koira tiineenä?

Simpukkasydän-84

Mahdollisesta astumisesta on nyt kulunut aikaa 52vrk. Ultrassa ei olla käyty, mutta ensiviikolla mennään röntgeniin. Nisät ovat kyllä turvonneet melkoisesti, ja koiran käytös muuttunut hellyydenkipeäksi, ruokailussa nirsoilevaksi, ja rauhalliseksi. Toisinaan koira näyttää siltä, että vatsaa ei ole ollenkaan, ja toisinaan turvonneelta. Ohessa linkki kuvaan:

http://www.aijaa.com/v.php?i=003818206885.jpg

Tuleva isukki on kääpiökoira, joten ihan yleistä mielipidettä kuvan perusteella kysyn, näyttääkö koira tiineeltä?

Kerron kyllä röntgenin tuloksen heti kun ollaan käyty :)
Kiitos neuvoista!

19

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pentutehtailulle

      Et ole puheväleissä kasvattajaystävien kanssa? Tai eläinlääkärin? Ell :hän olisi pitänyt olla jo useaan kertaan yhteydessä. Ja kasvattajakurssin muistiinpanot kadonneet? Et omista kirjastokorttia? Et osaa lukea tai käyttää nettiä?

    • 6opld

      Röntgeniin? no sehän vasta pennuille hyvää tekee.. kait olet informoinut el.että koira mahd.paksuna?

    • kiesus sentää

      HERRANJUMALA ! Vai vielä röntgeniin ???? Etpäs paljoo koirastas välitä.
      Voi koira parka. Kaikenlaisia omistajia sitä onkin.

    • jeesustelijat

      Ihan normaalikäytäntö tuo tiieysröntgen on. Silloin saadaan tietoon pentujen lukumäärä tarkasti, jolloin koiran omistaja voi varmistua siitä, että kaikki pennut syntyvät, eikä synnytys jää kesken jostain syystä. Keskustelun aloittaneelle jaksamista tämän seurakunnan keskellä.

    • dliuytdbnjkiuyhgvf

      Noh oliko koira tiineenä? Nisät eivät ainakaan tuossa kuvassa hirveen turvonneilta näytä.

    • Simpukkasydän-84

      Yksi pieni ihanainen karvapallero syntyi eilen. Saimme siis uuden valloittavan perheenjäsenen. =)

      • 10+2

        Onnea perheenlisäyksestä. Olette onnenne ansainneet, erityisesti noiden ylläolevien idiootti-viestien vuoksi(joita toivottavasti häpeävät).


    • ,,,,,

      Oli varmasti vahinko jooo...Kuka pitää kiimasta narttua ja urosta samassa tilassa? Onnee vaan pennusta, toivottavasi älyät leikata sen mahd pian, ettei vahinko toistu.

      • 14+4

        Kuka sanoi vahingoksi?


    • guöi

      en häpeä sitten yhtään! vastuutonta omistajalta jos ei osaa pitää kiimaista narttua ja urosta erossa toisistaan,se ei ole kuin järjestely kysymys (ellei uros sitten ole tullut seinän läpi).Ei meilläkään ole koirat keskenään lisääntyneet vaikka ovat vastakkaista sukupuolta,eivätkä ole leikattuja!
      ja jos astutus on tarkoituksella tapahtunut,niin sitten omistaja on vain yksinkertaisesti idiootti kun on niin vastuuton,ettei ole viistinyt edes sen verran emon ja pennun eteen tehdä,että olisi ottanut asioista selvää,eikä vaan tehnyt itselleen mieliksi ja pitänyt saada pentuja nyt ja heti!
      Toivottavasti omistaja on fiksu ja leikkauttaa koiransa,ettei vastaavanlaista pääse tulevaisuudessa tapahtumaan,kun ei kerta tietotaito riitä,kun pitää suomi24:stä tulla apua kysymään.

      • MäPlusKolme

        Olen kyllä ihan samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja guöi! Kyllä se ihmisen vastuuttomuutta on jos koirat hallitsemattomasti lisääntyy ja aika hölmö saa olla jos ei tajua että jos leikkamatonta urosta ja narttua pitää samassa tilassa juoksujen aikaan niin siitä voi ehkä jopa seuraamuksena olla pentu/pentuja. Ellei sitten voi ihan rehellisesti sanoa, että on todella yrittänyt ihan kaikkensa niiden erossa pitämiseksi. Meillä myös asuu kaksi leikkamatonta narttua ja yksi leikkamaton uros, mutta eipä ole pentuja näkynyt. Itselläni ainakin alkaisi omatunto kolkuttamaan jos tuo mun uros pääsisi jomman kumman nartuista astumaan suunnittelemattomasti.


    • häbäälläbbä

      Missä vaiheessa aloittaja on sanonut tapahtunutta vahingoksi??? Mun mielestä kirjoituksesta käy ilmi että on ihan tarkoituksella pennuttanut....

    • Simpukkasydän-84

      Harmittavaa, että olette jo päättäneet osaamattomuuteni eläinten kanssa, ilman että teillä on minkäänlaista pohjatietoa asiasta. Kerrottakoon heti, etten jättänyt koiria keskenään tietämättömyyttäni, vaan tiineys oli ihan suunniteltu. Minulla oli myös kaiken varalta pennuille kodit valmiina yhtä lukuunottamatta, minkä oli tarkoitus jäädäkin kotiin.
      Kyllä, minä vein koiran tiineysröntgeniin. Tästä neuvottelin eläinlääkärin kanssa. Hän sitä suositteli, koska ulkoisasti epäili pentumäärän jäävän vähäiseksi, ja katsoi järkeväksi tarkistaa koirien lukumäärän, koska vähäpentuiset synnytykset ovat heikkoja alkamaan ajallaan, tai synnytyspoltot voivat vähentyä ratkaisevasti kesken kaiken.

      Minä olen huolehtinut koiristani aina. Ne ovat terveitä, rokotettuja, opetettuja, sekä sosiaalisesti hyväluonteisia koiria. Miksi vain rotukoirien on oikeus lisääntyä? Kyllä meitä täällä on ihmisiä, jotka kokevat sekarotuisenkin hyväksi lemmikiksi ja perheenjäseneksi. Minä en kysynyt keltään apua, kysyin vain mielipidettä. En pahoittele omasta puolestani toimintaani, en millään tavalla. Lähinnä pyytäisin kaikkia arvostelijoitani kääntämään katseensa rotukoirien tehtailuun. Aiheestahan kirjoitellaan tämän tästä mediassa.

      Minä teetin sentään ihan aidosti sekarotuiset pennut, ilman ajatusta hyötyä tästä muulla tavalla, kuin saada itselleni jätettyä yhden sohvanvaltaajan lisää.

    • boxxer_

      Onnea perheenlisäykselle :) Äläkä noista pöntöistä välitä. Varmasti suloinen vauva

    • iipaliini

      Onnea pennusta! Alkoi kiinnostamaan, tuliko sieltä tyttö vai poika? =)

    • Simpukkasydän-84

      Kiitos!! Pieni tytöntyllerö. Sai nimekseen Hertta =)

    • jjokurroti

      Pennuttamisessa on vaan aina niin isot riskit, että oikeesti järkyttää lukea kun joku haluaa tietoisesti omalla pikku Muffella ja Fifillä tehdä pennut kun ne on niin kivoja. Ja yllättäen vielä pikkukoiria. Noh, toivon todella että pennusta kasvaa terve yksilö ja sinä olet tyytyväinen.

    • Juulia täti

      ^^Seillähän se tuleva pentutehtailija kirjoittelee Joo lisää vaan sekarotuisia Suomeen eipä niitä olekkaan kun muutama sata vailla kotia. Ei sitten tullut mieleen antaa koti esim jollekkin rescue koiralle? Terveisin 2 rescue koiran omistaja.

    • Simpukkasydän-84

      Ei tullut pieneen mieleenikään antaa kotia rescue-koiralle. En halua ottaa riskiä, että ottaisin kenenkään ongelmakoiraa perheeseen, missä on pieniä lapsia. Minä toimin tällä tavalla, ja olen lopputulokseen vallan tyytyväinen. Koiraluku riittää, eikä pentuja enempää tule. Narttukoiraa odottaa kastrointi seuraavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1719
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1678
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1209
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1047
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1001
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 9
      976
    Aihe