Miten jeesus ennusti paluunsa raamatun mukaan? Toteutiko tai toteutuuko ennustus?
Jeesuksen paluu...
39
169
Vastaukset
Mun ymmärryken mukaan palasi silloin, kun opetuslapsia oli vielä elossa. Eli ei tainnut tämä ennustus toteutua. Vai vieläkö niitä opetuslapsia olisi elossa?
"Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät kuole ennenkuin näkevät ihmisen pojan tulevan kuninkuudessaan". Matt 16:28.- goddeloos
Minua kiinnostaa juuri se koska jesse ilmestymisensä ilmoitti tapahtuvaksi. Jos se ei pidä paikkaansa ei jeesus ole jumala... ainakaan raamatun mukaan. Odotellaan lisää vastauksia. :)
- girl22gr
opetuslapset=kristityt?
- pertsa2010
Olisikohan Jeesus puhunut kuolemasta ruumiillisen kuoleman jälkeen.
Jeesuksen mukaan kuolleet nukkuivat - eli tuo kuoleman uni ehkä sitten jäisi joiltakin kokematta.
Vai mitä ?
Johanneksen evankeliumi:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa. pertsa2010 kirjoitti:
Olisikohan Jeesus puhunut kuolemasta ruumiillisen kuoleman jälkeen.
Jeesuksen mukaan kuolleet nukkuivat - eli tuo kuoleman uni ehkä sitten jäisi joiltakin kokematta.
Vai mitä ?
Johanneksen evankeliumi:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa.PERTSA2010 on varsinainen kieroilija. Eikö sulle koskaan kelpaa se mitä Raamatussa lukee jostakin asiasta?
Matt 17:28 mun Raamatussa: "Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa ENNENKUIN Ihmisen poika tulee kuninkuudessaan".
Sinun ajatus ,että ei ikinä näe kuolemaa, ei sovi mun lauseeseen. Siinä kyllä maistaa kuolemaa joskus, kunhan on nähnyt ensin Jeesuksen paluun, vai? Sun lauseessa on, että ei koskaan näe kuolemaa. Ei taaskaan oikein sovi yhteen, valitettavasti, Pertsa Koita kestää, että totuus on toinen, vaikka kuinka yrittäisit löytää porsaanreiän ja saada näyttämään, että Jeesuksen paluun odotus ei ole turhaa. Vai puhuiko Jeesus sitten vastoin parempaa tietoa?
Ja tiedosta se, miksi kaikesta saa monenlaisia tulkintoja ja erilaista sanaa: Raamattuun laitettuja kirjoituksia on kirjoittanut moni eri henkilö eri aikoina toisistaan tietämättä. Siksi Raamattu on varsinainen sekasotku. Jos Jumala on yhtään järkevä, niin ei tuollaista sekavaa teosta olisi saanut julkaista, sehän antaa Jumalasta huonon kuvan. Tai saattahan se olla ihan ihmisten kirja, kun on niin epätäydellinen.- pertsa2010
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA2010 on varsinainen kieroilija. Eikö sulle koskaan kelpaa se mitä Raamatussa lukee jostakin asiasta?
Matt 17:28 mun Raamatussa: "Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa ENNENKUIN Ihmisen poika tulee kuninkuudessaan".
Sinun ajatus ,että ei ikinä näe kuolemaa, ei sovi mun lauseeseen. Siinä kyllä maistaa kuolemaa joskus, kunhan on nähnyt ensin Jeesuksen paluun, vai? Sun lauseessa on, että ei koskaan näe kuolemaa. Ei taaskaan oikein sovi yhteen, valitettavasti, Pertsa Koita kestää, että totuus on toinen, vaikka kuinka yrittäisit löytää porsaanreiän ja saada näyttämään, että Jeesuksen paluun odotus ei ole turhaa. Vai puhuiko Jeesus sitten vastoin parempaa tietoa?
Ja tiedosta se, miksi kaikesta saa monenlaisia tulkintoja ja erilaista sanaa: Raamattuun laitettuja kirjoituksia on kirjoittanut moni eri henkilö eri aikoina toisistaan tietämättä. Siksi Raamattu on varsinainen sekasotku. Jos Jumala on yhtään järkevä, niin ei tuollaista sekavaa teosta olisi saanut julkaista, sehän antaa Jumalasta huonon kuvan. Tai saattahan se olla ihan ihmisten kirja, kun on niin epätäydellinen.helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA2010 on varsinainen kieroilija. Eikö sulle koskaan KELPAA se mitä Raamatussa lukee jostakin asiasta?
Sitäpaitsi - jos olisin kieroilija niin se olisi "geneettinen" vika ja siitä minua ei saisi haukkua ja solvata jos haluttaisiin noudattaa tasa - arvoa :-)
Matteuksen evankeliumi :
22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole KUOLLEITTEN Jumala, vaan ELÄVIEN."
22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
Matteus kertoo , että ainakin Aabraham,Iisak ja Jaakob ovat hengissä - suuri osa ihmisiä nukkuu ehkä kuoleman unta , kunnes heräävät viimeiselle tuomiolle. pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA2010 on varsinainen kieroilija. Eikö sulle koskaan KELPAA se mitä Raamatussa lukee jostakin asiasta?
Sitäpaitsi - jos olisin kieroilija niin se olisi "geneettinen" vika ja siitä minua ei saisi haukkua ja solvata jos haluttaisiin noudattaa tasa - arvoa :-)
Matteuksen evankeliumi :
22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole KUOLLEITTEN Jumala, vaan ELÄVIEN."
22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
Matteus kertoo , että ainakin Aabraham,Iisak ja Jaakob ovat hengissä - suuri osa ihmisiä nukkuu ehkä kuoleman unta , kunnes heräävät viimeiselle tuomiolle.PERTSA2010. Jos olet oikeassa, niin silloin opetuslapsista vain "muutama" on pitäytynyt Jeesuksen sanassa, eikä ikinä näe kuolemaa ja näkevät Ihmisen pojan tulevan kirkkaudessaan. Muut opetuslapsetko ovat tavallisia kuolevaisia?
Minä ajattelin Jeesuksen sanaa tavallisen kuolemisen kautta, ja silloin ne muutamat opetuslapset olisivat olleet vielä elossa kun Jeesus tulee takaisin. "Eivät maista kuolemaa". Ja niinhän ne muutamat VT:n aikaiset ukot nousivat haudastaan, kun Jeesus tapettiin. Onko legendaa vai totta? Eipä sellaisesta ole sen koommin kuultu mitään. Kaikki makaavat haudoissan kiltisti.- pertsa2010
PERTSA2010. Jos olet oikeassa, niin silloin opetuslapsista vain "muutama" on pitäytynyt Jeesuksen sanassa, eikä ikinä näe kuolemaa ja näkevät Ihmisen pojan tulevan kirkkaudessaan. Muut opetuslapsetko ovat tavallisia kuolevaisia?
Minä ajattelin Jeesuksen sanaa tavallisen kuolemisen kautta, ja silloin ne muutamat opetuslapset olisivat olleet vielä elossa kun Jeesus tulee takaisin. "Eivät maista kuolemaa". Ja niinhän ne muutamat VT:n aikaiset ukot nousivat haudastaan, kun Jeesus tapettiin. Onko legendaa vai totta? Eipä sellaisesta ole sen koommin kuultu mitään. Kaikki makaavat haudoissan kiltisti.helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA2010. Jos olet oikeassa, niin silloin opetuslapsista vain "muutama" on pitäytynyt Jeesuksen sanassa, eikä ikinä näe kuolemaa ja näkevät Ihmisen pojan tulevan kirkkaudessaan. Muut opetuslapsetko ovat tavallisia kuolevaisia?
On ensimmäinen kuolema ja toinen kuolema.Ekaksi sielu vaipuu kuoleman uneen ja toiseksi
kuolemaksi nimitetään ymmärrykseni mukaan viimeisen tuomion jälkeistä Jumalasta eroon joutumista.
Ensimmäinen kuolema tässä kohden väistää vanhurskaat ja he saavat katsella tapahtumia taivaasta. girl22gr kirjoitti:
opetuslapset=kristityt?
Opetuslapset olivat juutalaisia ihan niin kuin Jeesuskin.
- Tyko
PERTSA2010 on varsinainen kieroilija. Eikö sulle koskaan kelpaa se mitä Raamatussa lukee jostakin asiasta?
Ja tiedosta se, miksi kaikesta saa monenlaisia tulkintoja ja erilaista sanaa: Raamattuun laitettuja kirjoituksia on kirjoittanut moni eri henkilö eri aikoina toisistaan tietämättä. Siksi Raamattu on varsinainen sekasotku. Jos Jumala on yhtään järkevä, niin ei tuollaista sekavaa teosta olisi saanut julkaista, sehän antaa Jumalasta huonon kuvan. Tai saattahan se olla ihan ihmisten kirja, kun on niin epätäydellinen.enkä Jeesus puhui vastoin parempaa tietoa, sillä hän tosiaan tietää kuolleitten vain nukkuvan ja hänkään ei tiedä, milloin tulee.
- goddeloos
Tyko kirjoitti:
enkä Jeesus puhui vastoin parempaa tietoa, sillä hän tosiaan tietää kuolleitten vain nukkuvan ja hänkään ei tiedä, milloin tulee.
"enkä Jeesus puhui vastoin parempaa tietoa, sillä hän tosiaan tietää kuolleitten vain nukkuvan ja hänkään ei tiedä, milloin tulee. "
- Mutta isä tietää = Jeesus ei voi olla Jumala.
Jos opetuslapset luetaan kristityiksi, niin sitten ovat.
Ei vieläkään tähän koko kristinuskon keskeisempään asiaan ja ongelmaan kristittyjen vastauksia. Onko totuus vaikea myöntää ja se,että Jeesuksen odotus on ollut koko ajan aivan turhaa, ja turhaa on jatkossakin? Jeesuksen sanat todistavat sen. Ja ehkäpä myös sen, että koko juttu on keksitty.- girl22gr
Matt 24.36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
et silleen.. - goddeloos
girl22gr kirjoitti:
Matt 24.36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
et silleen..Markus 13:28-32... montako sukupolvea on mennyt? :p
markus 13:32: 32 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä"
Eli onko Jeesus kaikkivoipa? Ei" Eli Jeesus ei ole Jumala.
ps väärästä profetiasta tuomitaan kuolemaan raamatun mukaan... girl22gr kirjoitti:
et silleen..Eli girl22gr:n lainauksen mukaan Jeesus puhui läpiä päähänsä, kun sanoi TIENNEENSÄ tulevansa takaisin jo silloin kun opetuslapsista muutama vielä elää. Tiesin kyllä, että Jeesus puhui ristiriitaisesti kuten muukin Raamattu on. Jokaiselle jotain, johon voi vedota.
et silleen..- girl22gr
Eli girl22gr:n lainauksen mukaan Jeesus puhui läpiä päähänsä, kun sanoi TIENNEENSÄ tulevansa takaisin jo silloin kun opetuslapsista muutama vielä elää. Tiesin kyllä, että Jeesus puhui ristiriitaisesti kuten muukin Raamattu on. Jokaiselle jotain, johon voi vedota.
et silleen..mut jos kristityt ovat opetuslapsia nii kyllähä Jeesus sitte tulee takas,varmasti siihen aikaan ku jotku kristityt elävät :)
- goddeloos
Eli girl22gr:n lainauksen mukaan Jeesus puhui läpiä päähänsä, kun sanoi TIENNEENSÄ tulevansa takaisin jo silloin kun opetuslapsista muutama vielä elää. Tiesin kyllä, että Jeesus puhui ristiriitaisesti kuten muukin Raamattu on. Jokaiselle jotain, johon voi vedota.
et silleen..helsinkijokeri: Juuri näin. Jeesus itse opetti läpiä päähänsä. Teki väärän profetian ja ehkä oikeudenmukaisesti (raamatun) mukaan tuli tuomittua kuolemaan. Sitä saa mitä tilaa :p
- Niportti
et silleen..Jeesuskaan ei tiennyt aikaansa Matteus 24. Hän luuli pääsevänsä pälkähästä ja tulevansa nopeasti takaisin. Toisin kuitenkin kävi!
- uskoooooooo
goddeloos kirjoitti:
Markus 13:28-32... montako sukupolvea on mennyt? :p
markus 13:32: 32 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä"
Eli onko Jeesus kaikkivoipa? Ei" Eli Jeesus ei ole Jumala.
ps väärästä profetiasta tuomitaan kuolemaan raamatun mukaan...Kyllä Jeesus on kaikkivoipa, sillä hän on Jumala! Miksi sitä on niin vaikea niellä?
- dikduk
uskoooooooo kirjoitti:
Kyllä Jeesus on kaikkivoipa, sillä hän on Jumala! Miksi sitä on niin vaikea niellä?
2000 vuotta on aika pitkä aika odottaa jos joku lupaa tulla pian ja vieläpä sen sukupolven aikana joka oli elossa hänen aikanaan. Kun uskonnoista on kyse kaikki niellään kiltisti, tarve uskoa on niin suuri.
uskoooooooo kirjoitti:
Kyllä Jeesus on kaikkivoipa, sillä hän on Jumala! Miksi sitä on niin vaikea niellä?
"uskooooooo"- Niin tosiaan, näyttää sinun olevan vaikea niellä totuutta Jeesuksesta ja Raamatusta. Onko helpompi ajatella asiat toisin kuin Raamatussa lukee? Onhan se tietysti itselle mieluista, mutta totuutta siinä ei ole. Jos kerran haluat uskoa, niin sitten pitää uskoa myös ne asiat, joita et haluaisi uskoa todeksi. Tässä tapauksessa taidat tuntea itsesi jymäytetyksi. Jeesuksen piti tulla takaisin jo aikaa sitten, mutta eipä vaan tullut eikä vieläkään näy.
- goddeloos
uskoooooooo kirjoitti:
"Kyllä Jeesus on kaikkivoipa, sillä hän on Jumala! Miksi sitä on niin vaikea niellä? "
- Jeesus ei voi olla Jumala. Raanatuussa jeesus ei tiedä paluutaan mutta sanoo isän tietävän. Mitä tästä opimme? Jeesus ei ole Jumala, todellakaan. Tietty koitatte vedota jessen aivottomaan (ihmisen) ajatuksiin, se onkin epätoivoista :)
Voi hel... uskovien saivartelua! Mikä siinä nyt on, kun Jeesus puhui tuossa OPETUSLAPSILLE, ja heidän joukossaan oli jotka tulevat näkemään Jeesuksen paluun. "Tässä seisovien joukossa", ei joskus tulevaisuudessa seisovien uskovien joukossa!
Jos Raamattu ei ole totta, niin miksi ette usko. Pitääkö kaikki aina vääntää oman mielen mukaiseksi ? Jeesus ei tule takaisin, jos Jeesuksen sanaan on luottaminen. Aika meni jo. Vai eikö Jeesus tiennytkään mitään?- girl22gr
tulkintakysymys once again
- goddeloos
girl22gr kirjoitti:
tulkintakysymys once again
Tulkintaa ei ole se että jesse teki vääränennustuksen.
Jeesus ei ole jumala (Koska kukaan ei tiedä tarkkaa paluuaikaa paitsi isä, ihan jessen omien sanojen mukaan:)
- asiallinen ilmoitus
Ei ollut mitään opetuslapsia 12 ne ovat 12 kuukautta, jolloin armosanomaa tuli julistaa. Jeesus Kristus on kirjoitettu opiksi. Tositapahtumat ovat kirjoittajan hengen kautta annettu aivoluistolla ihmiskunnalle. Ihminen ne kirjoitti Italiassa, luostarikunnan esimies salanimellä Eberfatus Assisilainen. Munkki KALAMAH oli hänen oikea nimensä silloin 124 vuonna. Luostarin tavan mukaan hän toimi ja antoi kaikki apotti Nieriälle, joka antoi ne esimiehelleen Hellenille, joka lähetti ne tutkittavaksi Rooman Keisari Tiatriaanukselle ja hän kieltäytyi ensi ja suostui sittemmin, kun luuli saavansa siitä taivaspaikan myöhemmin.
Kaikki tämän voi tarkastaa, jos mahdollista laatikko 1679 nyt Vatikaanista.- haw.
helsinkijokerille, minä kirjoitan kirjeen sinulle ja selvitän henkilöllisyyteni haw.
Minä olen aikojen alusta ollut viisauden viisaus. Kaikki on saanut alkunsa minusta ja minun ajatuksistani. Minä olen se jota te olette etsineet kautta aikojen armaiden.
Te odotatte minua taivaan pilvista tulevaksi ja te katsotte taivaalle ja ihmettelette, koska minä tulen tuhansine pyhineni. Herrain Herrana ja otan teidätkin tyköni ja kuitenkin te olette jo minun tykönäni, ette kuitenkaan kaikki.
Te ette näe minua ja kuitenkin minä olen ollut teidän kanssanne kaikkina päivinäni. Minä olen aikain sana ja olenkin asunut teissä ja tekö ette minu tuntisi? Taivaan pilvet olette te Hengessä olevat. Joko sinä nyt ymmärrät?
Minä tulin ja toin teille totuuden tuoksun. Te ihmettelette minua ja kirjoituksiani. Minä kirjoitan Hengellisesti Hengellisille, että teidän ymmärryksenne avautuisi käsittämään oikein.
Lihallinen mieli ei käsitä Hengellisiä ja loukkaantuu, kun ei ymmärrä." Autuas se, joka ei minuun loukkaannu". Minä tulin ja he eivät minua tunteneet. Minä tulin ja kirjoitin puoleen ja toiseen.
Te olette se toiseen ja minä olen se puoleen. Teihin minä kirjoitin ja te olette se toinen. Kääntykää siis minun puoleeni, niin te ymmärrätte, että minä ole se puoleen. En minä enempää nyt kirjoita Sinulle hyvä helsinkijokeri.
Armahtava rauha ja rakkauteni olkoon teidän kanssanne. - haw.
haw. kirjoitti:
helsinkijokerille, minä kirjoitan kirjeen sinulle ja selvitän henkilöllisyyteni haw.
Minä olen aikojen alusta ollut viisauden viisaus. Kaikki on saanut alkunsa minusta ja minun ajatuksistani. Minä olen se jota te olette etsineet kautta aikojen armaiden.
Te odotatte minua taivaan pilvista tulevaksi ja te katsotte taivaalle ja ihmettelette, koska minä tulen tuhansine pyhineni. Herrain Herrana ja otan teidätkin tyköni ja kuitenkin te olette jo minun tykönäni, ette kuitenkaan kaikki.
Te ette näe minua ja kuitenkin minä olen ollut teidän kanssanne kaikkina päivinäni. Minä olen aikain sana ja olenkin asunut teissä ja tekö ette minu tuntisi? Taivaan pilvet olette te Hengessä olevat. Joko sinä nyt ymmärrät?
Minä tulin ja toin teille totuuden tuoksun. Te ihmettelette minua ja kirjoituksiani. Minä kirjoitan Hengellisesti Hengellisille, että teidän ymmärryksenne avautuisi käsittämään oikein.
Lihallinen mieli ei käsitä Hengellisiä ja loukkaantuu, kun ei ymmärrä." Autuas se, joka ei minuun loukkaannu". Minä tulin ja he eivät minua tunteneet. Minä tulin ja kirjoitin puoleen ja toiseen.
Te olette se toiseen ja minä olen se puoleen. Teihin minä kirjoitin ja te olette se toinen. Kääntykää siis minun puoleeni, niin te ymmärrätte, että minä ole se puoleen. En minä enempää nyt kirjoita Sinulle hyvä helsinkijokeri.
Armahtava rauha ja rakkauteni olkoon teidän kanssanne.Jeesuksen Kristuksen jäähyväiskirje.
Kirjoitan teille, jotka minun nimeäni kunnioitatte. Olen tosin toisenlainen ja toisen niminen todellisuudessa. Kuitenkaan te ette usko ja sittenkin minä kirjoitan, minä joka kuolin teidän puolestanne ja koko ihmiskunnankin puolesta, niin petettynä ja hyljättynä naiviuttani.
Ruoskittuna haavolille asti yhtä vaille 50 iskua sain verille asti ja jopa kuolinkin kerran ruoskintaan. Kuitenkaan en saanut jäädä silloin kuolemaan, joka olisi ollut minulle helpotus.
Minä tiesin jo aikoinaan tulevani hyljätyksi ja runneltavaksi Jesaja olen minä 53 koko luku ja koko kirja. Kuinka paljon minä raukka olenkaan kärsinyt teidän tähtenne, sillä ihmiskunnan syntilelat ovat ylen suuret.
Vallanahneet taivaitten hallitsiat antoivat minulle tuskan ja pilkan palkakseni.
He pitivät minun ruumistani ristillä Sfääri kahden alueella kuolemaan asti ja ruumiini kuivettui ruskeaksi koppuraksi, mutta minun sieluni irtosi ja lähdin pois välillä ja taas palasin tuohon kalman kehtoon.
Kaikkina aikoina valtaapitävät ovat minua vainonneet, sillä olen aikojen alku.
Minun ajoittain suuria voimiani he ovat varastaneet, nuo pahuuden, pimeyden ruhtinaat. Ei kuitenkaan kaikki eikä kaikkina aikoina sentään.
Minä tulin uudelleen lihaan ja siksi itse näitä kirjoitan. Olen nykyään 67 vuoden ikäinen ja olen kantanut salassa itseni tuntemusta. Minulla on 364 naulain arpea käsissäni ja jaloissani vieläkin.
Minun syntini oli rehellisyys ja muistoni menneisyydestäni, joista minä kerroin jokseenkin avoimesti, niin kuin nytkin kertonut olen.
Älkää siis uskoko, ellette halua totuutta tietää. Minä kuitenkin kirjoitan, sillä minä tiedän teidän joukossanne olevan rehellisiä sieluja, jotka ymmärtävät. haw. kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen jäähyväiskirje.
Kirjoitan teille, jotka minun nimeäni kunnioitatte. Olen tosin toisenlainen ja toisen niminen todellisuudessa. Kuitenkaan te ette usko ja sittenkin minä kirjoitan, minä joka kuolin teidän puolestanne ja koko ihmiskunnankin puolesta, niin petettynä ja hyljättynä naiviuttani.
Ruoskittuna haavolille asti yhtä vaille 50 iskua sain verille asti ja jopa kuolinkin kerran ruoskintaan. Kuitenkaan en saanut jäädä silloin kuolemaan, joka olisi ollut minulle helpotus.
Minä tiesin jo aikoinaan tulevani hyljätyksi ja runneltavaksi Jesaja olen minä 53 koko luku ja koko kirja. Kuinka paljon minä raukka olenkaan kärsinyt teidän tähtenne, sillä ihmiskunnan syntilelat ovat ylen suuret.
Vallanahneet taivaitten hallitsiat antoivat minulle tuskan ja pilkan palkakseni.
He pitivät minun ruumistani ristillä Sfääri kahden alueella kuolemaan asti ja ruumiini kuivettui ruskeaksi koppuraksi, mutta minun sieluni irtosi ja lähdin pois välillä ja taas palasin tuohon kalman kehtoon.
Kaikkina aikoina valtaapitävät ovat minua vainonneet, sillä olen aikojen alku.
Minun ajoittain suuria voimiani he ovat varastaneet, nuo pahuuden, pimeyden ruhtinaat. Ei kuitenkaan kaikki eikä kaikkina aikoina sentään.
Minä tulin uudelleen lihaan ja siksi itse näitä kirjoitan. Olen nykyään 67 vuoden ikäinen ja olen kantanut salassa itseni tuntemusta. Minulla on 364 naulain arpea käsissäni ja jaloissani vieläkin.
Minun syntini oli rehellisyys ja muistoni menneisyydestäni, joista minä kerroin jokseenkin avoimesti, niin kuin nytkin kertonut olen.
Älkää siis uskoko, ellette halua totuutta tietää. Minä kuitenkin kirjoitan, sillä minä tiedän teidän joukossanne olevan rehellisiä sieluja, jotka ymmärtävät.Ai, sulla on Jeesuksen jäähyväiskirje???!!!
Nyt kannattaisi ottaa yhteyttä tiedemaailmaan.
- Mirka ...
Raamatun jeesus on fiktio. Joten se siitä ennustuksesta ... PUAAAHHHHH ... HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE USKIS.
- Jeasra
Minä en palaa koskaan tämän epäuskoisen sukukunnan luo.
- KristittyABC
Tässä on kohtuullisen asiallinen kirjoitus siitä, mitä Raamatussa sanotaan Jeesuksen paluusta:
http://home.icon.fi/~erkkik/tulemus.html
Korostaisin sitä, että vain Jumala tietää tarkan ajankohdan, joten meidän ihmisten ei ole mahdollista laskea jotain päivää. Kuitenkin Raamatussa on kuvailtu lopun ajan tapahtumia, minkä johtaa siihen, että uskoville alkaa tulla sellaista tunnetta, että jotain kohta tapahtuu. Tämä lienee ollut näiden ennustusten tarkoituskin.
Lisäisin vielä sen verran, että tunnettu ja arvostettu babtistiteologi Dawid Pawson on tulkinnut Raamatun enusteita siten, että Jeesus tulisi juutalaisten lehtimajajuhlan aikaan (lokakuussa), mutta hänen mukaan tarkkaa vuotta ei voi ennakoida.
Lopuksi sanoisin, että ehkä meidän ihmisten ei kuitenkaan kannata yrittää laskea jotain päivää ollenkaan. Paljon tärkeämpää on huolehtia siitä, että otamme Kristuksen vastaan omassa elämässämme enne tätä päivää ja olemme aina valmiina Kristuksen tulemiseen tai omaan kuolemaan.- dikduk
Minua tässä ihmetyttää eniten ei se että Jeesus ei ole tullut vaan miksi hän tulisi? Jumala ilmaantuisi maanpäälle hallitsemaan maailmaa tuhanneksi vuodeksi. Minkä takia?
- KristittyABC
dikduk kirjoitti:
Minua tässä ihmetyttää eniten ei se että Jeesus ei ole tullut vaan miksi hän tulisi? Jumala ilmaantuisi maanpäälle hallitsemaan maailmaa tuhanneksi vuodeksi. Minkä takia?
Ihmisen historia ja hänen suhteensa Jumalaan on ollut monessa mielessä muuttuva prosessi. Ensin Jumala oli yhteydessä ensimmäisiin sielun sisältäviin ja mooraalisesti ajatteviin ihmisiin. Jumala huomasi, että vain harvat ihmiset uskoivat ja yrittivät olla hyviä.
Jumala teki Abrahamin kanssa liiton ja valitse kansakseen hänen jälkeläiset. Jumala taisi valita Abrahaminen suvun sen takia, koska havaitsi Abrahamin uskolliseksi hänelle.
Jumala toteutti pelastussuunnitelman sen osan, jossa hän syntyi ihmisenä, kuoli ihmisten edestä, saarnasi tuonelassa ennen tätä aikaa nukkuineille, nousi kuolleista ja nousi ylös taivaaseen.
Nyt olemme siinä vaiheessa, että seuraavaksi jossain kohtaa Jeesus tulee takaisin maan päälle. Lopuksi maailma loppuu ja viimeisen tuomion jälkeen uudessa maailmassa osa ihmisistä jatkaa ikuisesti taivaassa sekä osa ikuisesti helvetin piinassa. - dikduk
KristittyABC kirjoitti:
Ihmisen historia ja hänen suhteensa Jumalaan on ollut monessa mielessä muuttuva prosessi. Ensin Jumala oli yhteydessä ensimmäisiin sielun sisältäviin ja mooraalisesti ajatteviin ihmisiin. Jumala huomasi, että vain harvat ihmiset uskoivat ja yrittivät olla hyviä.
Jumala teki Abrahamin kanssa liiton ja valitse kansakseen hänen jälkeläiset. Jumala taisi valita Abrahaminen suvun sen takia, koska havaitsi Abrahamin uskolliseksi hänelle.
Jumala toteutti pelastussuunnitelman sen osan, jossa hän syntyi ihmisenä, kuoli ihmisten edestä, saarnasi tuonelassa ennen tätä aikaa nukkuineille, nousi kuolleista ja nousi ylös taivaaseen.
Nyt olemme siinä vaiheessa, että seuraavaksi jossain kohtaa Jeesus tulee takaisin maan päälle. Lopuksi maailma loppuu ja viimeisen tuomion jälkeen uudessa maailmassa osa ihmisistä jatkaa ikuisesti taivaassa sekä osa ikuisesti helvetin piinassa.ABC, eikö Jumala ole kristinuskon mukaan kaikkivaltias ei hän tarvitse mitään pelastussuunnitelmia, mikäänhän ei voi mennä pieleen hänen tahtomattaan.
Jumalalta voi siis lähteä mopo käsistä niin, että hänen täytyy itse muuttua yhden luodun nisäkäslajin jäseneksi, elellä 30 vuotta juutalaismiehenä ja lopulta tapattaa itsensä saadakseen tehtyä jonkun asian josta on itse päättänyt.Jumalan kyvyt eivät ole hääppöset. .
Esittämäsi loppu ei ole yhtään parempi: Jeesus tulee -miksi kummassa jumala ei pysy taivaassaan- ja tuomitsee ja lopuksi panee osan luoduistaan ikuiseen kärsimykseen. Mikä on mahtanut olla näin sadistisen tuomion peruste? Jos olisit kaikkivaltias loisitko jonkun vain jotta voisit kiusata tätä luotua ikuisesti?
- 12
Tässä epäkristillinen kokoelma erilaisista profetioista maailman lopulle tai muusta pahasta katastrofista. 21.12.2012 päivämäärä on hauska yhteensattuma hyvin monelle tapahtumalle. Tuskin tämä on sen varmenpi päivä Jeesuksen paluulle kuin mikä muu tahansa päivämäärä.
http://fi.niilopedia.org/index.php/21.12.2012_jKr.
(jos linkki ei toimi, niin lisätkää linkin lopussa oleva piste linkkin osoitteeseen, joka jossain selaimissa jää jostain syystä pois tai etsikään artikkeli Googlesta hakusanalla 21.12.2012). - Opus Fei
Niin. Mitä jos Jeesuksen opetuslapsia onkin elossa vielä 2000 vuoden jälkeen..kuolemattomina. Odottavina. Elävät ihmisten joukossa, identiteettiään vaihtaen etteivät paljastu.
Voisi olla hyvä elokuvan aihe.. - KristittyABC
Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila "päivää ennen
Jeesuksen tulemusta". Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
sisältävät mm. seuraavat asiat:
1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.
2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”
3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
parannusta synnistä.
4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.
5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5. Juuda
18,19.
6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä "VERI
JA TULI" eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.
Kun lueskelee tätä Boothin näkyä, niin voi havaita sen, että 1900 alussa oli asiat todellakin eri tavalla, kun hän sai tämän näyn. Mistähän hän osasi näin tarkasti ennustaa uskon elämän muutoksen länsimaissa. No vastaus tähän voipi olla se, että todellakin Booth on täälaisen näyn saanut Jumalta. Booth oli hurskas mies ja hänelle annettiin tehtäväsi kertoa tästä tärkeästä asiasta. Boothin kuvaus on pelottavan tai ilahduttavan tarkka siitä, millainen yhteiskunta on lätisissä maissa tällä hetkellä. - goddeloos
"No vastaus tähän voipi olla se, että todellakin Booth on täälaisen näyn saanut Jumalta."
- Ehkä. Mutta erittäin epätodennäköistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427145
- 323988
- 523463
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472177- 442133