuu kaverista. Joidenkin kanssa koen että voin spontaanisti olla yhteydessä koska tahansa, joidenkin kanssa odotan "vuoroani".

>Kuinka usein tosiystävään ollaan mielestäsi yhteydessä? Päivittäin, joka toinen >päivä, viikottain, ? Entä hieman kaukaisempiin ystäviin?

Eiköhän tämäkin riipu kaverista. Yhteydenpidon ei mielestäni tarvitse olla päivittäistä tai edes viikottaista, jos ei ole mitään asiaa. En tiedä, ajattelevatko kaverini samalla tavalla, vai haluaisivatko he sitten enemmän yhteydenottoja... Joidenkin kaukaisempien kavereiden kanssa vaihdetaan lähinnä joulukortit.

>Kuinka paljon etukäteen sovit ystäväsi kanssa jonkin tekemisen (esim kahvi, >lenkki, vierailu kotona, jne): tunti, päivä, kaksi päivää, viikko?

Kaupungilla näkemiset päivän tai parin varoitusajalla, vierailut parin päivän tai viikon, useamman hengen voimin kokoontumiset viikon tai parin.

>Tapahtuuko sopiminen aiemman tapaamisen yhteydessä ("nähdään huomenna >lenkillä") vai soitatko ystävällesi ("mennäänkö huomenna/tänään/kohta >lenkille?").

Aiempien tapaamisten yhteydessä ja tekstiviesteillä/sähköposteilla. Jonkin verran yhteiset kaverit sopivat myös keskenään facebookissa (en itse ole siellä) tai nähdessään toisiaan silloin kun en itse ole paikalla.

>Koetko että ystävyyden ylläpito vaatii aktiivista otetta?

Joidenkin kavereiden kanssa kyllä, joidenkin ei. Olen itse ehkä vähän liiankin passiivinen, mutta ei oikein tule otettua yhteyttä ellei ole asiaa... Vastaavasti koen "turhat" yhteydenotot hieman rasittavina joskus.

• Zori-väärä palsta!!!

Oletko mies vai nainen? Nainen

Onko sinulla hyvä/läheinen ystävä? Entä puolituttuja? EI/EI/EI jos ei kaupan kassaa lasketa.

Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle? En koskaan,kun sitä ei ole.

Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle? En koskaan,kun sitä ei ole.

Kuinka usein ystäväsi soittaa sinulle? Ei koskaan,kun sitä ei ole.

Millaisia puhelut ovat luonteeltaan: a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain (esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta? Ei minkäänlaisia,kun niitä ei ole.

Yritätkö pitää "balanssin" sen suhteen kuinka usein soitat ystävälle ja ystäväsi soittaa sinulle? En,koska ystävää EI OLE.

Kuinka usein tosiystävään ollaan mielestäsi yhteydessä? En tiedä,kun sitä ei ole.

Kuinka paljon etukäteen sovit ystäväsi kanssa jonkin tekemisen (esim kahvi, lenkki, vierailu kotona, jne): tunti, päivä, kaksi päivää, viikko? En paljoakaan etukäteen,koska ystävää EI OLE.

Koetko että ystävyyden ylläpito vaatii aktiivista otetta? En,koska ystävää EI OLE.

P.s. pyysin moderaattoria siirtämään tämän "ystävyys"-palstalle.

• Sormikkainen

Oletko mies vai nainen?
      - Nainen

- No ainakin 4 ystävää... Hyvistä puolitutuista en nyt sitten osaa sanoa.

Kuinka usein soitat hyvälle ystävälle?

-No melko harvoin. Yleensä 1 kaveri soittelee minulle
      ihan omasta tahosta.. Kun sillä on omat hyvät aikansa
      soittaa.Parhaimmillaan 3 kertaa 1 päivänä monen viikon ajan.

Joskus taas voi olla parhaimmillaan lähes 1 kuukauden
      soittamatta.Vaikka parikertaa viikossakin riittäis, mutta mikäs
      tässä joutilaalla on vastata ;PToisten kanssa harvemmin, eli
      silloin kun on jotain asiaa, tai ajattelen että pitäs muillekki soittaa
      välistä. Parin kanssa mesetellään aina kun kerkeää/voi.

Entä vähän kaukaisemmalle ystävälle?

- Eihän minulla läheisiä ystäviä olekkaan...

Millaisia puhelut ovat luonteeltaan a) yleistä keskustelua, b) sopiaksesi jotain (esim. tapaamisesta), c) kysyäksesi neuvoa?, d) jotain muuta?

Enemmän A:ta ja sitten C) tä ja silloin tällöin B:tä riippuen kaverista. Toiste kanssa ensi kysellää kuulumiset ja sitte puhutaan tätä "pa****aa" eli ei mitään tärkeitä asioita. Toiste kanssa puhutaa pelistä kuulumisista ja neuvoista ja muutenki elämästä ymx... Vähä kaikenlaisesta mahollisesta.

No yleensä soitetaan mite kerkeää/huvittaa, mutta juu on myös niin, että soitellaa joidenkin kanssa " vuorotellen" mutta ei säännöllisesti. Tärkeintä on että kuitenkin soittaa silloin tällöin ettei täysin unoha. Vähimmillään 2-3;ssa kuukaudessa kerran tai pari. Olen sen verran laiska soittaja =)

- No pakko sopia tapaamiset etukäteen ainaki ennen viikkoa, parhaimmillaan pari kk ennen tapaamista ja viikoksi yleensä (riippuen kuinka lähellä kaverit ovat.)

• Anonyymi

Minä _____ joka päivä !

• Anonyymi

Yksi ainoa oikea ystävä joka asuu kaukana, yhteyttä pidetään viikottain sähköpostilla. Joskus teemme yhteisen reissun jonnekin jos saan säästettyä rahat siihen. Kavereita joiden kanssa jossain kävisi tai harrastaisi ei ole kun minulla ei ole varaa maksullisiin harrastuksiin. t. mummo 71v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      143
      1859
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      640
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      634
    Aihe