Lapin seurat.

kaukana kotoa

Jos ja kun olette päässeet kuuntelemaan ,niin voisitteko kertoa saarnoista
ja muista tunnelmista seuroissa.
Kyläpaikoista joissa lapinmiehet on mukana,niitten keskusteluista ja jos olet päässyt seurakuntalaisena keskustelemaan heidän kanssa.
toivoisin terveisiä tänne kirjoiteltaviksi.
Meitä on monia jotka ei päästä kuuntelemaan eikä käymään seuroissa paikanpäällä.
nm.kaukana kotoa.

104

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivällä käväsin kuulemassa. Julistus oli samanlaista, jota olen kuullut aikuisikäni aina, kun olen ollut kuulolla. En halua nyt arvioida mitenkään. Väkeä on paljon ja varmaan kotoinen olo monella.

Nyt on erityisen tärkeää, että jokainen lukee raamattua rukoillen. Edessä on vaikeita aikoja ja silloin eivät hatarat muistikuvat seuratilanteista ole avuksi.

• gh.jk-l

eikö lestadiolaisille ole katumus katekismus tärkeämpi kuin raamattu? ...ku siinä katekismuksessa on "kaikki oikein" ...omien uskovaisten, pikku lastenkin tappamiseen... esim. noitarovioilla.....

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910

"Kiva kun olit tarkkana

teuta 13.11.2010 14:18

Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta

Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

• teuta

Tuosta Pe illan saarnasta se oli lasse laarsson joka yleensäkin on puhunt oikein aina ,,tänään minde saarnasi
      päivällä ja mm . toisti 2-4vuotta sitten kauniimpien kohtien
      lauseita mutta toisti , Kiirunassa sanomansa ei LLL:n
      ketään taivaaseen päästä eikä luther , vaan Jeesus Kristus

mutta samaan hengenvetoon , hän sanoi että kadottavainen
      synti on vieläkin kadottavainen , no joo mutta jos katuu ja tekee parannuksen ei ole syntiä , jota ei saisi anteeksi .
      Kyllä , mutta jollakin on suruakin AL: ei ole enää täällä
      maanpäällä , ja omaisia muistellen osaanottoni.

• kaakana.kaakana

La.ltana varoitetaan kirkkokonserteista,hengellisestä musiikista,urheilu kilpailuista.
      Kertomuksia kuinka naapureita kannattaisi muistuttaa.
      lammashuoneeseen saa tulla sellaisena kun on....täytyy kertoa tilastaan,pyytää parannusta...avata suunsa.
      Jumala vaan antaa uskon,ei yksikään meistä..mitkään omat työt ei kelpaa,ei kyyneleet,omat yritykset ei auta,mitä enempi yrität sitä enempi vihollisia tulee lisää.....mutta ilman totista parannusta ei kelpaa...ryövärit on sellaisia jotka ei saarnaa televisiosta,koreudesta,näin saarnattiin.

• ne

nyt taitaa muistisi vähän pä'tkiä oli´n myös paikalla eikä ryöväreitä selostettu noin.

• myös entinen nuori

tuntuu håkanin saarnassa Nilivaaran kirje olevan voimissaan.
      Usko on tunnon puhtaudessa ja synnin välttämisessä.
      Kuin august isaksonn olisi vauhdissaan.
      Puhujan olisi hyvä kuunnella muutamia Norvannon opetuspuheita.
      Mutta se puheessa on totta, että nuoruudessa hän oli erilainen, tunsin hänet silloin, nyt en.

• ?

Nuorista vielä...Nuori ei saisi sanoa, että hän EI SAA tehdä jotain, vaan että hän ei HALUA. Mutta jos hän haluaa? Tai jos ei ole kysymys synnistä edes - hän ehkä pitää musiikista, vaikkei sitä aktiivisesti kuuntelisikaan...

Muistan omasta nuoruudestani, kuinka koulutoverini, joka hyvin tiesi lestadiolaisuuteni, pyysi minut kotiinsa. Olin käynyt heillä jo alle kymmenvuotiaasta alkaen, koska tosiaan olimme ystäviä. Hän halusi minun kuuntelevan sen aikaista musiikkia ja sitä sitten tuli levyltä...Se oli kaunista! Mutta minä änkytin jotain - en uskaltanut vastata totuudenmukaisesti, kun hän tivasi, että "eikö ole kaunista?" Sanoin pitäväni vain isänmaallisesta musiikista (vissiin oli "oikein" kuunnella esim. kansallislaulua ja Finlandiaa kuitenkin - ja tietysti virsiä ja hengellisiä lauluja, joita lauloimme kotona ja kylässä!)

Luulen, että tuommoinen sekasotku jäi moneen muuhunkin asiaan elämässäni, kun en voinut puhua TOTTA. Kuitenkin tänä päivänä kehutaan ihmisten (lestadiolaisten mm.) taloja, autoja, mökkejä, heidän valmistamiaan käsitöitä jne. jne. Mutta jos musiikki on kaunista, sitä ei saisi sanoa, ei tuntea, ei kokea...

Mistä voi nuori ihminen tietää, mitkä hänen tunteensa ja ajatuksensa ovat niitä, joita hän saa tuntea ja mitä hän ei saa tuntea? Pitääkö hänen hävetä sitä, että näkee ja kuulee kauneutta ynpärillään?

Mulla on ollut elämäni aikana armottomia aikoja, jolloin en kyllä ole mitenkään käsittänyt elämää LAHJAKSI. Mikä lahja? Miksi? En minä olisi sitä tarvinnut.

• ryöväri,roopertti
        ? kirjoitti:

Nuorista vielä...Nuori ei saisi sanoa, että hän EI SAA tehdä jotain, vaan että hän ei HALUA. Mutta jos hän haluaa? Tai jos ei ole kysymys synnistä edes - hän ehkä pitää musiikista, vaikkei sitä aktiivisesti kuuntelisikaan...

Muistan omasta nuoruudestani, kuinka koulutoverini, joka hyvin tiesi lestadiolaisuuteni, pyysi minut kotiinsa. Olin käynyt heillä jo alle kymmenvuotiaasta alkaen, koska tosiaan olimme ystäviä. Hän halusi minun kuuntelevan sen aikaista musiikkia ja sitä sitten tuli levyltä...Se oli kaunista! Mutta minä änkytin jotain - en uskaltanut vastata totuudenmukaisesti, kun hän tivasi, että "eikö ole kaunista?" Sanoin pitäväni vain isänmaallisesta musiikista (vissiin oli "oikein" kuunnella esim. kansallislaulua ja Finlandiaa kuitenkin - ja tietysti virsiä ja hengellisiä lauluja, joita lauloimme kotona ja kylässä!)

Luulen, että tuommoinen sekasotku jäi moneen muuhunkin asiaan elämässäni, kun en voinut puhua TOTTA. Kuitenkin tänä päivänä kehutaan ihmisten (lestadiolaisten mm.) taloja, autoja, mökkejä, heidän valmistamiaan käsitöitä jne. jne. Mutta jos musiikki on kaunista, sitä ei saisi sanoa, ei tuntea, ei kokea...

Mistä voi nuori ihminen tietää, mitkä hänen tunteensa ja ajatuksensa ovat niitä, joita hän saa tuntea ja mitä hän ei saa tuntea? Pitääkö hänen hävetä sitä, että näkee ja kuulee kauneutta ynpärillään?

Mulla on ollut elämäni aikana armottomia aikoja, jolloin en kyllä ole mitenkään käsittänyt elämää LAHJAKSI. Mikä lahja? Miksi? En minä olisi sitä tarvinnut.

Tänään saarnattiin nuorille sellainen sekasotku,ettei puhujakaan voi ymmärtää saatikka uskoa.
        joko olisi korkea aika seurakunnan pysäyttää tämä ja vaatia parannusta hirveistä puheista.
        Jalkapallo,jääkiekko,hengellinen musiikki,koreus,voimistelusaleilla käynti,koulun opetus tanssista,nuorten pitää puhua kohdattuaan vaan uskosta.
        Tuomitaan saarnaajat jotka ei puhu televisiosta,koreudesta,konserteista,yms,yms varkaiksi ja ryöväreiksi.
        VOIKO TÄMÄ JATKUA??

• teuta
        ? kirjoitti:

Ehkä Jumala /Jeesus tietää sen paremmin , ja sen kautta se lahjaksi tuleekin , HEILLÄ ON YMMÄRRYSTÄ ENEMMÄN ,
        Ja sinäkin voit vapaammin uskoa , kun tiedät taustatekijät .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Ehkä Jumala /Jeesus tietää sen paremmin , ja sen kautta se lahjaksi tuleekin , HEILLÄ ON YMMÄRRYSTÄ ENEMMÄN ,

Tämän olin tarkoittanut nm. "?".

• myös entinen nuori
        ryöväri,roopertti kirjoitti:

Tänään saarnattiin nuorille sellainen sekasotku,ettei puhujakaan voi ymmärtää saatikka uskoa.
        joko olisi korkea aika seurakunnan pysäyttää tämä ja vaatia parannusta hirveistä puheista.
        Jalkapallo,jääkiekko,hengellinen musiikki,koreus,voimistelusaleilla käynti,koulun opetus tanssista,nuorten pitää puhua kohdattuaan vaan uskosta.
        Tuomitaan saarnaajat jotka ei puhu televisiosta,koreudesta,konserteista,yms,yms varkaiksi ja ryöväreiksi.
        VOIKO TÄMÄ JATKUA??

Tuota voisi kommentoida seuraavasti. "Opin totuudesta" pidetään kiinni kynsin hampain, mutta Raamatun totuudesta ei niin välitetä.

Kuten jesuiitat aikoinaan: Tarkoitus pyhittää keinot

• df.-gh-.yj
        teuta kirjoitti:

No miksi sitten palvelet Lutheria epäjumalana?

teuta asettaa raamatussa olevan Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa paremmaksi omia uskovaisia tappaneen rikollisuuden lutherin opin jota epäjumalana palvelee:

"Kiva kun olit tarkkana

Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta

Kumpi opettaa oikein oikein, teuta vai Jeesus???
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
        "JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
        teuta 31.12.2010 09:05
        Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

HUOM!!! Jumalaa ja Jeesusta palvelevilla on sellainen:
        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

• ?
        teuta kirjoitti:

Tämän olin tarkoittanut nm. "?".

Kiitos teuta viestistäsi!

• en ihmettele yhtään

VOIKO TÄMÄ JATKUA??

Voi se ja jatkuukin. Jumalan sana on ainoa ase tämöistä sotkua vastaan. Ihan vain evankeliumien lukeminen jo avaa silmät: Jeesus ei suosinut näitä monenlaisten kieltojen ja käskyjen kehittelijöitä.

Tämä Nilivaaran henki palvelee ihan muuta kuin Jeesuksen asiaa . Ääni ei ole Jeesuksen lampaille tuttu.

• teuta
        df.-gh-.yj kirjoitti:

No miksi sitten palvelet Lutheria epäjumalana?

teuta asettaa raamatussa olevan Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa paremmaksi omia uskovaisia tappaneen rikollisuuden lutherin opin jota epäjumalana palvelee:

"Kiva kun olit tarkkana

Kumpi opettaa oikein oikein, teuta vai Jeesus???
        Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

HUOM!!! Jumalaa ja Jeesusta palvelevilla on sellainen:
        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

örvelö , kuinka sinä voit väittää , että minä pitäisin Lutheria
        milloinkaan parempana , kuin Jumalaa /Jeesusta , oletko
        lainkaan pannut merkille, että itselläs taitaa käydä niin.

Kuin eräälle joka luuli olevansa vahvoilla, eikä huomannut
        lainkaan että hänen ihannointinsa meni pieleen . Poistui
        Jumalan edestä ja meni matkoihinsa. Kiusaamaan taas
        jota kuta kaikenlaisilla teko peleillä .

• k.j.-h-gf
        teuta kirjoitti:

teuta, enhän minä väitä sitä!
        itse leuhkit sillä ateistipirullisuudellasi!!!

"Kiva kun olit tarkkana

KUMPI TEISTÄ ON OIKEASSA, SINÄ LUDERIN OPIN KANSSA VAI JEESUS????

Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden

Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

Jeesus ilmoitti:

• GGGGGGi

Olen paljon kuunneellut Norvantoa
        Selitti mm. betlehemin tallista että ei se ollu talli ja oliko siellä edes eläimiä,
        ei sitä kannata kaunistella, Jeesus ei mahtunut senaikaistenkaan herrojen
        ja viisastelijoiden asumuksiin niinkuin ei nykyäänkään!!

• toffff

VOIKO TÄMÄ JATKUA??

Oli mukava kuunneela tämänpäivän saarnaa, minua ku ei kiinnosta
        voimistelusaleilla käynti yms.
        Minua vaivaa ahneus ja kateus!!

• gh.j,-ukio
        teuta kirjoitti:

Et vastannut!!! Ymmärrän sen... sinun mielen voitti rikollisuuden Luder/Lutheri!
        Muista maksaa kirkollisveroa ja laita rahaa lähetystyö keräyksiin niin tunnollisena rikollisuuden tukijana saata mitä tilaat, ehkä afrikkalaisten murhia!!!!

• teuta
        ? kirjoitti:

Kiitos teuta viestistäsi!

"?", Sinä saatuskoa , kaikki synnit anteesi , jotka sinua on kiusannut , Ja joista kerroit tuossa aiemmin , ne on annettu
        Golgatalla vuonna 33. Ja Jeesus on kärsinyt , sinunkin puolesta
        Sinun pitää vain uskoa ne Anteeksi annetuksi , maailman loppuun asti , Jeesuksen nimessä ja veressä, ja samoin minun
        kaikki vellkamme on maksettu , Ja niin hyvin että ne sopii Juma-
        lalle ja kelpaa Hänelle mikään synti ei ole enää meille tuomioksi.
        jaksatko , sen uskoa . Jos niin olet saatanan voittanut . Ja olet
        Jeesuksen oma , ja pääset Taivaan Isän syliin.

• g-hjk.*.
        teuta kirjoitti:

Ehdottomasti Jumala ja Jeesus tietää paremmin esimerkiksi älä tapa käskyn ja koko Lain kuin omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen, raikanneen jne lahkojen herra epäjumala!

Jeesus ei ole luvannut olla omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappavan rikollisuuden rikollisten kanssa:

Matt. 28:19-20

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

WwWwWwWwWwW

Jeesus ei tietääksemme toiminut omien opetuksiebn vastaisesti, vai toimiko????

Jeesus otti Paratiisiin ei uskossa olevan, kastamattoman ryövärin; ja se Hänen, KAIKKIVALTIAANA tekemät teot ovat meille oikeaoppisia, vai onko????

Jos on, niin silloin on todellisuus tässä alempana olevassa tiedossa jota kaikkien ihmisten tulee ajatella tarkoin.

Jokainen saa palvella Lutheria jumalanaan kun tekee sen sen epäjumalan omalla nimellä.

-

On suuri mahdollisuus, että se joka väärin Jumalan Lain jonkka Jeesus vahvisti; älä tee huorin käskyn älä tee aviorikosta käskyksi on mahdollisesti väärentänyt paljon muutakin! Eihän raamatussa ole tietoa siitäkään, että "Jumala on avioliiton asettanut" kirkkohää valetta!!!

Asiaan... Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin hoiviinsa!

SIIS USKO JA KASTE EI PELASTA!

Ja Jeesus on asettanut selvät ehdot kasteen antajille ja kastettaville!

HEIDÄN TULEE OLLA JUMALAN JA JEESUKSEN LAILLE KUULIAISIA!

Kuuliainen ei esim. omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappanut rikollinen kristinusko ole ollut.

Ei ole tullut tietoon myöskään sellaisia kastajia jotka parantaa sairaita, herättää kuolleita jne. joten valekastajia on ja sellaista Jeesus on useaan otteeseen raamatun mukaan varoittanut!

jne

Jeesuksen teot käytännössä, (ryövärinkin suhteen) olivat aina Hänen antamien opetuksien mukaisia ja näin on syytä olla myös kasteen suhteen ettei Jeesus asettanut vaatimukseksi vesi kastetta vaan joku valehtelija on sen tehnyt väärentämällä raamatun sanaa Hänen Nimessään. Tutkikaa!!!

Tässä, alla olevan tekstin mukaan Jeesuksen vuorisaarnan sana muoto voisi olla näin:

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikkien kansojen joukosta minulle

opetuslapsia, minun nimessäni opettamalla heitä pitämään

kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,

minä olen teidän kanssanne kaikki päivät, maailmanajan

loppuun asti."

http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=da541f0bc564315947aaf9ecfc8c12d4

On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi. Hän käski myös tekemään mielenmuutokseen suostuvat oppilaikseen, ja opettamaan heitä nimessään hänen käskyjensä pitämiseen. Oppilaaksi tekemiseen kun oli kuulunut koko ajan myös oppilaaksi suostuvien kastaminen, siitä ei tarvinnut erikseen mainita. Lähetyskäskyn jälkeen tuli aikaisempaan kastekäytäntöön verrattuna lisää vain toimituksen yhteydessä Jeesuksen nimen ääneen lausuminen. Tästä Eduard Lohse kirjoittaa osuvasti (jo 1983 suomeksi ilmestyneessä kirjassaan Uuden testamentin sanoma,.....

• erkki moi-la-nen

Lapissa ovat paikan nimet Lapin helvetti ja Pirun portti odottamassa eksytettyjä!

• peersäätteri

Su,päivällä saarnasi päärseetteri.

• Jeesus on tie

Persäteristä sen verren että hän on oikealta sukunimeltään Pietiläinen.
        Gunnar Jönsson on eläissään kieltänyt viisaana miehenä että Pietiläisen suvusta ei saa tehdä saarnaajaa. Hän tiesi mistä hengestä tämän suvun
        väki on syntynyt (omavanhurskaus).

Minulla on vahva käsitys, että Gunnar Jönssonin kuoltua nämä nykyiset johtajat on valtaan aserttanut edesmennyt David Bjök, hänen opetuksissaan oli vahva omanvanhurskauden henki. Muun muassa ripittäytymispakko syntien anteeksiaamiseksi oli hänen pää- pravuurinsa jo 60-90 luvulla.

Martti Luther:

LYHYT KEHOTUS RIPITTÄYTYÄ

Ripittäytymisestä olemme aina opettaneet, että sen tulee olla vapaaehtoista.

Olemme kukistaneet paavin hirmuvallan, ja niin me kaikki olemme nyt vapaat pakosta, olemme päässeet kantamasta sitä sietämätöntä taakkaa, jonka hän oli säilyttänyt kristikunnan harteille.

Yhteisen kokemuksemme mukaan ei yksikään kuorma ollut painavampi kuin se, että meidän jokaisen oli pakko ripittäytyä pahimpaan kuolemansyntiin syyllistymisen uhalla.

Ripittäytyminen tehtiin varsin vaikeaksi, ja omaatuntoamme piinattiin vaatimuksella, että meidän oli lueteltava kaikki mahdolliset synnit; kukaan ei pystynyt ripittäytymään niin, että omatunto olisi tullut puhtaaksi.

Pahinta oli kuitenkin, ettei kukaan opettanut eikä edes tiennyt, mitä rippi on tai kuinka hyödyllinen ja lohdullinen se on.

Ripittäytyminen oli yhtä ahdistusta ja helvetin tuskaa. Se oli pakko suorittaa, vaikka mitään ei vihattu niin kuin sitä.

Näistä kolmesta pahasta olemme nyt päässeet: meitä ei enää aja ripittäytymään pakko eikä pelko;

meitä ei piinata vaatimalla kaikkien syntien tarkkaa luettelemista; olemme lisäksi saaneet suuren edun, kun nyt tiedämme, kuinka rippiä on ihanalla tavalla käytettävä omantuntomme lohduttamiseen ja rohkaisemiseen.

• teuta
        Jeesus on tie kirjoitti:

Gunnar Jönsson on eläissään kieltänyt viisaana miehenä että Pietiläisen suvusta ei saa tehdä saarnaajaa. Hän tiesi mistä hengestä tämän suvun

Minulla on vahva käsitys, että Gunnar Jönssonin kuoltua nämä nykyiset johtajat on valtaan aserttanut edesmennyt David Bjök, hänen opetuksissaan oli vahva omanvanhurskauden henki. Muun muassa ripittäytymispakko syntien anteeksiaamiseksi oli hänen pää- pravuurinsa jo 60-90 luvulla.

Martti Luther:

Olemme kukistaneet paavin hirmuvallan, ja niin me kaikki olemme nyt vapaat pakosta, olemme päässeet kantamasta sitä sietämätöntä taakkaa, jonka hän oli säilyttänyt kristikunnan harteille.

Yhteisen kokemuksemme mukaan ei yksikään kuorma ollut painavampi kuin se, että meidän jokaisen oli pakko ripittäytyä pahimpaan kuolemansyntiin syyllistymisen uhalla.

Ripittäytyminen tehtiin varsin vaikeaksi, ja omaatuntoamme piinattiin vaatimuksella, että meidän oli lueteltava kaikki mahdolliset synnit; kukaan ei pystynyt ripittäytymään niin, että omatunto olisi tullut puhtaaksi.

Pahinta oli kuitenkin, ettei kukaan opettanut eikä edes tiennyt, mitä rippi on tai kuinka hyödyllinen ja lohdullinen se on.

Ripittäytyminen oli yhtä ahdistusta ja helvetin tuskaa. Se oli pakko suorittaa, vaikka mitään ei vihattu niin kuin sitä.

Näistä kolmesta pahasta olemme nyt päässeet: meitä ei enää aja ripittäytymään pakko eikä pelko;

meitä ei piinata vaatimalla kaikkien syntien tarkkaa luettelemista; olemme lisäksi saaneet suuren edun, kun nyt tiedämme, kuinka rippiä on ihanalla tavalla käytettävä omantuntomme lohduttamiseen ja rohkaisemiseen.

Luther: sanoo Ripittäytymisetä olemme aina opettaneet , että
        sen tulee olla , vapaaehtoista . Olemme kukistaneet Paavin hirmuvallan , ja niin me kaikki olemme olemme nyt vapaat
        pakosta , olemme päässeet kantamaan sitä sietämätöntä taakkaa , jonka hän oli säilyttänyt kristikunnan harteille .

Yhteisen kokemuksemme mukaan ei yksikään kuorma ollut pai-
        navampi kuin se, että meidän jokaisen oli pakko ripittäytyä .
        Pahinpaan kuolemansyntiin syyllistymisen uhalla. Ripittäyty-
        minen tehtiin varsin vaikeaksi , ja omaa tuntoamme piinattiin
        vaatimuksilla , meidän oli luettava kaikki mahdolliset synnit :

Kukaan ei pystynyt ripittäytymään niin, että omatunto olisi tullut puhtaaksi . Pahinta oli kuitenkin , ettei kukaan opettanut eikä edes tiennyt , mitä rippi on tai kuinka hyödyllinen ja lohdullinen se on . Ripittäytyminen oli yhtä ahdistusta ja helvetin tuskaa . Se oli pakko suorittaa , vaikka mitään ei vihattu niin kuin sitä .

Näistä kolmesta pahasta olemme nyt päässeet :
        Meitä ei enää aja ripittäytymään pakko eikä pelko ;meitä ei
        piinata vaatimalla kaikkien syntien tarkkaa luettelemista ;
        olemme lisäksi saaneet suuren edun , kun nyt tiedämme , kuinka rippiä on ihanalla tavalla käytettävä omatuntomme
        lohdutukseksi ja rohkaisemiseksi.

Mutta tuonhan jo jokainen osaa . Ihmiset ovat ikävä kyllä oppineet asian liiankin hyvin , niin että he tekevät mitä tahtovat ja soveltavat vapautensa siten, ettei heidän muka enää ikinä
        tarvitse ripittäytyä. Se näet opitaan äkkiä, mikä tuntuu mukavalta.
        Evankeliumistakin omaksutaan ylen nopesti kaikki , mikä meitä
        lempeästi hyväilee. jatkan.

• teuta
        teuta kirjoitti:

sen tulee olla , vapaaehtoista . Olemme kukistaneet Paavin hirmuvallan , ja niin me kaikki olemme olemme nyt vapaat
        pakosta , olemme päässeet kantamaan sitä sietämätöntä taakkaa , jonka hän oli säilyttänyt kristikunnan harteille .

Kukaan ei pystynyt ripittäytymään niin, että omatunto olisi tullut puhtaaksi . Pahinta oli kuitenkin , ettei kukaan opettanut eikä edes tiennyt , mitä rippi on tai kuinka hyödyllinen ja lohdullinen se on . Ripittäytyminen oli yhtä ahdistusta ja helvetin tuskaa . Se oli pakko suorittaa , vaikka mitään ei vihattu niin kuin sitä .

olemme lisäksi saaneet suuren edun , kun nyt tiedämme , kuinka rippiä on ihanalla tavalla käytettävä omatuntomme

Mutta tuonhan jo jokainen osaa . Ihmiset ovat ikävä kyllä oppineet asian liiankin hyvin , niin että he tekevät mitä tahtovat ja soveltavat vapautensa siten, ettei heidän muka enää ikinä

Olen kuitenkin jo sanonut , ettei noita sikoja pitäisi päästää evankeliumin lähellekään eikä siitä saisi antaa heille yhtään
        murua. Heidän pitäisi pysyä Paavin alaisina , hänen ajattele-
        vinaan ja piinattavinaan , niin että saisivat ripittäytyä , paastota
        ja tehdä kaikkiea muuta sellaista enemmän kuin koskaan . Sillä jos joku ei tahdo uskoa evankeliumia , ei elää sen mukaan eikä tehdä , mitä kristityn tulee: Älköön hän myöäs pääskö nauttimaan mitään hyötyä evankeliumista .

Mitä siitä sanotaan , että sinä kyllä tahdot evankeliumista hyötyä , mutta et antaisi sen vaatia itseltäsi mitään. ?
        Tuollaisia ihmisiä älköön mikään julistamamme evankelium kosketa , älköön he meidän luvallamme nauttiko hiukkaakaan
        meidän vapauttamme , Heidän herrakseen me päästämme
        jälleen pavin tai jonkun hänen kaltaisensa panemaan heidät
        kuriin niin kuin kunnon tyrannin kuuluu tehdä.

Roskaväki , joka ei tahdo olla kuuliainen evankeliumille , tarvitsee juuri sellaisen kurittajan , Jumalan lähettämän pe-
        rkeleen ja pyövelin . Toisille taas, niille jotka mielellään oppivat kuulemastaan , meidän tulee saarnata yhä uudestaan
        Heitä on rohkaistava , innonstettava , etteivät he päästäisi käsistään näin kallista ja lohdullista aarretta, jonka evankeliumi on tarjonnut omaksemme. Puhumme siis lyhyesti myös Ripistä opettaaksemme ja kehottaaksemme yksinkertaisesti ihmisiä . Jatk.

• teuta
        teuta kirjoitti:

Olen kuitenkin jo sanonut , ettei noita sikoja pitäisi päästää evankeliumin lähellekään eikä siitä saisi antaa heille yhtään
        ja tehdä kaikkiea muuta sellaista enemmän kuin koskaan . Sillä jos joku ei tahdo uskoa evankeliumia , ei elää sen mukaan eikä tehdä , mitä kristityn tulee: Älköön hän myöäs pääskö nauttimaan mitään hyötyä evankeliumista .

Mitä siitä sanotaan , että sinä kyllä tahdot evankeliumista hyötyä , mutta et antaisi sen vaatia itseltäsi mitään. ?
        Tuollaisia ihmisiä älköön mikään julistamamme evankelium kosketa , älköön he meidän luvallamme nauttiko hiukkaakaan

Roskaväki , joka ei tahdo olla kuuliainen evankeliumille , tarvitsee juuri sellaisen kurittajan , Jumalan lähettämän pe-
        rkeleen ja pyövelin . Toisille taas, niille jotka mielellään oppivat kuulemastaan , meidän tulee saarnata yhä uudestaan
        Heitä on rohkaistava , innonstettava , etteivät he päästäisi käsistään näin kallista ja lohdullista aarretta, jonka evankeliumi on tarjonnut omaksemme. Puhumme siis lyhyesti myös Ripistä opettaaksemme ja kehottaaksemme yksinkertaisesti ihmisiä . Jatk.

Tässä olen kirjoittanut ,LUTHERIN ISOSTA KATEKISMUK-SESTA . Lukua 6. joka on nimella lyhyt kehotus Rippiin.

Olen ensiksikin sanonut :että nyt puheena olevan ripin lisäksi
        on olemassa kaksi muuta rippiä , joita kuitenkin on parenpi
        sanoa kaikkien kristittyjen yhteiseksi tunnustukseksi . Tarkoitan sitä , että tunnustus tehdään yksin Jumalan tai yksin lähimmäisen kuullen ja pyydetään syntiä anteeksi . Sellainen
        tunnustus sisältyy myös Isä meidän -rukoukseen , jossa lausu-
        mme : "Anna meille meidän velkamme anteeksi , niin kuin
        mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme ".

Onhan koko Isä meidän -rukouskin sellaista tunnustusta .
        Rukouksemmehan on juuri sen tunnustamista , mitä meille ei ole ja mitä emme tee , ja syyllisyytemme myöntämistä siihen;
        samalla pyydämme armoa ja iloista omaa tuntoa . Sellaisen ripittäytymisen tulee jatkua keskeytyksettä koko elämän ajan . Onhan kristillisyys varsinaisesti siitä , että tunnustustamme
        olevamme syntisiä ja anomme armoa.

• uhgugh
        Jeesus on tie kirjoitti:

Martti Luther:

te.. persereikien tutkijat olette ammattilaisia

• lasimaalausXX
        teuta kirjoitti:

paavin hirmuvallasta: tulkaa nyt jo hyvät hyssykät 2000-luvulle

• t-y,ui.o
        Jeesus on tie kirjoitti:

Martti Luther:

Lutherin määräys ja seuraukset:

herra epäjumalan antama käsky:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-wit

• r,t.-y.ui
        Jeesus on tie kirjoitti:

Martti Luther:

Martti ei ole Jumala vaan korkeintaa rikolliden lahkonsa epäjumala.

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Lutheri asetti itse itsensä epäjumalaksi ja puhdisti pois Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetukset!!!

herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.

"Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida

"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!

"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

• g.h-jk-l
        teuta kirjoitti:

noniin... tuossa teuta tuo julki herra epäjumalansa ja heidät oppeineen ateisteiksi:

"Luther: sanoo Ripittäytymisetä olemme aina opettaneet , että
        pakosta , olemme päässeet kantamaan sitä sietämätöntä taakkaa , jonka hän oli säilyttänyt kristikunnan harteille ."

• fg.hj.-uki
        teuta kirjoitti:

teuta,

mistä johtuu, ettei raamatun UT:ssa olle rippi tai ripittäytyminen sanaa???
        Olisko mahdollista, että sellainen rituaali on rikollisten keksimä?
        Esimerkiksi nk. rippisalaisuushan suojaa mm. rikollisia pedofiilejä keskuudessannekin!

• fghö.-jkl
        Jeesus on tie kirjoitti:

Martti Luther:

Raamatussa ei ole edes rippi tai ripittäytymis sanaa joten ilmeisesti se on rikollisten omaa keksintöä, annatte muka anteeksi rikollisina toisillenne anteeksi epäjumalaa palvellen rikoksianne MUTTA NE ANTEEKSI ANTONNE EI OIKEUTA TEILLE MUUTA PAIKKAA KUIN RAKENTAMAANNE HELEVETTIIN JOS EDES SINNE:

Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden

Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

teillä, epäjumalaa palvelevilla on myös nk. rippisalaisuus suojemassa lahkonne rikollisia joutumasta esim. Suomen Lain rikkomisista oikeuteen!
        Eli ne rippi ja ripittäytymiset vaikuttavan olevan itse perkeleen peräkamarista!!!

• teuta
        fg.hj.-uki kirjoitti:

teuta,

mistä johtuu, ettei raamatun UT:ssa olle rippi tai ripittäytyminen sanaa???
        Olisko mahdollista, että sellainen rituaali on rikollisten keksimä?
        Esimerkiksi nk. rippisalaisuushan suojaa mm. rikollisia pedofiilejä keskuudessannekin!

Vapaaehtoisuus . Jos örvelö tarvisi rippiä , se pitisi ensin ratkaista , tarviiko hän , tuleeko hän miksikään vaikka ripit-täytyisi , jos mieli on , kuin se nyt on , hän ei tulisi miksikään

Toinen esimerkki , jos minä tarvitsen ripitystä , menen sellaisen
        henkilön luo jota pidan uskovaisena , teen hänelle asian tar -
        vittamat kertomukset , ja anon niitä nöyrästi anteeksi , saan
        todella kuulla , että sinun syntisi on anteeksi annettu sekä , tunteaa että olen saanut syntini anteeksi .

Kysymys on tietenkin niistä asioista kun Kristus jo ristillä
        kärsi meidän puolesta , ja maksoi maailman loppuun asti
        mutta ne on alkaneet vaivata meitä ja siksi tarvitsemme
        silloin tällöin suoriutua , ellei muu auta , siksi vapaaehtoisuus

En ota kantaa nyt siihen miksei UT:n tunne sanaa
        josko se on niitä saa....n pois ottamia.

• hj,m.k.,l
        teuta kirjoitti:

Vapaaehtoisuus . Jos örvelö tarvisi rippiä , se pitisi ensin ratkaista , tarviiko hän , tuleeko hän miksikään vaikka ripit-täytyisi , jos mieli on , kuin se nyt on , hän ei tulisi miksikään

Toinen esimerkki , jos minä tarvitsen ripitystä , menen sellaisen
        henkilön luo jota pidan uskovaisena , teen hänelle asian tar -
        vittamat kertomukset , ja anon niitä nöyrästi anteeksi , saan
        todella kuulla , että sinun syntisi on anteeksi annettu sekä , tunteaa että olen saanut syntini anteeksi .

Kysymys on tietenkin niistä asioista kun Kristus jo ristillä
        kärsi meidän puolesta , ja maksoi maailman loppuun asti
        mutta ne on alkaneet vaivata meitä ja siksi tarvitsemme
        silloin tällöin suoriutua , ellei muu auta , siksi vapaaehtoisuus

En ota kantaa nyt siihen miksei UT:n tunne sanaa
        josko se on niitä saa....n pois ottamia.

teuta,

sitä rippi ja ripittäytymis sanaa ei ole edes epäjumalan sanana raamatussa!
        mistä hemmetistä rikolliset ovat sen opin saaneet, sarvipäältäkö?

se rikollisten rippisalaisuus ei ole Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tuotantua vaan rikollisen kristinuskon rikollisia Suomen Lakia vastaan rikollisten suojaamista oikeuden tuomioilta! Esim. lestadiolaisten pedofiileille jaatte syntejä anteeksi epäjumalanne iloksi mutta ne anteeksi antamiset eivät kelpaa Jumalan Valtakunnalle!!!

• tahvoinen
        hj,m.k.,l kirjoitti:

teuta,

sitä rippi ja ripittäytymis sanaa ei ole edes epäjumalan sanana raamatussa!
        mistä hemmetistä rikolliset ovat sen opin saaneet, sarvipäältäkö?

se rikollisten rippisalaisuus ei ole Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tuotantua vaan rikollisen kristinuskon rikollisia Suomen Lakia vastaan rikollisten suojaamista oikeuden tuomioilta! Esim. lestadiolaisten pedofiileille jaatte syntejä anteeksi epäjumalanne iloksi mutta ne anteeksi antamiset eivät kelpaa Jumalan Valtakunnalle!!!

Tosi on ettei sanaa "rippi" tai "ripittäytyä" löydy raamatusta, mutta asia kyllä löytyy, eri sanoilla. Tässä muutama esimerkki:

1 Joh 1:9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Sanal. 28:13. Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

Jaak. 5:14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
        .15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
        16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

• Jeesus on tie

Yksikään kristitty ei palvele Lutheria, taikka ketään muutakaan ihmistä jumalana.

Onhan tämä sinulle kerrottu jo ainakin sataan kertaan, eikö sinulla ole totuuden sanalle minkäänlaista aukkoa kehossasi ja mielessäsi?

Emme muuten rakasta helvetin porttejakaan, joten voisitko poistua jo täältä valehtelemasta.

• fg-.,h.j

Luder/Lutherin katekismusta ei ole sanellut Jumalan tai Jeesuksen asialla oleva!

Missä kohtaa raamatun UT:ssa Jumala tai Jeesus määräsi syyttömiä, suomalaisiakin, lapsiakin tapettavaksi noitarovioilla?
        Jos sitä määräystä ei ole Jumalan tai Jeesuksen antamana niin olisko mahdollista että katekismuksen herra epäjumalan palvelijat niitä rikoksia teki Lutheria jumaloiden epäjumalana???

Saako luterilainen / lestadiolainen palvella avoimesti Jumalaa ja Jeesusta vai tuleeko heidän palvella Lutheria jumalana?

Lutheri asetti itse itsensä epäjumalaksi ja puhdisti pois Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetukset!!!

herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

HUOM! tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.
        HUOM! tuollaista käsky ei ole Jumalan vaan epäjumalan rikollisuuden laissa.
        "Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida

"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!

"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

• v,.l-,g'hn

näitä rikollisten kristittyjen eksytyksiä ei Jumalan ja Jeesuksen Oma Sana tunne joten mm. nämä ovat epäjumalanne sanoja JOITA KÄYTÄTTE JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄÄ HENGEN NIMISSÄ HEITÄ PILKATEN:
        "lähetyskäsky" sana lisätty väärennettyyn vuoden 1992 vuoden raamattuun

"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys

"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne

"hätälapsikaste" on lisäys

"kolminaisuusoppi" on lisäys

"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on

"Jumalan asettama avioliitto" puuttuu raamatusta
        "rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali
        "rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta oikeuden eteen...

jne jne...

VT

5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

UT

Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

• teuta

Kaukana kotoa . en saanut tänään yhteyksiä , nyt loetamme
      jos saisimme katkoista huolimatta , edes tekstin paikan sen
      jo sain tirtoon että Pärsteri o0li saarnannut . Kerron sitten lisää kun /jos saamme. Hänen saarnaajan virkansa on ollut
      taisteluinen.

• teuta

Ei ole saatu tänne po-joelle pärsetterin tekstiä eilen päivä seurasta , jos joku sellain lukee joka tietää laita saarnateksti
        meille , jotka olimme katveessa eilen päivällä . Niin ja niille jotka ovat kaukana kotoa .

• Påsater
        teuta kirjoitti:

Ei ole saatu tänne po-joelle pärsetterin tekstiä eilen päivä seurasta , jos joku sellain lukee joka tietää laita saarnateksti
        meille , jotka olimme katveessa eilen päivällä . Niin ja niille jotka ovat kaukana kotoa .

Ei ole saatu tänne po-joelle pärsetterin tekstiä eilen päivä seurasta..

Ai? Asutkin Italissa Po-joella?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Po

• ruotsi-suomi

su.iltana saarnaa ruotsin veli....en osaa sanoa kuka.

• teuta

Se on Lasse L. ja se on aika hyvä paikka on , Kuka on suurin taivasten valtakunnassa .

• varmana

vinnar kuklund

• härkätie

Ja sitten Hämeenlinnaan pariks päivää.

• teuta

Ja sen jälkeen Mikkeliin pari päivää , sitten onkin Lahti 24.6-11
      yhdistyksen kokous alkaa klo 14 . ja seurat klo 18.
      Häl. 12.ja 18 molemmat päivät , samoin Mikkeli .

• kyssyypi eräs

Teuta jaksatko sä kuunnella näitä seuroja näin intensiivisesti?
      Siellähän kirkastetaan hyvin voimakkaasti kaikkea muuta kuin Kristusta.

- Äitiseurakuntaa.
      - Lapin luottamusta.
      - Lapin vanhimpia.
      - Yhteistä ymmärrystä.
      - Lapin vanhimpien erehtymättömyyttä.

Itse en tuollaista kuuntele, koska se luottaa ihmisiin (tekee ihmisistä isiä kristillisyyteen) ja luottaa lihan käsivarteen (ihmisen tekoihin). Kun julistetaan seurakuntaa herrana ja varsinkin sen johtajia, silloin halveksitaan asuvaista Pyhää Henkeä, jonka Jumala on jokaiselle omalleen antanut matkaoppaaksi taivaan tiellä, ja Jumalan lasten vapautta Jeesuksessa Kristuksessa.

Ihmettelen kuinka kaun menee että tämä huolestuttava tilanne alkaa useammille esikoislestadiolaisille kirkastumaan.

Jos koko ajan on tieukasti "virtahevon" sisällä, niin sen ääriviivoja ei kykene hahmottamaan, on otettava etäisyyttä tutkimalla ja kuuntelemalla Jumalan sanaa monipuolisemmin selitettynä. Martti Lutherin raamatunselitysteokset olisi todella hyvä alku monille, pois näistä ihmioppien kahleista.

• teuta

Aivan , siksi aloin näpytllä tuossa 12:50 , kun tuli se autokaup-
        pias asia jo toisen kerran ,

Eipä silti kyllä siellä on sanojakin , mutta minua poltteli tuo iso
        katekismus ja siinä ripit sain yhden jo sisään , kun alku oli Mar-
        tin tapaan niin lyhyesti kirjoitettu .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Minde eloitti , Hämeenlinnan seurat paikka oli , Taivasten valtakunta oli kymmenen neitseen kaltainen .

• teuta
        teuta kirjoitti:

No sitten olisi , loput sanat saaneet jäädä 13:45jälkeen pois.,
        ja kello on jo 14:00,eikä lopeta .

• gh,j.kl
        teuta kirjoitti:

Minde eloitti , Hämeenlinnan seurat paikka oli , Taivasten valtakunta oli kymmenen neitseen kaltainen .

oliko pedofiilit perkeleet mielissään?

• ruotsalaista

Oliko se joku kustahfsooni joka suarnas ehtoolla.

• teuta

EI OLLUT , EKAPÄIVÄ OLI MINDE, ILTA OLI gg, ELI gUSTAFSSO,
        NE OLI MAANANAI , JA TIISTAI OLI GP . ELI PÄÄRSETTER ILTA ,MINDE.
        TÄMÄ OLI SE SAARNA JOSSA HÄN VAROITTELI ETTEI KASTEEN
        JA SAKRAMENTIN KAUTTA MENISI SAATANA TAIVAASEEN .

JOO JOO . SÄ OLITKIN AIVAN OIKEESSA TUOTAHAN SINÄ TARJOSIT.

• lätsä pekka

Piru pitää saarnaraatia. Sormi osoittaa itsestä poispäin.

• Jeesus pelastaa

Onhan täällä yksi taikka kaisi pirun agenttiakin tämä savon ukko ja pätkivä nikki.

Pääasiassa täällä kuitenkin kysyvät Jumalan lapset sitä, kumpaanko Jeesuksen seuraajan tulisi uskoa, Jumalan sanaan vai ihmisoppien sotkuun.

On naivia puhua sormella osaittamisesta, nyt on paljon vakavammasta asiasta kysymys kun vain muutamista ihmisistä.

- Raamattu ei tunne äitiseurakuntaa.
      - Raamattu ei tunne lapinvanhimpia.
      - Raamattu ei tunne sellaista seurakuntaa joka kokoontuu jonkun ihmisen nimen alla. Seurakunnan muodostavat kaikki kristityt joiden ainoanan turvana on Kristuksen sana.
      - Raamattu tuntee yhteisen ymmärryksen, joka löytyy apostolisesta uskontunnustuksesta.
      - Lapin vanhinten tulkintoihin perustuva pakko-oppi jota kutsutaan yhteiseksi ymmärrykseksi, on ihmisoppia.
      - Lainvanhimpiin ei pidä missään nimessä luottaa, vaan JUmalan sanaan joka löytyy kirjoitettuna Pyhässä Raamatussa. Sen mukaan on ojentauduttava myös esikoislestadiolaisuudessa.

Monia muitakin poikkeamia JUmalan sanasta on esikoislestadiolaisuudessa, nämä vain esimerkeiksi. Ehkä nyt ymmärrät mihin syyttävä sormi osoittaa. Ellet tiedä niin sanoin sen, - perkeleeseen.

• korven vaeltaja

Täältähän näköjään löytyis parhaat puhujat,miten seurakunta ei ole ollenkaan älynnyt lukea tätä palstaa ja valita lähetysmiehet suoraan täältä,täällä tuntuu olevan sanan ymmärrystä vaikka muille jakaa.

• Lähettiläs

miten seurakunta ei ole ollenkaan älynnyt lukea tätä palstaa

Luuletko etteivät lue? Seuraavat hyvinkin tarkkaan!

• Teuta

KORVEN VAELTAJALLE :

JOO , EI AINAKAAN SELLAISTA NAURETTAVUUTTA KUIN ,gp HÄMEESSÄ,
        KAILOTTI 21.6-11 KLO 1340 KASTEESTA JA SAKRAMENTEISTÄ JA ETTÄ
        saatana SEN KAUTTA MENISI TAIVAASEEN , HÄPEISI ITSEKIN SITÄ PUHET-
        TA , KOSKA jUMALA /JEESUS ON SANONEET ETTÄ EI MIKÄÄN SAASTAISUUS/
        SYNTISYYS , VOI PÄÄSÄ TAIVAASEEN .

HÄN ALKOI EPÄILLÄ JUMALAN /JEESUKSEN PUHEITA , MIHIN TIEDÄMME SELLAISEN JOHTAVAN . ?

• Jeesus on tie

Paljastit itses korven vaeltajai!!!! Olet rakentanut autuutesi parhaiden puhujien varaan.

Raamatun mukaan Jeesus kristus on tie totuus ja elämä. JOka hänen varaansa rakentaa ei tule koskaan pettymään eikä tarvitse rakentaa autuuttaan etevinä puhujina pitämiensä ihmisten varaan. Hallelujaa kiitos Jeesus.

• kluks kluks

Oliskohan mahdollista,että seurakunnasta nousisi ryhmä ymmärtäväisiä ja pääsisi keskustelemaan vanhinten kanssa.
      Kysymään opin perusteita ja näyttämään ne pitäviksi raamatun kanssa.
      Mielestäni he sotkevat seurakunta ja vanhurskauttamis opin yäysin sekaisin.
      Näyttää kyllä sille että he ovat muutamien suomen lähetysmiesten piirittämiä koko ajan seurapaikkakunnilla.
      Vaikeat kysymykset ohjataan kai näille "henkivartioille"ettei tarvi saarnoja perustella.

• Teuta

SE ON TOTTA ITSE OLEN KOETTANUT HEIDÄN JUTTUSILLEEN 1996
        LÄHTIEN , MUTTA KUN MINULLA ON KOKOPARTA TAI HENKILÖKEMIA EI SYNKKÄÄ EI TOIMI SIINÄ 2005 JÄLKEEN EN OLEKOVINPALJON VITSINYT
        JUURI NOIDEN PERSKÄRPÄSTEN TAKIA , JOTKA HÄNNYSTELEE KAIKEN AIKAA EIKÄ VOI SANOA KUINKA ASIA ON JOS SE TULEE ESILLE , NIINKUIN
        ON TULLUTNIIN MONTA KERTAA ...

• kuuntelija etelästä

Viime kerralla yritettiin päästä juttusille. Audienssile myönnettiin aikaa parikymentä minuuttia, ja siitäkin liuskapekka jaarittelullaan vei leijonanosan.
        Mitään syvempää keskustelua ei saatu aikaiseksi, mutta mukana olleita syytettiin "kasvamisesta isoksi".
        Tuntuu, kuin eivät halua antautua keskusteluun, eristäytyvät samanlailla ajattelevien joukkoon.

Joka vielä jaksaa kokeilla keskustelua, yrittäköön. Itse ovat kasvaneet yli seurakunnan....

• Jeesus on tie
        kuuntelija etelästä kirjoitti:

Viime kerralla yritettiin päästä juttusille. Audienssile myönnettiin aikaa parikymentä minuuttia, ja siitäkin liuskapekka jaarittelullaan vei leijonanosan.
        Mitään syvempää keskustelua ei saatu aikaiseksi, mutta mukana olleita syytettiin "kasvamisesta isoksi".
        Tuntuu, kuin eivät halua antautua keskusteluun, eristäytyvät samanlailla ajattelevien joukkoon.

Joka vielä jaksaa kokeilla keskustelua, yrittäköön. Itse ovat kasvaneet yli seurakunnan....

Juuri näin. Lapin miehet elävät pelossa. He pelkäävät että totuus tulee julki.
        Kristuksen pitäisi olla seurakunnan pää, me muut palvelijoita ja veljiä.
        Ihmisoppi on korottanut muutamat temppelin harjalle josta käsin he komentelevat muita luottamaan itseensä ja "äitiseurakuntaan" Kristus on häväisty puhumalla saatanan menneen taivaaseen Jeesuksen kautta.
        (Siis pyhien Sakramenttiwen kautta). Jos he vähänkään tuntisivat Raamattu he tietäisivät että saatana on jo aikoja sitten heitetty maan päälle, eikä hänellä ole mitään asiaa taivaaseen enää.

JUmalan sana ja Pyhät Sakramerntit Kaste ja Herran Pyhä Ehtoollinen on voimassa jokaiselle joka uskoo, aina maailman loppuun saakka, niin kuin Raamattu todistaa. Sitä ei voi yksikään lestadiolainen tai mikään muukaan lainen kumota eikä turhentaa, tekee vain itselleen vahingon tuollaisilla puheilla.

On tämä jo melko pitkälle jo mennyt tämä ihmispalvonta ja Jumalan sanan tuntemattomuus. Rakkaat ystävät te jotka vielä seuraatte Jeesuksen asemesta lapin vahimpia, ottakaan nyt Raamatut käteennen ja alkakaa tutkimaan JUmalan sanaa rukouksen kanssa, niin tulette näkemään ihmeitä omassa elämässänne ja myös lähipiireissänne.

• tunturipurolla

Nyt trvitaan rohkeutta ja ymmärrystä.
        seurakuntana ottaa herrat keskusteluun.

• teuta
        tunturipurolla kirjoitti:

Nyt trvitaan rohkeutta ja ymmärrystä.
        seurakuntana ottaa herrat keskusteluun.

AUTTAAKO ROHKEUS , KUN ,SITÄ ON MULLA ,
        VAAN HE MENEVÄT KARKUUN .
        JOS TARKOITAT SEURAKUNNAN ASIALLA
        NIITÄ HÄNNYSTELIJÖITÄ , ÄLÄ PUHU MITÄÄN.

• taputus on synti

Vain silloin on hyvät lapinseurat kun saadaan väki liikutuksiin ja lammashuone kiittää taputusten sijaan almuilla, lue euroilla.
      kiitosjono on pitkä ja hyvästä saarnasta hyvä palkkio
      .
      Saammeko pyyteetöntä ja vapaaehtoista sielunhoitoa.???????

• teuta

Mitenkä mahtoi tänään päivllä olla.

• teuta

JOO. Kaukana olevalle , jos hankit kasettia jostakin , niin mikkelin toinen päivä ,ja ilta kyllä kannattaa hankkia , vinkkinä vain .

Ne saarnat oli jumalan sanaa. tiedätkö mistä tilata. ?

• postillatroviolle

tuleeko noiden saarojen kuuntelusta jonkinlainen saarankiima, kun niitä pitää kuunnella kuulemasta päästyään. Minä opein niiden sisällön ulkoa jo 20 vuotta sitten, joten ei tarvi enään kuunnella MITÄÄN LESTADIOLAISEN LAHKON JORINOITA. Lutter ja Lesta olivat suuri kirous pohjoiselle kristikansalle.

• öööööööööööööööööööö

Kuuntelin jotain saarnaa....ööö,ööö,öööuööö
      että semmosta

• teuta

No joo se on toi håkkan gustafsson , entarkoittanut häntä .
        tarkoitin lassen ja minden saanoja , heille annettiin sinä
        päivänä eri oikeudet !

• Jeesus on tie

Mitkä eri oikeudet heille annettiin sinä päivänä???

Yritetään pysyä itse asiassa sisällä.

Nimittäin kaikki mikä ei ole uskosta, se on syntiä.

Kun ihmisten omia tuntoja sidotaan useilla ristiriitaisilla ihmiskäskillä ja ihisten keksimillä säännöillä joissa ei ole mitään pohjaa Jumalan sanassa, niin
      se tuo valtavan (täysin tarpeettoman) taakan arkojen ja pelokkaiden ihmisten omille tunnoille.

Gal. 4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

Siis: Meidän Jeesuksesta uudestisyntyneiden äitimme ei ole ruotsinlapissa eikä Jellivaarassa!!
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Gal. 4:27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Jeesus on tuo yksinäinen jolla on enemmän lapsia kun sillä jolla on mies, siis lainvanhurskaus joka perustuu kieltoihin ja käskyihin ja niiden noudattamiseen.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Gal. 4:28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

Aamen hallelujaa kiitos Jeesus!!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Gal. 4:29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.

Muistamme hyvin kuinka vaino lähti ruotsinlapista -1990 luvulla evankeelisia julistajiamme vastaan, eikä se ole sammunut!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Gal. 4:30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

Tekoihin perustuva vanhurskaus ja siinä kilvoitteleminen on saatanasta lähtöisin, sillä Kristus on lain loppu niille vanhurskaudeksi jotka USKOVAT.
      Saatana sitoo ihmisen valheillaan lain noudattajaksi, siis mahdottomaan.

Siksi ihmisen tekoihin perustuvaa vanhurskautta on joka päivä ajettava ulos seurakunnasta ja ihmisen omasta sydämestä, ja otettava Kristuksen lahja ilolla uskon kautta vastaan kiittäen JUmalaa!!!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Gal. 4:31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
      Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

Hallelujaa kiitos Jeesus. Rakas Jeesus kirkasta itsesi esikoislestadiolaisillekin sellaisena kun sinä olet, - syntien sovittajana - Vapahtajana, JUmalan lupausten Lunastajana. Tienä rakastavan kaikki valtiaan JUmalan sydämelle!!!
      Kuule rukouksemme, nimesi kunniaksi. Kiitos Jeesus että kuulet rukouksemme lupauksesi mukaisesti, hallelujaa!!

• teuta

Minä olen aina oikeuden kannalla , ja silloin 23, 6,tuli parasta sanaa mitä tällä kierroksella on , vielä tullut etkö ollut äänen takrkkailijana . Vaikka
        repa sanoikin että pitää olla 3 vuotta korjauksesta , ettei lipee , sirren
        on vasta varmaa . kun rohkenit laittaa Gal. 4:26- ohjeita 5:1 asti laitan
        selitystä niistä mitä komite on tuuminut .

Gal. 4:26. sel."Jerusalemilla "joka on ylhäällä , Paavali tarkoittaa Kristuksen tosi seurakuntaa . Se synnyttää evankeliumilla JUMALAN aitoja armolapsia
        joita se sitten piirissään myös hoitaa ja kasvattaa,Hebr. 12:22. puhuu Jer-
        usalemista samassa merkityksessä , JUMALAN Hengellisenä kaupunkina ."Lupauksen lapset " ovat evankeliumin armolupausten uskomisen kautta Jumalan lapsiksi uudestisyntyneitä ihmisiä .
        4:26: teksti , Mutta se Jerusalem , joka ylhäällä on , on vapaa
        ja se on meidän äitimme. .

Erehdys johtui lain väärinkäsittämisestä ja -käyttämisestä . Jumala
        ei antanut lakiaan johtamaan ihmisiä omavanhurskauden rakentamiseen
        ja armonvahurskauden hylkäämiseen , Vaan sen tarkoitus oli:

1. Jumalan tahdon ilmoittaminen suhteissä Häneen ja toisiin ihmisiin
        2. Synnintunnon vaikuttaminen , että ihmiset etsivät armoa ja
        ottaisivat sen vastaan lupauksen sanasta .

Lain ja omavanhurskauden harhaan joutuneet ihmiset saattavat olla niin varmoja oman uskonnollisuutensa oikeasta laadusta . että käyvät vainoamaan evankeliumin synnyttämiä JUMALAN armolapsia .
        Tälläista on paljon nykyisinkin kristikunnan piirissä .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Minä olen aina oikeuden kannalla , ja silloin 23, 6,tuli parasta sanaa mitä tällä kierroksella on , vielä tullut etkö ollut äänen takrkkailijana . Vaikka

Gal. 4:26. sel."Jerusalemilla "joka on ylhäällä , Paavali tarkoittaa Kristuksen tosi seurakuntaa . Se synnyttää evankeliumilla JUMALAN aitoja armolapsia
        usalemista samassa merkityksessä , JUMALAN Hengellisenä kaupunkina ."Lupauksen lapset " ovat evankeliumin armolupausten uskomisen kautta Jumalan lapsiksi uudestisyntyneitä ihmisiä .

Lain ja omavanhurskauden harhaan joutuneet ihmiset saattavat olla niin varmoja oman uskonnollisuutensa oikeasta laadusta . että käyvät vainoamaan evankeliumin synnyttämiä JUMALAN armolapsia .

Unohtui tuo´5:1 KRISTILLINEN VAPAUS . KS. JOH, 8:31-32.
        nIIN jEESUS SANOI NIILLE JUUTALAISILLE JOTKA USKOIVAT ¨
        HÄNEEN "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani ; ja te tulette tuntemaan totuuden , ja totuus on tekevä teidät
        vapaiksi . sel.
        31-32. Jeesuksen todellisia opetuslapsia on ne , uskossa ja kuuliasuudessa pitäytyvät Hänen sanassaan . He eivät alussa tajua ja ymmärrä kaikkia sen totuuksia . Rukoillen tutkimalla Raamattua , kuuntelemalla sen selittämistä seurakunnassa sekä kristillisen kilvoitukswen , koettelemusten ja ahdistusten "koulussa" he vähitellen edistyvät sen tuntemisessa ja sisäistämisessä . Uskolle vieraan halu noudattaa ajatuksiaan ja halujaan ei ole vapautta , vaan synnin orjuutta. . Oikeaa vapautta on sydämen halusta ja mielellään tapahtuva JUMALAN
        sana n noudattaminen . "Sillä Rakkaus Jumalaan on se, erttä pidämme Hänen käskynsä , " 1 Joh. 5:3. Jeesus sanoo : "Jos joku Rakastaa minua , niin hän pitää minun sanani ." , Joh. 14:23. .

• Jeesus on tie
        teuta kirjoitti:

En ole kuunnellut sanaakaan lapinseuroista.

Olin vain kiinnostunut mitä tuo lause eri oikeuksista tarkoitti.

Tahdon hieman selvittää mitä tarkoitetaan sillä että joskus he saarnaavat paremmin ja joskus huonommin?

Nimittäin kuten Raamattu sanoo, lakihenkinen ja ihmisoppeja sisältävä hapate pilaa (hapattaa) koko taikinan riippumatta hapatteen määrästä taikinassa.

Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, ...

***) ... te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Gal. 5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        Gal. 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

xxxxxxxxxx

Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        Gal. 5:8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.

Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        Gal. 5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.

Gal. 5:11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
        Gal. 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!

***) Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; ...

... älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:

"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

• teuta
        Jeesus on tie kirjoitti:

En ole kuunnellut sanaakaan lapinseuroista.

Olin vain kiinnostunut mitä tuo lause eri oikeuksista tarkoitti.

Tahdon hieman selvittää mitä tarkoitetaan sillä että joskus he saarnaavat paremmin ja joskus huonommin?

Nimittäin kuten Raamattu sanoo, lakihenkinen ja ihmisoppeja sisältävä hapate pilaa (hapattaa) koko taikinan riippumatta hapatteen määrästä taikinassa.

Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, ...

***) ... te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Gal. 5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        Gal. 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

xxxxxxxxxx

Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        Gal. 5:8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.

Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        Gal. 5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.

Gal. 5:11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
        Gal. 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!

***) Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; ...

... älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:

"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Paavali käskee Galattalaisia pysymään lujina siinä uskossa , ja vapaudessa minkä Kristus on heille valmistanut .

%:2-9 KASTE on Uuden liiton merkki , johon liittyy velvoitus , noudattaa kaikkea , mitä Jeesus on opettanut ja käskenyt ( Matt.28:19-20. Ympäri leikkaus ottaminen Jumalan säätämänä velvollisuutena merkitsi palaamista vanhaan liittoon ja sen lakiin , aiheuttaen Kristuksesta pois joutumisen .
        Se saattoi itsestään näyttää vähäiseltä asialta , mutta se oli "vähinen hapus" ,
        joka "hapatti koko taikinan ", muutti uskonnollisen elämän toiseksi ja turmeli sen

5:13-14. Kristillisessä elämässä usko toimii ja ja vaikuttaa RAKKAUDEN KAUTTA. Rakkaus on lain täyttymys kuitenkin niin , että Jeesuksen yksityiset
        käskyt/Kristuksen laki ( johon Dekalogi SIÄLTYY) OVAT OHJEELLISIA SEN
        suhteen , mitä lähimmäisenrakkauden käskyä on käytännössä noudatettava
        ks. Room. 13:8-10.

5;16-18 , Lihan ja Hengen taistelu Uskoville annettu varoitus lihan töistä ja
        ks. Room. 7:15-22. ;8:1_14,28 ; 2 Kor .7:1 .
        KEHOTUS vaeltamaan Hengessä osoittaa, että tämä ei tapahdu ilman pyrkimystä ja kilvoittelua , siihen Pyhän Hengen armoa , hoitoa ja voimaa Rukoillen . "Pyrkikää ..pyhitykseen , sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä
        Herraa" Hebr. 12:14. Jeesus sanoo: "ilman minua te ette voi mitään tehdä "
        Joh. 15:5.

• fg.-hjk
        teuta kirjoitti:

rikollisen kristitytsti suoritettuna näin:

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

rikollisen kristitytsti syyttää vaikka islamilaisia älä tapa käskyn rikkomisista kun omat omat teot ovat yllä mainittujen murhien tilaajana kirkollisveroja maksamalla ja lähetystyö keräyksiä rahoittamalla!!!

• kysymys lappiin

Kuinka Lahden seurat on menny?
      Onko suuria päätöksiä tullu.
      Lapinmiehet on varmaan pysyny kaukana seurakuntalaisista,ettei tule ikäviä kysymyksiä.

• sivusta kuullut

saarnajien kokouksessa ainakin Inkerin lähetyksen historia-kirja on päätetty laittaa arkistoon, eli sitä ei julkaista.
        Minde oli tämän ilmottanut syytä kertomatta.
        Arvauksia syystä on esitetty: 1. Lapin alunperin kielteinen asenne koko Inkerin työhön 2. Eero H:n näkyvä esiintymien Inkerin työssä 3. Omavanhurskaus

• näin mennee
        sivusta kuullut kirjoitti:

saarnajien kokouksessa ainakin Inkerin lähetyksen historia-kirja on päätetty laittaa arkistoon, eli sitä ei julkaista.
        Minde oli tämän ilmottanut syytä kertomatta.
        Arvauksia syystä on esitetty: 1. Lapin alunperin kielteinen asenne koko Inkerin työhön 2. Eero H:n näkyvä esiintymien Inkerin työssä 3. Omavanhurskaus

Vallan menettämisen pelko, siitä tuo kielteisyys johtuu. Niinkaunan kun Raamatun vastainen "vain me pelastumme" seurakuntaoppi uskotaan liikkeessä, niin kauan lapissa säilyy yksin Jumalalle kuuluva valta.

• Oksettavaa oli

Eilen illalla , en tiedä kuka saarnasi, mutta ei ainakaan hyvän paimenen eli Jeesuksen ääni kuulunut! Täyttä ihmisoppia ja hävettävän onnetonta raamatun tulkintaa.

• teuta

Taisi olla se PÄRSTERI , SANOI vo. vainaa.

• sevettijärvi

Onko saarnaajien kokouksista tullu mitään tietoa vai onko ne lappimyönteisten näyttöpaikkoja?

• autuus tulee armosta

Lähetysten tarkoitus on nimenomaan pitää liikkeen isiltä peritty traditio voimakkaana. Tähän on hajaannuksista (1902) jälkeen kuulunut voimakas
      Gällivaren seurakunnan korostaminen. Samaan tapaan kun roomalaiskatolisille
      on seurakunnan ylin päättävä kolleegio Roomassa sijaitsevassa Vatikaanivaltiossa. Johdossa paavi.

Jeesuksen seuraajalle seurakunnan ylivertaisuutta ja kaikkitietävyyttä korostava reologia on hyvin hämmentävä, Raamattu kun ei tunne muita teitä taivaaseen kuin Jeesuksen Kristuksen, HÄN on seurakunnan pää ja ruumiin Vapahtaja.

Raamatun mukaan KAIKKI seurakunan jäsenet ovat tasa-arvoisia sisaruksia keskenään ja toinen toisensa alamaisina kutsutut palvelemaan toinen toisiaan.

Seurakunnan tärkein tehtävä on JULISTAA KRISTUKSEN SANAA, ei julistaa ylikorotetusti omaa isiltä perittyä seurakuntaidentiteettiään.

Kristuksen evankeliumi kuuluu JOKAISELLE joka ottaa sanan USKOLLA vastaan. Omaa seurakunnallista identitteetiään sairaalla tavalla korostava julistus lähtee siitä että evankeliumi kuuluu ainoastaan "meille" ja yhteisömme ulkopuolella ei ole pelastusta. Tämä hajaannuksista asti lestadiolaisuutta seurannut kirous on vakava synti, josta pitäisi kiireesti tehdä parannus.
      Silloin toteutuisi kristuksen opin ydin: JEESUS KRISTUS ON HERRA.

• teuta

Kyllä , ja siinä on muutakin , se että kenelläkään ihmisellä ei ole
        loppujen lopuksi , oikeutta tuomita ketaan , tai päästää ketään
        taivaaseen , viime kädessä sen tekee JEESUS KRISTUS .
        Ja VAIN HÄN JA JOISSAKIN TILANTEISSA" JUMALA ." SIIS
        ENOK , NOA , AABRHAM , IISAK , JAAKOB , JOOSEF¨,
        MOOSES ,,JA MUUTAMIA MUITA ON MAINITTU .

• fg.h-jkl

Jeesuksen seuraajia eivät ole sellaiset jotka palvelevat omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden herraa epäjumalanaa!

Jeesuksen seuraajia eivät myöskään ole he, jotka maksavat kirkollisveroa, laittavat rahaa rikollisuuden lähetystyö keräyksiin TILAAMALLA MURHIA:

Jumala on Jumala
        Jeesus on Jeesus
        herra on herra

Moos. 4:1: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

Ainoa Jumalan Poika on Jeesus! ja Jeesus ei syntynyt Mooseksen aikana!!!

2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."

Saatanaa jumalana palveleva kristitty sotilas on herra, herra saatanan palvelija.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra

Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

Sanalla "Herra" tarkoitetaan myös kristinuskon herra epäjumalaa.

2.Korinttolaiskirje:

11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• vb.n-jkl-
        fg.h-jkl kirjoitti:

Jeesuksen seuraajia eivät ole sellaiset jotka palvelevat omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden herraa epäjumalanaa!

Jeesuksen seuraajia eivät myöskään ole he, jotka maksavat kirkollisveroa, laittavat rahaa rikollisuuden lähetystyö keräyksiin TILAAMALLA MURHIA:

Jumala on Jumala
        Jeesus on Jeesus
        herra on herra

Saatanaa jumalana palveleva kristitty sotilas on herra, herra saatanan palvelija.

Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

2.Korinttolaiskirje:

11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

2.Korinttolaiskirje:

11:14 Eikä ihme; sillä itse -s-a-a-t-a-n-a- tekeytyy valkeuden enkeliksi.

HERR A < > A ERRHE tarkoittaa "Jumalan erehdys/virhe". Sitä titteliä ei tunneta Sielujen Valtakunnassa. Taivasten Valtakuntaa ei nimittäin ole (Tuomaan Evankeliumi) vaan oikeaoppisesti on Sielujen Valtakunta. -P-i-r-u- osoittelee taivaalle missä ei ole mitään, ja tyhmä uskoo näkevänsä jotain vaikkei siellä mitään ole.

• huh huh
        fg.h-jkl kirjoitti:

Jumala on Jumala
        Jeesus on Jeesus
        herra on herra

2.Korinttolaiskirje:

Näin on käynyt juuri sinun tapauksessasi. Itse saatana on riehunut kolme vuotta lestadiolaisten palstalla sinun mielisairaan persoonasi kautta.

Kunpa Jeesus jo kuuölisi meidän rukouksemme jotka joka päivä kärsimme saatanallisista toimistasi, ja antaisi sinulle ansiosi mukaisen palkan.

• teuta
        teuta kirjoitti:

Kyllä , ja siinä on muutakin , se että kenelläkään ihmisellä ei ole
        loppujen lopuksi , oikeutta tuomita ketaan , tai päästää ketään
        taivaaseen , viime kädessä sen tekee JEESUS KRISTUS .
        Ja VAIN HÄN JA JOISSAKIN TILANTEISSA" JUMALA ." SIIS
        ENOK , NOA , AABRHAM , IISAK , JAAKOB , JOOSEF¨,
        MOOSES ,,JA MUUTAMIA MUITA ON MAINITTU .

Kun tuossa viestissä sanoin että kenelläkään ei ole
        oikeutta päästää ja tuimita , se ei kerro koko totuutta
        se kertoo vain siltä kohtaa kun se tarkoittaa taivasta
        sillä onhan sanottu että se pitää paikkansa , siksi että

Paradiisiin se riittää , jossa sielut on sen pitkän odotuksen
        Kuten vaarini , jota heikkilän papaksi nimitettiin , Kun minun äitini kuoli - 58 ja isäni jäi 7 lapsen kanssa maalle ilman
        autoa siinä oli monen moista huolta , surua , ja vaivaa,

Niin hän kysyi Jumalalta iltarukouksessa , josko Hän voisi näyttää , missä on pappa nyt , ja se tapahtui aika pian
        jollei jo seuraavana yönä niin seraavana , hänelle näytettiin
        hieno niitty , siellä niityllä makasi yksi nurenpuoleinen mises,
        isäni tunsi hänet Kaarlo siellä niityllä maksi , n.30-33. v.
        vanhana joka kysyi viivyttelemättä mikä sinua valtteri tänne
        veti . isäi o0li vastannut ,. se asia selvisi jo - ja hänet palautettiin lähtö paikkaan .

Olen tälläisen tarinan kuultuani , aina ollut vahvemman uskon
        kanssa liikkeellä , ja se on kohdistnut poikkeuksetta isään
        ja Jumalaan/Jeesukseen kuin monet. Apogryyfikirjoituksetkin
        Ovat olleet uskoa kohentavia , ennen kuin päin vastoin . olen
        monesti ajatellut miksi tehdään niin pajon, sääntöjä jotka on
        Tai oli erilaisten saarnaajien tarve ?

• teuta
        teuta kirjoitti:

Kun tuossa viestissä sanoin että kenelläkään ei ole
        oikeutta päästää ja tuimita , se ei kerro koko totuutta
        se kertoo vain siltä kohtaa kun se tarkoittaa taivasta
        sillä onhan sanottu että se pitää paikkansa , siksi että

Paradiisiin se riittää , jossa sielut on sen pitkän odotuksen
        Kuten vaarini , jota heikkilän papaksi nimitettiin , Kun minun äitini kuoli - 58 ja isäni jäi 7 lapsen kanssa maalle ilman
        autoa siinä oli monen moista huolta , surua , ja vaivaa,

Niin hän kysyi Jumalalta iltarukouksessa , josko Hän voisi näyttää , missä on pappa nyt , ja se tapahtui aika pian
        jollei jo seuraavana yönä niin seraavana , hänelle näytettiin
        hieno niitty , siellä niityllä makasi yksi nurenpuoleinen mises,
        isäni tunsi hänet Kaarlo siellä niityllä maksi , n.30-33. v.
        vanhana joka kysyi viivyttelemättä mikä sinua valtteri tänne
        veti . isäi o0li vastannut ,. se asia selvisi jo - ja hänet palautettiin lähtö paikkaan .

Olen tälläisen tarinan kuultuani , aina ollut vahvemman uskon
        kanssa liikkeellä , ja se on kohdistnut poikkeuksetta isään
        ja Jumalaan/Jeesukseen kuin monet. Apogryyfikirjoituksetkin
        Ovat olleet uskoa kohentavia , ennen kuin päin vastoin . olen
        monesti ajatellut miksi tehdään niin pajon, sääntöjä jotka on
        Tai oli erilaisten saarnaajien tarve ?

ps. vaarini kuoli -64 ja hän oli 91,v. 10 kk. vanha kuollessaan .

• teuta

Tuosta kerrotaan 2. Kor. 11:13-15 . (joten jae 14 sattuu siihen
      Ja se kertoo Harhaopettajat ja suhtautuminen heihin , ks. Room . 16:17-18. Lue Raamatusta teksti . kirjoitan sel. tästä
      mitä on santtu Raamatun selitys komiteaassa .

Varuillaan olosta epäraamatullisen yharhojen suhteen , : on
      seurakunnalle /kirkolle elintärkeä kaikkina aikoina . Harhojen
      levittäjät ovat saatanan asia miehiä , vaikka tekeytyvätkin
      Kristuksen ja vanhurskauden palvelijoiksi ks. 2 Kor 13-15.
      He ovat sielun vihollisen pauloissa , sillä hän on vanginnut
      heidät tahtoaan täyttämään , 2 Tim. 2:26.

Jos he eivät ojennu yhdestä tai kahdesta varoituksesta,
      heitä on kartettava, Joh. 10:5 ; Tiit . 3:10-11. , sillä muutoin
      he pettävillä sanoilla ja kauniilla puheilla eksyttävät vilpittömien sydämmet , Jeesus sanoo: "Kavahtakaa vääriä
      profeettoja , jotka tulevat teidän luoksenne Lammasten vaat-
      teissa, mutta siältä ovat raatelevaisia susiä , Matt. 7:15.
      myös ks. Jer. 23: 9-17, 20,21, 30 -40 . ;1 Joh. 2:18-29 .

• teuta

Room . 10 - luku .

3, sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta , vaan koettavat pysäyttää omaavanhurskauttaan , eivät he ole
      alistuneet Jumalan vanhurskauden alle .
      4. Dillä Kristus on lain loppu vanhurskaudeksi jokaiselle
      joka uskoo .

Niin kuin Jumala itse on iankaikkinen ja muuttumaton , samoin on Hänen lakinsakin iankaikkinen ja muuttumaton . Sentähden Herramme Jeesus sanoo: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profettoja kumoamaan , en ole tullut kumoamaan. , vaan täyttämään . Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat , ei laista katoo pienintäkään kirjainta. eikä ainoakaan piirto , ennekuin kaikki on tapahtunut " Matt. 5:17-18 .

Näissä sanoissa todistetaan selvästi ja kirkkaasti Jumalan pyhän lain pysyväisyys ja muuttumattomuus , koska ei pieninkään kirjain eikä piirto ole muuttuva , vielä vähehemmin tuleva kumotuksi tai kartoavan , ennenkuin kaikki täytetään .
      Ja Kristus itse todistaa , että Hän juuri lakia täyttääkseen oli
      tullut tänne; ei siis kumoamaan lakia.

• teuta

Jatkoa :
        Mutta nyt näyttää siltä kuin apostoli opettaisi aivan päinvastoin , sanoessaan : "Kristus on lain loppu ". Miten on tämä ymmärrettävä ? Apostoli selittää sen itse , lisäämällä seuraavat
        sanat : "vanhurskaudeksi jokaiselle , joka uskoo ". Tässä ei puhuta siis siitä , onko lakia noudatettava vai ei ; vaan kysymys
        on siitä , millä tavoin ihminen tulee vanhurskaaksi Jumalan edessä . Ja tähän nähden apostoli sanoo Kristuksen olevan "lain lopun ", sentähden , ettei yksikään liha voi lain teoista tulla vanhurskaaksi Jumalan edessä Room . 3:20 vaan
        ainoastaan uskomalla Kristukseen .

Sillä Kristus ei ole siinä merkityksessä lain loppu , ettei uskovaisen tarvitse noudattaa Jumalan lakia ja käskyjä ,
        mikä olisi perkeleitten oppia , koska kristus itse todistaa , että Hän juuri sitävarten on tullut maailmaan , että täyttäisi lain , ja ettei lain pieninkään kirjain eikä piirtoa saada sivuttaa , vaan
        kaikki on täytettävä . Mutta vanhurskaudessa on Kristus totisesti "lain loppu" . Sillä jokainen joka uskoo Häneen , tulee vanhurkaaksi "ilman lain tekoja" , yksin Kristuksen ansion kautta , johon luottaa , niinkuin on kirjoitettu : "IHMINEN VANHURSKAUTETAAN USKOSTA ILMAN LAIN TEKOJA JAE 28..

Mikä sangen hyvin sopii yhteen tämän Raamatun sanan kautta :
        "Kristus on lain loppu ". Vaikka tämän tiedämme ja jo joinkin määrin olemme sen käsittäneet , niin ei meille kuitenkaan o0le mikään helppo tehtävä kirjoittaa tätä sanaa sydämeemme ,
        ja koetuksessa noudattaa sitä .

Nyt iltasaarnan teksti oli , Room. 13: loppu osa .

• Room10

1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa, että he pelastuisivat.
      2 Voin todistaa, että he ovat täynnä intoa Jumalan puolesta, mutta heiltä puuttuu ymmärrys.
      3 He eivät tiedä, mitä Jumalan vanhurskaus on, ja yrittäessään pystyttää omaa vanhurskauttaan he eivät ole alistuneet siihen vanhurskauteen, joka tulee Jumalalta.
      4 Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo.
      Pelastus on tarkoitettu kaikille
      5 Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: "Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
      6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle --
      7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista.
      8 Mitä siis on sanottu?

-- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,

nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
      9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
      10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
      11 Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään."
      12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen.
      13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
      14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?
      15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
      16 Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
      17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.
      18 Nyt kysyn: eivätkö he ehkä ole kuulleetkaan sitä? Varmasti ovat:

-- Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle, heidän sanansa maan ääriin asti.

19 Mutta eikö Israel ole sitä käsittänyt? Jo Mooses sanoo:

-- Minä saan teidät kadehtimaan kansaa, joka ei ole kansa, vihaamaan pakanoiden ymmärtämätöntä joukkoa.

20 Jesaja sanoo vielä rohkeammin:

-- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.

21 Israelista hän sen sijaan sanoo: "Päivästä päivään olen ojentanut käsiäni uppiniskaista ja vastustelevaa kansaa kohti."

• Näin se mennee

Kristityllä on aina vaara langeta luottamaan vaihtelevassa määrin omaan vanhurskauteen.

Kun ihmisparoista ei oikein tunnu luontevalta, että saa Jumalalta valtakunnan perintöoikeuden aivan lahjaksi.

Miksi se on niin vaikeata?

Siksi koska tässä elämässä ihmisten keskellä on kaikki rakastetuksdi ja hyväksytyksi tuleminen ansaittava.

Jos olet kiltti ja tottelet, saat vanhempiesi ja opettajioesi hyväksynnän.
      Sitten samoilla ehdoilla saat sosiaalisen joukon (sen johon kuulut) hyväksynnän.

On vaikeata ymmärtää ja uskoa varauksetta tuleva Jumalan anteeksiantava rakkaus.

Muistamme kuinka piru pani hanttii häirikkömme haamussa, kun pedofiilit päästettiin taivaaseen ja hän, (joka on omasta mielestään maailman paras ihminen), menee katumattomana epäuskossaan helvettiin.

• teuta

Nytkun kierros alkaa olla lopuillaan , Teuvaa, Olun jälkeen ,
      ja joosakin vaiheessa , kun jälipyykki on pesty , ottakaa
      silloin tällöin palstaan yhteys , täällä on aina joskus kulta
      munia , ,joita kanattaa lukea noista riidoista ei kannata
      välittää , tai kyllä siten ettei ota niitä vakavasti, puhun palstan riidoista . Jos oppiin on tullut ritaa, he jotka sen tekevät ,
      korjaavatkin sen sehän on Jeesuksen käsky , Hän ei käskenyt
      ketään kulkemaan kristillisyyden tähden , se on ussien veikkojen puhe.

• :-)))))))))

Jälkipyykki! :-)))))))

• teuta

Huvittava ukko , en paremmin sano , NIIN JÄLKIPYYKKI ,
      SE ON SITÄ JOKA JÄÄ KUIN ENO VENEESTÄ .

se jää suomen saarnaajille ei sitä rivikristitty tee.
      eikä Huvitta ukko. osallistuu kyllä kun murinaa on .

• :-))))))))

Ai tarkoutatko että minä olen huvittava ukko?

Totta kai minä tiedän mitä jälkipyykillä tarkoitit, nyt asia on vaan niin ikävästi, että trendi on ollut koko ajan alamäkeä "jälkipyykeistä" huolimatta. Ilo ja Kristuksen vapaus on kadonnut nin suomen saarnaajilta kuin sanankuulijoiltakin.
      Kun hajottaja pääsee johtyopaikalla riehumaan, erehtymättömäksi naamioituna, niin jälki on todella hirvittävää. Eiväthän Raamattua tarkemmin tuntemattomat ihmiset erota vihollista, kun ääni on tuttu ja nuotti myös. Ja otsassa leima "lapinvanhin".

Kyllähän näitä "iisaksonneja" Suomessa on ollut ja Ruotsissakin, tämän tästä.
      Silloin oli kuitenkin vahva johtaja Ruotsissa joka oli selvillä vesillä evankeliumin totuudesta. Nyt tilanne on toinen ja paljon vakavampi, kun eksytys lähti ruotsinlapista liikkeelle. SE ei ole naurun asia, tuo teutan pyykkijuttu kylläkin.

• teuta

Juu sinua tarkoitin , kun sulla noita hymy viivojakin pilvinpimein
      Ei se ole helppo asia tuo jälkipyykki , se anhanaikainen olisi ol-
      lut paljon selvenpi , Kun sanottiin 60-70 luvulla , että laitetaan pyyki likoon ( se tarkoitti asioita ennen isoja seuroja ) jolloin
      tavallinenkin uskovainen tiesi heti mitä tuo saarnaaja tarkoitti.
      Mutta jälki pyykki on eriasia, sinne on jäämässä niin paljon erilaisia asiota , joiden selitykseen nuorilla ei ole tietoa eikä
      taitoa ,

Tuhlaaja poika joka oli kuluttanut ,tavaransa vieraalla maalla
      teki päätöksen , minä nousen ja käyn minun Isäni tykö , jolla kyllä on leipää , minä kadun minun tekojani ja anon anteeksi.
      Täällä minä kuolen kyllä nälkään,, Isä minä olen tehnyt syntiä
      Taivasta vastaan ja sinun edessäsi , enkä enää ansaite, että
      minua pojaksesi kutsutaan ; tee minusta yksi palkollistasi .

" Omantunnon herätys synnin tuntoon ja halu päästä Jumalan
      armoon , saada synnit anteeksi ja vapautua niiden orjuudesta"
      "Katuva kääntyminen Jumalan puoleen ja hakeutuminen usko-
      vaisten seurakunnasta apua. "
      " Jumala sulkee katuvan armosyliinsä jonkun palvelijansa julistaman anteeksiantamuksen evankeliumin kautta ja niin "pukee " hänen ylleen Kristuksen vanhurskauden . Jos
      tämä armo "kirkastuu" hänelle kirjoitetusta sanasta , ja hän haluaa liittyä uskovien seurakuntaan sekä kuulla siellä evankeliumin , julistusta ja opetusta .

Sormus kuvaa hengen sinettiä ...

Kengät kuvaavat PYHÄN HENGEN vaikuttamaa halukkuutta
      vaeltaa JUMALAN TIELLÄ.

Juhla ateria kuvaa sitä HENGELLISEN NÄLÄN tyydytystä
      ja pelastuksen iloa .

• :-)))))))

Hymyviivoja on, kun tuo nauru on herkässä.

Kuten sanoi en nauranut pyykkiasiaa itseään, vaan sinun ilmasutapaasi
      "jälkipyykki".

Jos olisi koko ajan todistettu Jeesuksesta ja sovituksesta Jumalan kanssa hänen ruumiinsa uhrilla, kuten Raamattu opettaa, niin mitään jälkipyykkiä ei olisi. Ja kristityt kiittäisivät Jumalaa iloisin mielin Ravittuina puhtaalla Kristus- ruisleivällä.

• teuta

En minä siitä suutu , enkä ollut edespahoillani , olen jo monet kerrat . keskustellut saarnaajien kanssa tähän ikään mennessä
      (65 ja jos saan elää , olisi lokakuussa 66. ) kaikki on kiinni siitä
      mitä JUMALA tahtoo, ja säätää , siihen meidän on jokaisen aina tyydyttävä .

Mutta en ole vieläkään sanonut muutamaa sanaa ennempää
      noiden kanssa , jotka nyt täällä saarnaavat kiivaudella , ja se
      ei ole mikään tarkoitus , vaan se on saattaa ihminen Jeesuk-
      sen rakkauteen ja Jumalan iloon asti johtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13608
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4940
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      154
      3726
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe