Kielimatka maltalle

Jjuliaaaa

hei olen lähdössä vuonna 2012 kielimatkalle maltalle olisi hauska saada vähän infoa maltasta :) esim . minkä hintaista . miten lämmin ja niin edelleen :)

20

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maltaamatkannut

      Jos olet lähdössä maltalle kesäkuu-syyskuu lämpötila on pääsääntöisesti yli hellelukemissa.
      Hintataso sama kuin suomessa, mutta palvelut kuten parturit ja erilaiset kasvohoidot ym.palvelut sekä ruoka ja alkoholi ja ravintolat ovat hieman edullisempia. Asia joka on huomattavasti halvempi suomeen verrattuna on taas bussit jotka maksaa korkeimmillaan 1.20€ /lippu tai näin oli vielä vuosi sitten.

      En tiedä mitä touhuatte kielimatkaryhmän kanssa Maltalla mutta jos mahdollista matkusta laivalla Cominon saareen joka sijaitsee pääsaaren Maltan ja puolet pienemmän Gozon saaren välissä. Sitä reissua et kadu!

      hm.. mitä muuta, ole varovainen jos olet nuori tyttö sillä paikalliset miehet ja italialaiset ovat kovia flirttailemaan ja tanssimaan baareissa ja saattavat tulla vihjailemaan jotain kadulla. Ovat kyllä söpöjä.
      Ole myös varovainen liikenteen kanssa sillä kadut ovat pieniä ja ajavat kovaa ja vasemmalla puolella!

    • loooove malta

      bussilipun hinta oli 50 snt (: jaaaa toi et kannattaa varoo yksinliikkumist on hyvä :DDD paikalliset tulee ehottelee vaikka mitä (myös muut lomalaiset). Itse jouduin tilanteeseen jossa aineiden käyttäjä tuli ahdistelemaan. Hauskaa sinänsö mutta pelottavaa.

      mutta ihana maa, ihania ihmisia, elämäni parasta aikaa

      • lmklhbjjj,lö

        Miksei kukaan ehottele minulle mitään ja asun Maltalla


    • malta vielä hetki

      hyvä valinta. Suosittelen paikkaa lämpimästi!

      www.saaret.com/malta

    • Jjuliaaaa

      kiitos vastauksista!:)

    • dessiiiii

      ootko minkä ikänen reissuun lähtiessä?:)
      mä oon sillon 16.v (95) ja oon todennäkösesti lähössä 2012 kesäkuussa Maltan St.Julianssiin:)

    • Ansulitansuli

      Olin kurssil St.Julianssissa. Paikka on iha hullu. Paikalliset söi kasviksii, kesäkurpitsaa, artisokkaa ja paljon ns. arabiruokaa. Oli siel kania ja kalaaki.

      Mua kiinnostavat liikkeet oli avoinna oikeastaa klo 9-13 ja siestan jälkeen klo 16-18. Lauantaisi ne oli auki vain aamulla ja sunnuntaina kii. Shoppailu jäi tosi vähii :(

      Sanotaan et St.Julian on bilekaupunki. Sitä se ei ollut meidän kurssille ja alle 18v läisille.

      Maltalaiset on tiukkapiposta porukkaa. Kannataa kattoo sitä laittaa päälle. Liian paljastavasta huomautellaan.

    • RoosaCX

      Just joo. Olin maltalla vime kesällä. Olin silloin 16-vuotias, enkä päässy minnekään. Se siitä bile-elämästä. Joku kirjotti jossain demis että Maltalla olis 16-vuotiaat jo täysikäisuiä, mutta ei se niin oo :(

      Shoppailu oli siellä myös surkeeta. Bussi leirikoululle lähti jotain illalla kahdeksalta. Hinnat oli kauheeita.

      Olin luullut että siellä olisi kivaa, mutta se oliki aika piinaavaa. Mun kaverina oli pari norjalaista tyttöö. Ne puhu vaan norjaa.

      Se et vituttaa pari kolme viikkoo , eio oo hyväksi. Kieltä en paljoo oppinut!

    • slobo

      Itte aattelin kans lähtee st.julianssii 2012... eikö muka 17v pääse viel baareihin tms ? kuin tiukat säännöt resorteis on "kotiin tulo aikojen " suhteen?

    • khalervos

      Kyllä siellä Pacevillen alueella moniin paikkoihin pääsee alaikäisetkin baareihin. Toki jos jossain h*vetin isossa kielikouluryhmässä kerralla yrittää sisään, voi vastaanotto olla vähän nuivempaa.

    • Jjuliaaaa, Minkä ikäne oot?
      Ite oisin kanssa lähössä enskesänä st. juliansii 2-3 vkoks matkaseuraa kaipaillen, ja siis ensikesänä täytän 15. :)

      Mesen voi lisätä; [email protected]

    • Tyttö-97

      Itsekkin olen miettinyt, että lähtisin kesällä 2012 kielimatkalle Maltalle. Ehkä St. Julianssii? En oo viel sitä kohdetta päättäny. Jos muillakin on vielä kokemuksia Maltasta, niin olisi kivaa kuulla mitä mieltä olette paikasta. Kukaan tuttu pääse kielimatkalle, joten täältä netistä etsin kavereita sinne.

    • Tyttö-97, ite oon kans -97 ja matkaseuraa ettimässä st.juliansiin :)
      Jos haluut jutella lisää nii mailii voi lähettää ja mesen lisätä: [email protected] =)

    • jeppisjbulis

      dessiiiii, jos enskesänä 15v. kelpaa mukaa matkalle nii lähetä meiliä!

      [email protected]

    • :D:D:D:D

      joo määkin oon kai lähössä enskesänä 2012 kielimatkalle st.juliansiin 4viikoks mun ystävänkanssa ! okstäällä ketään ketä vois kertoo siitä jotain ? :D

    • beentherelovingit

      Mukava maa, yleisesti paikalliset tykkäävät turisteista. Yhtä turvallinen kuin isoissa kaupungeissa Suomessa, ei juurikaan rikollisuutta turisteja kohtaan.
      Suosittelen käymään Valletassa, Mdinassa ja Cominon blue lagoonissa. Suurimmat turistialueet ovat st.julians, paceville, sliema ja qawra.
      Jos oot kesäkuun lopussa/heinäkuun alussa Maltalla käy katsastamassa Isle Of MTV ilmais-musiikkikonsertti, itse olin tänä vuonna kun esiintyjinä oli mm. LmFao, far east movement. Ens toukokuussa pitäis viimeistään selvitä ketä sinne tulee esiintymään, oon kuullut huhuja että ehkä Rihanna.
      Bussilippu ei ole enään niin halpa kuin ennen, ei paha kuitenkaan, maksaa 1,50€.

    • jonkun teistä äiti!

      Jaahas! Eipä mun alaikäinen tyttö lähdekään hummailemaan jos on miehet pikkutyttöjen perässä ja jo 16 -vuotiaat haaveilee baariinpääsystä! Kyllä sitä vanhempanakin ehtii ja sitten ei enää kiinnosta. Munalukko haaroväliin pitää teillekin laittaa! 17-vuotiaskin on vielä ihan lapsi.

    • Sanni :)

      hei, oon ajatellu lähteväni yksin kansssa st. julianssiin! :) kolmeksi viikoksi ja varmaan heinäkuun alussa, olis kiva saada matkaseuraa kun itse en ole niin paljon matkustellut pohjoismaita kauemmaksi:)

    • maltaaaaaaaaaa

      MOIKKA! onko kukaan lähössä ef:n kautta kielikurssille st pauls bayhin 27.6-17.7 ? oon 14v tyttö, ja meen isäntäperheeseen (----:

    • maltalherewecome

      varmaa lähössä ens kesänä 2013 kaverin kanssa! :) mutta kertokaas mitä kauppoja siellä oli..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe