Mistä rahat haastattelumatkoihin?

Työmarkkinatuki 0 €

Työvoimatoimistosta sain työpaikkaehdotuksen, ja siinä pyydettiin ottamaan heti yhteyttä työnantajaan, ja minähän otin yhteyttä, vaikkakin mistä työkkäri voi olettaa, että mulla on tyhjätaskuna varaa pitää puhelinta yllä saatika soitella sillä,koska hark.var.työmarkkinatukeni on nolla ekua?
Sain kuitenkin kutsun haastatteluun,jonne sitten menin linja-autolla, maksoi n. 6 € ja sama takaisin eli noin 12 € yhteensä.
Mistään en saa noihin matkoihin kuitenkaan rahallista korvausta.
Nyt kysynkin, että miten voidaan olettaa, että "persaukisella" työttömällä ihmisellä on matkustusrahoja työpaikkahaastatteluihin?
Kysynkin olisiko minun kenties pitänyt mennä liftaamalla työpaikkahaastatteluun?

3

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 78678686

      Kysymykseesi, etta olisiko sun pitanyt liftaamalla menna tyopaikkahaastatteluun, on aivan mahdotonta sun saada netista vastaus! Miten sa kuvittelet etta netissa sua tuntematon ihminen voi sanoa mitaan, etta milla keinolla sa joskus menet johonki tyopaikkahaastatteluun?? Aivan paatonta edes alkaa taalta kyseleen.

      Jos sa et itse pysty paattamaan etta milla sa kuljet minnekin, niin ei sita taalta sulle voi neuvoa. Oletetaan etta olet kuitekin aikuinen ihminen, vaikka lapsellisuuksia tanne postaatkin.

      Tyokkari maksaa sulle liikkuvuusavustusta tyopaikkahaastteluihin ja siihen etta kayt tutustumassa maholliseeen uuteen tyopaikkaan. Rahaa maksetaan jalkikateen hakemuksesta, mikali tyopaikka on tyonhakualuuesi ulkopuolella.

      Itse ajattelisin niin, etta 12 euron kustannus siita etta voi alkaa tienaamaan paljon enemman joka kuukaisi vakipaikalla, on pieni raha ja sen repii vaikka mista.

      • Työmarkkinatuki 0 €

        Asiaa kysyin, ja sun ei tarvitse vastailla, jos ei resurssisi siihen riitä, etkä edes ymmärtänyt peruspointtia koko jutustani.
        Sitä paitsi ei tyäkkäri eikä mikään instanssi maksele työpaikkahaastatteluihin matkustuskuluja halvimman kulkuneuvon mukaan, jos työpaikka sijaitsee työssäkäyntialueen sisäpuolella, ja se on melkoisen laaja se kilometrimäärä, oliko peräti 80 km suuntaansa?
        Sitä paitsi ei kaikkiin työpaikkoihin välttämättä edes pääse, joihin kutsutaan haastatteluihin, ja joihin saattaa olla jopa kymmeniä pelkästään haastatteluun kutsuttuja ihmisiä sadoista työttömien hakijoiden joukosta!
        Matkustuskulut jäävät silloin työttömän työnhakijan kontolle, eli on aivan älytöntä pitää ihmisiä ilman työttömyyskorvausta työttöminä. Ei nimittäin edistä työhön hakeutumista edes jo pelkästään työn hakemiskustannusten vuoksi. Kaikki näet maksaa, myös työn hakeminen.
        Sossusta nyt on ei mitään irtoa ennen kuin tarveharkinnaiselle työmarkkinatuelle pudotettu muuttaa erilleen asumaan puolisostaan.


    • köyhyys ei ole ilo

      Saa täältä kysellä neuvoa. Mikä hemmetti sen määrää, sinäkö???, että kysymys osiot ovat jossakin muualla. Jos taskussa ei ole latin latia, niin silloin sitä ei ole. Ja on meitäkin, jotka ei osata/haluta alkaa kerjää sitä kyytirahaa.
      Käy kysy sossusta, jos ne vaikka lainaisi kyytirahan, jos ei muuten ole maksua järjestetty tai kyytiä haastatteluun.
      Kyllä jos sattuvat sillä tuulella olemaan, niin saa lainaa, kun kirjoittaa paperin alle, että saa ottaa palkasta tai jostain muusta tulosta, jos joskus sattuu olemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe