Juhannus, jee!

Nti-79

Jälleen kaikkia yksinäisiä hemmotellaan yhdellä ihanalla viikonlopulla, kun tulossa on juhannus. Ai, miten mukavaa on koko tulevan viikon seurata mainoksista ynnä muualta juhannushehkustusta, miten on kiva mennä mökille ja grillailla yhdessä perheen kanssa!

Ja jos jollakulla sattuu edes hyvänpäiväntuttuja olemaan, niin heiltä saa alkuviikon kuulla kysymyksiä, jotka koskevat juhannuksen viettoa. Niihinhän on niin mukava vastata ja kertoilla näitä valtaisia omia suunnitelmiaan.

Että nautitaanpas nyt oikein kunnolla tästä keskikesän juhlasta ja huokaistaan helpotuksesta, että jouluun on kuitenkin vielä puoli vuotta aikaa!

53

1350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin aina

Yksinäinen juhannus on ihan perseestä. Mut mä kestän sen kun muu ei auta ja hulluksikaan ei kiinnosta tulla.

• ♥Juhannus-Cupido♥

Mitäpä jos hakisitte itsellenne juhannusheilan täältä http://bit.ly/seuranhaku ? Ihan 100% varmasti on kivempaa viettää juhannusta hyvässä seurassa, kuin yksin istua kotona. Yritystä peliin!

• kunhan kysyn
        ♥Juhannus-Cupido♥ kirjoitti:

Mitäpä jos hakisitte itsellenne juhannusheilan täältä http://bit.ly/seuranhaku ? Ihan 100% varmasti on kivempaa viettää juhannusta hyvässä seurassa, kuin yksin istua kotona. Yritystä peliin!

Onko se kalliskin deittisivusto ?

• ei-ollut
        kunhan kysyn kirjoitti:

Onko se kalliskin deittisivusto ?

Itse kävin rekisteröitymässä ilmaiseksi.

• päläri

Yksinäinen juhannus on ihan ok. Kaupungilla on hiljaista, joten ei tunne jäävänsä niin paljosta paitsi kuin vappuna tai uutenavuotena.

• joku jostain M

Mitähän sanoisi jos joku jostain ihmeen syystä kysyisi mitä juhannuksena teen...
      Viittiikö sitä sanoa että olen yksin kotona tietokoneella ja telkkaa katselen koko juhannuksen, muttta parempi kai kertoa totuus eikä keksiä olemattomia...
      Foceran sääennuste näytää ainakin vesisadetta juhannusaatoksi JEEE!!!!

• onneks...

..ketään ei kiinnosta tänäkään vuonna. Päkki kaljaa ja kalsarikännit kotona viikonlopun yli sopivassa koomassa ettei tunne oloaan yksinäiseks!

• not have fun

Ei tuu olemaan yhtään hauska juhannus yksin ollessa.

• Mä oon ainakin ihan yksin juhannuksena.Asun ikävässä kuntoutuskeskuksessa jossa joskus harvoin joku edes juttelee mun kanssa.Enimmäkseen oon yksin huoneessani,tietokoneella tai nukkumassa.Oon ollut täällä kaksi ja puoli vuotta,haluan pois täältä,en kestä tätä enää.Haluaisin vaan muuttaa lähemmäs perhettäni että voisin käydä niiden luona useammin ja nähdä kavereitakin.Pääsen kotiin kuuden viikon välein yhdeksi yöksi vaikka kotona menee paljon paremmin kuin täällä.En haluaisi olla aina yksin,tämä on kamalaa.Äiti,siskot tai kaverit ei tule käymään kun kellään ei ole autoa eikä varaa bussiin tai taksiin.Ei kukaan täällä välitä musta,hädintuskin muistaa pyytää syömään.Lenkkeillä saan yksin,kukaan ei tule seuraksi.Välillä viiltelenpurkaakseni tätä kamalaa oloa eikä kukaan huomaa sitäkään ja jos joskus huomaa,ehtii putsata käden ja pitää saarnan.Kukaan ei kysy miksi tein sen,mitä mä haluan.Anteeksi tämä vuodatus,paha ilta taas eikä ketään kenelle voisin puhua.Tulee olemaan kolmas juhannus yksin kun perhe juhlii muualla,kamala ikävä.Odotan innolla joulua,pääsen silloin kolmeksi yöksi kotiin jos oon käyttäytynyt kunnolla.Mutta sieltä palaaminen on taas yhtä tuskaa.

• BB

Kun et selvästi viihdy paikassa, jonkin pitäisi muuttua. Onko siellä ketään, keneen voisit luottaa ja jolle voisit puhua? Kuntoutuksen tarkoitus on saada voimia elämään ja siellä todellakin pitäisi olla välittäviä ihmisiä.Voiko kukaan perheenjäsenistäsi auttaa ja puhua kuntouttajille tästä?

• ansci

Voi itku tätä uusavuttomuutta! Ruikutetaan himassa yksinäisyyttä, eikä mitään tehdä asialle. Voisi itsekin nähdä vähän vaivaa. Ärsyttää sellaiset tekopyhät fraasit: "en viihdy baareissa" tai "ei oo varaa harrastaa". Hei camoon, vois siellä baarissa nyt ainakin piipahtaa tai poiketa Stadikalle uimaan tai Espalle istuksimaan ja ihmisille juttelemaan. Ystävyyssuhteet syntyvät yhdessä olemalla, tutustumalla ja ystävystymällä. Nykyään tahtoo olla niin, että kaikki halutaan heti, tässä ja nyt. Valmiina. Ei se niin mene, täytyy itsekin olla aktiivinen. Ei kukaan halua ystävystyä tuppisuun himatuikun kanssa, joka vielä rypee itsesäälissä. Täällä valitetaan yksinäisyyttä ja seuraavassa lauseessa sanotaan, ettei kavereihin jaksa pitää yhteyttä. no, oma valinta.

• sdgsdg36457

Totta. Ajattelin ite ehkä mennä vaan käppäilemään stadiin ellei vettä tule kuin siitä kuuluisasta esterin perseestä. Mahdollisesti sitten käyn kaljalla jossain paikassa? Sen nyt tietää, että minkäänlaista seuraa tuskin löydä, mutta tulee ainakin vietettyä aikaa vähän eri tavalla.

• Nti-79

Herää kysymys, ansci, miten kaltaisesi reipas, sosiaalinen ja aktiivinen ihminen sitten ylipäätään on eksynyt tälle palstalle...
        Toisekseen herää kysymys, miksi tällaisia palstoja ylipäätään on olemassa?Siksikö, että kaikki saisivat kertoa, miten kivaa on olla yksin? Mistään ei voi edes valittaa ilman, etteikö joku pahempi valittaja valita siitäkin. Voihan vali!

• 5+18

No sulla ei selkeesti oo mitän hajua yksinäisyydestä.

Itellään elämän aikana varman semmoset lähemmäs 100 enempi vähempi hyvää (koulu/harrastus/ryyppy/intti/muutenvaan)kaveria ja jokunen ystäväkin silloin tällöin ollu neljällä eri paikka kunnalla. Tuli pyörittyä aktiivisesti bileissä ja harrastuksissa ja ihmisten ilmoilla. Yritti pitää kontaktia vanhoihin kavereihin ja luoda uusia kontakteja. Uudelle paikkakunnalle muuttaessa niitä uusia kavereita jotenkin kummasti aina löyty. En siis ole todellakaan mikään epäsosiaalinen yksin neljän seinän sisässä nyhjöttävä looseri.

Tästä huolimatta erinäisistä syistä kaverisuhteet on etääntyny yksi toisensa jälkeen. Osa pitkän välimatkan vuoksi, osa kavereiden muuttuneiden elämien takia ja varmaan jokunen myös oman mielenkiinnon muuttumisesta. Ja valitettavasti olen havainnut että näin vanhemmalla iällä niitä uusia kaverisuhteita ei olekkaan enää niin helppo luoda kuin joskus nuorempana.

Että ihan turha tulla marmattamaan että odottelisin vain yksin kotona olettaen että ihmiset tulis soittelemaan ovikelloa. Tasan ei käy onnen lahjat elämässä ja omalle kohdalle on osunu helvetisti tyhjiä arpoja viime vuosina monillakin elämän osa-alueilla. Yksinäisyydellä ei ole välttämättä mitään tekemistä ihmisen epäsosiaalisuuden tai oman aktiivisuuden kanssa. Moni asia elämässä on silkkaa sattumaa. Toiset syntyy kultalusikka suussa ja toiset kodittomina kadulle.

• soundof

Kyl mä ainakin lähden kaupungille, jos on hyvä sää.

• m7802

Tältäkin on töissä jo kyselty et mitäs juhannuksena, meinaanko mennä jonnekin jne. Olenpa ylpeänä vastannut että meinaan laittaa sälekaihtimet kiinni ja istua koneella koko ajan :) Minulle kun ei nämä erikoiset päivät merkkaa sen enempää kuin että niitä edeltävänä päivänä kaupassa on ruuhkaa, mikä ottaa lievästi päähän. Ja miksi pitäisikään merkata? Päivä siinä missä mikä tahansa muukin päivä.

En yritä neuvoa ketään (no okei, mieli tekisi :D) mutta niin. Jos jotakuta hirveästi ahdistaa ajatus olla yksin juhannuksena, niin voin olla ainakin mesekumppanina, haukutaan perhejuhlat syvimpään helvettiin :)

• ikisinkku35

Jeee, juhannuksena luvattiin sadetta ja ukkosta ja jotain 15 lämmintä.
      Taitaa tulla koti juhannus pitkään aikaan. Mikäs sen hienompaa viettää
      yksin juhannus. Oon viettänyt tän koko vuoden yksin eikä vituta yhtään kun
      tietää että tuskin tilanne tästä muuttuu. Olen onnettomista ihmisistä onnettomin.

• metsan.velho

Minä viihdyn yksin. Ei aina tarvitse koko ajan olla menossa jonnekin. Suorastaan mahtavaa tämä yksinäisyys. Puhelinkin on turha kapistus loppujen lopuksi.

• ikisinkku35

Mikä on puhelin???

• ikisinkku46

Juhannus yksin ei ole mikään ongelma mielestäni, olenhan muulloinkin yksin. Vaan mullapa on moposkootteri :) , sillä kun pöristelen niin ei huolet paina. ikää on 46 v ja mies olen.

• Howling.

Ainahan te yksin olette! Mitä yks juhannus nyt niin kauheelta tuntuu? Olette te selvinneet hengissä ne menneet juhannuksetkin ja muut juhlapyhät. Tehkää niitä omia juttujanne, älkääkä edes ajatelko koko juhannusta. Ei teistä kumminkaan ole mihinkään lähtijöiksi. Ei edes sitä kokkoa katsomaan.

• mptti

Kaikki yksinäiset vertaavat itseään muihin. Kaikilla muilla on mukamas kaikki asiat paremmin kuin itsellä. Nähdään vain ne asiat, jotka ovat toisella paremmin. Ei tiedosteta, että tänäkin juhannuksena saa moni parisuhde ja ystävyyssuhde loppunsa, kun kännissä riehutaan. Ei läheskään kaikki paljon kavereita omistavat ole yhtään onnellisempia kuin yksinäisetkään. Yksinäiset monesti luulevat, että heidän elämänsä olisi 100% varmuudella parempaa, jos ei olisi koskaan yksinäisyyttä joutuneet kokemaan. Itse olen aiemmin ollut yksinäisempi kuin nykyään. On todellakin hienoa, että se asia on elämässäni parantunut, mutta ei ongelmat loppuneet tai juurikaan helpottaneet. Nyt on taas ihan toisenlaiset murheet, ja keskimääräinen onnellisuusaste ei ole mihinkään muuttunut vaikka kavereita on tullut lisää.

• .................
        mptti kirjoitti:

Kaikki yksinäiset vertaavat itseään muihin. Kaikilla muilla on mukamas kaikki asiat paremmin kuin itsellä. Nähdään vain ne asiat, jotka ovat toisella paremmin. Ei tiedosteta, että tänäkin juhannuksena saa moni parisuhde ja ystävyyssuhde loppunsa, kun kännissä riehutaan. Ei läheskään kaikki paljon kavereita omistavat ole yhtään onnellisempia kuin yksinäisetkään. Yksinäiset monesti luulevat, että heidän elämänsä olisi 100% varmuudella parempaa, jos ei olisi koskaan yksinäisyyttä joutuneet kokemaan. Itse olen aiemmin ollut yksinäisempi kuin nykyään. On todellakin hienoa, että se asia on elämässäni parantunut, mutta ei ongelmat loppuneet tai juurikaan helpottaneet. Nyt on taas ihan toisenlaiset murheet, ja keskimääräinen onnellisuusaste ei ole mihinkään muuttunut vaikka kavereita on tullut lisää.

No, mistähän se johtuu, että tänäkin juhannuksena moni pari- ja ystävyyssuhde saa loppunsa, kun kännissä riehutaan? Tuoko sitten ei ole ihan oma vika?

Ongelmasi eivät ole loppuneet, mutta olisitko nykyisessä tilanteessasi mieluummin vielä lisäksi yksin? Enpä usko.

• mptti
        ................. kirjoitti:

No, mistähän se johtuu, että tänäkin juhannuksena moni pari- ja ystävyyssuhde saa loppunsa, kun kännissä riehutaan? Tuoko sitten ei ole ihan oma vika?

Ongelmasi eivät ole loppuneet, mutta olisitko nykyisessä tilanteessasi mieluummin vielä lisäksi yksin? Enpä usko.

Yksinäiset ihmiset luulevat olevansa kaikkein onnettomampia ihmisiä, vaikka niin ei ole. Yksinäisellä ihmisellä ei ole huonojen ihmissuhteiden tuomaa epäonnellisuutta. Usko pois, että huonossa parisuhteessa tai muussa huonossa ihmissuhteessa eläminen on kauheampaa kuin yksinäisyys.

Ja mitä noihin muihin ongelmiini tulee, niin niitä ei ollut silloin kun olin yksinäisempi ja ne myös loppuisivat jos tulisin jälleen yksinäisemmäksi. Siksi toi sun toinen lause on huono.

• ...................
        mptti kirjoitti:

Yksinäiset ihmiset luulevat olevansa kaikkein onnettomampia ihmisiä, vaikka niin ei ole. Yksinäisellä ihmisellä ei ole huonojen ihmissuhteiden tuomaa epäonnellisuutta. Usko pois, että huonossa parisuhteessa tai muussa huonossa ihmissuhteessa eläminen on kauheampaa kuin yksinäisyys.

Ja mitä noihin muihin ongelmiini tulee, niin niitä ei ollut silloin kun olin yksinäisempi ja ne myös loppuisivat jos tulisin jälleen yksinäisemmäksi. Siksi toi sun toinen lause on huono.

No, mikset sitten rupea yksinäiseksi uudestaan, jos se on helpompaa? Jos kaikki ihmissuhteet ovat huonoja, niin eikös silloin kannata katkaista välit kaikkiin ja nauttia siitä yksinäisyydestä? En ymmärrä mikä pakko sitä on elää huonossa parisuhteessa, tai heilua kusipäiden porukoissa. Tuollaiset asiat voi ratkaista itse helposti. Vai onko kenties pelko siitä, että jämähdät siihen yksinäisyyteen? Yksinäisyydestä kun ei pääse pois yhtä helposti, kuin huonosta ihmissuhteesta.

• mptti
        ................... kirjoitti:

No, mikset sitten rupea yksinäiseksi uudestaan, jos se on helpompaa? Jos kaikki ihmissuhteet ovat huonoja, niin eikös silloin kannata katkaista välit kaikkiin ja nauttia siitä yksinäisyydestä? En ymmärrä mikä pakko sitä on elää huonossa parisuhteessa, tai heilua kusipäiden porukoissa. Tuollaiset asiat voi ratkaista itse helposti. Vai onko kenties pelko siitä, että jämähdät siihen yksinäisyyteen? Yksinäisyydestä kun ei pääse pois yhtä helposti, kuin huonosta ihmissuhteesta.

Ei se nyt hemmetti soikoon ollut pointti mitä minä elämälläni teen. Puhutaan mielummin siitä, mitä te (sinäkin?) yksinäiset teette ja ajattelette elämästänne. Mistä tiedät että puhuin yhtään totta?

Ei elämä ole helppoa niilläkään jotka eivät ole yksinäisiä.

• Joo meinasin kans aloittaa topicin tästä aiheesta. Varsinki nyt tuntuu ahdistavalta, tuli reilu kuukaus sitte muutettua stadiin duunin perässä. En oikeesti tunne juuri ketään täältä, omalle kotipaikkakunnalle on ihan turha lähtee, kolme päivää vapaata ja matkustamiseen menis jo puoltoista päivää yhteensä. Sekä taloudellinen tilanne on aika kehno. Outo tunne koska en ole juuri ennenkään välittäny tälläisistä "pakkojuomisjuhlista"
      Täällä uudessa kaupungissa vaan korostuu tämä yksinäisyyden tunne, muutenkin kun on luonteeltaan melko ujo ja hiljainen, ei osaa kovin äkkiä muodostaa kontakteja ihmisiin.

• sokea ei näe

Se on hyvä että teillä on edes joku jota jaksaa kiinnostaa teidn olemattomat juhannus suunnitelmanne....

• ikisinkku35

Mä vietän perinteisen juhannuksen. Olen siis yksin kotona. Perinteet kunniaan.

• ikisinkku35

Tää on siis mun oma perinne!!

• juhannusyökkö

Juhannus kun menee dementiayksikössä yövuoroissa niin eipä tarvi miettiä mitä kivaa sitä keksis :) 21-7 töitä pe-la-su-ma ja päivällä unta palloon että jaksaa :)

• joo. joo.

Täällä on monta yksinäistä ihmistä ja joten miksette lähde porukalla täältä jonnekin juhannusta viettämään? Ei tarttee ainakaan lähteä yksin esim. yksin kaljalle... Vai haluatteko vaan valittaa täällä yksinäisyyttä ja ettekä tee mitään asian eteen?

• wrwy

Kun me yksinäiset asumme hajallaan pitkin Suomea emmekä kaikki Helsingissä.

• ikisinkku35

Paha juttu ku palkkaa saa vast juhannuksen jälkeen joten ei oo nyt just varaa lähtee mihinkään festareillekkaan. Kotona siis on pysyttävä yksinäisenä orpona.

• ikisinkku35

Hain tänään olutta ja karpalo lonkeroo kaupasta. Siinä se juhannus menee niitä litkiessä yksin. Kyllästyn kyl yleensä nopeesti yksin juomiseen et voipi olla et turhaan niitäkin ostin mut ei se mitään

Joop, selvinpäin kotona, elokuvia katsellen ja tietenkin netissä roikkumista, siivotakin ajattelin. Että sellaista täällä, puolitutut kertoilevat juhannussuunnitelmiaan, vaan siitä vaan minä en kerro omiani.

• 2+15

Njoo. Tänää varmaan selvinpäin. Huomen muutama olut illan kuluks ja lauantaina varmaan alkaa tuntua sen verta kurjaltaa, että joutuu olemaan pienessä sievässä aamusta iltaan. Sunnuntaina varmaan pientä korjaussarjaa ettei tuu paha olo.

Yksin kotona tietysti mitenkäs muutenkaan!

Onneks on sentään kurja sää niin ei harmita niin paljon ettei oo mitään mökkeilykuvioita tai festariseuraa tms.

• werdde

Itsellä ei kummoisia suunnitelmia,jos olisi joku kaveriksi "kuski" kävisin rannalla terassilla ja kokkoa katsomassa

• ikisinkku35

Olipa hyvä juhannuksen alku. Menin veljen luo kyläilemään jotain kahden aikaan ja siinä sitten otettiin olutta. Veli oli jo valmiiksi kännissä ku olis jo eilen alkanut juhannusta viettämään.Sitten kuulin et veljen tyttöystävä oli kutsunut yhen naisen kylään . Tää nainen oli joskus tai on vissiin vieläkin jotenkin ihastunut mun veljeen. Ja tää nainen on kans osi mustasukkainen. Veljeni tyttöystävä sitten alkoi haastaa riitää tän toisen naisen kanssa ja lopputulos oli et molemmat tappelivat ja repivät toisiaan tukasta. Tiesin heti kun kuulin et tää toinen nainen oli tulossa kylään, niin tiesin et siitä tulee tappelu. Mun veljen tyttöystävä koko illan puhui et hän heittää ulos tän toisen naisen ja oikein haki koko ajan tappelua.. Helvetti kun muutenkin oon yksinäinen ja nyt sitten tuli toi kauhee riita niin läksin samantien ovetsa ulos. En jaksa kattella kenenkään riitoja yhtään. Nytt sitten olen taas kotona yksin ihmettelemässä yksinäisyyttä. En olisi halunnut millään olla juhannusta yksin mut nyt se on pakko. En tosiaan jaksa kattella ja kuunnella kenenkään riitoja pätkääkään.

• nimim.

no oisit kaapannu sen vapaana olevan mimmin itelles ni ei tarvis olla yksin (niinku meidän muiden)

• ikisinkku35

No voi vittu. Se oli semne 120 kilone läski. En todellakaan koskis sellaseen. Se oli mun veljen entinen naapuri joka jostain syyst tykkää mun veljestä.

• dpsfokpsodksöl

eli en ihmettele miksi olet ikisinkku

• yks mies vaan

Siedettävää juhannusta, varsinkin kaikille juhannusta yksin viettäville.

• nimimerkkinen

Ylimääräinen vapaapäivä, ihanaa! :D

Muuten juhannus on mulle aika yhdentekevä juhla. Kesäkuussa ei tunnu edes mitenkään keskikesäiseltä vielä. :)

En harrasta ryyppyjuhlia, niin en oikeasti edes keksi mitään erityistä mitä juhannuksena haluaisin tehdä vaikka en viettäisikään sitä yksin. No, tänä vuonna päädyn viettämään aattoillan vanhempieni kanssa koska juhannuspäivänä on menoa, mutta olisin ehkä mieluummin yksin kotona kuin sitä juomista katsomassa. :/

• ronkelit runkkaa

Tajuan kyllä miksi olet ikisinkku.

• rpjr

näitä palstoja lukiessa tulee väkisinkin mieleen että mitä hemmettiä te jotka ette ole yksinäisiä tulette tänne pätemään ja antamaan ohjeitanne joiden mukaan tämä yksinäisyys on meidän oma moka?lyödäänpä teidät neropatit vaikkapa minun kenkiin!olen 29v mies mutta kun jäin 158 senttiseks niin olen ollu se turpaan ottava osapuoli ikäni!luuletteko oikeesti että tää homma paranee sillä että lähen istumaan baariin ja kuuntelemaan kommentteja koostani!ajatelkaa vähä idiootit ennenkuin alatte pätemään!!kaiikille asioille meyksinäisetkään ei voida mitään vaikka haluttaiskin!

• lyhyt myös

Sinulla on kieltämättä käynyt todella paska onni tuossa suhteessa. Pituudellasi pitää olla käytännössä joko rikas, todella komea tai uskomattoman hyvä supliikkimies, jos haluaa saada seurustelusuhteen. Olen itsekin lyhyt, 170cm ja tavisnaamalla varustettu ja vaikeaa on ollut jo minullakin.

Miehistä voi saada kavereita varmaan. Minua ei oikeastaan ainakaan vaan kiinnosta miespuoliset kaverit, haluaisin vain seurustelusuhteen.

• jhgfdxsz

Entä sellaisen ihmisen neuvot, joka on päässyt eroon yksinäisyydestään?

Itsestä se lähtee, että todella sisimmässään haluaa muutosta, eikä vaan "ois kiva kun ois kavereita".

Sun pituudella ei ole merkitystä, vaan sillä että häpeät sitä ja omaat huonon itsetunnon. Tiedän että on vaikea päästä häpeästään eroon, mutta ei ole muuta keinoa.

• rumaläski

rpjr: sinun pitäisi ottaa itsellesi 120 kiloinen nainen, uskoisin että onnistuu.

• lopen väsynyt

juhannus on perseestä ei ole kuin juoppoja juopon perään ja kehuvat kuinka paljon joivat,aivan sekopäisten hommaa.suomalaiset ei näköjään osaa eites ottaa viinaa koko ajan sikailevat kuin siat.

• Invisible boy

Joo, suomalaiset luulevat, että on jonkinlainen kunnia-asia, kun maailmalla tiedetään, että suomalaiset ovat kovia juomaan. Itse en kumminkaan kulkisi rinta rottingilla, jos jatkuvasti konttaisin ojanpohjalla kännipäissäni. Eihän tuo kerro mistään muusta kuin siitä, ettei osaa juoda. Mitä hiton hienoa voi olla siinä, että vetää nupin sekaisin ja antaa viinan vedellä naruista? Kyllähän se nyt itse pitää kumminkin olla tilanteessa niskan päällä, vaikka joisikin. Äärimmäisen noloa on kumminkin se, että suomalaiset ovat treenanneet tuota juomista jo jonkin aikaa, muttei vieläkään tahdo sujua. Itse en juo, enkä tiedä miten se sujuisikaan, mutta eipä ole ollut mielenkiintoa kokeillakaan, saati sitten pyöriä mahdollisesti ojanpohjissa.

• Campfire.

No tässähän tämäkin juhannus taas meni. Kaikki olette vielä hengissä, ettekä sen masentuneempia kuin ennenkään.

• Loppukesää odotan

Juhannus on kesän turhin ajankohta. Sää on yleensä aina paska. Niin tänäkin vuonna. Onneksi ei tullut lähdettyä juhannusfestareille, paremmat kemut on tiedossa loppukesästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7070
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      94
      5183
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3443
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3342
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2484
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1826
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1461
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1412
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1316
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1084
    Aihe