Pyörä nuohelle naiselle?

jeenny...

Kamala pyöräkuume on iskenyt, ja oma pyödä pitäisi saada alle.

Olen 170cm, eli pitiuuden kanssa tuskin ongelmaa. Haluaisin kuitenkin kyykkytyylisen pyörän, joka pysyy myös hentosemman naiskuskin lapasessa ongelmitta. Ensin ajattelin hankkia kevarin, mutta miten on, kannattaako mielummin heti hankkia joku vähän isompi kun 125kuutioinen? Mitään ihan matka-ajoa en varsinaisesti tule ajamaan. Lähinnä koulumatkaa muutamia kymmeniä kilometrejä ja hyvällä säällä muuten vaan omaksi iloksi.

En ole kiinnostunut kasaamaan ja huollattamaan hajalla olevaa pyörää joka ajon jälkeen, joten haaveissa olisi peruskestävä peli, jolla olisi vielä paljon huolettomia kilometrejä edessä. Ihan ei tarvitse tuliterä olla, mutta vanhemmat pyörät jätän hankkimatta. Mites nuo mittarilukemat? Kuinka paljon ajettua pyörää kannattaa lähteä etsimään? Niin ja paljonkohan tuollainen lysti kustantaa, eli millähän hinnalla kuvaukseni mukainen pyörä maksaisi? Saako alle kolmella tonnilla?

8

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

EI se pituus ole varmaan koskaan mikään ongelma, jos noin suunnilleen normaali haarukassa mennään. Totta kai jos on ihan poikkeuksellisen lyhyt ettei yltää jalkatapeille tai poikkeuksellisen pitkä että joutuu epäergonomiseen asentoon, mutta yleensä jalkatappien siirtosarjoilla tuollaiset pulmat ratkeavat. Kyykyissä saattaa olla eduksi jos ei ole ihan sieltä pisimmästä päästä, mutta 170 senttisellä ei pitäisi mitään pulmaa olla. Itse kun olen lihava, niin minun on vähän epämukavaa ajaa kyykkyä (mutta sehän onkin urheilupyörä). Muuten kuljettajan pituudella tai painolla ei ole juuri merkitystä kaikki pyörät kyllä tottelevat ohjausta vaikka ohjaaja olisi heiveröisempikin.

Kyykkypyörät ovat tavallisesti korkeaviritteisiä haitekki pyöriä joten "huolettomuus" ei ole ensimmäinen mieleen tuleva asia joten suosittelen katselemaan mahdollisimman uutta pyörää jolla on ajettu mahdollisimman vähän. Kyykyissä varsinkin ajetut kilometrit ja vuodet näkyvät nopeasti hintalapussa ihan perustellusti.

Teknisesti kestäviä ja varmatoimisia ovat matalaviritteiset endurot ja customit, joita ei käytännössä oikein pysty ajamaan loppuun. Olen kyllä nähnyt joitakin kyykkytyylisiä pyöriä twinimoottorilla (olsikohan joku Buell ollut sellainen v-twini, en ole varma).

Itse kyllä lähtisin siitä, että unohda suosiolla se piikki ja kattele vaikka kuussatasta, niin ei tarvitse heti olla vaihtamassa isompaan. Parhaan käsityksen saat kun menet kauppaan kokeilemaan niitä. Tosin tuo sinun rahapolitiikka kyllä puoltaisi jonkin pikkuisen kyykyn hankintaa, jonka hyvinkin saa alle kolmellakin tonnilla.

• ehdottelijaHra
      • Merkistä riippumaton

Cbr 900-954 ovat kyllä aivan liian tehokkaita aloittelijoille, joten eipä tarjoilla sellaisia aloittelijalle vaikka kyseessä olisikin nainen. Vain idiootit tarjoavat tuollaisia aloittelijoille. Max 600cc jos kyykkäri puolelle mennään.
        Järkevin tietysti olisi tietysti alle 600cc koska se tulee halvemmaksi jos esim. kaadut ja jotain menee rikki pyörästä.

hyviä pyöriä:
        honda cbr 600, erityisen hyvä on cbr 600 f4i. suzuki gsxr 600, yamaha r6.
        Pikku gs500

• hyvin kulkee
    • Mikä on

NUOHI nainen?

• hulapula

Piikillä ei tee mitään, eihän seillä pysy edes liikenteen mukana..

Parempi vaihtoehto on kuristettu kusiainen, josta otat kurit pois, kun opit ajamaan eikä 25 kw enää riitä.

• Bandit kusiainen

Käy kokeilemassa Suz. Band 600:sta! Itse olen 40 äijä ja tuntuu että sopii lapaseen kaikille! Kevyehkö, helppo ymsyms

• sukisuki m 1800 r

meillä päin autokoulu vaihto pelinsä kawasaki er 650 malleihin ,sen takia kun kortin ajajista suurin osa on naisia.ja tiedän ainakin yhden nuoren neidon joka hankki 650er/f kuristetun mallin eka pyöräksi .ja eipä ole sitä suostunu vaihtaan muuhun vaikka saisi jo ajaa täysteholla ,kun 25kw kuristetussa on todella edullinen vakuutus maksu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe