Heippa,
mulla nyt tällasta asiaa, kun olen raskaana viikolla 10 ja maha on jo iso.
Se on ollut "ulospäin pullahtaneena" jo rv 6 asti. Minulla on jo kaksi lasta ja ei niiden odotuksessa näin aikaisin ollut mahaa lainkaan.
Kun menen selälleen makaamaan niin maha ns. tasoittuu, eli ei silloin samanlainen pallo kuin seistessä.
Voiko johtua siitä, että kohtu on jo venynyt 2 kertaa ja siksi tulee maha aiemmin näkyviin vai voiko olla kaksoset?
Meillä on suvussa kyllä kaksosia, siltä osin mahdollista kylläkin.
Onko täällä ketään kenellä olisi ollut varma tunne kaksosista ennen varmuutta asiasta? Mulla on nimittäin sellainen olo ollut jo pidemmän aikaa ja odottavan aika ensimmäiseen ultraan on tuskallisen pitkä...
Iso maha
9
335
Vastaukset
- asd13
Turvotusta...
- ap vastaa
En oikein ihan nyt tuohon turvotukseen enään usko, kun on pitänyt pitää jo toista viikkoa odotusvaatteita.
Vaikkakin kaikki raskaudet ovat erilaisia niin en silti usko turvotuksen olevan tällaista, maha on nimittäin saman kokoinen ja mallinen nyt , mitä oli aiemmissa raskauksissani n. rv 22....
- duckduck
Kyllä se taitaa turvotusta olla. Eihän vauvamaha tasoitu maatessa, vaan säilyy kovana pallona. Ja kyllä minäkin siirryin mammavaatteisiin jo tosi aikasin kun omat housut eivät menneet enää kiinni turvotuksen takia ja oli niin tukala olo tiukoissa vaatteissa. Oikea vauvamaha ilmestyi sitten monta viikkoa myöhemmin
- 4311
Minullakin oli pieni pömppis noilla main raskautta. Esikoisen kanssa tätä ei ollut. Piti tosissaan miettiä mitä laittaisi päälle, kun housut kiristi vyötäröstä. Sitten joskus 13 viikon jälkene alkoi taas normaalit vaatteet mennä ihan hyvin päälle, vatsa "tasottui" ja raskausvaatteisin siirryin vasta joskus 19 viikon tietämillä. Kohtu on jotakuinkin 12 viikolla siinä symfyysiluun tietämillä, joten se todennäköisesti ei voi olla kohtu, joka siellä pömpöttää. Tai tiedä häntä, ei ainakaan useimpien naisten anatomian mukaan.
- OnnellinenÄippä
jos suvusa on kaksosia, voi se ihan hyvin olla sitäkin...
Raskaus aikanakin sanoisin että äidin oma vaisto on luotettavin. ainakin luotettavampi kuin nämä arvailut täältä netistä käsin :D
voithan neuvolas käydessäsi puhua siitä. ja onhan se kohta sulla ultraan menokin jos käyt mittauttamassa niskaturvotuksen...??? - Armenia
Hei, minä täällä mietin just samaa.... hieman hirvittääki se että voiko olla kaksoset tulossa koska todennäkösyys on melko suuri.. Miehen suvussa on joka polvessa kaksosia. Mulla on ollu kyllä turvotusta aika alusta asti ja oon pistäny kaikki sen piikkiin, mutta kaksoset hiipii salaa ajatuksiin tuon tuostaki.! Oon nyt rv9 ja viime päivinä maha pömpöttäny ihan tosissaan. Edelleen uskon että se on pelkkää turvotusta suurimmaksi osaksi, mutta maatessaki on nyt pikkuruinen kumpu. Tiän et kaikilla yksilöllistä, mut muuten oon ollu hoikka ja oon edelleen jos tätä mahaa ei lasketa. ;) Vaikee enää vetää sisäänkää... Ja eka neuvola vasta ens viikolla, joten kellekkää ei oo viel hiiskuttu mitää. Odottavan aika todellakin on pitkä!!! Varsinki ekaa neuvolaa odottavan... Meillä siis esikoinen.... tai esikoiset tulossa...
Kerros ap miten sulle käy, ois mukava tietää.. :) Ja onnea hirmusesti jo tässä vaiheessa! - kaksostenperiytyvyys
Kaksosten mahdollisuus periytyy aina äidin puolelta. Jos äidillä on ollut taipumusta kahden munasolun yhtäaikaiseen irtoamiseen (erimunaiset, eli epäidenttiset kaksoset), niin on mahdollista, että tyttärelläkin on sama "vika". Identtiset kaksoset taas voivat osua kenelle tahansa, vaikka toki harvalle osuvatkin. Asiaa toki tutkitaan, mutta toistaiseksi ei mitään "kaksosgeeniä" ole löydetty, jonka avulla miehen puolelta periytyvyys voisi olla mahdollista.
- -------------
Tuon ikäinen sikiö on noin kolmisen senttiä pitkä. Ei siis ole mitenkään mahdollista, että mahdollinen kaksoiskappale kasvattaisi kohtua näin aikaisin kovin oleellisesti. Ja kohtuhan tuntuu kovana mötikkänä alavatsalla selinmakuulla ollessa, joten jos silloin maha vain tasoittuu eikä tunnu mitään kovaa möykkyä, niin se on turvotusta.
Turvotus voi olla juuri sellaista, että maha on saman näköinen kuin "normaalisti" puolessa välissä raskautta. Kaksosten todennäköisyys on hyvin pieni, vaikka niitä suvussa olisikin, mutta kyllähän sitä tietysti joillekin sattuu. Joka tapauksessa vatsan koosta sitä ei voi päätellä. - Kaksosperhe
Ei vika vaan ominaisuus!! Vaikka kaksosraskaus luetaankin riskiraskauteen ei se missään tapauksessa ole vika!!! Ja kylläpäs on niinkin tutkittu että miehen puolelta on todennäköistä juuri identtisten kaksosten periytyvyys. Eikä sattumankaupalla. Kyllä tietenkin sattumia mahtuu sekaan ja vielä kun nykyään käytetään kaikenlaisia hoitojakin niin ne ovat lisänneet kaksosraskauksien mahdollisuuksia. Jos ette ole ajantasalla asioista niin älkää tulko tänne kertomaan mitä sattuun luuloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925951
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764