Lienee parasta heti alkuun sanoa että tämä ei ole provo vaikka siltä saattaakin vaikuttaa. Menin äsken pihamaalleni ja huomasin että keväällä uutena ostamassani Octaviassa oli sivuikkunat (sähkökäyttöiset) auenneet itsestään, sataprosenttisen varma olen siitä että en ollut niitä itse auki jättänyt. Olen aivan äimän käkenä, mikä tuon voi selittää? Onko kellekään muulle käynyt näin?
Ikkunat auenneet itsestään!
32
14899
Vastaukset
- 28
Josko joku on painellut sitä avaimen ovien avaus painiketta siellä kotona.
Meinaan jos auto on ollut sen verta lähellä. - Painelusekvenssi
Muistan vastaavaa asiaa käsitellyn jo palstalla (taannoisessa Mondeossani esiintyi samaa, kun kauko-ohjain oli taskussa sopivan romun joukossa).
- skoda rulez
Mitäs, eihän tuo provo. Kannattaa tutustua manuskaan. Edellä jo veikattiinkin, että taskussa oleva kauko-ohjain on tehnyt temppujaan. Nimittäin painamalla pitkään lukituksen avauspainiketta ikkunat aukeavat ja vastaavasti lukitusnappia painamalla kaikki ikkunat menevät kiinni.
Olen kyllä lukenut yhden tai kaksi kirjoitusta, jossa ikkunat ovat avautuneet "itsestään" kun ohjauselektroniikassa on ollut jotain vikaa. Mutta kannattaa ensin varmistaa ettei kyseessä ole itse aiheutettu toiminto. - Pystyy aukeamaan
Kyllä octaviassa voi ikkunat aueta omia aikojaa.
Itselle käynyt näin parikin kertaa.
Ja ei ole painettu kaukosäätimen avauspainiketta.- Kiinnostaa onko tosi
Minkä ikäinen Octavia? Tarkat mallitiedot!
Käytitkö huollossa?
Jos käytit tuliko kuntoon? - Tase pappa
Skoda Oktavia 06 mallia. Ikkunat auenneet useaan kertaan itsestään, alas asti.
Kerran helkutunmoisella lumimyräkällä, parkissa tyäpaikkani pihalla.
Auto lunta täynnä.
Avain oli taskussani, satojen kilometrien päässä autosta. (olen Bussikuski)
Hatutti himpun verran. - 18+3=?
Tase pappa kirjoitti:
Skoda Oktavia 06 mallia. Ikkunat auenneet useaan kertaan itsestään, alas asti.
Kerran helkutunmoisella lumimyräkällä, parkissa tyäpaikkani pihalla.
Auto lunta täynnä.
Avain oli taskussani, satojen kilometrien päässä autosta. (olen Bussikuski)
Hatutti himpun verran.Kokonaan auki on vähän harvinnaisempi vahingossa tapahtunut 'avaus'.
Eli kokonaan auki lasien saaminen tarkoittaa että kaukosäädintä tulee pitää pohjassa pitkään ja tietenkin pitää olla se kaukosäädin auton 'kuuluvuusalueella'.
Tuo sinun tapauksesi viittaa enemmän johonkin ongelmaan autossa. Toki sen saa aikaan myös siten että pitää avainta pitkään auki asennossa kuljettajan ovessa. Joku jos yrittää murtautua autoon voi tuon myös aiheuttaa jos räpeltää kuljettajan oven lukkoa sopivasti. - mokaa
Sama boka kummittelee jo kolmatta kertaa mokka opelissa vm. 2013
- Anonyymi
Minun Scoda Yetin kaikki ikkunat olivat puoliksi auki parkkipaikalla, kun palasin autoon n. 1,5 tuntia myöhemmin. Auton avain oli taskussani n. puolen kilometrin päässä sisätiloissa. Kaukosäädintoiminto ei voinut avata ikkunoita. Eli oisko niin, että autoa olisi syytä käyttää huollossa? Kiitos kaikille kommentoijille!
- vellit lurahti
housuun enkä huomannut mitään
- Vaihda huu-haa ketju
Jo on jutut. Lapsellista.
Ketjussa asiaa. Tuollaiset määkyjät pilaa ketjun kuin ketjun. Häpeä, alamittainen älykääpiö.
- Käänteinen itämainen
logiikka. Lännessä pannaan ovet lukkoon ja ikkunat kiinne kun lähdetään, idässä päinvastoin. Johtunee siitä kun idässä on köyhyys poistettu jo monia viisivuotiskausia sitten, amerikka ohitettu vauraudessa ja vehnäsadon määrässä eikä rikollisuutta esiinny lainkaan.
- tosi on
Naapurin Audi A3:ssa oli kerran itsestään auennut toinen takasivuikkuna. Mikälie häiriö elektroniikkaan iskenyt, en ole kuullut että häiriö olisi toistunut.
- Et ole ainoa
Minulle on Occussa käynyt pari kertaa joku harha kaukosäätimen kanssa tai taskuun tunkiessa. Olen huomannut kun lukot ovat räpsähtäneet ja vilkut vilkahtaneet vaikka en ole tarkoittanut sitä auton luota pois lähtiessä. Siksi otin ajotietokoneen asetusten kautta varmuuden vuoksi pois sen kaukosäätimen pitkällä painalluksella tulevan ikkunanavaustuuletustoiminnon.
Jos avaa ovenlukot eikä mene hetimmiten sisään, menevät kyllä lukkoon automaattisesti.
- uh hu huhhu
minun vitoskoppasessa golffissa aukeili oikean puoleinen etuoven sivuikkuna, huollossa sanottiin että ikkuna pitää opettaa uudestaan toimi pitkän aikaa ihan hyvin ja sitteen rupes aukeilemaan noin sentin verran auki silloin tällöin, erään työkaverin audin ikkunat ovat kaikki auenneet työpaikan parkkipaikalla kaikki kerralla ja vesisateella.
- 11
Pitäkää ne dörtsitki bosessa, ni ei tuu snögee talvel inee.
- fallos-pena
itellä käwi sama homma superbin kanssa, awaimet perstaskussa sahailtiin jiirisirkkelillä lähellä, kunnes josaki vaiheessa hokasin et ikkunat on auki räntäsateella. oli waan painunu wahingossa auki nappula pohjaan, eli ihan oikea "tuuletus-toiminto", joka on kaikissa autoissa, no japseista en tiijä... ;D
- sähköviat
Aukeaa ne itsestään. Sitten sateella kostuvat läpikotaisin ja homehtuvat. Kastematojahan noissa skeidoissa kasvattavat....
- Anonyymi
Minun Toyotan kaikki ikkunat olivat auki kun tulin kaupasta.
- Anonyymi
Ei sulla kuitenkaan mitään pöllittävää siinä kusisessa kabiinissa.
- Anonyymi
Nämä ikkunan aukeamiset on jatkuneet jo pitkään eri automerkeissä , vanhemmissa autoissa kannattaa tutkia kaapelinippu kuskin oven etupuolella.Jos siellä on kaapeleita rikki ja kun johtimet pääsee väillä kosketukseen toisiinsa tai viereiseen niin kummitus ilmiöitä esiintyy. Skoda Yeti ei vielä ole niin vanha malli mutta sieltäkin on jo löytynyt samoja vikoja. Fordeilla on taas omat vikansa , siellä saattaa ovet paukahtaa lukkoon oli avaimet virtalukossa tai kotona hyllyssä. Mulle on tuo käynyt ammattivuosinani autoverstaassa kaksi kertaa ,auto oli käynnissä ja kun ajattelin sammuttaa sen niin ei päässytkään sisään !!
- Anonyymi
Jos nyt skootassa ikkunat aukeilee miten sattuu, niin ei nyt audin hintaisessa priimiumissa kuitenkaan pitäisi . Pesulinjallakin oli kuulemma jostain audista ikkunat auenneet pesun aikana. Tuli sisätilatkin huuhdeltua. Oli kuulemma viimeinen naula sen audin arkkuun. Vaihtui avensikseen seuraavalla viikolla. Valtioneuvostonkin kalustosta ovat audit jo pääosin ulostettu. Veronmaksajille tulisi halvimmaksi jos ostaisivat hybridicamryjä. Vihreätkin voisivat olla uskottavia.
- Anonyymi
Jos kaukosäätöavain on taskussa ja avausnappiin tulee painetta niin ovet tietenkin aukeaa ja jos paine on riittävän pitkään, niin myös ikkunat aukeavat, niin se avain toimii. Itsellä on pari kertaa käynyt niin, että ovat ovat auenneet kun olen mennyt kyykkyyn ja avain on housujen taskussa muun tavaran seassa.
- Anonyymi
Octaviasta en tiedä, mutta Pösö 307:ssa ikkunat aukeilivat ukkosella. Onneksi on katos.
- Anonyymi
Auriksessa samaa vikaa, aukelivat kun satoi ja tuuli sopivasta suunnasta, vähänkö vitutti.
Ei ole vaaraa että kukaan tulisi skodaa varastamaan.
- Anonyymi
Ei tuo nyt niin kummallista ole. Vaimon pitää välttämättä heittää auton (ei Skoda) avaimet kauppakassin päälle, josta ne sujuvasti solahtavat ostosten väliin. Kävelymatkalla (15m) parkkiruudusta kotiovelle painaakin pottupussi sitten kauko-ohjaimen näppylöitä hallitusti. Lyhyellä painalluksella lukitus auki, pitkällä ikkunat auki.
- Anonyymi
Eipä ihme että skodassa suosittu vakiovaruste on ikkunaveivit, ne sähköviritykset on ihan nliittolaisia laadultaan.
- Anonyymi
Skodassa on Boschin sähköjärjestelmät. Samat kuin Audissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodassa on Boschin sähköjärjestelmät. Samat kuin Audissa.
Kummasti vaan Audissa ei näy näitä skodan vikoja ja kuljettajat ovat tyytyväisiä. Audi-palstalle ei itketä kuten täällä.
- Anonyymi
Joo näin tapahtuu. Kun laitan ovet lukkoon, ikkunat aukeaa. Onkohan tuossa joku ovela itäblokin kuritus taas. Nuo vasurit aina yrittävät saada toisia kiusata.
- Anonyymi
Terve,minulla kävi samajuttu viimeyönaikana oli molemmat ikkunat Auenneet Skodasta.T.Jouko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1003489Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3071880Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471707- 961567
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111526Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4301417Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21410Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431180Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3561021MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar271008